/spanien/barcelona/forum/23889.aspx/spanien/barcelona/forum/23889.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2006-10-23 14:03
Madridredaktionen börjar bli alltmer pinsam. Jag tycker att det är ett ständigt j*vla klagande från deras sida, nu är det tydligen domaren det var fel på. Visst han gjorde en del misstag, Ruud hade kunnat få en straff, men jag tycker att Messi var lika nära och Emerson ska vara glad att han inte blev utvisad. Märk väl, jag skyller absolut inte förlusten på domaren, jag bara ifrågasätter vad deras bittra redaktionsmedlemmar gnäller på.
Barcelona little_master
2006-10-23 13:56
Ämne: Et lite fråga bara: ....
Puñal//
Har för mig att det var Bonano som stod...men han fick inte förlängd kontrakt och man köpte in rustu som hade gjort en bra Vm..men efter 3 tabbar i rad så blev han bänkad och valdes som fick chansen och tog det :)
Real Madrid Ramos_2
2006-10-23 13:54
Juaníto

Säkert han är...

Visst har alla lag sina filmare, men ni har Deco, Messi speciellt Deco som faller om man petar honom...
Barcelona Juaníto
2006-10-23 13:46
Dom vann slaget, men vi vinner kriget. Vi är fortfarande etta och dom vann på sin hemmaarena. Gustaf btw, Emerson visste precis vad han gjorde när han filmade och på så vis bad domarn om nåd. Emerson är världens bästa spelare på övertyga domarna att inte varna honom.

Matchens lirare: Lionel Messi, Prinsen av Fotboll.
Real Madrid Ramos_2
2006-10-23 13:36
Younies

På vilket sätt skyller du 1-0 målet på honom??? Det var ju Thuram som skulle ha tagit Raul, har jag klippen som Zambrotta blir uppsnurrad av båda Robinho och Reys.
Real Madrid ´Lizardking [Hala!]
2006-10-23 13:20
Ronaldinho spelar dragspel.. =)

LÄNK/
Real Madrid Solari = Gud
2006-10-23 13:07
Jag tror att vi Madrid-fans kan tacka Reikaard för mycket igår, framförallt att han valde ett mittfält utan bollvinnare. Guti fick väldigt ofta god tid på sig att vända upp och leta passningsalternativ, dessutom fick era ytterbackar inte lika mycket hjälp som de borde fått.
Sen är det klart att Etoo saknas, Gudjohnsen är inte tillräckligt bra för så här stora, snabba matcher. Att Ronaldinho är ur form är också det en faktor i sammanhanget. Dock saknade vi Ronaldo, och fick spela med Helguera som mittback, så det var nog rättvist ur synpunkten skadade/ur-form spelare ändå...
Real Madrid AckeDman
2006-10-23 12:44
Ska jag vara helt ärlig och försöka vara så neutral så möjligt så....

Bra match av Robinho och Raul i Real. Van Nistelroy var ok men han hade inte så mycket boll heller så det var inte direkt hans fel.

Bra match av Messi... snubben har grym accelaration efter sina snäva driblingar men jag måste dock säga att han verkar inte säker när han kommer ensam med målvakten.

Barca var som lag ganska bra... men individuellt gjorde nästan alla en usel insats. Eto'o behövdes verkligen.

Robinho vs Messi? Messi är grym men jag föredrar Robinho på grund av att han utvecklats i defensiven och mognad samtidigt som han behållt sin teknik. Messi har inte utvecklats så mycket jämfört med förra säsongen.
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2006-10-23 12:42
Younies: ja gåller me dig att Zambrotta har floppat totalt, men han kanske kommer i gång!! och ja tycker nu att alla ska glömma matchen nu o gå vidare! tänka att vi spelade på borta plan oxå, madrid var det bättre lagen, så änkelt är det ju! det roliga är att se hur madrid fansen tror att dom nu ska vinna ligan bara för att dom slåg barca
Barcelona Younies
2006-10-23 12:32
Alltså allvarligt, vafan har hänt med Zambrotta?
Han verkar inte trivas i Spanien. Skicka hem honom tillbaka till Italien och Serie A!
Nu måste Rijkaard göra vissa ändringar. I fortsättningen så ska våran hjälte Belleti få starta matcherna och inte Zambrotta!
Zambrotta platsar inte i vårt lag. Jag lägger skulden på honom över 1-0 målet igår. Missförstå mig inte nu. Men Zambrotta är varken bra n'r han kommer i offensiven eller när han försvarar sig. Gör alldelles för mkt misstag, in med oleguer på högern nästa match och våran underbara Belleti i fortsättningen. Är så trött på alla som klagat på Belleti. Han har bevisat att det är han som ska ha högerbackplatsen, punkt slut.
Lacus Clyne
2006-10-23 12:17
Ämne: Jag håller med att R....
R10 - M19:

Sätt Ronaldinho på bänken, gör det klart för honom att han inte kan leva på att han har varit bra tidigare säsonger, vissa att det finns andra som kan spela på den positionen om inte han vill/kan.
Real Madrid Zand
2006-10-23 12:02
haha jag ska inte klaga mer.

vi vann ju det kan inte bli bättre.
Barcelona Ravo
2006-10-23 11:59
zand//
domaren va inte med oss, saken var att han dömde vil fel lägen då och då medan han lät spelet forsätta när det skulle vara frispark osv. så skippa snacket med att domaren var och är alltid med oss, bli en domare och va med dit lag då.
Real Madrid yelloman
2006-10-23 11:56
Problemet med barca e att etoo o ronaldinio betyder för mycket för er o de e farligt för er.ps:Hoppas eto o ronaldo spelar nästa el classico .
Real Madrid Zand
2006-10-23 11:54
Vid ett fler tal tillfällen när vi skulle haft frispark så fria han, Barca fick 2 billiga frisparkar i farliga lägen, ex Ronaldinhos frisparkslägen ingen utav dom var några solklara frisparkar som domarn blåste för. DÅlig

Han gjorde inget bra jobb idag, men det är lättare att se detta som som Real supporter men, Readktionen håller med läs senaste artikeln
Real Madrid MrWho
2006-10-23 11:50
Ämne: Vi vann rättvist spe....
//Zand

Domaren var bra i den här matchen, han favoritserade inte något lag i den här matchen mot tididagare matcher som man har sätt. Han var kan ha get lite många kort till oss, men han var på ingen sida moste jag säga.
Barcelona Barca#1
2006-10-23 11:46
dommaren på vår sida:S?
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-10-23 11:43
Zand//

På vilket sätt tycker du domaren var på vår sida igår ?
Real Madrid Zand
2006-10-23 11:41
Vi vann rättvist spelade smartare end of story.

den här gången hade ni domaren på eran sida igen
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-10-23 11:38
jag ska inte klaga eller något men så länge gudjohnsen spelar kommer barcelona inte göra mål.. killen kan inte göra mål från 2 metersavstånd.. In med Saviola.. och synd att man lånade ut Maxi..
Real Madrid MrWho
2006-10-23 11:16
Många klagar på Dinho, Deco etc, det har dom all rätt till att göra. Men tänk er att ni har 3 svåra matcher i rad och spelat 2 av dom. Ni kan inte säga att ni saknar Etoo för mycket visst gör man det, men så stor är det väl inte. Ni har Saviola Ezquerro Guily och Guddy som ersättare, visserligen är ingen av dom en Etoo. Ert problem är faktiskt att ni inte har en plan B. Ni hade samma problem mot Chelsea som ni hade mot oss, visserligen var ni bättre i mothcen mot oss. Hoppas att ni krossar Chelsea på onsdag/tisdag.
Real Madrid Rεal Madrîd Lovεr
2006-10-23 11:09
Ämne: Et lite fråga bara: ....
jag har för mig att det var den turkiske målvkaten RùStu
Barcelona Brasco
2006-10-23 11:05
Grattis Real!
saknaden av etoo e stort ska ja säga..vi hade bra med målchanser men hade ingen som kunde avsluta dem.synd.väldigt synd!!!
men men på camp nou blir de andra planer..däär e de inte så lätt o vinna..ja tycker iniesta ska va en inhoppare o ta in motta eller marquez mellan deco o xavi..deco är lite urform just men de kommer när de väl gäller..fortfarande etta på topp!!rejkard ska ställa upp me b laget nu på onsdag o heljen därpå vill jag se igen b laget o vila ronnie,messi,xavi,puyol o deco till kampen mott chelsea nästa vecka o ja lovar er alla barca fans..BARCA kommer Krossa chelsea nästa vecka!!
Visca el Barca!
Real Madrid There is only one champion,Real Madrid
2006-10-23 10:54
alla ni som sa att vi förtjänade segern,tack tack
Real Madrid Puñal
2006-10-23 10:40
Et lite fråga bara:
Vem stod i mål i Barca innan Valdez? Var det Zubizareta eller stod det nån där imellan?
Barcelona Ravo
2006-10-23 10:27
sluta klaga på deco och dino hela tiden
Barcelona Adriano_
2006-10-23 10:10
jag tycker att vi spelade bra igår men hade inte turen på vår sida..sen så tycker jag att deco och guddy får sitta lite nu.. in med saviola som har farten och lite bättre avslutare än guddy, in med edmilson som pivote eller marquez som pivote... fattar inte vad tränaren tänker på satsar offensivt på borta plan mot real, inte så smart.. tycker vi ska spela som vi gjorde mot chelsea förra året. vi var alltid 2 spelare på varje spelarem. men igår var det man mot man i försvaret på kanterna .. etoó kom tillbaks :(
Barcelona Der Afro
2006-10-23 09:34
Efter sju minuter hade Deco slagit bort tre bollar igår. Det tempot höll han tills han äntligen blev utbytt. Han var lika kass mot Chelsea och verkar helt sakna självförtroende (när gjorde han mål senast?). Jag hoppas han får en välförtjänt vila i några matcher.
Barcelona Tompa
2006-10-23 09:25
Om vi nu bortser från Ronaldinhos svaga form. Är det någon mer av er som blir irriterad på att Dinho tar i stort sett alla frisparkar? Långt håll, nära straffområdet, vänster kant, höger kant spelar ingen roll- Dinho tar allt. Det finns faktiskt andra skickliga frisparksskyttar med i laget, t.ex Xavi.
Barcelona Tompa
2006-10-23 09:22
Det svider ALLTID att förlora mot ärkerivalerna men igår var Real bättre. Bara löjligt om man kommer med bortförklaringar.

Men någon kris är det absolut inte! OK, vi har förlorat två raka matcher mot Chelsea och Real Madrid och inte spelat något vidare i någon av matcherna. Men vi leder ändå ligan, det får vi inte glömma bort. Vi kommer tillbaka men det finns ett antal spelare som, förutom Dinho måste höja sig nu, t.ex Xavi och Deco.
Annons: