/spanien/barcelona/forum/23896.aspx/spanien/barcelona/forum/23896.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ravo
2006-10-23 20:15
zizou va menar du me det var 2 matcher?
Barcelona Ravo
2006-10-23 20:14
de är inte det jag menar, säg alla matcher som de andra kommer vinna ^^ t.ex. west brom 4.33 ganska bra va? va händer där?
Real Madrid Zizou[v]-
2006-10-23 20:14
Det var 2 matcher.Känns bättre va?
Barcelona Saviola 7
2006-10-23 20:12
visst hjälper jag dig.FC BARCELONA vinner La Liga 2006/2007.
Barcelona Ravo
2006-10-23 20:09
jasså menar du det? kan du se in i framtiden eller? du kan nog hjälpa mig med tippet så jag kan få in lite pengar i plånboken, eller?
Real Madrid Real Madridista
2006-10-23 20:08
-=FCBarcelona=-

Öhh okey..

tarrak

Vad vet du om Ruuds personlighet? Men du kan ha iochförsig ha rätt. Ruud "mobbade" ju C.Ronaldo så han bröt ihop.
Barcelona Saviola 7
2006-10-23 20:06
Ravo:Lyssna noga.Gudjohnsen kommer aldrig att ersätta Henrik Larsson.
Barcelona tarrak
2006-10-23 20:05
Real Madridista/Nja, spelare som Ruud passar inte riktigt in i Barça då man lägger stor vikt vid spelarens prsonlighet och Ruud är väl milt sagt ingen glädjespridare.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2006-10-23 20:05
Till alla Barca fans: Vi ska inte bli sura över en enda match, vi missade en match d e mer synd om dom som missat tittlar.

Nån Real-fan sa att vi har levt på månen, alla real-fans ska veta att DET VAR BRA MYCKE ROLIGARE FÖR OSS PÅ "MÅNEN" JÄMFÖRT MED ER SOM LEVT SOM REAL-FANS PÅ JORDEN!
Barcelona Cheno
2006-10-23 20:04
jonti/
förklara för mig exakt vad raul eller nistelroy gjorde som inte guddy. strikern är beroende av sitt lag och att dom ska spela fram chanser, men även strikern ska röra sig rätt, vilket jag inte har några klagomål hos guddy. i veckan så har barça mest sett ut som en tandlös tiger i sina orangea dräkter men är övertygad att vi kommer se bättre spel i framtiden från HELA laget.
Barcelona tarrak
2006-10-23 20:03
Ravo/Ja det finns väl en anledning till att Iceman var en av de populäraste spelarna i CFC..
Real Madrid Real Madridista
2006-10-23 20:03
Hade Gudjhonsen nätat hade ni säkert hyllat honom istället för att kalla honom för "det största skämtet i spansk fotboll" och liknande. Men som La Rambla sa nyss:
"Gudy är en släpande forward. Han ska helst ingå i ett tvåmanna-anfall." Gudjhonsen ska inte spela på topp så är det bara!
Ni skulle köpt Nistelrooy istället för ni behöver ingen jävla mittfältare/uppspelare till. Ni behöver en måltjuv som Etoo! Men Riijkard lär ju spela Saviola nästa match men risken är ju att ni tappar för mycket nickspel då...
Barcelona Ravo
2006-10-23 20:01
saviola tror du att barcelona skulle köpa guddy om han är så dålig som du påstår? de sålde honom pågrund av deras trupp, har du sett den? vart ska han platsa in och barcelona köpte honom som en ersättare för larsson.
Valencia Monger
2006-10-23 20:00
Puyol, Ja vi ser ju hur helsingborg plötsligt har blivit ett topplag i allsvenskan.

Var Barca behöver i Samuel Eto'os frånvaro är en målskytt, Gudjohnsen kan inte göra mål för fem öre, saviola är snäppet vassare men ändå lite mer en Messi-typ. Larsson hade behövts nu.

Dessutom tycker jag att det ser löjligt ut när gudjohnsen försöker ta imot och hålla i bollen, ser värre ut än när Maxi var i farten.

Sen om man tittar lite djupare på spelet som barca visade upp igår, efter 65e minuten hade de inte ett enda skott på mål, de hade helt och hållet kört fast i det där härliga korta passningsspelet. De kunde inte heller lägga långbollar, för varken ronnie messi eller gud (senare saviola) har ett huvud som är värt att nämnas i fotbollssammanhang. Kommer ihåg hur det såg ut förra säsongen då spelet hade kört fast, in med Larsson som kunde nicka ner bollar och skapa ytor åt de lite mer bollskickliga och kreativa spelarna, såsom ronaldinho och messi.

Sen menar jag inte att larsson ska nu tillbaka till barca, därimot skulle de sett till att fixa en nästan identisk spelartyp, även om det faktiskt finns få i världen som är i närheten av larsson på det området. De behöver någon som kan nicka ner bollar, fungera som target-player, skapa ytor, och inte minst, någon som man kan slunga inlägg mot. Spelet igår när Real backade hem såg inte så lovande ut.
Barcelona Ravo
2006-10-23 19:59
säger de här till vissa och ni får gissa varför, gå och lägg er, hoppas att guddy gör mål under en avgörande match så får vi se vad alla som tycker att guddy är det största skämtet i spansk fotboll
Barcelona El Capitán
2006-10-23 19:59
La Rambla// "Vi spelade visst med en pivote igår. Det var Xavi som hade hand om den rollen. Hur kunde ni missa det? "

Jag skrev att vi spelade "utan" pivote. Visst kan man säga att det var Xavi's plats i elvan men jag tycker inte att Xavi är en pivote. Rijkaard ville satsta offensivt och Xavi är inte pivote som Motta eller Edmilson, enligt mig..
Jag tycker att det såg mycket friare för Real igår än vad det har sett ut när Edmilson eller Motta har lirat. De ger mycket mer stöd åt vår 4-backslinje än vad Xavi gör.
Barcelona Saviola 7
2006-10-23 19:58
Hade gudy varit så bra som ni säger,tror ni att chelsea hade såld honom?
Barcelona Saviola 7
2006-10-23 19:54
jonti:Jag håller med dig.
Barcelona La Rambla
2006-10-23 19:53
Ämne: Gudy e det största s....
Det största skämtet är nog du. Tror man att Rijkaard envisas med att spela Gudy bara för att han inte gillar Saviola så bör du nog ta en funderare.

Som någon tidigare nämnde, dags att ta ett break här ifrån.

På återseende...
Barcelona tarrak
2006-10-23 19:53
Nu får det vara nog! Jag har själv varit kritisk till Guddy och alla har rätt till sin åsikt, men att säga att "Gudy e det största skämtet i spansk fotboll" och liknande är att gå ett antal steg för långt. Var kritiska men försök hålla det inom rimliga proportioner.
Barcelona Ravo
2006-10-23 19:50
ge zambrotta och guddy en chans att ändra deras stil, de har kört 7 matcher i ligan det betyder inte att de ska vara i form direkt, som el captian sa vi måste ge dem mer tig. Det jag hade för mig så var ni hur glada som helst att de två kom till oss, varför klagar ni nu? är ni så falska eller?
Barcelona jonti
2006-10-23 19:50
Gudy e det största skämtet i spansk fotboll. Kanske till och med i världsfotbollen och jag tycker det är så dåligt att spela med han bara för att Rijkaard inte gillar Saviola som direkt när han kom in spela fram messi till målchans.
Barcelona La Rambla
2006-10-23 19:49
Lustigt, ändå var det samme spelare som avgjorde mot Celta och gjorde ett snyggt mål mot Athletic. Det har gått 7 omgångar av ligan. Vi har fått stryk mot halvtaskiga lag som Chelsea och Real Madrid, och det på bortaplan. Snacka om kris.
Barcelona Saviola 7
2006-10-23 19:47
Till och me Maxi Lopez hade spelat bättre än vikingen.Jag gillar inte gudy punkt slut.FORCA BARCA!
Barcelona La Rambla
2006-10-23 19:44
Gudy är en släpande forward. Han ska helst ingå i ett tvåmanna-anfall.

Vi spelade visst med en pivote igår. Det var Xavi som hade hand om den rollen. Hur kunde ni missa det?
Barcelona El Capitán
2006-10-23 19:40
Alla Barça fans:

Nu är det så att det finns inga ursäkter till varför vi förlorade igår, punkt slut! Visst, jag tycker faktiskt att vi var hetare i duellerna och vi fick till massa chanser med större bollinnehav också. Men tyvärr så satte vi inte avsluten, till skillnad från Real Mierda.

Sedan måste vi ge Zambrotta och Gudjohnsen mer tid. Zambrotta kommer precis från italien där spelsättet är mycket mer annorlunda än i Barça.
Och Gudjohnsen fick lira mittfält mestadels i Chelsea de två sista säsongerna vilket gör att man inte kan förvänta sig honom att vara Eto'o nr 2.
Visst kunde han ha satt läget som Messi gav honom, men jag kommer ihåg när Larsson förra året missade så grovt när han var alldeles ensam med Casillas.

Att vi körde "utan" pivote igår hade sina nackdelar men även fördelar. Jag tror inte att vi hade haft lika bra offensivt skapande igår om Edmilson eller Motta hade varit med. Men dock så såg man att det blev tunnare i backlinjen när Madrid kom på kontringarna.

Nu är det bara att glömma den här matchen och att lära sig av sina misstag. El Clásico är bästa resultat av bägge matcher och Camp Nou väntar med sina underbara tifo:s. Barça kommer förhoppningsvis vara i god gammal form då och Eto'o kan ha kommit tillbaka för att skapa oro i Real försvaret.

Blicka frammåt nu fan och släpp alla ursäkter till gårdagens förlust.

Wipa, hej då
Barcelona Puyol
Snälla MONGER snacka inte om Larsson... skulle vi vinna bara för att larsson spelade?? själv tycker jag att Gudy är en mcyket bättre fotbollspelare än Larsson, även om jag föredrar saviola framför båda två....vi ser vilken klasspelare han är i Helsingborg nu...fattar inte hur han platsade i barca....man kunde se att han inte hängde med när det blev fotboll på hög nivå...tack och lov att han är borta nu. man får väl säga sin åsikt ;-)
Barcelona Alesito
Ämne: Det är mycke om o om....
exakt, är vi inte alla.. man lär av misstag. att spela på kontringar på egenhemma plan och heta real-madrid o är väll inget att jubla över?. visst vi saknar eto'o och borde gjort annat köpt när d gäller gudy. men hade vi lagt ur era summor. ska du kräva mer än så och vilja se er etta i tabellen och även i cl-gruppen. lr va tycker du?
Barcelona Alesito
exakt, är vi inte alla.. man lär av misstag. att spela på kontringar på egenhemma plan och heta real-madrid o är väll inget att jubla över?. visst vi saknar eto'o och borde gjort annat köpt när d gäller gudy. men hade vi lagt ur era summor. ska du kräva mer än så och vilja se er etta i tabellen och även i cl-gruppen. lr va tycker du?
Barcelona Alesito
Annons: