/spanien/barcelona/forum/23887.aspx/spanien/barcelona/forum/23887.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona foadinho_10
2006-10-22 18:50
är det bara jag som har rysningar innan matchen
Barcelona Barca_guy_87
2006-10-22 18:50
Barca vinner i kväll!!
Spanien Paella con las gambas
2006-10-22 18:34
Lycka till ikväll barca.
Barcelona Barca#1
2006-10-22 18:19
håller med er som tycker att thuram borde få mycket mer speltid.Marquez kan ju gå upp som pivote.Iniesta borde också få mer speltid.Saviola borde spela mot madrid för att Barca behöver hans snabbhet.Men vi får hoppas att rijkaard vet vad han gör och att barca tar hem 3 poäng det är viktigast:D

visca Fc barcelona!
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-10-22 17:46
Håller med dem som vill se Thuram i startelvan. Tycker att det är dags för vår store fransman att bli Puyols vapendragare där bak. Min önskeuppställning inför dagens (kvällens) match blir således;

----------Valdes----------
Zambrotta-Puyol-Thuram-Sylvinho
-----Iniesta---Xavi---Deco-----
---Messi---Saviola---Ronaldinho
Deportivo alejs
2006-10-22 17:25
Hoppas Barca slår Real,heller Barca än real !!! 2-1 till barcelona, Messi och Xavi gör mål...
Barcelona Suñol_
2006-10-22 17:18
Valencias mål påminde om Morientes och Rauls sammarbete. Men dom tiderna är ju förbi ;)
Barcelona Evička
2006-10-22 17:16
(SAMI)
Ska jag vara ärlig så tror jag att du har rätt. Han har inte fått spela så mycket som jag skulle ha önskat och jag tror inte att han startar ikväll, även om jag gärna skulle se det.
Barcelona (SAMI)
2006-10-22 17:13
Evièka
Ja tror thuram kommer få sitta på bänken väldigt DÅLIGT! varför köpte barca han då?? Han e juh fan bra!!!
Barcelona Evička
2006-10-22 17:08
(SAMI)
Det är troliga laguppställningar. Förmpdligen vet inte ens spelarna än vem som ska starta, än mindre tv4. Hoppas också på Thuram.
Barcelona La Rambla
2006-10-22 17:08
Amunt!:

Jo nu när du nämner det så minns jag Albiols loklapatrionism. Hade glömt bort Villa. Men vad är detta att de försöker få Fifa till att bestämma ett pris? Begriper de inte hur en utköpersklausul fungerar? När sen som du skriver Villa ändå inte vill lämna börjar man ju undra hur det är ställt.

Ja helt klart är ett B-lag bättre än Barças är nu. Men det är till stora delar ett helt nytt lag, ett mycket ungt sådant. Som du kanske minns så har flera av förra säsongens spelare lämnat klubben, bla så har ju Depor köpt/fått inte mindre än tre ordinarie spelare. Till den här säsongen så har man flyttat upp flera unga spelare från Juvenil A, bla Dos Santos och Jeffren. Sen så har vi näste Albiol i den unge Marc Valiente som spås en lovande framtid. Det verkar som att ledningen kommer att visa stort tålamod och låta laget utvecklas och få mer erfarenhet vid seniorfotboll. Aarón känner jag självklart till men inte läst om att Barça varit på jakt efter honom, visserligen så letar man ju alltid unga talanger.

Lycka till ni med. Gärna ett oavgjort resultat. :-)
Barcelona Suñol_
2006-10-22 17:06
Hmm...blir spännande och följa Valencia-Osasuna.
Barcelona Suñol_
2006-10-22 17:03
Vi får väl hoppas att någon gör så här mot R.Carlos ikväll. Visca karpaternas Maradona
Barcelona (SAMI)
2006-10-22 16:59
Gå in här www.tv4.se så kan ni se start uppställningarna! Barca spelar inte med thuram dåligt! Eller vad tycker ni?
Barcelona Lisa
2006-10-22 16:56
Vem tror ni kommer att utmärka sig mest i laget ikväll?
Barcelona Barca#1
2006-10-22 16:51
Så här vill jag att startelvan ska se ut:

--------------------Valdés-----------------------

-Sylvinho-----Thuram------Puyol------Zambrotta-

--------------------Marquez----------------------

--------Deco----------------------Iniesta/Xavi

----Messi---------saviola----------Ronaldinho----
Barcelona Mot Nya Tider
2006-10-22 16:47
Sunol_

Hahahaha:D-

Jo, det var rätt roligt det där, förstod varje ord han sa;- Haha!

Jag vill ha Barca-vinst ikväll mer än något annat! Visca Barca i Visca Catalunya!
Valencia Amunt!
2006-10-22 16:46
La Rambla:
Albiol är jag inte rädd för, han är valenciano och valencianista, lirat i Valencia sedan barnsben och är våran nästa kapten ;)
Han sa själv att när han och Navarro spelar som mittbackspar så pratar dom valenciano mellan varandra. Om dom vill köpa Albiol får dom betala hans klausul på 60 miljoner euro ;)
Aarón är väl den spelaren som dom helst vill åt men det vill även Barcelona, Chelsea och Arsenal.
Han håller klubben hårt i redan nu, dom vägrar låta en sån stor talang gå, speciellt nu när B-laget är grymt bra (bättre än erat, hihi :P).
Villa är Madrid allra galnast på och vill nu göra att FIFA ska bestämma priset på honom, det är ju sjukt. Han har sin klausul på 130 miljoner euro betala den, han kommer ändå tacka nej :D

Vanligtvis ser jag helst att Barcelona vinner mot Madrid men jag är väldigt delad, först och främst måste Valencia slå Osasuna vilket man borde göra för på Mestalla är man extremt starka, Osasuna är dock ett lag som har attityden att aldrig ge upp även om deras kvalitéer inte är så framåt. Träbenet Soldado som svek Valencia kommer få det svårt med Albiol och Ayala.
Raul Garcia är jag mest rädd för, killen är en kämpe och finlirare i samma spelare.

Men förutsatt att vi vinner så är egentligen Madrid-vinst bäst för oss, men jag ser helst lika. Jag vägrar ha Madrid högre upp i tabellen samt så kommer vi ifatt Barca och kommer ha 1 poäng mellan. 4-4 hoppas jag på ;)

Lycka till iallafall!
Barcelona Suñol_
2006-10-22 16:41
På tal om gamla juggar så är det här en rätt kul intervju med våran gamla antagonist Savicevic.
Barcelona Evička
2006-10-22 16:38
PÅ tal om något annat nu när det är ganska lugnt här. Vårt ex van Bommel verkar inte göra dundersuccé i Bayern. Han var blek igår när de torskade rejält och har fått ganska dåliga betyg i tyska tidningar tidigare. Skönt att det är i Bayern han är dålig och inte här.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-10-22 16:26
På bet365 är oddset större på att Real vinner idag ;)
Barcelona La Rambla
2006-10-22 16:22
Amunt!:

Ja jäklar, hade nästan glömt bort Pedrags sejour i Turias huvudstad. Men se det så här, hade han stannat så hade ni kanske haft honom som sportdirektör nu istället för den mer sympatiske Carboni. :-)
Det är inte första gången det mäktiga Real hela tiden ska köpa upp bra spelare som kommer fram från andra spanska klubbar. Pedrag från er, Suker från Sevilla, F*go från oss. Senast Ramos och Baptista från Sevilla i fjol. Vem står på tur? Ni får se till att hålla hårt i Albiol.

Annars från ett ché-perspektiv, hur ser du helst att kvällens match slutar? På ett sätt är det kanske bra för er att lämna kvar Real lite längre bak i tabellen. De tre poäng som skiljer, förusatt att ni slår Osasuna vilket ni ju bör, lär ni kunna ta igen ändå. Eller föredrar du en realvinst så ni är i fatt i tabellen?

Calderon visar bara vad vi är vana i från den klubben. Alltid lika arroganta och självgoda. Kör över allt och alla, och gud nåde den om det dyker upp andra klubbar som visar framfötterna. I Spanien är det vi som har monopol på framgångar. Okej, jag har full förståelse att vissa har svårt för Barças försök att promota sin helyllé-attityd i olika sammanhang, men det här 'Nya Barça' sen Laporta tog över försöker åtminstone tona ner kaxigheten och visa konkurrenter lite respekt.
Barcelona Suñol_
2006-10-22 16:14
Etoo_ // vad menar du?
Etoo_
2006-10-22 16:11
Sunol_
aaa hur fan visste du det? Brukar du ringa honom ofta...
Barcelona Suñol_
2006-10-22 16:02
Etoo_// Vadå slakt ska Puyol ta med sig rakkniven in på Bernabeu?
Barcelona Suñol_
2006-10-22 16:01
Amunt!// Ja går man på val att Cesc, Robben och Kaka redan var klara, som dom inte var så är det något som är fel.
Barcelona Fredecó
2006-10-22 15:58
La Rambla : Måste bara få kommentera ditt inlägg. Det som handlade om Ballack. Han kanske bara vilja lära sig engelska som Stjevtjenko :)
Valencia Amunt!
2006-10-22 15:52
La Rambla:
Lita på att Mijatovic har aldrig rätt, han är en jävla idiot!
Han sa innan när han lirade i Valencia att han aldrig skulle lämna Valencia för Real Madrid, aldrig, vi vet hur det slutade...

Calderon måste gå på något för detta är ju ett skämt, ett stort skämt. "VI VINNER LIGAN", visst, när ni kan faktiskt vinna mot bättre lag så vinner ni eller hur går det med Atletico, Lyon, Getafe (underskattat LAG) och Villarreal, det är ju inte precis Real Sociedad eller Levante man möter :D
Etoo_
2006-10-22 15:52
IDAG BLIR DET SLAKT GRABBAR! 0-2! Messi o Ronaldinho
Barcelona Menos Mal
2006-10-22 15:34
Ämne: vilka e det? 'tre....
Xavi, Deco och Iniesta.
Annons: