/spanien/barcelona/forum/2388.aspx/spanien/barcelona/forum/2388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.Eto'o
2016-01-14 16:26
Menar att de kan överklaga inom 90 dagar dvs kan dem överklaga om 80 dagar vilket är april månad. Och sedan om överklagan avslås kan dem ta ärendet vidare till domstolen som börjar på C (glömt namnet på den) vilket gör att hela processen skjuts upp och vips s får de värva under sommaren och efter sommaren avslås deras överklagan i domstolen. Allt jag skriver kan va fel men har för mig att det kan funka då Madrid klubbarna tillsammans med oss är Spaniens största klubbar och brukar få fördelar pga det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2016-01-14 16:15
[QUOTE=Liunil Masse]Nolito (Celta): "Barça rumours? I'm here at Celta now, as you can see. I have a contract here and I feel comfortable." jahapp? Vad ska man tro? var han inte nästintill klar... [/QUOTE] Fast vad ska han egentligen säga till media? Klart han säger något i den stilen. Men samtidigt är man ju inte förvånad om detta är något Sport och MD kommit på... ;) Jag tror ändå att innan januari är slut så spelar Nolito i Barca.
Barcelona enkos
2016-01-14 16:05
Ang transferförbud, den som skrattar bäst skrattar sist..
Barcelona enkos
2016-01-14 16:03
Då Arda och Vidal spelade hela matchen igår räknar jag att de inte kommer att starta mot Bilbao
Barcelona Liunil Masse
2016-01-14 16:02
[QUOTE=Rambla~]Visserligen sant, men var Calderon så dålig egentligen? Det sket sig för honom för att han hade något fuffens ihop med Ultra Sur, har jag för mig åtminstone. Calderon hade iaf en sportchef (Mijatovic) och någonting som liknade ett projekt. Nu fick han inte så lång tid på sig. Det var dock han som lade grunden för värvningen av Ronaldo vill jag minnas. [/QUOTE] Japp men värvningarna under Calderons sejour var ju pinsamma. Hoppas på honom igen i framtiden :P
Barcelona B-Guden
2016-01-14 16:02
@Liunil Masse:

Enligt vem ? Tidningarna ja, inte enligt nån i klubben iallafall
Barcelona Liunil Masse
2016-01-14 15:57
Nolito (Celta): "Barça rumours? I'm here at Celta now, as you can see. I have a contract here and I feel comfortable." jahapp? Vad ska man tro? var han inte nästintill klar...
Barcelona Rambla~
2016-01-14 15:44
Nja, de ska väl överklaga under dessa 90 dgr? Vi fick vårt besked i april och överklagade antagligen någon vecka senare. Under sommaren togs inte något beslut av Fifa på denna överklagan. Har för mig att vi fick vår överklagan avslagen i augusti och då gällde straffet direkt från nästa transferfönster, alltså januari 2015. Jag tycker nog att RMs överklagan borde kunna behandlas innan 1 juni 2016. Fast med den klubben glider ju alltid på en räkmacka så det kan man aldrig vara säker på.
Barcelona S.Eto'o
2016-01-14 15:41
De kan väl överklaga om 90 dagar dvs runt april månad och sen vänta ytterligare 2-3 månader för att få den slutgiltiga domen, då får de väl värva under sommarens transferfönster för att sen få värvningsförbud 2017 vintern samt sommaren eller finns det någon som kan Förklara hur det egentligen går till. Minns att när vi överklaga så fick vi 2-3 månader att värva Suarez rakitic M.m för att sedan åka på värvningsförbud
Barcelona Rambla~
2016-01-14 15:40
@Liunil Masse:

Visserligen sant, men var Calderon så dålig egentligen? Det sket sig för honom för att han hade något fuffens ihop med Ultra Sur, har jag för mig åtminstone.

Calderon hade iaf en sportchef (Mijatovic) och någonting som liknade ett projekt. Nu fick han inte så lång tid på sig. Det var dock han som lade grunden för värvningen av Ronaldo vill jag minnas.
Barcelona Rambla~
2016-01-14 15:38
@LennyRomario:

Japp, de gömde tex Fran Merida på hemlig ort tills han fyllde 16 år.

Hur kan Chelsea få jaga Xavi Simmons? Han är 12 år.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-14 15:37
[QUOTE=Rambla~]Wow, så har dagen till slut kommit. Värvningsförbud för Real Madrid. Den första frågan jag ställer mig är följande. Hur påverkar detta Perez? Han bygger ju hela sitt presidentskap på att göra dessa galactio-värvningar så gott som varje sommar. Kommer han shopa loss nu ordentligt redan under vinterfönstret? Då får han sätta fart. En Florention Perez förbjuden att värva in galacticos är en "dead man walking". Dåligt för Barca om Perez tvingas gå för då är risken att de får in en president som faktiskt kan bygga en bättre struktur i klubben. [/QUOTE] Sade man inte samma sak när Perez rök efter hans första sejour där en sopa som Calderon tillträdde?
Barcelona Rambla~
2016-01-14 15:37
Mikheil

Jag är helt enig med dig. Självklart borde tex Spaniens förbund följa Fifas praxis. De godkände som sagt de värvningar Barca senare åkte dit för. Fick förbundet samma kännbara straff som Barca. Nej, skulle inte tro det va. :(
Barcelona Rambla~
2016-01-14 15:34
@Deulofeu:

Värva i sommar? Varför skulle de få det? De får värva nu januari ut. De kommer säkert överklaga nu direkt angående de 2 fönstrena avstängninen gäller fast den överklagan kommer de med all sannolikhet få avslagen innan sommaren. Och då är det stopp under sommarfönstret.
Barcelona Rambla~
2016-01-14 15:31
Wow, så har dagen till slut kommit. Värvningsförbud för Real Madrid. Den första frågan jag ställer mig är följande. Hur påverkar detta Perez? Han bygger ju hela sitt presidentskap på att göra dessa galactio-värvningar så gott som varje sommar. Kommer han shopa loss nu ordentligt redan under vinterfönstret? Då får han sätta fart. En Florentio Perez förbjuden att värva in galacticos är en "dead man walking". Dåligt för Barca om Perez tvingas gå för då är risken att de får in en president som faktiskt kan bygga en bättre struktur i klubben. Så jag vet inte om det här förbudet är så värst bra för oss. Det bästa som kan ske är att Perez sitter kvar i några säsonger till. Makalös dålig utdelning i form av titlar den mannen har haft under sitt ledarskap.
Barcelona neymar JR
2016-01-14 15:28
Grattis valdes på födelsedagen, men vart fan är du Ska han inte lämna Manchester under januari eller är lönen för bra att det är värt att inte spela?
Barcelona Mdawg
2016-01-14 15:14
Perez just nu...
Barcelona Katalano
2016-01-14 14:47
Deulofeu

De gea och Pogba är troliga. Tveksamt om Athletico släpper Griezmann till just Real, sen är jag tveksam till om Alaba verkligen vill lämna Bayern. Tvivlar på det också. Så 2 andra spelare till anfall och vänsterbacken gissar jag.
Barcelona LennyRomario
2016-01-14 14:44
@neymar JR:

Tror inte att Chelsea tagit över dem på heltid innan de är 16. Ungefär som i denna artikel.
Barcelona neymar JR
2016-01-14 14:41
Deulofeu Perez gör ett försök på Messi & neymar med
Barcelona Deulofeu
2016-01-14 14:40
Madrid kommer givetvis överklaga eftersom vi är mitt inne i Januari och så kommer de värva allt i sommar De Gea,Pogba samt backup till Benzema och Marcelo alltså Griezmann och Alaba.

Eller vad tror ni?

I believe it when I see it.
Barcelona Liatzo
2016-01-14 14:38
Jag är inte helt säker, men jag tror inte att Real och Atlético kommer kunna värva till sommaren. När Barça överklagade FIFA:s beslut så fanns det ingen tidigare praxis och därför hade vi möjlighet att värva under ett transferfönster, därefter kom FIFA med slutgiltigt beslut i frågan. Men om Real och Atlético skulle välja att överklaga detta så kan FIFA peka på det beslut man tog i samband med Barças fall.
Barcelona Mikheil
2016-01-14 14:37
@B-Guden:

Så som spelare registreras så måste spanska fotbollsförbundet godkänna det. Det är likadant i Sverige. Förbundet godkänner spelare.

Olika länder har olika regler när det gäller köp av minderåriga. Borde det inte finnas en gemensam lag när det gäller minderåriga i alla länder inom EU?
Barcelona Andresito
2016-01-14 14:34
@Stright outa Barca:

"....while both clubs have been issued with a reprimand and given 90 days in which to regularise the situation of all minor players concerned."

De har 90 dagar på sig att motbevisa FIFA.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-14 14:30
Har en fråga kan Real och Atletico verkligen överklaga transfer förbudet? i Barca fall var det första gången vi hörde talas om denna regel och på det sättet visste vi inte. men Madrid lagen har ju redan sett hur Barca bestraffades och därför kunde göra nåt åt saken innan de blev straffade. de kan ju inte säga vi visste inte.
Barcelona neymar JR
Lennyromario Chelsea har ju bland annat haft 2 svenskar under 16 år City är nog den klubb som ligger värst till efter deras satsning med akademin. Där har det troligtvis begått samma brott Får väl kolla in mer i deras Akademier innan käften öppnas
Barcelona Vinnarskallen Suarez
Stright outa Barca//

Ryktas rätt mycket att Liverpool redan har försäkrat sig om spelaren och att det är klubben som vill driva upp priset.

Barcelona B-Guden
2016-01-14 14:25
@Mikheil:

Nu var det ju knappast tack vare spanske förbundets regler vi fick bann utan uefas/fifas regler som ställde till det för oss, trots att alla andra klubbar gjort likadant.
Barcelona LennyRomario
2016-01-14 14:24
@Vampíro:

Vilka har de värvat som skulle leda till straff? Arsenal snor väl främst våra talanger, inom EU över 16 är ok.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-14 14:22
Contrary to rumours, Barcelona are not intersted in Schalke attacker Leroy Sane (20). Rumours are spread to make English teams pay more [md] nya oskriven regeln för de mindre lagen : vill du tjäna mer pengar på din spelare, säg bara att Barca är intresserad av spelaren. namnet Barca skrämmer alla lag i världen då de vet att det enda sättet att övertala spelaren att välja deras lag är Cash Cash Cash
Annons: