/spanien/barcelona/forum/23911.aspx/spanien/barcelona/forum/23911.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal **Riquelme**
2006-10-19 14:51
Spärrad. /Redaktionen
Realbinho_Robinho
2006-10-19 14:49
Barca fans glöm matchen igår som man ofta brukar säga "Forgot yesterday" Live for today" And pray for tomorrow. El classico hägrar någon som inte tänkt på de eler har ni lagt det åt sidan?
Barcelona fcb_10
2006-10-19 14:34
värför klaga på marquesa som var bland de bästa brca spelrna i går tillsammans med xavi och zambrotta som börjar få igång det nu
Barcelona Barca 666
2006-10-19 14:07
All heder åt Chelsea de vann rättvis igår jag har inte sett Barca skapa så få målchanser på väldigt länge Chelseas försvar var bra igår medans jag tycker fortfarande vår försvar inte börjat med samma klass vi hade förra året. Sedan förstår jag inte varför Motta inte fick spela efter hans fina insats mot Sevilla samtidigt hade han erfarenhet från tidigare år mot Chelsea. När Puyol gick ut trodde jag Thuram skulle komma in då hans huvudspel blan annat e bättre än oleguer o thuram kan spela till höger o flytta zambrotta till vänster men jag tror Rijkard rikerade inte Thuram då Puyol kan missa El clasico o då behövs Thuram. Angående Saviola tror jag att han var på väg in men eftersom Puyol gick ut så kunde inte Rijkard göra bytet.

Men vi vinner i El Clasico o vi får revansch mot chelski snart
Barcelona Brasco
2006-10-19 13:57
Ämne: Brasco

Konstigt a....varför blev de inte 3-0?jo för att chelsea har ingen anfall...fin mål va de oxå,men lite tur från drogba där snubbla förbi sig puyol...vill se thuram o puyol som mittbackar på söndag..få se då om real har någon chans at göra mål...barcas troliga startelva mott real..valdez,zambrotta,thuram,puyol,gio.deco,motta xavi.ronnie,messi o saviola tror jag...
Barcelona Tompa
2006-10-19 13:29
Drogba (11):
Inget snack om att Chelsea var väldigt bra igår - ni vann fullt välförtjänt. Drogba, Essien mfl var riktigt grymma. Men vi kommer tillbaka i returen och då får vi säkert revansch.
Per mogabe
2006-10-19 13:19
det som slog var inte chelseas försvar(som var bra!) men det är lite larvigt att försöka få det till en försvarsmatch: Ni kom inte i närheten och dem lirade runt den på mittfältet otagbart för er! Längesen man såg er bli så utspelade i andra halvlek! lycka till camp nou

barca puyol.
hmmm känns inte som en tillfällighet eller unik dag: Tror ifall du går in och kikar på deras laglista så hittar du material för det jag säger.. Underskatta barca? Nej absolut inte tvärtom,men titta på deras uppställning igår själva! Hejja er på noucamp!!!
Real Madrid Sellas hängpattar:
2006-10-19 12:03
Ronaldinhos störste motståndare igår var varken Boularouz eller Essien, det var hans egen stjärnstatus. Han hade uppenbarligen en dålig dag på jobbet, men lik förbannat får han ett stort ansvar för sitt lags anfallsspel och när han heller inte bemödar sig att kämpa sig in i matchen, blir det som att spela med en man mindre. Sedan kan man tycka att det är lite dumnaivt av Riijkard att låta Chelsea spela kontringsfotboll på deras egna hemmaplan. Nåväl på de stora ytorna på Camp Nou, kommer inte ens Chelsea kunna orka jag, stressa och pressa så som dom gjorde igår.
Barcelona maykel
2006-10-19 11:54
Ämne: drogba, väx upp lite....
bra argumenterad där ravo
Barcelona señor Jockic
2006-10-19 11:34
Är bara att erkänna att Chelsea har ett av världens bästa försvar. Höll ju emot som få (några?) lag skulle kunnat.

Tror dock vi tar dem på Camp Nou. De är svagare som bortalag.
Barcelona foadinho_10
2006-10-19 11:15
det bara glömma den där matchen för det va inget bra spel av barca det såg inte ut som barca faktiskt mer som juventus men det berodde på hur bra chelsea spelade oxå dem pressade hårt lät inte barca spelarna få en hundradels sekund på sig det va mest därför dem vann och självklart drogbas mål men grunden var försvarsspelet för chelsea vi fick inte igång spelet det uttnyttjade dem

men vi tar igen det på söndag mot real o sen om 2 veckor revanch hoppas jag

måste också gratulera chelsea för dem var värda segern
Cork
2006-10-19 11:00
Brasco

Konstigt att du sågar Chelseas anfallsspel. Det var ju närmare 3-0 än 1-1. Målet går ju knappast att klaga på heller. Tycker det var ett bra anfall med en skaplig avslutning.
Atlético Strelj
2006-10-19 10:46
Tack för god match :)

Tyckte Chelsea gjorde sin bästa match för säsongen och vann rättvist, men förmodligen vinner ni returen och sedan går bägge lagen vidare. Det var kanske inte världens mest betydelsefulla match trots allt.

Har inte läst, men jag hoppas det inte var en massa Chelsea-folk här inne och fånade sig igår kväll?

Lycka till mot Real i helgen :)
Barcelona Brasco
2006-10-19 10:44
Ämne: Alltsåå ni måste erk....
Ni va bättre igår.detta gör inte då att ni har ett bättre lag?varför vann ni bara me 1-0?bra mittfällt,bra försvar men tyvärr chelsea e kass på anfall.i spanien blir de mycke svårt för chelsea.Mr rejkard kommer plugga på sin lexa ordentligt..de kan ja lova!!3 givna poäng för BARCA på camp nou!Ronnie gjorde en super kanon match i söndags..igår var han sådär..han kan inte va super kanon varje match,han e mänsklig,ingen maskin.men men well come too camp nou:)..däär kommer ni få se världens BÄSTA lag kööra över chelsea.på söndag??blir de repris från förra året.real har ingen chans.!!bra spelare men svag backlinje.ronnie messi kommer äga matchen..
Barcelona Ravo
2006-10-19 10:16
drogba, väx upp lite de är klart att vi erkänner att ni va bättre på matchen, ni hade en grym defensiv men tro inte att de här är hela världen, bara för att ni vann över oss betyder inte att CL är säkrad för eran skull, ni är inte ostoppbara och det är inte något annat lag heller. Ta inte in PL, vi kan ju ta in la liga också, där ligger vi etta och inte delad etta. varför måste alla prata titta på ronaldinho när han gör en dålig match? är han en gud som ska äga hela tiden eller?
Chelz
2006-10-19 10:14
All cred till er fans som besökte vårat forum efter matchen och gratulerade oss. Vad jag vet är det ingen som har misskött sig, hoppas att inga dryga personer drog över hit från The Shed.

Om matchen så är det inte så mycket och säga egentligen. Hela Chelsea spelade otroligt bra och på varenda lagdel var vi bättre igår.

Blir en helt annan match när vi kommer till Spanien, det är alla medvetna om, men nu är det högtid att återgå till molnen :-)
Drogba (11)
2006-10-19 10:00
Alltsåå ni måste erkänna att ni kunde inte göra ett skit... Chelsea är bättre Barcelona det är bara o aceptera, Barcelona vann CL och det behöver inte betyda att ni är bäst nu efter sommaren. Chelsea ligger 1:a delat platts med Man utd i PL och har 9 poäng i CL vad har ni 4? Ni ska inte säga att Chelsea är sämmre än er. Vi är bra fotbolls lag och jag tycker att vi har bevisat det tillräckligt.. Vad hände med eran Ronaldinho? Essien var 10ggr bättre!
DROGBAAAA!
Barcelona II Barça II
2006-10-19 09:21
Igår var Chelsea bättre än oss, så enkelt är det. Om två veckor är det vi som står som segrare det är jag övertygad om. Måste faktiskt berömma Chelsea, dem spelade väldigt tätt och organiserat.

Deco var inte bra igår, men ärligt talat var Edmilson, Xavi, Iniesta eller Ronaldinho godkända? Att skylla förlusten på en enda spelare är oacceptabelt.

Sedan måste jag ge beröm till Rijkaard, att våga ta ut Gio och spela med en trebackslinje är otroligt modigt, speciellt om man tänker på att vi spelade på borta plan mot en utav Europas bästa lag. Men varför han satte in Oleguer istället för Thuram? Det är en gåta för mig, nu släppte vi inte in något mål när Oleguer byttes in men ni måste hålla med om att det var oväntat.

Thuram ska starta nästa match mot Real Madrid, så ska det bara vara. Jag känner inte igen Marquez, kanske borde han vila några matcher eller kanske flyttas upp i mittfältet?

Vi kommer tillbaka starkare än någonsin, Real förnedras ännu en gång och Puyol lyfter på CL pokalen i år också.

Visca el Barça!
Barcelona Tompa
2006-10-19 09:11
Alltid surt med en förlust - särskilt mot Chelsea. Men de var bättre än oss igår och vann rättvist. Kändes som Barcaspelarna mer tänkte på El Clasicó matchen än Chelseamatchen.
Barcelona Alesito
2006-10-19 08:56
besviken, men väntat... ni såg grabbarnas inställning igår på plan... inte alls det man förväntat sig och hoppats på...kändes ganska lamt, anfallspelet. funkade inte alls. eto'o för stort avbräck. man kan inte förvänta sig mer av guddy.. i sånna matcher, saknar man motta en riktigt krigare på mittfälltet. inte deco ser feg ut o allt för virrig.. ingen rörlighet. visst spela chealse mkt bra defensivt. men ronaldinho, messi, xavi... borde kunnat lurkat upp den o skapat ytor...

man kunde inte se att dom älskade fotboll igår- ingen kännsla i passningarna, avsluten, finterna... - fanns ingen passion.

hoppas detta påverka barca positivt.. och vi vinner återigen el clásico!!!
Etoo_
2006-10-19 08:49
Alltså det gör inget att vi förlora mot Chelsea,dom va bättre än oss igår. Vi kan inte vinna HELA tiden. Vi måste förlora nån gång och hellre att vi förlorar mot Chelsea än i EL CLASICO. Nu tror jag de kommer vara extra laddade pga att vi inte fick till spelet och att vi förlorade. Tror dom kommer vara grovt laddade och vill visa alla att vi är världens bästa lag(hoppas).

Barcelona Der Afro
2006-10-19 08:14
Tycker vårt flyt på mittfältet saknas pga av Deco. Han slår bort bollar och försöker dribbla i sidled och är allmänt kass. Han inleddes säsongen bra och visst lyckas han med bra saker ibland men han har alldeles för hög felprocent för ett lag som Barca där motståndarna ofta försöker kontra. Jag skulle föredra Iniesta alla dagar i veckan.
Barcelona Nemo
2006-10-19 07:57
Nu hoppas jag att verkligen folk förstår hur viktig Eto'o är för vårt anfallsspel. Och att vissa vill sälja honom är ren komedi.

Chelsea var bättre än oss, vi fick ingen rytm i passningsspelet och ytorna fanns inte under matchen. På Camp Nou förväntar jag mig en seger.
Atlético Lippan
2006-10-19 07:19
naej, jag tror iiinte Eto'o går till Chelsea, inte Ronaldinho till Milan heller. Synd på förusten igår, menmen El Clasico i helgen blir grymt, och barca ska ta 3 poäng
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-19 03:22
Ämne: skitsnack att RONNIE....
Nej då, jag tror inte att Eto'o drar till Chelsea haha. Jag hoppas verkligen att du har rätt angående Ronnie. :)
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-19 03:19
Ämne: Ni stod upp bra idag....
Chelsea vann välförtjänt och spelade gryymt bra idag, men å andra sidan spelade inte vi på våran normala standard. Inget illa menat mot dig, men det verkar nästan som att du underskattar barcas kapacitet och tycker lite synd om oss. Vi är ju ändå regerande mästare och jag är vääääääldigt säker på att vi kommer att spela myyycket bättre på Camp Nou och vinna. Det är inte ofta man ser barca vara det sämre laget och detta var bara en väldigt "unik" dag hehe. :)
Per mogabe
2006-10-19 03:19
skitsnack att RONNIE ens överväger.. det är bara Milan själva som sprider ut dessa rykten ihop om att folk fortfarande skall se dem som ett superlag.. men det är dem inte längre, tappa Sheva,missade alla heta värvningar(Sobis hahaha)! larvigt.. dem sitter på Milans forum ikv. och har inte skrivit ett enda ord om Chelsea-Barca.. DEm sitter och låtsas att det regnar och pratar om rykten om Kaka ska konvertera till Islam-PATETISK! Som hela Serie A är dem ur zenit! Allt världsfokus är utan tvekan på England och Spanien! Tittar man de 2 senaste årens transfers så ser man detta tydligt! Ronnie kommer inte lämna Barca, och isf. säkert till Man united lr nåt! men det dröjjer... Någon som jag är rädd drar till Chelsea är Etoó förr eller senare trots alla kommenatarer han fällt om dem.
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-19 03:12
Hej, läste nyss denna artikel om att Ronaldinho ska till milan. Det känns konstigt, då jag inte alls hängt med i allt det som står i artikeln. Personligen tror jag och hoppas att Ronnie inte kommer att lämna oss, men jag måste erkänna att jag blir lite smått orolig efter att ha läst denna artikel. En bror kan ju påverka en väääldigt mycket, spec om det är ens agent. Men som sagt, jag tror på Dinho och han stannar säkert.
Vill bara passa på att fråga; Är det någon som var medveten om allt det som står i artikeln, dvs alla "händelser"? Jag, personligen, trodde bara att det var ett rykte.
Per mogabe
2006-10-19 03:09
Ni stod upp bra idag tyckte jag; men ok ni förlorade med 1-0. Kunde ha blivit mer förstås... Men det är inget att deppa över,titta på deras mittfält som dominerade er totalt(lessen att behöva säga det..) MAKELELE,LAMPARD,BALLACK,ESSIEN..(och SHEVA DROGBA framför)
ok erat mittfält i all ära, men dem är aningen vassare på pappret och var det även på plan! Tyckte det var synd att ni inte fick iväg något riktigt skott, då den Hilario håller inte 30top i Europa som målvakt! Lycka till mot dem i Returen, ser säkert annorlunda ut då men det räcker inte, dem är så pass bra att ni måste även ta er kragen och inte bara lita på Noucamps stora ytor och 99000! Lycka till! jag håller på er! Vi får hoppas dem inte får igång Sheva i normal standard också, då blir ännu jobbigare att möta..

Visca!!
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-19 01:39
Ser att många undrar hur oleguer kunde bytas in framför thuram. Det gjorde även jag ett tag men jag tror nog att det var för att puyols position var på vänsterkanten, innan bytet gjordes. Oleguer kanske är mer lämplig som vänsterback än thuram i rijkards ögon. Men det är det väl bara han som vet, egentligen. Jag erkänner att jag efter matchen var jääättteeesuuuuurrrrr och slängde ur mig en massa svordomar och låga kommentarer, men så fort jag kom hit till forumet märkte jag vilken hög nivå och vilken mognad det är på alla er barcafans (de flesta av er iaf).
Så jag fick helt enkelt lära mig o rycka upp mig :)
Ser fram emot el clasico jättemyckeeet, hoppas verkligen att deco och dinho gör en JÄTTEBRA match. Spec deco, som oförståeligt för min del, nästan ALLTID varit kritiserad.

Ledsen att jag är i ruta 1 nu igen men jag måååååste bara få säga att det absoluuut inte på något sätt var decos fel att vi förlorade idag. Nästan alla gjorde en blek insats och deco försökte iaf. Han drog skott och försökte skapa någonting ur ingenting, även om det inte gick sådär jättebra. Man såg ju ändå på hans kroppsspråk att han verkligen ville. Tycker dessutom att marques gjorde en bra match, första halvlek var han ju jättebra!!
Ha det bra nu alla barcafans!!:)
Annons: