/spanien/barcelona/forum/239.aspx/spanien/barcelona/forum/239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona oocbgb
2017-07-27 22:31
[QUOTE=the cameroonians]Jaja, nu kör MD en enkät online där de ber läsarna rösta på vilket sätt Barça ska agera gällande Neymar. 1. Förnya och höja hans lön. 2. Hänvisa till klausulen 3. Förhandla och få mer än klausulen Ska vi anta att detta görs delvis på ledningens uppmuntran, precis som de gjorde gällande att sälja Messi eller inte för några säsonger sen..? Well well... [/QUOTE] Kollade pollen, alternativ 3 är ju "Negociar un traspaso" och är ju snarare "förhandla om övergången". Då får vi hoppas det innebär Veratti 1.5-2M, snarare än Neymar för 1.5M för att vi har noll skills vid förhandlingarna. Förhandlingar vi inte borde befinna oss i, så länge Veratti inte är på bordet..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2017-07-27 22:11
Jaja, nu kör MD en enkät online där de ber läsarna rösta på vilket sätt Barça ska agera gällande Neymar. 1. Förnya och höja hans lön. 2. Hänvisa till klausulen 3. Förhandla och få mer än klausulen Ska vi anta att detta görs delvis på ledningens uppmuntran, precis som de gjorde gällande att sälja Messi eller inte för några säsonger sen..? Well well...
Barcelona Rambla~
2017-07-27 21:52
Gabriel Allt det där låter jättebra, dock hade jag varit lugnare om det var du som var el presidente och inte åsnan vi är fast med. Litar inte på att han fixar till en sådan deal som de flesta av oss här förespråkar. Jag är orolig att han går med på att sänka priset (jämfört med klausulen + skatt) fast ändå stå utan någon Verratti. Blir det så, har vi blivit överkörda av PSG och därmed officiellt tappat status som superklubb. Vi är ju inte en säljande klubb, visa det då!
Barcelona Soko
2017-07-27 21:45
@Nemesis 10:

Minst 4 miljarder , då farsan vill ha 50 miljoner och Neymars lön och sign on..
PSG är medvetna att det inte går att köpa Neymar, därför mycket skriverier men ingeting händer och kommer till 99.9% inte heller att hända. Tycker mest synd om Neymar och hans farsa , å andra sidan lyckades Neymar för en gångs skull komma ur Messis skugga och vara nr 1, dock utanför plan.
2017-07-27 21:25
LennyRomario Efter x antal år och tusentals översatta artiklar på spanska (och ibland katalanska...) har jag blivit så pass "bra" på att tolka tweets på spanska att jag oftast inte behöver Google Translate. Värre då med franskan som tyvärr tillkommit nu med Verratti och Neymar... Då blir det till att använda Google. Gäller dock att se upp med syftningsfel, har lurat mig några ggr genom åren, haha!
Barcelona Smogen
2017-07-27 21:21
Om det inte varit något på gång så hade ju Neymar uttalat sig för länge sedan. Han vill dra dit han får vara största stjärnan, där han kan göra vad han vill och där han får mest pengar. Enda anledningen till att han är kvar hos oss är för att PSG inte vågat/kunnat slänga fram pengarna för klausulen, detta pga FFP. Nu hoppas jag bara att Bartomeu för en gång skull inte viker ned sig utan gör det vi alla tycker, dvs mjölkar dom ordentligt. Får jag en enda gång i denna sagan höra "det är ingen idé att behålla en spelare som inte vill stanna" så hoppas jag Bartomeu blir avsatt snabbare än vad Messi dribblar bort en allsvensk mittback.
Barcelona LennyRomario
2017-07-27 21:16
@the cameroonians:

Språkgeni eller kung på Google translate?
Barcelona Nemesis 10
2017-07-27 21:14
Så P$G måste punga ut runda 3 miljarder bara för att köpa ut Neymar om vi vägrar att förhandla? Nice, det är väl därför det börjar gå rykten om att dom vill förhandla.
Hade jag varit president så hade jag inte lyssnat på bud under Verratti + 1,6-1,7 miljarder. Erbjuder dom Verratti + 1,5 miljarder tycker jag det är värt att snacka lite bussines, annars är det bara att hänvisa till klausulen.
2017-07-27 21:07
När representanter för PSG börjar undersöka möjligheterna att presentera Neymar inne i Paris, då vet man att nåt är på gång... [Parisunited]
Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-07-27 20:57
Tack för infot the cameroonians! Om det ligger någon sanning i det hela med skatten så kan inte ledningen helt enkelt fuck this up! Just nu har vi bollen i våra händer och ledningen måste visa bollar och sköta det här rätt för engång skull. Jag skulle nöja mig med Veratti plus allt ifrån 150-200m, man ska stenhårt inte gå med på något annat. Det är PSG i det här skedet som är desperata, Neymar kommer förr eller senare gå ut officiellt och då måste PSG mer eller mindre agera, annars kommer Neymar sättas i skiten där han fastnar i ett lag där han bett om att få lämna. Visselorkan varje match? Det tror jag nog. Neymar kommer dra det kan vi konstatera och just därför måste vi sätta fokus på att få in Veratti i dealen istället. Neymars ersättare kommer hittas även om det lär va en viss nedgradering vem man än hittar så är den "större bilden" viktigare och det är mittfältet som har blottats allt för mycket sen Xavi lämna. Mittfältet behöver en maestro. Jag har gjort min peace med att Ney lämnar oavsett vad anledning än är, man kan inte älta över spelare som inte vill va kvar i världens vackraste klubb. "The eggs are already broken, make sure you get pretty good omelett out of it". Till Neys ersättare då, många säger Dybala, Mbappe, Coutinho osv. Alla spelare som nämns är fin fina spelare, men vi måste ha i åtanke först att av det men har sett utav Valverdes lag så verkar vi ha blåst bort kantspelet helt. Det är mycket centrerad fotboll med kombo spel mellan mittfält och anfall och Messi har återigen fått falsk nia rollen vilket han kommer fixa utan problem under Valverde. Det som krävs då är en som ständigt hotar i djupet och bör vara någorlunda tekniskt med fina fötter och avslut, det behövs ingen crack utan en som gör jobbet med bravur. Mina personliga åsikter är: Dembele, Coutinho, Mbappe och en wild card Martial. Ingen av dom är spelarna är direkt bättre än Neymar men får man in Veratti och nån av dom spelarna ovan så blir den större bilden helt plötsligt finare. Jag brukar läsa dagligen och är en slags Les Rambles-junkie, och har vart medlem här ett bra tag. Skriver inte ofta men gillar och skriva av mig när nåt i klubben irriterar mig fruktansvärt mycket och i det här fallet är det hela Neymar-gaten. Det har pågått alldeles för länge nu och bör avslutas omgående så man kan återgå till bussiness. Förhoppningsvis sker det innan helgen är slut. Trevlig kväll Cules. Visca Barca!
Barcelona II Barça II
2017-07-27 20:54
Haha vilka underbara nyheter gällande skatten! Inte en enda krona mindre ska vi acceptera. Fan ta ledningen ifall de viker sig för PSG. 200 miljoner plus Verratti och Di Maria eller betala skatten. Hahaha vilken härlig vändning! Fucka inte detta nu Barca, mjölka PSG till max!
2017-07-27 20:34
shalit Det stämmer att UEFA inte kan hindra PSG från att köpa Neymar (enligt en italiensk talesperson vid namn Traverso) utan förutsätter att de har de finansiella resurserna som krävs. Däremot kan de kontrollera genomförandet och i efterhand straffa PSG om de hittar felaktigheter - precis som de gjort tidigare. Då fick de böter och minskad trupp i CL. I värsta fall kan de riskera att bli uteslutna från Europaspel, men ärligt talat - vem tror att UEFA någonsin kommer att stänga av en storklubb som drar in cash till dem?
Barcelona shalit
2017-07-27 20:26
@Gabriel Har läst om uppgifter som säger att UEFA har godkänt Neymars övergång och att PSG således ej riskerar att bryta mot FFP. Vet ej hur trovärdigt detta är dock.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-27 20:25
@Gabriel:

Låter asbra!
Så kräver vi att Verratti byter agent igen ifall han ska komma till oss så slipper vi Raiola också hehe :)
Barcelona El Tridente
2017-07-27 20:23
@Gabriel:

Hoppas innerligt att Neymar säljs, den lilla snorungen att han inte skäms.

Fått allt serverat i Barca och spelar i ett av världens bästa lag. Messi,Suarez,Iniesta.

Får även spela världens största matcher EL CLASICO. Avgjort mot Real, vunnit Liga titlar och CL.

Vad får han i PSG? Möta avdankade lag som håller allsvensk klass?

Hela världen står still när El Clasico är på tv. Vem fan bryr sig om franska ligan?

Oavsett om Neymar stannar så kommer jag aldrig fira något han gör, den bortskämda barnrumpan har satt klubben i karusell istället för att förbereda för den nya säsongen. Vi är alltid tippade till att ta CL och ligatitlar men vafan tror han PSG vinner CL?

Fråga Manchester city hur det gått senaste 6-7 åren.
Barcelona Gabriel
2017-07-27 20:11
Helt underbart det här med den franska skatten. Det kan gott PSG suga på. Bara att berätta till Nasser att de kan fp Neymar men bara för priset av Verratti plus 200M€. Hade varit en helt underbar affär för oss. Passar det inte så får de lösa utköpsklausulen och betala 300M€ istället för att sen riskera FFP. Mår bra just nu :)
Barcelona Rambla~
2017-07-27 20:02
Alltså, Barca kan ju inte vika ner sig i detta skede. Hur skulle det se ut i världens ögon? Jaha, är man ute efter en av deras cracks behöver man bara vara lite ihärdig så kommer de till slut att ge med sig och det knappt utan någon strid. Helt oacceptabelt!
Barcelona Lion24
2017-07-27 19:59
Jag hoppas att Neymar lämnar så fort som möjligt, det är fullständigt onödigt att spela med en spelare som inte ens kommer vara kvar i klubben, precis som någon skrev, hellre ge speltiden till Paco eller någon annan. Det som det pratas om mest just nu är att PSG vill förhandla med Barca, så här långt in i förhandlingarna har man inte kommit. Allt tyder då på att PSG-Neymar är helt överens sen tidigare. Neymar har accepterat PSGs erbjudande och då är det onödigt att den spelaren får spela matcher med oss, men det kanske har och göra med sponsorer och dylikt som gör att han måste spela.

Ersättare? Ska jag vara ärlig så vill jag inte ha en spelare som Hazard eller Dybala på Neys position. Jag vill ha mittfältare som är MED boll spelare tillsammans med Leo och anfallare som är UTAN boll spelare. Det viktigaste är att de centrala spelarna har den tekniken och de egenskaperna där de kan kontrollera bollen på motståndarens planhalva. Jag är riktigt förtjust i Mbappé om jag ska vara ärlig. Killen är 18 år och han är helt fantastisk i spelet utan boll. Jag har aldrig sett en sån ung spelare vara så smart i spelet utan boll. Det här visar också att hans tränare (Jardim) som lärt han dessa egenskaper är en fantastisk spelare.

Annars vill jag ha spelartyper, notera: spelartyper, som Martial eller Rashford. Det behöver inte vara dessa spelare men såna spelartyper. En nedgradering från Neymar? Absolut, men jag tror att laget mår bra av att ha skickliga mittfältare och anfallare som rör om och byter positioner på motståndarna.

Ett till problem som vi har är att vi måste lösa högerkanten. Vi kan inte ha en hel kant där vi inte kan anfalla. Som motståndare i en CL kvartsfinal är det extremt lätt att lösa det problemet då jag som motståndartränare hade flyttat Barcas spel ut till den högra kanten där det är tomt, om inte högerbacken fyller på. Jag har inga problem med att testa Suarez som ytteranfallare för att få Leo som falsk 9:a. Med det innebär det minimal kontakt med bollen för Suarez där hans roll ska vara i spelet utan boll. Accepterar Suarez detta? Det är väldigt mycket som ska lösas innan det här är ett komplett lag. Det finns för många problem i mina ögon.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-27 19:59
the cameroonians

Den sista miljarden där, skulle man ju vilja se Bartomeu få in Verratti på istället. 2 miljarder plus Verratti är en jäkla bra deal. Tror du PSG hade gått med på det?

Jag hade iaf sett oss som den stora vinnaren i den affären och hade in i döden berömt Bartomeu för den dealen om det gick igenom. Men utan Verratti, hänvisa bara till klausulen.
2017-07-27 19:50
Känns för övrigt som att även Bartomeu börjar förlika sig med tanken på att Neymar kommer att lämna. I en intervju med New York Times säger han att Barça vill ha de bästa eftersom de vill vinna men att det till slut är spelarna som avgör om de vill stanna. Han har ju såklart rätt i påståendet utifrån att spelarna har klausuler, men nog är det en liten förändring mot det som han sagt tidigare om möjligheterna.
2017-07-27 19:43
Ny info gällande Neymars klausul; Det jag och Andresito hänvisade till angående skatt på utköpsklausuler gäller bara om de utförs mellan spanska klubbar. Om PSG skulle lösa klausulen måste de överföra pengarna till Neymars konto så att han kan gå till ligaförbundets kontor och köpa sig fri från sitt kontrakt med Barça. När PSG överför pengarna kommer den franska skattemyndigheten att se detta som en lönebetalning och därmed beskatta den. Den slutliga summan skulle bli upp emot €300 miljoner - och det är därför som PSG vill förhandla med Barça om en köpesumma så att de slipper den extra skatten. Källa: L'equipe och MD
Barcelona LennyRomario
2017-07-27 19:40
@Cule4life:
Stämmer inte. Skatten i England är 45%. En viss del av spelarnas totala lön, tror det är 1/5 av totalen, får dock skattas som image rights efter en deal med skatteverket i England. Där blir det bolagsskatt, 20%.
Barcelona Hristo var kungen
2017-07-27 19:36
@Barcelonistas:

1 427 409 200 sek mer precis med dagens kurs
Barcelona LennyRomario
2017-07-27 19:28
@Barcelonistas:
Underförstått så utgick jag ifrån OM Neymar vill lämna. Annars är det ju en rätt lönlös jämförelse. Tycker inte jämförelsen är så pjåkig. Om det är slaveri när folk inte får komma till Barca borde det rimligen vara det OM spelare vill lämna Barcelona och inte får det. Min uppfattning är såklart att ett kontrakt är ett kontrakt och det inte är slaveri åt något håll. Ville mest se om någon var principfast nog att tycka det är slaveri även OM någon vill lämna Barcelona.
2017-07-27 19:17
På fredag kommer Neymar att köra ett eget PR-event i Mimi och efter matchen mot Real kommer han inte att åka med truppen tillbaka till Barcelona eftersom han har åtaganden i Kina. Där ska han nämligen delta i nåt sponsorjippo för Barças räkning. Skulle vara lite ironiskt om det sista han gör är att göra reklam för klubben han lämnar... Men om inget händer så kommer han att vara återansluta till truppen på tisdag.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-27 19:14
Liverpool 'slap £133million price tag on Philippe Coutinho' in bid to scare off Barcelona from summer transfer Liverpool vill ha 1,3 miljarder. Tycker det är lite för högt. 85-95 bör han ligga på.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-27 19:06
Enligt PSG forumet kmr det hända grejer på fredag elr lördag. Så som jag fattat det så ska PSG sälja 2-3 spelare för att kunna investera på Neymar.
Barcelona Cule4life
2017-07-27 18:58
Helt ärligt tror jag inte Neymar vill lämna. Man ser hur bra han trivs. Han vill ha högre lön helt enkelt. Hur roligt är att möta Marsielle,Monaco jämfört mot Real,Atletico,Valencia,Sevilla,Bilbao m.fl. Frankrike är en B liga.

Vet ej vad Messi tjänar exakt men men enligt 2-3 hemsidor är det runt 30 milj euro, Spanska skatten med den SJUKA 52% (RÅN) blir de ca 15 milj euro netto. Neymar vill nog också ha 15 milj efter skatt i lön från Barca.

Hur fan kan spanska staten ta 52% ?? Helt oacceptabelt. I england är det runt 18% som gör att spelaren behåller merparten av sin lön och då behöver man inte ge spelare skit hög lön för att han ska få en bra netto lön.
Barcelona Soko
2017-07-27 18:46
Valverde är en tränare som förespråkar 4-2-3-1 uppställning. Med MSN blir det svårt att uppnå det men säljs Neymar har Valverde ypperlig chans att göra det. Själv tycker jag att 4-2-3-1 är mycket stabilare än den öppna havet 4-3-3 där vi vid varje tappat boll är sårbara när motståndarna ställer om snabbt . Det har också varit motståndarnas medicin mot oss senaste åren. 4-3-3 är med andra ord genomlöst.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-27 18:46
Vi va redo att punga ut en hel del för Veratti men Nasser ville inte förhandla. Vi hade säkert gått upp mot 1 miljard + för Veratti. Sen att det är PSG så vill man ta lite revansch på dom. Hade det tex varit Juve istället för PSG hade jag skeppat iväg honom. Men just för att det är PSG och den uteblivna respekt som visades när vi va ute efter Veratti så ser jag hellre att han stannar vara för att ge igen. Det var samma sak med Marquinhos. Det var samma sak med Thiago Silva. Dom vägrar att förhandla trots att spelarna velat komma hit.
Annons: