/spanien/barcelona/forum/23905.aspx/spanien/barcelona/forum/23905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2006-10-17 07:57
Vad skulle vara senaste nytt om Eto'o?
Barcelona r.10
2006-10-17 00:12
vet nån senaste nytt om ETO'O ?

:)
Barcelona Evička
2006-10-16 22:39
Jovisst, Messis mål är bara SÅÅ läckert, men jag har njutit en del av Ronaldinhos frispark också, den satt precis som den skulle.

Petr Cech verkar vara bättre förresten, han har åtminstone pratat med sin fru.
Barcelona La Rambla
2006-10-16 22:08
Ahh, Messis mål igår är ju ren fotbollsporr. Tillbakaspel av Guddy, en Sevillaspelare går på och görs bort, två till rusar till från sidan, han bara accelererar förbi dem, då dyker den fjärde upp och ska stötbryta och han bara chippar in bollen i bottre hörnet. Makalöst vackert. :D
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-10-16 21:31
Tarrak. Hur orkar man.
Barcelona La Rambla
2006-10-16 21:27
En ung rumän välkomnar Real Madrid till Rumänien på Buckarests flygplats. :)
Barcelona A Seleção
2006-10-16 21:13
tarrak

Haha, det var rätt kul. ;)
Barcelona tarrak
2006-10-16 21:11
Hehe!Jag blev lite intresserad varför Assyriskas sida hade överlägset flest inlägg just nu. Kolla länken!
Barcelona messi_nr30
2006-10-16 19:34
Är det någon som vet vart man hittar typ omgångenslag i La liga,, förut brukade de alltid presenteras på Pers bloggar, men nu har han slutat, så har försökt hitta de på MARCAs hemsida utanresultat. Länk tipps tack.
Barcelona La Rambla
2006-10-16 18:57
Chelseas förstemålvakt heter Cech och inget annat. Absolut inte Cesc, för alla bör veta vem vår canterano Cesc som spelar i Arsenal är vid det här laget. :-)

Belletti borta i ca 15 dagar. Hans högra axel skadade sig vid straffsituationen igår kväll. Tråkigt för Juliano verkar vara i bra form. Det blir ett tufft lass för Zabmrotta att bära nu. Bara inte Rijkaard satsar på Oleuger mot Chelsea, även om han tog bra hand om Robben förra mötet på Stamford Bridge, men det är ju dumt att utamana ödet.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-10-16 18:41
En fotbollsmatch är en fotbollsmatch. Då får man lägga undan alla andra känslor. Båda lagen vill vinna, och jag ser fram emot en fin match. Barcelona kommer säkert hitta på nåt före matchen, för att visa sympati mot Petr Cech. Det är det ingen tvekan om. Tror då mer att båda lagen gör något gemensamt för att visa sin med känsla till Petr Cech.

Matchen kommer vara en väldigt intensiv match, tror jag. Vi har sett det förrut. Det lag som vinner på mittfältet på onsdagen kommer också ta hem segern. Jag vill se Motta-Deco-Iniesta i startelvan.

Motta? Jo, i sånna här tuffa matcher, så behövs Motta. Han backar inte undan i närkamperna, och han kommer vinna flera avgörande bollar åt oss.

Deco? Visst har Xavi&Iniesta spelat jättebra tillsammans senaste tiden, fast mot ett lag som Chelsea så behövs Deco: han kommer vinna andrabollarna, ta tillbaks bollarna, våga ta egna iniativ, dvs dribbla och skjuta. Visst kan Xavi utföra dessa saker också, men Deco känns ett snäpp vassare offensivt, och Decos kvaliteer kommer vi få användning av.

Iniesta? Han har kommit igång på riktigt, riktigt kul att se, och om han verkligen vill se till att stanna i startelvan under en längre tid, så får han göra ett stort jobb mot Chelsea och visa den vilja han gjort under de senaste matcherna. Är säker på att Mister ger han förtroendet...

Visca Barca i Visca Catalunya!
Barcelona Tompa
2006-10-16 18:40
Man ska aldrig önska att NÅGON spelare skadar sig. Vi får verkligen hoppas att Chesc blir helt återställd och kan återuppta fotbollskarriären.
Barcelona Barca 666
2006-10-16 18:37
Håller med det skulle vara nice o visa lite sympati för cesc det spelar ingen roll vilken klubb han spelar i den sorten skada vill man inte se på nån spelare. I mina ögon e han, Buffon & Casillas de bästa målvakterna just nu o Valdes finns i min topp tio men han kan bli bättre o han har åldern på sin sida.

Ezquerro lär inte vara en av de 18 som skall spela mot Chelski men den andra spelaren e svår o välja. Personligen vill jag se både Motta & saviola med truppen men de ligger nog sämst till. Jag tycker Saviola e i bra form o Motta's spel stil passar när vi möter mer fysiska lag. Han var väl bra mot Sevilla som alla andra som spelade fick bara ett gul kort men bara för att han gör tacklingarna som behövs mot mer fysiska lag.

Forza Barca
Barcelona Luça Toni #30
2006-10-16 18:35
asså vilka smäller de fick målvakterna, tycker synd om de asså.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-10-16 18:33
Fan vad jag tycker synd om Chech. Asså ingen i världen borde skratt åt den här gubben. Det är jätte synd tänk om hans karriär är slut, han var en av värödens bästa målvakt.
Barcelona Tompa
2006-10-16 18:07
Har aldrig hört talas tidigare (så vitt jag vet) att någon spelare drabbats av en så allvarlig skada som Chech ha gjort. Det talas om att han blir borta ett halvår men i värsta fall är karriären slut. Djupt tragiskt i så fall.

Spontant vill jag att vi skåpar ut Chelsea efter konstens alla regler men när man tänker efter kan det aldrig bli samma sak när två av deras målvakter är svårt skadade varav första målvakten kanske aldrig kan spela mer. Då är en fotbollsmatch inte särskilt viktig....

Någon form av sympatihandling från Barcas sida vore ingen dum idé före avspark.

Spanien Mr Eleganten
2006-10-16 17:56
Måste bara ge ett stort tack för den sympati ni visar för målvaktsskadorna i detta forum trots den annalkande matchen på onsdagen, keep up the good work!
Barcelona hammabarça
2006-10-16 17:48
Ämne: lite synd att ifall ....
Gott samvete? Bara för att en målvakt är skadad? Gud vad fotbollskunnig du var då. Att Eto'o är borta gör ingen skillnad..
Valladolid juanamirez
2006-10-16 17:43
lite synd att ifall ni skulle slå Chelsea inte kan göra det med helt gott samvete, då ex. ni kan föreställa er själva ifall ni mötte ett lag som Chelsea med Ivan martinez andrade i mellan stolparna... men lycka till! Tycker att spelare för spelare är dem aningen vassare än er iom att Etoó är borta!lycka till än en gång!
Barcelona EsCúle
2006-10-16 17:37
Leta på nästa sida, jag har lagt upp en länk med målen.Jag var den första som lade upp målen och dem finns troligen på andra sidan någon stans. :-)

För övrigt så är Lars Lagerbäck på min träning idag med mitt lag, vi ska snacka taktiksnack. :-)
Barcelona Mitt Andra Landslag
2006-10-16 17:24
Snälla !! Kan nån en hemsida där dom visar målen ?? Måste see ! :D
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-16 17:16
Hej!! Rijkard har tagit med sig 20 spelare till london och det betyder ju att 2 kommer att stå utanför truppen. Vilka tror och tycker ni att det blir? Jag är 100% säker på att Ezquerro kommer att vara en av dessa. Motta kanske joinar honom, eller kanske kaninen?...

Här är listan:
Valdés
Jorquera
Iniesta
Ronaldinho
Edmílson
Puyol
Sylvinho
Gudjohnsen
Márquez
Xavi
Giuly
Oleguer
Saviola
Thuram
Messi
Zambrotta
Deco
Motta
Ezquerro
Gio
Barcelona Tomasz
2006-10-16 17:13
Ang.Cech: På det här klippet ser man bättre vad som händer i kollisionen. En fruktansvärt otäck skada, man ryser till när man ser bilderna och läser om vad som hänt i detalj. Vore en fin gest om Barça kunde visa sitt medlidande på något sätt vid matchen, som de brukar göra för sina egna spelare.
Barcelona Saviola 7
2006-10-16 17:09
Jag såg målen igår på tv4+..annars kan man titta på eurosport kl 17:45.Vi kommer vinna mot chelsea och real madrid.FORCA BARCA!
Atlético Lippan
2006-10-16 17:09
jäklar vilken smäll cudicini fick :( väldigt tråkigt för Cech, jag tycker synd om honom
Barcelona Evička
2006-10-16 16:41
Barca-Puyol
Ingen vet nog i dagsläget hur länge han blir borta eller om det rent av är så illa att hans karriär är över. Oerhört tragiskt i så fall.

Samtidigt kommer jag att tänka på att engelska media ofta har klagat på att målvakterna är alldeles för "heliga" i övriga Europa bl a i Spanien. Jag minns att det var på tapeten efter att Drogba blev utvisad mot Barça för 1 ½ år sedan. Det kanske är dags att de tänker om.
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-16 16:32
Tarrak//Tack!!
Det ser inte så farligt ut som sagt, men herreguuud andramålvaktens knock. Skulle bli jätterädd om jag såg det där live, man kunde ju nästan tro att han dött eller nåt. Herrej*vlaaar!
Barcelona tarrak
2006-10-16 16:22
Barca-Puyol/ Här har du! Det ser väl inte så farlig ut, men det är jävligt onödigt av anfallaren att fullfölja. Mycket tråkigt att skadan blev så allvarlig.
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-16 16:16
Någon som har lust att lägga upp en länk på Cechs skada?? Har inte sett incidenten än.
Barcelona Puyolinho
2006-10-16 16:01
Någon som vet om man kan ladda ner matchern någonstans ?
Annons: