/spanien/barcelona/forum/23871.aspx/spanien/barcelona/forum/23871.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 16:05
Jocke77

Jo, det är så sant som det är sagt. Jag anser inte att Giuly är värd så mycket pengar, för det är han verkligen inte i mitt tycke. Han är bara en utfyllnads spelare i våran trupp som inte tillför speciellt mycket när han får chansen. Men jag har för mig att klubben har satt ett pris på den lille fransmannen på 6m euro. Men jag kanske är helt ute och cyklar? :-)
Barcelona Cristocea
2007-07-03 16:04
r.Hyder//

Ja säkert. Chivu värderas då lika mycket som Peter Hansson. Och Hansson i mina ögon är en mycket bättre back.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-03 16:03
Men snälla. Chivu är inte ens värd €20m och du tar upp fantasisummor som 30-40 miljoner euro.

Finns knappt någon försvarare på planenten som är värd de summorna.
Barcelona Jocke77
2007-07-03 16:02
14 Henry Efter att ha lagt ut stora pengar på Abidal lär han vara tänkt för startelvan. Skulle vi då köpa Alves så skulle det innebära att Zambrotta (kanske världens bäste ytterback de senaste åren) skulle få nöta bänk. Inte så troligt va? Ett köp av Dani Alves känns ungefär lika nödvändigt som om vi skulle värva Torres i nuläget.

r.Hyder 6-7 miljoner euro låter lite mycket för Giuly tycker jag. Var det inte ungefär den summan vi köpte honom för? Då var han nyckelspelare i ett lag som spelade final i CL. Idag är han en bänknötare och dessutom äldre.
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 16:00
Cristocea

Jag tycker verkligen inte att Chivu skulle vara värd 30-40m euro. Han måste blomma ut i en riktig storklubb först. Han måste prestera mer och vinna stora titlar då kan han nämnas i sammanhang med Puyol, Nesta, Terry osv. Men det är bara min åsikt. 30-40m euro är en jävla massa pengar, tror inte någon klubb i värden hade värderat rumänen till en sådan summa.
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-03 16:00
Ämne: Ämne: (14) He....
Problemet med Alves är att bâde RM och Chelsea är ute efter honom. Inegen av klubbarna är kända för att betala underpriser.
Sevillas president Del Nido har gjort det till tradition att lura av Real HELA utköpsklausulen och lär försöka i âr igen. Lyckas antagligen och skrattar hela vägen till banken. Tror att det är 60M€ i detta fall.
Gör han inte det sitter han kvar med en av världens bästa pâ den positionen. A win-win situation för Sevilla.
Barcelona BarcaLoover
2007-07-03 15:58
Vi behöver inte Alves ´grabbar vi har Abidal nu
Barcelona Cristocea
2007-07-03 15:57
Chivu var egentligen värd strax över 30-40 mille Euro. Men bara för att han inte skrivit på ett kontrakt så kan få honom på Rea pris.
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 15:56
(14) HenRy))))

Snälla du, för att få Dani Alves skulle vi vara tvungna att lägga ut en fantasisumma som förmodligen skulle vara en stor del av våran budget. I verkligheten fungerar det inte att köpa spelare bara sådär. Man har en vävnings strategi och den har ledningen följt hittils. Jag skulle mer än gärna vilja se Alves i barça-tröjan men ekonomin sätter stopp för det, kan du inte förstå det? Man lägger inte ett jättebud på Alves för att man vet att man inte har pengar för att finansiera vävningen. Om man skulle göra det gräver man i sin egen grav gällandes skulder och den ekonomiska situationen. Som sagt, sådana jättebud gör man på FIFA 07 där man inte har kännedom om hur den ekonomiska verksamheten i en klubb fungerar, det har man tyvärr (?) i verkligheten.
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 15:51
BeLaGi

Vi kan hova in 6-7m euro för Giuly. Gudjohnsen vill stanna och våran policy brukar vara att dem som presterar hyfsat och vill stanna ska få göra det. Motta ber om att få gå på free transfer så att han kan hitta en klubb lättare. Edmilson är inte till salu enligt Txiki, men om han skulle lämmna skulle inte det kunna finansiera en vävning av Dani Alves på långa vägar.
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 15:49
Ämne: (14) HenRy)))) och B....
Men du själv skulle vilja se Daniel Alves i barca. Varför inte lägga bud på han nu. Han skulle passa väldigt bra i Barca.Det skulle vara synd om han går till ett annat lag. Ok chivu kanske är inte värd så mycket men det är Daniel Alves. Men tror inte han kommer för Barca är inte intresserad verkar det som.Synd:(
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 15:47
Dessutom tror inte jag att Sevilla hade släppt Alves för 250m. Dem vill behålla sin brasse för att sedan bygga upp sitt lag. Om dem skulle släppa killen så skulle dem säkerligen begära en fantasisumma som bara Real Madrid är dumma nog att anta. (se Baptista och Ramos som iof var värd pengarna för marängerna)
2007-07-03 15:46
Ämne: Vad betyder El nino?....
Mycket rikigt "pojken"
Oklart dock om det är för sitt pojkaktiga utseende eller efter naturfenomenet "El Niño" som bara visar sin starka sida vart sjunde âr. ;-)
Barcelona BeLaGi
2007-07-03 15:44
barca kan ju sälja gudjohnsen, giuly, motta och edmilson och för dom pengarna kan dom minst köpa daniel alves iaf och istället för 14 mille euro på chivu ta typ 20 mille euro han e väldigt bra back och lärt saj i italien där bästa backarna kommer ifrån
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 15:44
(14) HenRy)))) och BeLaGi

Barça är ingen klubb som kommer med jättebud så som 250m. Visst vi gav 220m för Henry, men sett till hans egenskaper och prestationer är det ändå lite i underkant av vad han egentilgen bör värderas till vilket gör att den värvningen var bra. Man kan inte slänga ut 450m för två spelare, våran budget tillåter inte det. Jag vet inte hur pass nya fans ni är eller hur insatta ni är i klubbens historia. Men vi vill inte komma till ett skede där vi får massiva skulder precis som under Gaspart. Personligen förstår jag inte hur man kan värdera Chivu till 200m, han är bra men inte värd så mycket pengar. 250m för Dani Alves hade varit en hyfsad värvning sett till hur bra killen är. Men det finns ingen chans att en klubb som Barça skulle lägga så mycket pengar för en högerback efter att ha värvat 3 spelare redan för X antal miljoner. Bara så ni förstår hur det ligger till i verkligheten, det är inget FIFA07 det här :-)
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 15:40
200 mille det är värt för Chivu. Han är väldigt grym. Men skulle vilja se Daniel Alves. Men andrade drar till juventus. Och vi får Milito.
Barcelona razao
2007-07-03 15:38
efter den gångna säsongen ser jag hellre G.Milito i Barca än Chivu i Barca
2007-07-03 15:35
Ämne: asså barca har mkt p....
Sâ mycket har Barça inte i spelarbudget.
Och 200 mille pâ Chivu är way out too much. Barça har värderat honom och kommit fram till sitt bud. Tror inte att man trissar det mer.
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 15:32
Ämne: asså barca har mkt p....
Håller med dig! Barca borde ge mer cash specielt åt Daniel Alves. Vore en dröm.
Barcelona BeLaGi
2007-07-03 15:27
asså barca har mkt pengar varför snålar dem så mkt med priserna .. lägg 200 mille på chivu och 250 mille på daniel alves så har vi bästa försvaret lätt
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 15:16
Ämne: (14) HenRy))))

Hä....
Håller med dig vi har bra anfallare och bra mitfältare. Men det skulle göra ont att se Daniel Alves i en annan klubb. Synd att man inte ger allt krut på han. Han skulle bidra väldigt mycket! Specielt om han skulle gå till Chelsea.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-03 15:15
Kan det vara så att artikeln i goal.com inte stämmer?

Jag undrar. *Fundersam*
Delarocha
2007-07-03 15:13
14 Henry och tydligen kommer Chelsea säga nej till budet. Jag fattar inte vad vi ska ha Lampard till. Vem kommer då få ryka om Laport förnekat att både Deco och Edmilson ska dra... Ska Xavi eller Iniesta få sticka nu då?
Motta är redan ersatt av Toure så en värvning av Lampard drygar ju bara ut mittfältet till 6-7 spelare på 2 eller 3 platser....
2007-07-03 15:12
(14) HenRy))))

Det är goal vi snackar om de tar rykten och en smula lögn och gör en artikel utav det hela.
2007-07-03 15:11
(14) HenRy))))

Hänger du inte med Barcas nyförvärv?

Ytterbacks positionen är den sista som behövs förstärkas för tillfället.
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 15:10
Idag så lägger Barca bud på Lampard 120 miljoner. Gå in här och läs.
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=342722
Barcelona Gaucho_10
2007-07-03 15:07
Ungefär som "the kid" , eller Ungen/Pojken
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 15:05
Vad betyder El nino?
Tacksam för svar.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2007-07-03 15:00
HEJ!

“We’re not moving from FC Barcelona”

Once again, Eto'o was asked about the rumours that place him and Ronaldinho in other clubs and once again he gave the same answer: “Please, I’m telling everyone that neither I nor Ronaldinho, and I’m taking the liberty of speaking in his name, are moving from FC Barcelona”.

Nu får Milan glöma bort de.. FANTASTIK4 4ever..visca el barca
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 14:57
(14) HenRy))))

Varför? Vi har ju köpt Abidal, som är tilltänkt som vänsterback eftersom att van Bronchorst dragit. Zambrotta är bäst ute till höger i en 4-backslinje och inte till vänster, även om han nästan är lika bra där. Att köpa exempelvis Miguel skulle leda till att vi måste bänka antingen Zambrotta eller Abidal (då denne knappast kommer ta steget in som mittback) och det anser jag bara skulle vara väldigt onödigt.
Annons: