/spanien/barcelona/forum/23900.aspx/spanien/barcelona/forum/23900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sassinho
2006-10-19 00:32
greeneyes_x

va fan snackar den här killen om?! vem har påstått att det va en betydelselös match? killen måste vara heeeeeeeeelt snurrig asså..helt borta

det enda va jag har läst är att folk tycker att el clasico är viktigare och det håller jag med om..jag säljer fan hellre liga och cl titeln för att vinna mot marängerna, SÅ viktig är den matchen men att matchen idag va betydelselös kan ingen frisk människa tycka..och den där grönögda atletico fanet borde kunna lära sig läsa
Barcelona La Rambla
2006-10-19 00:30
Ett sista inlägg. Rijkaard hyllar Chelsea.

- Vi spelade bra i första halvlek. Drogbas mål förändrade allt och gav dem styrka och de gjorde det svårt för oss. De var mycket starka i defensiven.

Se och lär Tolken.

Bona nit!
Atlético greeneyes_x
2006-10-19 00:29
det är ganska kul att många här inne indirekt "skyller" förlusten på att det va en "betydelselös" match ???????
Hela fotbolls världen förutom ni som skrivit det vet att det va allt annat än en betydelselös match.. isåfalla hade flera spelare fått vila..
Barca hade starkast möjliga tiigängliga manskap på plan.. Det vet ni......
Barcelona Evička
2006-10-19 00:23
Det är väl sällan det är en enda spelares fel att ett lag förlorar. Det håller inte att skylla på Deco.
Barcelona Sassinho
2006-10-19 00:23
när dinho och deco är dåliga syns det direkt eftersom de är sånna viktiga spelare..kasnke därför barca va dåliga? eller va det hela laget som va dåliga o därför va dom dåliga? en gåta..barca är barca även om deco eller dinho spelar..det e ju trots allt ett lag vi heter ju inte Decolona eller Dinholona...utan Barcelona ! och vi ska vara stolta över vårat lag

men en grej..deco va jävligt dålig idag..men de va hela laget i helhet tror valdez kommer undan han räddade några bra lägen tänker mest på ballacks nick...
Barcelona La Rambla
2006-10-19 00:22
Enligt EMD så blev Puyol småskadad, men han kommer att spela på söndag. Återstår väl att se antar jag.

Bona nit!
Barcelona R10 - M19
2006-10-19 00:16
Tycker ändå det är rätt lustigt hur många här är snabba på att kritisera Ronaldinho även ifall han vart blek i afton. Deco,som jag gillar oerhört, var ju också helt bleck likaså Edmilson och alla andra, men de försvarar alla. Bara för att man heter Ronaldinho så betyder det inte att man inte kan vara dålig någon gång och bara kritisera honom hela tiden. Men som sagt även ifall han vart dålig ikväll, men likaså resten av laget.
Barcelona La Rambla
2006-10-19 00:13
Håller för en gångs skull med Marcos. :-)

Till Messias_87 vill jag säga. Ta och fundera du på varför Deco var dålig idag? Kan det bero på för lite rörelse på de andra spelarna? Kan de bero på att han direkt hade 2-3 spelare på sig när han kom rättvänd? Kan det bero på att Ronaldinho var ovanligt blek i afton. Sen var ju Deco sämre än vanligt i kväll trots det, men tänker man efter lite så finns det flera orsaker varför det var så.
Barcelona Marcos
2006-10-19 00:11
Nu glömmer vi matchen. Tror inte spelarna sitter och gråter direkt, det ska inte vi heller göra. Nu ska vi rikta alla blickar åt El Clasico som är 100gånger viktigare än dagens match.

A por los blancos!
Barcelona KeLLeFeNi
2006-10-19 00:07
fyfan va tungt d känns just nu, även om Chelsea var värdiga vinnare idag, nu kommer Mourinho få så mycket luft i sig...Första halvlek så var Barca bra med i matchen o hade några bra anfall men i andra halvlek så var Barca utspelade.

Det ska faktist mycket till om Barca ska vinna returen, Chelsea är jävligt starka just nu...men men nu ska vi iallafall se till att slå Madrid på söndag, tror Barca vinner med 2 - 0, och då vill jag se Saviola från start!
Barcelona Messias_87
2006-10-19 00:07
Ämne: Messias_87

Det du....
Marcos. Han slåg bort felpass efter felpass, vann inga närkamper.
Real Madrid Ronaldo ^_^
2006-10-19 00:04
syns att ni saknar eto'o hur som helst, jag är inte här för att tjaffsa som mina andra madridiestas,
jag undrar, vet någon varför Puyol gick av?
var det för känning av skada? Isof har den gått upp?
Finns det någon uppdatering inom det?
Ha det bra, ses på söndag :)
Barcelona Marcos
2006-10-19 00:02
Messias_87

Det dummaste inlägget på länge. Ja du, Deco "är så jävla kass". Rijkaard låter en "kass" spelare starta varenda match denna säsong. Suck.

Deco är kanske våran viktigaste spelare så skippa skitsnacket och lär dig något om fotboll.
Barcelona Sassinho
2006-10-18 23:58
jag måste fråga..kör xavi fortfarande sina rehab pass? i sånna fall, den konstanta frågan..varför går han före iniesta i sånna fall? en spelare som kör rehab pass bör väl inte gå före en spelare i form????
Barcelona Messias_87
2006-10-18 23:57
Deco var den sämsta jäveln jag sett på bra länge. Han är så jävla kass.
Barcelona Marcos
2006-10-18 23:55
Tycker vi gör en bra match trots att den är ganska så betydelselös. Alla vi vet att den verkliga matchen är på Söndag. El Super Clasico!
Det är den matchen vi ska vinna.

Matchens bästa spelare: Rafa Marquez.
Barcelona Sassinho
2006-10-18 23:54
La Rambla:

syftade inte på att just du påpekade klagomålen det var någon under som gjorde det..som tex farhanio 10 gjorde precis...jag HOPPAS mister sparade honom till på söndag..jag hoppas även han vågar testa marquez som pivote och thuram/puyol som mittlås i en match mot lite lättare motstånd..edmilson verkar inte i bästa form..visst nu tänker väl nån här att om vi bänkad edmilson så sänker vi hans självförtroende men vi måste väl spela med spelare som är i form och inte låta de i formsvacka spela för att göra dom glada o få mer självförtroende?

angående om saviola hade gjort nytta eller ej vet jag inte heller men kan han byta in giuly borde han kunna byta in saviola som spjutspets..vem låg där när Eidur blev utbytt? messi? han har enligt mig inte den där spets kvalitén
Barcelona Essienesque
2006-10-18 23:50
Har inte läst inläggen så ursäkta om jag tar upp något som många redan har påpekat, men varför får inte Thuram speltid? Att inte starta kan jag vara ok med när Marquez är duktig, men Olegeur inbytt framför Thuram??

Kul iallafall för mig, att min favoritspelare Essien spelade så bra. Synd att inte Barca stod upp, men vi tar dem på Camp Nou! Nya tag mot Real...Hoppas verkligen Thuram spelar då!
Barcelona La Rambla
2006-10-18 23:50
Sassinho:

Självklart, du får klaga på spelare som gör dåliga insatser hur mycket du vill, det gör även jag. Inga problem för mig. Det får gärna vara genomtänkt och sakligt bara. :-)

Kanske sparade mister Thuram för el clasico på söndag? Sen så tror jag inte det hade hjälpt med Saviola i kväll, deras försvar låg lågt när de hade tagit ledning. Det gick ju inte att hitta några vägar in.
Barcelona Farhanio10
2006-10-18 23:49
Tjena alla cules!

Det är bara att gratulera Chelsea idag till en mycket fin insats. De låste oss något fruktansvärt och visade verkligen hur man ska spela mot världens bästa lag!

Tycker att Ashley Cole och Khaled Bouhlarouhz spelade helt fantastiskt på sina ytterbackspositioner. Makelele "dammsög" som sina vana trogen på mitten och Essiens offensiva kvaliteer var för mig (den här dagen) en otrevlig bekantskap.

Folk verkar klaga på Deco och Ronaldinho en anning för mycket ikväll. Det folk här inne inte verkar förstå är att det var alldeles för lite rörelse i laget den här kvällen. Vi saknade dessutom en riktig sputspets idag som skulle stå mellan mittbackarna och oroa konstant. Så våra två magiska playmakers hade knappt någon och sätta in bollen på när de väl hade lägen.

Jag tror aldrig Chelsea kan spela så här disciplinerat på Camp Nou och lyckas stänga alla våra ytor på vår väldiga hemma-arena. Där kommer det bli en helt annan match, VAR SÅ SÄKRA!

Visca BARCA!
Barcelona Sassinho
2006-10-18 23:49
messias_87 jag tror ronaldinho har den där rollen..som brukar kallas target player att han ska komma ner lite möta sedan göra något farligt av bollen han är som oftast kreatören i anfallen..deco styr mittfältet och dinho slår bollen till en målchans..det är hans roll han är inte den som ska springa i djupled..dessutom när han gör så som du säger spelar bollen bakåt när han har en back i ryggen lämnar backen en yta bakom sig som en annan spelare kan utnyttja som vänsterbacken brukar göra..för det mesta sylvinho när han spelar...ja kanske har fel vet ej
Barcelona Messias_87
2006-10-18 23:48
Ämne: Äh, det är bara att ....
Knappast att Ronaldhino kommer förbi Ramos om han ligger tätt intill.

Däremot om man kommer rättvänd mot Helguera så... ja ni vet....
Barcelona Messias_87
2006-10-18 23:43
Har ni närkt att Ronaldhino 99 av 100 ALLTID ska ta emot bollen. Varför löper han inte mer i djupled. Det brukar se ut så här

"Ronaldinho får en pass - en försvarspelare springer up och pressar honom - han passar bakåt - eller håller i bollen... och passar bakåt senare.
Barcelona Sassinho
2006-10-18 23:41
det är mkt bra inlägg av La Rambla och A Seleção man kan inte annat än hålla med men vi alla måste kunna få klaga på en viss spelare när denne inte är alls bra som vi vet vad den kan visst dessa är mänsliga oxå men vi måste få vara frustrerade eller?

och ja håller med La Rambla varför får Thuram så j*vla lite speltid? vart kom oleguer in i bilden ifrån? mitt framför näsan på Thuram ? och varför får inte saviola spela?! jag blir tokig..hoppas Mister får ut något av detta i slutet av säsongen MEN Thuram måste få spela
Barcelona Evička
2006-10-18 23:41
Jag missade hela spektaklet pga jobb, men det kanske var lika bra. Det här var visserligen trist, men det är knappast hela världen. Självklart tar vi dem om två veckor och innan dess ska vi väl mangla Real, va?
Barcelona Nauticus
2006-10-18 23:36
Sved hårt att vi inte kunde ta oss igenom Chelsea ikväll, dom var helt enkelt sketbra ikväll. :( Vi tar dom om två veckor!
Barcelona La Rambla
2006-10-18 23:34
A Seleção:

Väl talat. Förnuftig analys rakt över.

En annan sak, vi var på gång där i slutet av första halvlek. Hur hade matchen blivit om Zambrotta hade fått träff på den volleyn han missade efter det fina kombinationsspelet? Det hade blivit jaga för Chelsea istället, och då hade vi haft flera snabba omställningar som kunnat resulterat istället. De körde knappast över oss. Vi gick ner på 3 backar, en halvskadad Puyol får gå ut (varför inte in med Thuram var min första tanke?), och vi satsar framåt för att få en utjämning. Det är väl självklart att Chelsea skapar farliga kontringar då när de ställer om efter att vi tappar boll. Utspelade? Bah, knappast. Var de bättre? Ja självklart, mer taggade, mer aggresiva över helat laget. Trots det så blev det bara 1-0. Vi kommer igen, tvivla inte! :-)
Barcelona Barca Barca
2006-10-18 23:34
Synd att vi förlorade ida. Chelsea är värda segern. Sen måste jag säga att Eto'o kommer saknas oerhört den tiden han är borta. Det känns som om anfallet har tappat 30% av styrkan. Jag tror faktis våran lejon kommer tillbaka tidigare än 5 månader ja gissar på 4.

Kom ihåg grabbar, hällre förlora en match mot Chelsea än mot Real Madrid.
Barcelona Sassinho
2006-10-18 23:29
självklart gratulerar vi chelsea dom va mkt bättre än oss...

men dinho och deco måste VAKNA det e en bit in på säsongen nu och den e lång så det e ganska bra om vi hinner få lite försprång vi brukar ju tappa en bit in på våran och real flåsar oss lite lätt i nacken..dax att vakna grabbar klockan e mkt..!

el clasico...höstens höjdpunkt
Barcelona A Seleção
2006-10-18 23:25
Jag vill skriva att jag håller med La Rambla. Tycker det är tragiskt att se vissa klanka ner på de "egna" spelarna efter en förlust.

Fotboll är ett lagspel, idag fungerade inte lagspelet och därför inte heller individerna i Barcelona. Det gjorde det för Chelski. Det blir troligtvis en annan match på hemmaplan där Chelski brukar krampa och chansen är väl inte stor att de lyckas göra en sån bra laginsats som de gjorde idag.

Nästa match på Nou Camp är det Barcelonas tur att komma upp till normal standard taktiskt, och då blir det tufft för Chelski som har haft problem i de tidigare mötena.
Annons: