/spanien/barcelona/forum/23907.aspx/spanien/barcelona/forum/23907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-10-20 19:15
Ämne: LR/Jag tror att dera....
Haha ja, för att inte tala om expertanalysen över Barças spelsätt och system. Vi ska vara ärliga, laget är inte i närheten av den toppform som de hade förra hösten när segrarna radades upp på löpande band. Spelare som Zambrotta och Gudy behöver nog mer än 2 månader på sig för att anpassa sig till la liga. Så ur den aspekten är vi på inga sätt favoriter att upprepa prestationen och det spelet som förra mötet på Bernabeu. Vi får vara nöjda med ett oavgjort. Det som oroar mig är saknaden av Eto'o, varken Gudy eller Saviola har den kapacitetn att stressa sönder ett motsåndarförsvar som han. Frågan är om inte Rijkaard får tänka till lite och kanske förändra spelsättet lite?
Barcelona tarrak
2006-10-20 18:54
LR/Jag tror att deras redaktion resonerar som så, att kan man inte vara bäst på plan så kan får man försöka vara bäst på Svenskafans och rent kvantitetsmässigt kommer de nog att lyckas med det;) Hur det står till med kvaliteten är väl en annan femma, men det var en spännande pingismatch i alla fall.
Barcelona La Rambla
2006-10-20 18:45
Ämne: Någon som har sett d....
Det är roande att se marängerna så skräckslagna inför den här matchen att de nästan gör på sig. Därav alla dessa artiklar för att peppa upp sig själva. :-)

Det är hur lugnt som helst, förlorar vi så är det inte hela världen även om det skulle svida i någon dag. Som Thuram säger, det är bara 3 poäng.
Barcelona Juaníto
2006-10-20 17:50
Någon som har sett detta (längst ner) på real madrids tillbakablick-artikel? Gav mig ett gott skratt:

"(Jorge Valdano är idag sportchef för Real Madrid, Hierro och Raúl utgör fortfarande lagets stomme, Luis Enrique spelar för ett bottenlag i la liga, Florentino Pérez är president och Michael Laudrup vägrar fortfarande att diskutera vilket lag han egentligen gillar bäst.)"

Hehe. :)
Barcelona Lamiah
2006-10-20 16:48
Grabbar en fråga bara..

Om Saviola är registrerad för spel i Europa för barcelona, spelar det då nån roll om han ens spelar någon match för barca ? vi säger att han inte spelar nån CL-match för barcelona, kan han då i januari byta lag o sen spela för dem i CL ?

Är han ens med i vår CL-trupp ?
Barcelona Ghazza
2006-10-20 16:44
En annan sak också, kolla länken. Real mot Barca i starwars-format. Barca toons är så roligt :) Ett måste!
Barcelona Ghazza
2006-10-20 16:23
Grabbar, gissa vad jag skall förgylla kvällen med? Nu skall jag kolla igenom den magiska matchen från Madrid förra året. Real Madrid - Barcelona 0-3. Ögongodis! :D
Barcelona Zamboza
2006-10-20 16:14
jag tror att guddy startar men hoppas på Saviola, då jag tror att vi har större chans att vinna med honom. Han löper mer i djupet och det är det vi behöver när vi har spelare som Ronaldinho och Xavi som kan leverera precisa passningar. Sen vill jag även se Sylvinho spela. Med all respekt för Gio som inte varit dåligt på nåt sätt, men som någon nämnde så har Ronnie och Sylvinho bättre samarbete. Jag hoppas att 11:an ser ut så här på söndag.

Valdez
Zambrotta Puyol Thuram Sylvinho

Motta/Marquez
Xavi Iniesta

Messi Saviola Ronaldinho
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-10-20 16:13
Grabbar komm igen vi förlorade bara en match. ok vi har inte förlorat hela CL och vi ligger 1:a i La Liga så komien grabbar hoppas gud att barca vinner över real och att dinho o messi har lekstuga som förragången inhalllah
Barcelona H.C Xavier
2006-10-20 13:42
Ämne: Nice, nu skriver jag....Håller fullständigt med dig. Sen så kan han ju även ta sig förbi sin gubbe vilket Gio är helt okapabel till.

Många här hävdar att Gio är mycket bättre defensivt än vad Sylvihho är, min åsikt? Absolut inte.

Anledningen till att många tycker det, tror jag beror på att han aldrig tar några offensiva löpningar, han slår aldrig några offensiva pass, han tar helt enkelt inga offensiva initiativ.
Det gör ju att Dinho blit väldigt isolerad på sin vänstersida.

Detta tror jag inte är den enda faktorn som gör att han verkar vara lite off men en stor del av det. Har sagt det förut och jag säger det igen, tycker inte den där riktiga spelglädjen finns där.

Sen ska det ju sägas att Eto'o saknas väldigt mycket, han om nån river ju sönder försvaren hos motståndarna och skapar ytor för Dinho med sitt konstanta stressande och positions skiftande.

Eto'o kom snart tillbaks!
Barcelona KeLLeFeNi
2006-10-20 13:39
Vem tror ni får börjar från start mot Madrid? Saviola eller Guddy?
Barcelona Saviola22_
2006-10-20 13:06
Mess kommer bli helt bra denna säsong^^
vi vinner över real madrid med 3-0
Barcelona tarrak
2006-10-20 13:01
PicWord/Nja, jag har väl sett Messi bättre men jag tycker att han var en av de få som var i närheten av att lyckas luckra upp deras betongförsvar. Jag tror precis som du att han kommer att ta det sista steget till absolut toppklass, men saknaden av Sammy kommer fortfarande vara stor då Messi inte är den naturliga målskytt vi så väl behöver.
Villarreal PicWord
2006-10-20 12:51
tarrak

Ajdå! Det är ett ganska hårt slag för laget, men å andra sidan så tror jag Messi kommer bli hur bra som helst denna säsongen. Dock verkade han lite "borta" mot Chelsea, lite som att han var tagen av stundens allvar. Sen kanske han tyckte pressen blev lite stor med tanke på hur Chelsea-supportrana var på honom så fort han rörde bollen.
Barcelona tarrak
2006-10-20 12:49
PicWord/Tack ska du ha! Eto'o beräknades vara borta i 5 månader, så nu är det väl 4 kvar. Saknaden är enorm!
Villarreal PicWord
2006-10-20 12:25
Tråkigt att det inte gick vägen mot Chelsea men ni fixar det på hemmaplan!

Jag hoppas verkligen ni spöar Real på söndag, inte för att jag håller på er men Barca är åtminstonde ett lag man kan respektar till skillnad från "facist-fabriken" Real!!

Lycka till!!

PS. När är Etó tillbaka?
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-10-20 09:46
Nice, nu skriver jag har för första gången på ett bra tag, min dator har kraschat så det kommer dröja tills ni ser mig här igen :(
(Skriver från skolan nu, by the way)

Har sett att nivån sjunkit här efter förlusten, förståeligt då det alltid brukar vara så dagarna efter en förlust :(

Anledningen till att Ronaldinho inte fungerar som han brukar är simpel, svaret stavas Giovani Van Bronkhorst. Han har ett djävligt dåligt samspel med R10 på kanten, löper aldrig i djupet som Sylvinho, där R10 sedan kan klacka bollen vidare förbi försvararen, det andra som kan ske är att Sylvinho brukar dra med sig försvaren i djupet och på så sett ger R10 mer tid. Gio gör varken eller.

Jag föreslår att Sylvinho börjar spela lite mer mot tuffare motstånd (som Real på Söndag), då ska ni se på grejor!

Aja, over and out, culé brothers :)
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-10-20 09:38
test
Barcelona Evička
2006-10-20 08:50
Figolina
Har inte hört nåt annat i varje fall. Han har ju känt av en skada men har tränat, om än med viss försiktighet. Troligtvis spelar han :)
Real Madrid Figolina
2006-10-20 08:30
Spelar Puyol i helgen?
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-20 02:40
SORRY ATT JAG KRÅNGLAR TILL DET. HÄR ÄR LÄNKEN
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-20 02:39
Gå in på denna länk och klicka på Ronaldinho tipsar om el clasico på tv4+. Det är längst upp till höger. Kändes så jääääääävla skönt o kolla på den. Fick tårar och grejer, haha, lite mesigt. Hoppas verkligen att vi får se mer av detta på söndag!! :)

SORRY GLÖMDE LÄGGA LÄNKEN, MEN JAG HAR FIXAT DET PÅ INLÄGGET OVANFÖR DENNA
BARCAA!!!
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-20 02:11
Ämne: Har en fråga jag hop....
Que?

Det var carvalho...
Per mogabe
2006-10-20 02:03
ja första förlusten på 18 månader...
Känns lite som en tillfällighet att den kommer just mot Lampard,Ballack,Makelele,Essien,Shevchenko och Drogba ;-)

ps. det var väl den där morgontrötte portugisen Cravlaho som hakade på.

Se mot El Clasico nu o krossa marängerna!
Real Madrid Que?
2006-10-20 01:27
Har en fråga jag hoppas få svar på här inne:

Vem var spelaren som hängde med upp i anfallet, och sprang som en galning (likt Puyol i landskampen mot Sverige), när Chelsea iscensatte en kontring? Essien transporterade bollen och valde att försöka göra något på egen hand, men misslyckades. Minns ni situationen? Minns ni spelaren? Min gissning är att det var Lampard, men är inte säker. Tacksam för svar!
Barcelona Evička
2006-10-20 00:43
Trösterika ord att sova på:)
Barcelona La Rambla
2006-10-19 23:59
Förlusten igår var den första på 18 mån i CL. Ja, vi är verkligen usla och slut som toppklubb. Framtiden ser verkligen mörk ut. :)

Bona nit!
Barcelona Rivaldo88
2006-10-19 23:59
Det var inte en av dem bästa matcherna jag sett Barcelona spela, men det som för mig var konstigt att bevittna var att när bytet av Gudjohnsen utfördes så slängde man in Giuly istället för att sätta in Saviola som i mina ögon efter Maxi Lopez utlåning till Malorca är den ende ersättaren till Eto'o. Saviola är mycket kvickare i stegen och hittar rätt till målet mycket oftare. För bara några säsonger sedan var han bland dem bästa målskyttarna i Spanien, varför skulle han inte kunna bli det nu också med mer speltid, sen har han också utvecklas och verkar för mig mer sugen än vad Gudjohnsen har verkat. Gudjohnsen är å andra sidan inte heller någon central forward vilket Saviola är, därmed borde han ersätta Eto'o. Frank Rijkaard måste glöma det förflutna och ge nytt förtroende för Svaiola som kommer att fylla en del av den stora luckan Eto'o lämnade efter sig i och med skadan han åkte på.

KRYA PÅ DIG ETO'O!!!
Barcelona Evička
2006-10-19 23:55
La Rambla
Är det inte så att när vi nu har haft, och förhoppningsvis fortfarande har, en period när det går ganska bra, så känns det fint att få hitta något, hur litet det än må vara att anmärka på, av ren och skär avundsjuka. Diskussionen som har varit här för en stund sedan handlade ju om Ronaldinho, Boulahrouz och Essien var bifigurer i det sammanhanget. Men det är klart att det är vad som har sagts om dem som blir det väsentliga i vissas ögon.
Ps Jag vill verkligen inte sälja Ronaldinho. Och jag röker inte hasch;)
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-19 23:52
Ämne: Evièka & Barca-....Hahahaha, jag håller helt med dig om det översta du skrev. Fattar inte att folk kan mena allvar när de håller på sådär.
Men som sagt, vi vet ju bättre själva (och då tror jag inte att vi är bättre eller förtjänar mer fördelar än någon annan), jag menar att vi vet bättre om vad vi själva tycker, än andra som hittar på.
Annons: