/spanien/barcelona/forum/23875.aspx/spanien/barcelona/forum/23875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
5/28/2007 19:45
pablo:

Ja när det gäller engelsmän och flaggan, och även klubbfärgerna sägs det, så är det så. När det gäller St. Jordi kan det säkert bero på vilket som eller tom kanske båda som du själv nämnde.

Delarocha:

Lettland - Spanien, direktsänds på Viasat Sport 2.
Barcelona pablo escobar
5/28/2007 19:39
Rambla

Är det verkligen så. Jag har fått för mig att st. görans korset är med i klubbmärket pga att han är kataloniens skyddshelgon (st. jordi). Men det kanske finns flera teorier/anledningar.
Delarocha
5/28/2007 19:39
Någon som vet ifall Spaniens kvalmatcher sänds på någon kanal. Tror faktiskt jag föredrar och se fin fotboll framför Lagerbäcks propaganda anti-fotboll.
Barcelona Rambla
5/28/2007 19:13
Amunt!:

Det är just det jag tycker är så pinsamt från en klubb som är historiens största fotbollklubb. Nog fan för att både Valencia och Barça internt bland spelare och ledare, bland subjekta journlister osv, gnäller på domarna. Men inte fan går det så långt att man officiellt kräver att få utse domarna och på annat sätt försöker påverka domarna i de resterande matcherna som återstår av säsongen. Oavsett hur orättvist det var tidigare under säsongen, nog märker man att gnällandet har givit frukt nu i elfte timmen. Eller vad säger du?

När det gäller den engelska flaggan på Barças klubbmärke, kommer det av de engelsmän, många engelsmän levde i staden Barcelona under den här tiden, som tillsmmans med Joan Gamper startade klubben. Den första presidenten var faktiskt inte Gamper utan en engelsman vid namn William Wild. Andra kända engelsmän i klubben är bla bröderna Arthur och Ernest Witty.

Den tidens största rival, FC Catala, bilades av en majoritet av katalaner.
Valencia Amunt!
5/28/2007 18:49
Rambla:
På tal om marängernas fördelar med domarna.
Jag har aldrig varit med om en klubb som hatat så mycket på alla misstag domarna gör.
De lägger upp allt på den officiella hemsidan, Calderon klagar, Mijatovic klagar, Capello klagar och även spelarna, de är fan pinsamma rakt igenom men som sagt, att vara en så stor klubb som dom är och att klaga så mycket brukar leda till utdelning.
Men äh, runt 50 år av helt ensidig domarhjälp räcker visst inte ;)
Barcelona Eggelicious
5/28/2007 18:48
Ämne: Eggelicious

Kan n....
Fick tag i en biljett!! =)

Men nu återstår en fråga, tror ni matchen kommer att flyttas!?
Barcelona kalle7
5/28/2007 18:41
Hoppas att Real vinner mot Zaragoza och att de har det i helt egna händer till sista matchen på Bernabeu. Underbar känsla när de får 0-2 i ryggen av Mallorca och vi vinner över Gimnastic :D:D
Las Palmas culé hasta la muerte
5/28/2007 18:33
Eggelicious

Kan nog stämma. Grejen är att det finns ett antal biljetter för icke-medlemmar som säljs till varje match. Det man får hoppas på nu är att antingen så köper du svart vid stadion, vilket går men kostar lite mer. Men du kan även hoppas på att Seient Lliure som innebär att medlemmarna friar sitt säte om det inte ska gå på matchen (det får en ek. kompensation i form av rabbat när det ska förnya medlemskapet och köpa årskort nästkommande år) då säljs den stolen i form av en vanlig biljett.
Barcelona Barcelona81
5/28/2007 18:30
Ämne: En väldig smart komm....
HAHA intelligens på hög nivå!
Barcelona barcalover 3
5/28/2007 18:27
Nu gäller det!!det sista laget vi kan förvänta oss att madrid ska förlora poäng mot är zaragoza..vinner dom så äre kört!!!!!!!!!!
Barcelona Eggelicious
5/28/2007 18:26
Hej, nu kommer jag in och tjatar om mina biljetter igen haha.

Enligt barcelona.coms biljettservice är biljetterna till Espanyol hemma slutsålda? Kan det verkligen stämma? Det är väl nästan aldrig slutsålt?
Barcelona Barcelona81
5/28/2007 18:23
Helt rätt av Frank. Domaren sög!
5/28/2007 18:18
Simáo

Har för mig att det är så just för att eftersom Gamper var från Schweiz att det bara vände på färgerna. Så det har inget och göra med England, tror jag dock! =)
Barcelona Nemo
5/28/2007 18:17
culé hasta la muerte

Isåfall tar jag tillbaka min teori och överlåter tänkadet till de som är bra på det :-)

Nästa år kommer nog la liga vara ett riktigt getingbo. Barcelona, Real Madrid, Valencia, Sevilla, Zaragoza... Synd att inte Atl. Madrid kommer högre upp, de har spelarmaterialet till det iaf.
5/28/2007 18:16
Verkar som Laporta o co. har beslutat att överklaga Ronaldinhos utvisning. De menar på att Belenguer provocerade fram Ronaldinhos "konstspark". Provokationen ligger på just Belenguers försök på att trampa på Ronaldinho när han ligger ner..Får hoppas detta kan ge nån mirakeleffekt och att han endast får en matchs avstägning..
Barcelona Simáo
5/28/2007 18:15
Är det någon som vet varför Barca har den engelska flaggan på klubbmärket? Den Katalanska är ju självklar och Hans Gamper va ju ifrån Schweiz så varför england? .. Visca Barca
5/28/2007 18:12
Nemo

Det stämmer bra och om Zaragoza skulle vilja att han spelade så skulle dem vara tvungna att betala 150 000 euro..
Barcelona Nemo
5/28/2007 18:07
Karlssoooon

Säker på att det står så i hans kontrakt?

Isåfall var det jäkligt dumt av honom att gå in så i duellen, men vad kan man förvänta sig av en kille som fått 18 varningar iår.
adiiL
5/28/2007 18:02
Real Zaragoza kommer göra allt för att slå Madrid men frågan är om deras ALLT räcker mot ett Madrid i toppform, speciellt när kanske ligaguldet hänger på den matchen. Hoppas verkligen att Zaragoza kommer att vara starka nog för att stoppa dom. Allt hänger på Zaragoza. RÄDDA OSS!
Barcelona Karlssoooon
5/28/2007 17:42
Ämne: Någon mer än jag som....
diogo hade ändå inte fått spelat matchen på grund av "skammens klausul"
Barcelona Nemo
5/28/2007 17:41
Någon mer än jag som tror att Diogo drog på sig rött för att slippa spela mot Real Madrid? Han gjorde det förra mötet också. Kommer ni ihåg fighten på La Romaleda? Diogo och Fabiano står skalle mot skalle. Fabiano går därifrån. Diogo säger några väl valda ord och Fabiano går tillbaka och slagsmålet är igång.

Nu har jag tappat all respekt för Diogo.
Barcelona kalle7
5/28/2007 17:23
Sjukt att domaren sa åt messi att inte kasta sig. Kan påverka honom på alla möjliga sätt.
Real Madrid R9 Ronaldo
5/28/2007 17:15
Rambla

Tycker du att Kviborgs tips är roligt? Läs då det här:

"Jag tror Real Kommer att spela med samma startelva som matchen mot deportivo fast annan startelva".

Hahahah!

Delarocha
5/28/2007 17:04
Mitt tips om Zaragoza matchen är att det står 2-2 i 92:a minuten. Guti filmar lite utanför straffområdet, straff blir dömd och Beckham slår in den... Det vore pricken över i:et för Real's säsong. Skulle spegla alla matcher jag sett med dem iallafall.
Barcelona Barça/
5/28/2007 15:38
redhot-erik/
Jag tycker ska vi värva en mittfältare så ska man värva De Rossi! Han är bättre bakot än Lampard och så är han bara 23 år så man kan ju göra han bättre framåt :D:D
Forza Barça (:
Barcelona barcanista
5/28/2007 14:50
Ämne: Hoppas verkligen Bar....
Instämmer helt. Mittförsvaret har blivit sårbart i och med Marques bortfall och Thuram har helt klart sett sina glansdagar. Milito från Zaragoza!?
Barcelona Ordem e Progresso
5/28/2007 14:39
Kviborg är så dålig, byta tips. Haha.
Zaragoza redhot-erik
5/28/2007 13:48
Hoppas verkligen Barca struntar i att värva Lampard. Dels tror jag att han har haft sina bästa år bakom sig. Dels så skulle det vara ganska så onödigt då vi har gott om både världsspelare och lovande spelare på den positionen. Värva en mittback istället!
Barcelona Barcelonito
5/28/2007 13:37
Avgörandet kan bli Reals dåliga försvarsspel. Låt oss hoppas att Carlos startar. Känns som om Zaragoza kommer ha övertaget tekniskt sätt på mittfältet. Och utnyttjar de kanterna och ser upp för Reals kontringar o bryter bollen högt upp på plan så har de vunnit matchen. Blir förbannad på lag som Recreativo, Espanyol och Depor som låter Realspelarna komma med fart till straffområdet när man på mittplan kunde ha tagit frisparken... Känns som om Zaragozas mittfält e lite för bra för det...
Barcelona RiZzo
5/28/2007 13:37
tror faktis att zaragosa-real slutar 2-2.
Hoppas bara att barca vinner nu dom 2 sista.
dom vissar ju stark lag moral o kämpar insats.
Tror att de hänger mycke på xavi o deco. de e dom som ska öppna upp espaniols mitt o försvar.
Annons: