/spanien/barcelona/forum/23892.aspx/spanien/barcelona/forum/23892.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2006-10-24 18:00
Zizou[v]-
Tack detsamma!
Barcelona Sersari
2006-10-24 18:00
Hahaha..det finns ändå lite att hämta från förlusten mot Madrid!
Jorquera in Valdes ut imorgon eller?
Har ni sett bilden på Ronaldinho och Michael Jordan?? Härligt..
Real Madrid Zizou[v]-
2006-10-24 17:59
Ni är så roliga.
Barcelona La Rambla
2006-10-24 17:54
Hyfsat för snabb för honom ja, se länk.
Barcelona Sersari
2006-10-24 17:51
Fan vad länge sedan man var här!
Läste nyss att Roberto Carlos bröt ett finger i en duell med Messi..vår lille argentinare var tydligen för snabb för honom =)
Barcelona La Rambla
2006-10-24 17:50
Vi ska vara glada att Messi inte blev långtidsskadad efter den stämplingen. Det kunde ha gått illa där. Han spelade halvskadad hela andra halvlek tack vare Emerson x2.
Barcelona La Rambla
2006-10-24 17:35
Evièka:

Ja, de vann också för två säsonger sen med 4-2. Har sett det under minst 3 års tid. Så fort de gör en bra match så är det vändningen på alla bekymmer. Jag påstår ej att så inte är fallet, men jag hade nog hållt en liten lägre profil istället för att pga EN endaste match hävda alla bekymmer är över och man är bäst i världen igen. Säsongen är lång, spelare har underpresterat både hos Barcelona och hos konkurrenter. När vi har kommit en bit in på våren, då kan man börja utvärdera.
Barcelona Evička
2006-10-24 17:27
El_Barca

Han kommer vila i morgon, han är inte uttagen till truppen. Han lär dessutom ha medgett att han är "mentalt och fysiskt trött", så han behöver nog en liten paus. Förhoppningsvis inte särskilt lång.

La Rambla
Det är bara att inse, det finns de som aldrig ger sig och som inte kan ta en vinst.
Barcelona La Rambla
2006-10-24 17:20
Valdes kommer aldrig blir lika bra som Casillias. Det är bara och inse...

Det är inte alls bara att inse. Det är bara din åsikt och ingenting annat!

Calderon fullt förtroende för Capello? Det var därför han gick ut och sa att hans val var Schuster inför matchen om Lyon? Jo tjena. Var det kanske därför Capello hotade med att säga upp sig efter matchen mot Getafe?

Ja ni vann en välförtjänt match mot Barcelona, på S Bernabeú. Undrar vilka som är uppe bland molnen.
Barcelona El_Barca
2006-10-24 17:16
Jag tror inte att Ronaldinho vilar imorn. för att jag tror att Rijkarrd vill att Ronnie ska komma tillbaka till den storform han var i och en match mot ett inte så bra motstånd (all respekt till Badalona) kan kanske var ett steg i vägen tillbaka till formen.. men fårse hur han väljer att formera barca imorn.. hoppas bara att det går bra för oss..

Visca el Barca ;)
Real Madrid Young_And_Gifted
2006-10-24 17:13
Valdes kommer aldrig blir lika bra som Casillias. Det är bara och inse...

Sen har Madrid inte vunnit nått på 3 år och det kan jag inte förneka. Men det är inte lätt och vinna nått när klubbens president tar ekonomin framför det sportsliga och samtidigt sparkar tränaren hit och dit.
Dagens Madrid består av en president som satsar på det sportsliga. Vi har en av om inte den bästa tränaren i världen.

Saker och ting har fallit på plats och det kommer ta en liten tid till för och bygga upp laget 100%, men Calderón har fullt förtroende för Capello så det ser bra ut.

Sen att Madrid fansen är glada för vinsten är just för att klubben varit i kris och då är det skönt med stora vinster. Sen är det alltid skönt och kunna få ner Barca fansen ner på marken när de varit uppe och svävat bland moln ett tag.. ;-)
Barcelona (SAMI)
2006-10-24 17:13
Ja själv tycker barca borde köpa en anfall till de räcker inte me guddy och saviola helst en som trezeguet sån spelare behövs nu när etoo e borta såg ni inte guddys mål chanser mot real han e klumpig seg saviola för liten och svag
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-10-24 16:48
RememberZidane. Så du menar att ni var bra mot villareal, Atl madrid och Lyon, ni har varit bra de senaste matcherna mot steua b och barcelona inget mer, ni vann några matcher i inledningen av säsongen men de spela ni inte ens bra på.
Barcelona Evička
2006-10-24 16:41
19messi
Han har tagit ut 16 spelare och bland dem finns inte
Ronaldinho, Thuram, Márquez, Deco och Iniesta. Så de får i alla fall vila.
Barcelona 19messi
2006-10-24 16:28
Tror ni Rijkaard kommer vila många spelare på matchen i morgon?
Barcelona tarrak
2006-10-24 16:00
MrWho/Han var 20 år gammal när han debuterade. Vilka slutsatser du ska dra av den siffran vet jag inte, men hör av dig om du kommer fram till något.
Barcelona La Rambla
2006-10-24 15:58
Ämne: Ämne: mrwho å....
Valdés var 19-20 år när han debuterade i A-laget 2002. Har för mig att Casillas var något år yngre. Dock ska man komma ihåg att Casillas debuterade i ett Real som nog var världens bästa lag just då. Det Barcelona som Valdés debuterade var ju redan på väg ner och ett lag i kaos. Så att dra någon parallell är inte riktigt rättvist. Casillas måste ju helt klart ha kännt mer trygghet i det lag som han debuterade i.

Sen är du lite fel ut när du menar att Barcelona borde agerat lite mer när det gäller Fabregas. För det första så ville han själv prova lyckan i London, sen så var han inte 16 år fyllda och då får man inte enligt lag skriva något kontrakt alls som binder honom till klubben. Så vad skulle man göra?

Sen så får faktiskt unga spelare chansen i Barça. Messi var 17 år när han debuterade. Snart får Dos Santos chansen, han är bara 17 år. Iniesta var också väldigt ung när han debuterade och så även Motta. Detta var innan Rijkaard kom till klubben. Självklart var de kanske inte ordinarie i startelvan men de fick spela både i ligan och Cup-matcher ute i Europa.
Real Madrid MrWho
2006-10-24 15:47
Ämne: mrwho åldern spelar ....
OK, men jag vill veta. Jag kommer inte skriva en massa skit som att Casillas var yngre än Valdes när han gjorde debut. Vad jag vill veta är ungefär när era talanger gör debut i startelvan och tar en plats. Så man får en syn på hur klubbarna litar på sina ungdomar och ger dom förtroende. T.ex om Barcalona hade agerat lite mer så kanske inte hade Fabregas gått till Arsenal och om Reklam Perez hade inte varit så arogant mot Etoo så hade han kanske spelat för Real Madrid.
Barcelona Ravo
2006-10-24 15:42
mrwho åldern spelar ingen roll, och vi vet! casillas va yngre än våran målvakt när han blev 1:s mälvakt? ska du bevisa oss något med det eller?

RememberZidane//
ska lägga upp ett litet spel till dig snart så du kan spela det medan du är uttråkad.
Real Madrid MrWho
2006-10-24 15:37
Ursäkta men kunde nån svara på hur gammal Valdes var när han gjorde debut och tog över som 1:a målvakt i Barcelona?
Barcelona EsCúle
2006-10-24 15:21
Vilka skulle inte vara uppblåsta över att ha vunnit över CL och ligamästarna för första gången på flera år? :-)
Barcelona La Rambla
2006-10-24 15:18
Ämne: De är roliga maränge....
Ja, och alla här inne har förklarat att det var rättvist också. Det räcker tydligen inte.
Barcelona Evička
2006-10-24 15:16
De är roliga marängerna. På alla möjliga sätt. Men varför måste de hålla på och gå i försvar hela tiden, herregud, de vann ju!!!!
Barcelona La Rambla
2006-10-24 15:16
Ämne: LR/Haha! Jag såg det....
Ja gud, vi är så ägda. :D

Skön han är Rijkaard som tar på sig stora delar av skulden för den knackiga inledningen av säsongen. Jag förstår att han har roterat i startelvan. Efter VM så hade vissa spelare bara 4 v ledigt. Flera av dem startade försäsongen mitt under turnén i Mexico och USA. Han största huvudbry har hela tiden varit att förbättra många spelares fysisa status, och det har märkts tydligt att den inte har varit bra på många håll. Det visar sig också i spelet när man inte får kontinuitet när startelvan hela tiden är olika på flera viktiga positioner. Trots det så känns det ändå rätt, för när väl laget når formtopp så lär det vara guld värt att flera av spelarna har varit igång och fått speltid. Sen så kunde han heller inte förutse Eto'os skada.
Barcelona tarrak
2006-10-24 15:10
LR/Haha! Jag såg det! Tvåldes, Zambråtta och Madrid spelade bra mot Lyon och Villareal. Här snackar vi komik på högsta nivå.
Barcelona La Rambla
2006-10-24 15:09
tarrak:

På tal om ordvitsar, killen är genial. Kolla in hans profil: Zambråtta :)

Haha, trodde jag hade sett det mesta. :)
Barcelona tarrak
2006-10-24 15:07
RememberZidane/Javiss! Ni var ju direkt lysande mot Villareal och Lyon. Om du inte vill diskutera verkligheten kan du väl avlägsna dig.
Barcelona Forza_Barca7
2006-10-24 15:07
Om du såg matchen mot werder bremen så hade du säkert ändrat dina åsikter om den matchen. Barca ägde dom, men bollen ville inte in. Och tack vare ett självmål så fick dom poäng med sig . Och chelsea ska vi inte ens börja snacka om ofta man vinner mot dom borta :/
Real Madrid RememberZidane
2006-10-24 15:03
Hahha då e inte nu bra jue? ni va inte bra mot oss eller mot Werder Bremen inte heller va ni bra mot Chelsea eller? den enda matchen vi inte va bra mot va jue Getafe.
Barcelona Forza_Barca7
2006-10-24 15:01
Ämne: (Barcc)

Vänta til....
Real Madrid har inte vunit något på 3 år, men ändå kommer ni hit och tror att ni är bäst, ni har vunnit en match, grattis hoppas ni vinner mot Geetafe borta .. juuste ni förlorade ju den matchen! Ett bra lag ska vara bra mot alla lag.
Annons: