/spanien/barcelona/forum/23893.aspx/spanien/barcelona/forum/23893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2006-10-18 17:39
Om ni klickar på mitt namn så kommer ni att se att jag har en bild på Zambrotta tillsammans med Rijkaard. Den röda piké tröjan som Zambrotta har hittade jag i en liten fotbolls affär i korsvägen i Göteborg för endast 425:-. Den är så j*vla fin så jag var tvungen att slå till.
Affären heter four four two. Det finns andra Barça varor såsom matchtröjor (med tryck), mössor, kepsar, armband mm.

(OBS! Detta är ingen reklam för affären! :-))
Barcelona EsCúle
2006-10-18 17:37
Inför matchen ikväll:

Låt oss blicka tillbaka för att se vad som hände sist El mister och Mourinho stod öga mot öga på en leråker.
Barcelona La Rambla
2006-10-18 17:33
Ämne: LR/Klockrent, The Sh....
Som sagt blunda. De gör det utav en enda orsak, att få tex dig irriterad och skriva något tillbaka. Sen så sätter drevet igång.

Nä, dags att dra från jobbet nu. Kan inte påstå att jag varit speciellt produktiv idag. :-)

Vi ses i kväll cules.
Visca!
Barcelona tarrak
2006-10-18 17:30
LR/Klockrent, The Shed i ett nötskal! Jag kunde bara inte låta det passera, någonjävlastans får man ändå dra gränsen och den går långt innan att man hyllar Franco!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-10-18 17:28
Tjena grabbar:D
Vaknade med ett flin på läpparna:-
Ikväll är det GRAN COMBATE:-

Chelsea VS Barcelona:D-

Kommer ni ihåg förra året när vi skulle spela mot Chelsea borta, och det var nån som la upp en länk där man kunde se Stamford Bridge direkt via webbcam. Kan man göra det nu också? Vill gärna se hur planen ser ut:p

Visca Barca i Visca Catalunya:

Valdes
Zambrotta-Puyol-Marquez-Gio
Motta
Iniesta-Deco
Messi-Gudjohnsen-Ronaldinho
Barcelona La Rambla
2006-10-18 17:24
tarrak:

Strunta i det, det hjälper nog inte att argumentera emot. Du hamnar i polemik ju längre diskussion drar ut, dina inlägg raderas (endast dina) och sen uppmanas du att föra fortsatt dialog i pm. Bättre att blunda och gå vidare. Maken till självgoda och arroganta skribenter har jag knappt sett någonstans. Det hela handlar om att vara klämkäck, att få andra till att "skratta" åt ens så kallade skämt. Då anses man vara cool och vitsig. Dock så är det ju inte alla som är sådana, det ska påpekas.

För övrigt så sägs det att Chelseas supportrar har sjungit just den ramsan vid tidigare besök på Camp Nou.
Barcelona Marcos
2006-10-18 17:23
Bara att kontra med, " Stalin (chelski)is not dead, He is the Leader of the blue and red"

Eller nått. :)
Barcelona EsCúle
2006-10-18 17:22
tarrak

Man säger: Rent fjanteri!
Barcelona tarrak
2006-10-18 17:20
Mysiga killar på Chelseas forum.

Så här hade ett stolpskott den "goda smaken" att skriva:
GENERAL FRANCO ISNT DEAD, HE'S THE LEADER OF THE SHED!

Det värsta är trots allt att det av moderatorer och övriga foumbesökare (med undantag av en) är en helt ok ramsa. Vad säger man?
Barcelona La Rambla
2006-10-18 17:19
Trodde vi hade vampyren i vårt lag?

Iniesta = MiniDracula

;-)
Barcelona Marcos
2006-10-18 17:16
Någon frågade om Real matchen eller Chelsea matchen var viktigare. Självklart är El Clasico den viktigaste matchen mellan dessa två. Det går inte ens att jämföra. Fast Matchen ikväll är även den ganska viktig, men mest för att det alltid är skönt att sätta de ryska äcklen på plats och speciellt vampyren.
Barcelona EsCúle
2006-10-18 17:15
Henk Ten Cate - El Mister

Det betyder ungefär: Ronaldinho 70% kapacitet är bättre än de flestas i 100% kapacitet.
Det roliga är att det kommer från Mourinho. :-)

Edit: Kapacitet är ett bättre ord.
Barcelona La Rambla
2006-10-18 17:13
Ronaldinho i 70%'s kapacitet är bättre än de flesta andra spelare vid 100%.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-10-18 17:11
EsCulé//
Mourinho: “Ronaldinho al 70% es mejor que muchos al 100%’’

Vad betyder det? =)
Barcelona Cape
2006-10-18 17:09
Jag kan inte säga att jag håller med om att Chelsea köper spelare för att förstöra?? Vilken klubb som helst med dom resurserna skulle köpt spelare som shevchenko, obi mikel osv. Real Madrid kör samma stil.

Inte för att jag uppmuntrar Chelsea och Real Madrid :D;) jag vill ju att barca ska vinna.
Rimbaud
2006-10-18 17:02
Helt korrekt är det vissa som uppmärksammat att Essien inte spelar forward.

iker_världsbäst // Köpa spelare för att förstöra för andra???
Säger ett real fan.
skita idet blå skåpet fick plötsligt en nytt ansikte utåt.
Länktips: chelsea forever
Barcelona Cape
2006-10-18 16:59
Alla matcher mot Chelsea är viktiga.. även om det inte direkt är den avgörande matchen så är det kanske europas i genomsnitt bästa (?) lag som möts och det är viktigt för publicitet att vinna matchen. Annars kommer nog, som du sa, gruppen att avgöras på Camp Nou i returen.
Barcelona EsCúle
2006-10-18 16:57
Jag tror på utspel av Barcelona ikväll ändå.Vi vinner med 1-3! :-)
Barcelona La Rambla
2006-10-18 16:54
Som sagt, matchen i kväll är inte livsviktig. Rijkaard är ute efter 1 poäng. Det är returen, beroende på hur Werder karar av Levski i kväll som blir den viktiga matchen. Det är då gruppen kommer att avgöras. Det är nästan att man hoppas att laget förlorar, för då måste de gå för fullt på Camp Nou och det är först då vi får svar på om de klarar av att höja sig och sitt spel. Det är då vi får se en offensiv fotboll och allt vad det innebär. För i kväll lär det bara bli rävspel.
Barcelona EsCúle
2006-10-18 16:51
Chelsea gör verkligen allt för att förstöra vårt fantastiska spel.F*n vad jag kommer bli glad om vi vinner ikväll!
De här möterna börjar bli en vana, vad ska vi kalla den här matchen?
Barcelona La Rambla
2006-10-18 16:50
Ämne: La Rambla // Sportsl....
Ok, lite taskigt kanske. :-)

Det kommer från förra mötet på Camp Nou, efter Tolkens uttalande om Messi, Barcelona och alla dessa fina teatrar som finns i staden.

Publiken sjöng efter ca 80 min av matchen lite ironiskt till melodin Guantanamera. Det betyder ungefär:
Mourinho går på teatern (matchen var en föreställning, därav teater).

Något ditåt åtminstone.
Barcelona tarrak
2006-10-18 16:50
Ok, dags för ny frågesport. Då det här är en väldigt svår fråga anser jag att man får svara med upp till tre alternativ.

Frågan: Vad händer med José Mourinho när CFC inkasserar sitt sedvanliga röda?

Mina svar:
1Han självantänder

2Han exploderar/imploderar

3Han sliter av sig människomasken och visar äntligen upp ödletungan (alla som sett V förstår principen).
Barcelona Barca 1899
2006-10-18 16:45
För mig är det viktigt att inte få stryk av antingen Chelsea eller Real.

Men till dagens match tycker jag att det bara är ett litet minus för Chelsea att inte Cech står imål. 3:e målvakten kan ju göra en kanonmatch eller någon riktig groda. En till sak som jag undrar är om Chelsea kommer att köra 4-3-3 med Essien som högerforward. Han har väll aldrig spelat där? Var är Robben?

Jag trodde innan att vi inte behövde möta Chelsea på en potatisåker igen, men nu har de sandat planen för att få ned tempot i barcas passningspel.
Chelz
2006-10-18 16:37
La Rambla // Sportsligt och avsluta med en mening jag inte förstår speciellt mycket av :-)

Ska bege mig nu, och jag hoppas att vad resultatet än blir att respektive supportrar håller sig borta från varandras forum. Jag är iaf väl medveten om hur det brukar se ut i The Shed, inget man önskar någonstans.

Väl mött!
Barcelona EsCúle
2006-10-18 16:34
Mourinho: “Ronaldinho al 70% es mejor que muchos al 100%’’

Respekt! :-)
Barcelona La Rambla
2006-10-18 16:29
Chelz:

Ja du, och det är något Barcelona och dess supportrar ofta för höra. Det är inte deras fel att media gillar deras spelstil, att det gullas med dem och istället skrivs negativt om Chelsea.

Tja, jag är övertygad om att Chelsea gör mer än en bra match oavsett vilken form de har i dagsläget. Barcelonas form har varit lite si och så den också. En vital pusselbit som Eto'o saknas också, hur viktig den är återstår att se. Inte för att jag eller någon annan tänker skylla på det vid en eventuell förlust.

Som slutord:

Vete al teatro Mourinho, vete al teatro..
Villarreal .::Ronaldinho::.
2006-10-18 16:27
Ämne: vilken match tycker ....
Real Matchen så klart
Barcelona tarrak
2006-10-18 16:27
Real Madrid har ju alltid varit den solklart viktigaste matchen oavsett tabelläge, men då de är ganska dåliga nuförtiden och tempraturen på el classico har sänkts betydligt så börjar Chelsea kännas alltmer som vår nya nemesis. För mig kommer dock el classico alltid att vara matchen nummer ett.

Tror att jag lät lite motsägelsefull nu men jag hoppas att ni förstår.
Barcelona Södan9
2006-10-18 16:21
Chelsea- FCB med tanke på att vi behöver poäng i CL, viktigast är ändå att vi inte förlorar någon av dom tycker jag.
Atlético Lippan
2006-10-18 16:19
chelsea-matchen
Annons: