/spanien/barcelona/forum/23883.aspx/spanien/barcelona/forum/23883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid RememberZidane
2006-10-24 14:47
tarrak o LR/

Hör av er när Tvåldes blivit bättre än Casi okej?
Förra säsongen då spelade vi urkast och hade vi inte haft Casi (världens bästa målvakt) i mål hade vi nog slutat på en 7-10 plats men nu hade vi han o drf slutade vi andra.
Casillas ger inte anfallaren bollen bara sådär iafa och säger " här kom o ta den" som Tvåldes gjorde mot Osasuna :D
Barcelona tarrak
2006-10-24 14:47
LR/Jag har absolut inga höga förväntningar på de maränger som ska tävla i att berätta hur dålig Valdés är, men den "ordvitsen" tog nog priset. Allt är förlåtet Arne Hegerfors!
Barcelona La Rambla
2006-10-24 14:40
tarrak:

Du ska inte förvänta dig bättre än så där. Casillas hade tvål i handskarna mot Getafe. Det är ingen som nämner det.

Och ja, jag hävdar att Valdés kommer att bli bättre. Han är två år yngre och utvecklas hela tiden.
Barcelona tarrak
2006-10-24 14:36
RememberZidane/Tvåldes? Väldigt fyndigt...
Real Madrid RememberZidane
2006-10-24 14:35
La Rambla//
Skulle Tvåldes nånsin bli bättre än Casillas? ja isåfall när Casillas är skadad i ögonen armarna och benen, så hade Tvåldes vatt bättre än Casillas.
Barcelona La Rambla
2006-10-24 13:50
Ämne: SKA BARCELONA KÖPA A....NEJ!
Barcelona (SAMI)
2006-10-24 13:48
SKA BARCELONA KÖPA ADRIANO????
Barcelona Evička
2006-10-24 13:48
tarrak
Svordomarna klingade nog värre när jag skrev samma sak i marängforumet. Det är nästan så att jag fortfarande lider av sviterna efter bestraffningen. Fast det är smällar man får ta. ;)

LR/ Tveklöst! :)
Barcelona La Rambla
2006-10-24 13:42
Ämne: Varför nämner aldrig....
För att inte tala om matchen mot Getafe där Casillas tappade flera bollar i luften och det blev farligt. Alla målvakter har mindre bra dagar. Valdés hade sina förra säsonger, dessvärre så förföljer de honom in i denna säsong. Nåja, att några maränger på SF höjer sina röster bekommer säkert inte den gode Victor.

Om två år så är han bättre än Casillas!
Barcelona tarrak
2006-10-24 13:33
Evièka/Nu svor du i kyrkan, alla vet att han är ofelbar medans Valdés fullkomligt slänger in bollar i eget mål;)
Barcelona Evička
2006-10-24 13:28
Varför nämner aldrig marängerna Casillas tavlor? Han gjorde ett par ganska vackra i våras, men då var väl skygglapparna på kan tänka. Även solen har fläckar.
Barcelona tarrak
2006-10-24 13:01
För övrigt är hans tabbar hopplöst överdrivna av den vita pöbeln. Om man inte kan se hur bra målvakt han är, utan bara fokuserar på hans tavlor (som han inte bjudit på länge nu) är man bara en ignorant hatare. Och för att förekomma alla vittröjor, ja jag tycker att Casillas är bättre.
Barcelona tarrak
2006-10-24 12:55
Solari = Gud/Vad har hans tabbar förra säsongen med hur han är i en-mot-en situationer? Eller du kanske har sett honom göra tabbar i de situationerna, i så fall får du gärna ge några exempel.

Man blir så trött...
Real Madrid d.said
2006-10-24 12:30
haha inte för att vara taskig..men vilken bajas ni har till redaktör..

Betyg från gårdagens match mot Real Madrid

Valdés: 3

Går bort sig vid 2-0 målet men står i övrigt för ett par riktigt vassa räddningar. Troligtvis bäst i världen i en-mot-en situationer. Ett tveksamt positionsspel drar dock ned betyget något.

Zambrotta: 2+

Har ganska bra koll på Robinho och står som vanligt alltid rätt i positionerna. Kommer inte upp i banan en enda gång under första halvlek, och när han väl börjar röra sig uppåt i andra kom han sällan åt att slå sina fina inlägg.

Villarreal .::Ronaldinho::.
2006-10-24 12:29
Ämne: solari gud: för det ....
Det är inte så att jag ogillar Adriano. Han är en klass för sig men just i Barcas spel tror jag faktiskt inte att han passar in men ja du man vet inte först man har testat ....ne men absolut ...de också en anledning till att jag inte vill ha adriano i barca ...inte värt det med tanke på det du sa om Marquez och Iniesta!

Love to all barca brothers3
2006-10-24 12:25
Ämne: Vad ska man säga? Li....
Håller med dig till stor del men våra åsikter skills åt då du tycker adriano är ett alternativ..sj tycker jag att man skulle spela mkt mer med Saviola istället för Islänningen..Saviola har snabbhet, teknik och väldigt bra spelsinne ...men Frank R måste våga ..tror messi och saviola skulle ha ett fint samspel ... som jag svarade på ett annat inlägg ...skulle föredra Djibril Cisse eller Carlos Tevez istället för adriano i såna fall ...Ciao
Barcelona foadinho_10
2006-10-24 12:23
solari gud: för det första finns det bara en gud sluta med det finns ingen som är gud förutom gud och för det andra jag tycker också valdes är kanske den bästa om inte bland 3 bästa när ni tänker på valdes tänker ni bara på hans misstag förra året men nu är han bättre han har utvecklats. .::Ronaldinho::. : jag tror faktiskt att adriano skulle passa in i barca men jag vill inte att vi ska sälja marquez eller iniesta
2006-10-24 12:17
Ämne: Adriano hade passat ....
Håller inte med dig ... tycker inte att det har med inter som lag att göra ...personligen tycker jag att Mancini inte kan hantera stjärnor.

Adriano i Barca? Då skulle jag föredra Djibril Cisse eller Carlos Tevez;)

Tror inte Adriano skulle passa in i barcas spel ..eller va tror ni?
Real Madrid Solari = Gud
2006-10-24 11:52
"Troligtvis bäst i världen i en-mot-en situationer" Skulle det vara Valdés det? Nu får väl ändå skribenten lugna sig lite?
Tycker verkligen ni Barça-supportrar att Valdés är så bra? Jag menar, det är ju inte en gång han har gjort så ni tappat poäng helt i onödan. Anser att ni behöver en bättre målvakt.

Ingen disrespekt, bara sanning.
Barcelona Ghazza
2006-10-24 10:13
Säger som Gabbe, mycket skönt att rotationerna slutar.
Real Madrid Kungen 10000
2006-10-24 09:28
Adriano hade passat in i Barcelona, otroligt mycket. Jag tror att han hade öst in mål. Inter kan inte hantera stjärnor.
Barcelona Hasaninho_722
2006-10-24 08:09
Ronaldinho måste komma upp i sin form den ända som kriga de var Messi. Han gick igenom 2spelare och passade Gudjonssen. Han hade öppet mål och sjuter utan för. Han var ingen bra värvining han var chelseas reserv och startar i Barca!
Barcelona Gabriel
2006-10-24 07:43
Det här är allt jag tänker säga. Länken säger sitt. Tack Rijkaard!
Barcelona JAG
2006-10-24 02:04
Vad ska man säga? Lite otur, lite ur form på vissa spelare så händer det. Inget konstigt men jag är ABSOLUT inte ett dugg orolig. Alla vi som förljer Barca vet vilken kapacitet det här laget besitter och faktum är också att vi i år har ett mer komplett lag.

I båda matcher haf vi haft oturen att släppa in mål tidigt in på halvlekarna. I båda matcher har vi börjat ta över och dominera matchen, haft möjlighet att kvittera eller ta ledningen där sen haft oturen med kalldusch och släppa in målen. Som sagt med lite flyt kunde det sett annorlunda ut. Men det är fotboll.

I två år har Barca spelat med Etóo där framme med framgång. Nu ska man helt plötsligt byta till en ny typ av spelare. Det tar tid. Mycket av anfallsspelet går ut på att Ronnie och Messi ska hitta Etóo. Nu har vi Guddy där med en helt annan rörelse mönster, helt annan spelartyp. Det tar tid att spela in. Med lite tur nåt mål, ökar självförtroendet och med det så kommer förhoppningsvis målen. Jag kommer det ihåg som igår när folk här inne klagade på Etóo direkt i början på hans kariär när han komm till Barca. Han blev ofta utbytt, inga vidare insatser gjorde han och inte heller några mål. Jag sa att han bara behövde tid. Med de egenskaper som han besitter är det svår att misslyckas. Hoppas på samma med Guddy trots att man aldrig fullt ut kan ersätta Etóo. Folk är så snabba att dömma. Med Etóo har du en spelare med vinnarskalle som aldrig ger sig. Han lyfter hela laget och han är en stor personlighet som självklart känns av i en match.

Messí, Messí, vilken lirare. Inte bara rent fotbollsmässigt men har ni någon gång sätt honom klaga över nåt? Brutalt nedsparkad av Emerson två gånger men han bara reser sig och fortsätter. Samma sak när Del Horno överföll honom på Stamforde Bridge förra året. 19 år gammal! En filmare enligt Mourinho. Jodå, klart en filmare helt klart.

Chelsea, Chelsea, Chelsea, snälla nån! Att man lägger så enormt stora pengar på den här klubben för att stundtals då och då unna sig själva och se glimtar av en offensiv fotboll. Vinna är allt som räknas. Det här taktiska laget som bara är byggd på taktik, fysik och tyng är endast ute efter sina tre poeng oavsett hur. Är det verkligen det ryssen vill? Vill han pumpa in miljon efter miljon för att se sitt lag endast fåtal gånger under en match glimtra till i sin offensiv? För att inte tala om att bjuda sin publik på nåt extra.

Jaja, iaf tror jag att Adriano kan vara ett bra alternativ fall det skulle köras fast. Som Etóo erbjuder han snabbhet, fysik och tyngd framåt som varken Saviola och Guddy har.
Barcelona Sassinho
2006-10-24 00:07
El Capitán:

jag håller med dig xavi är INGEN PIVOTE ingen har väl glömt säsongen då han spelade som pivote, dinhos första säsong i barca när vi var så dåliga och kom igen på våren..varför gjorde vi det? joo vi lånade in davids o han spelade som pivote och xavi kunde koncentrera sig på upp spel..han är ingen pivote..inte deco eller iniesta heller..
Barcelona Ordem e Progresso
2006-10-23 23:52
Även fast vi spelade mindre bra igår måste jag bara ge fett med cred till Messi! Vilken spelare! Så ung och tar så stort ansvar när alla andra spelar dåligt. Jag njuter varje gång han rör bollen, och jag tror ni andra håller med mig.

Tråkigt att Emerson ska spela så fult och skada vår guldklimp. Hoppas han kmr tillbaks så fort som möjligt!

Men fortsätter Messi som han gör nu så dröjer det inte länge förräns han blir utsedd till världens bästa spelare!

Visca Messi, tu eres el Mejor ahora!
Barcelona Q
2006-10-23 23:26
Adriano?skojar ni med mig!!Nej bara för att man förlorar 2 matcher så går jorden under och barca är semst, formen ser inte alls bra ut topp spelarna spelar inte på topp och stjärnorna lyser inte som dom ska + att 24+ mannen är borta så vad förvänta ni er...Tar lite tid att komma in i det hela, spelare som zambrotta ser helt vilsen ut måste komma igång och guddy ja va ska man säga träna mer avslut. Sluta snacka nyförvärv bara för att 2 matcher, visste vi usla i london, i madrid hade vi chanser men satte dem inte. OM någon skulle köpas/lånas till januari så tycker jag Valeri Bojinov ung och talang full kille tror han skulle passa i spanien och acceptera nötta bänk när eto`o kom tillbaks!

se bara på lag som milan hur bra går det för dom?och milan håller barca klass i sina bästa stunder med kaka i form. Det är bara Kaka som lyser där annars hade det vart kaos!Det enda laget som LYSER i eruopa är Lyon!! Inte madrid,manchester,Chelse,liverpool,inter,arsenal.Utan Lyon dom kan äta upp vilket lag som helst, dom har en sån otrolig bred och talang fulla spelare!Lyon tar hem CL i år om, dom har lärt sig en läka från föra året!ni vet vrt ni hörde det (:
L0S MERENGUES
2006-10-23 22:46
En av de bästa El Classicos jag sett var den som spelades i söndags. Jag har en lösning på era problem nu när Eto'o är borta. Varför kan inte Rijkaard byta uppställning. Kanske 4-4-2 och slippa använda Gudjohnsen som target?

Någon som håller med...?
Barcelona La Rambla
2006-10-23 22:36
Menos Mal:

Låt oss säga så här. Jag har ju väldigt svårt att se Rijkaard vilja byta bort Iniesta eller Marquez mot en toppforward som inte är i form. Rijkaard är en envis man, det sägs tom att han blev påtvingad både Zambrotta och Thuram av ledningen. Han ville egentligen bara ha Gudjohnsen. Jag tror att han har fullt förtroende för sina grabbar från förra säsongen. Han vill ju tex inte ha en alltför bred trupp, därför så minskade han ner den ytterligare inför den här säsongen. Personligen så tror jag att tidningar och journalister gillar att spekulera, lite extra blir det när en klubb som Barça inte går som tåget som det var tal om ett tag förra säsongen. Bara naturligt. Skulle bli oerhörd förvånad om Rijkaard skulle stå bakom detta. Det känns inte på långa vägar som HAN.
Barcelona La Rambla
2006-10-23 22:32
Redan har det börjat skrivas om kris i Barça. I Italien spekulerar en tidning att man nu är intresserade av Adriano? Då skulle vi vara beredda att ge bort Marquez eller Iniesta i byte. En överviktig och totalt orörlig brasse på topp är ju verkligen vad vi behöver i dagsläget. Det kanske bara är bra att all expertis har räknat ut oss den här säsongen? Nu kan laget koncentrera sig på att komma i fysisk form och smyga med lite i bakgrunden. Det här fixar sig. Komma och snacka om kris. Annat var det säsongen när Rijkaard kom, endast 2 vinster på Camp Nou på de 15 första omgångarna. Då kan man snacka om kris. :-)
Annons: