/spanien/barcelona/forum/23869.aspx/spanien/barcelona/forum/23869.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-11-20 21:35
Hur kan det komma sig att Barça alltid får minst vilodagar mellan veckomatcher i CL och helgens ligamatcher? Match borta i Bulgarien i CL och sen 3 dagar senare match på lördag mot Villarreal i ligan. Real spelar på tisdag och har först sin match på söndag kväll. Det är inte första gången schemat ser ut så för Barça. Fattar inte varför ingen från klubben reagear på detta.
Barcelona barçaroffe
2006-11-20 21:35
DANINHO!

Ah...har som sagt foljt med lite daligt ett tag. Visste inte att han ocksa var skadad.
Ezquerro kom ju in och natade direkt iaf. Sa nog har vi spelare an sa lange. Hur lange ar Saviola borta ?
Evicka:

Jo det gick ju lite trogt i borjan. Men Mallorca ar ju ganska svarspelade ocksa, sen kom ju ketchupen...
Tror inte att en ev. Elmander hjalper nagot faktiskt.

Barcelona Daninho_7
2006-11-20 21:22
barçaroffe: kan bero på att saviola är skadad
Barcelona Evička
2006-11-20 21:19
Tja, det kan väl diskuteras om det var lätt som en plätt. Stundtals såg det rätt nervöst ut och det lossnade inte helt förrän Mallorca hade den goda smaken att få en gubbe utvisad.
Barcelona barçaroffe
2006-11-20 21:13
Elmander i Barça ??? Det maste val anda vara en anka! Han ar val anda for dalig for vart adla team! OK Han har gjort ett par bra landskamper i det mediokra svenska landslaget, men annars da...Han kommer ALDRIG att kunna ta en ordinarie plats i Barça. Och varfor ska det varvas en reserv till ??? Saviola ar ju klasser battre!

Kul att fa era asikter!
OK, jag ar val inte den mest kunnige i fotboll, aven om jag bor i den Katalanska huvudstaden, det kan erkannas! Har t.o.m. ganska dalig koll pa den dar Elmander. Han har val inte ens lirat ordinarie i nagon av de stora ligorna ?

Matchen igar visade ju att vi klarar oss bra. Mallorca hade endast 6 mal bakat infor gardagen. Barça lekte dock latt som en platt in 4 stycken till i en och samma match!!! Sager en del om var bredd. Och da spelade inte ens Saviola!

Força Barça
Barcelona jocke4
2006-11-20 21:09
hoppas att barca inte köper någon ny anfallare... nu har dom ju chansen att testa ezquerro och alla andra som inte brukar få spela så mycket:) ezquerro visade ju i förra matchen att han borde få spela mera;)
Redaktionen
2006-11-20 20:54
Barca_love, barca__elve:

Nog med chattande om streaming nu. Var vänliga att ta det via PM eller MSN så det inte stör andra.
Barcelona Evička
2006-11-20 20:36
Snygg reklamsnutt vi har! Lite stolt blir man.
Barcelona saviola7
2006-11-20 20:20
Gudy kallas Gol-johnsen i Barcelona.FORCA BARCA!
Barcelona Messishow
2006-11-20 19:45
Nån som kan fixa länk o stream o allt vare e till sofia matchen har inte viasat sport 2 eller 3 elle wtf den sänds på :P
Barcelona Duda
2006-11-20 19:30
Självklart är inte Dos Santos någon stor målskytt han heller, jag menade att det är bättre att prioritera högerkanten och Dos Santos än att värva någon som senare blir överflödig.
Barcelona Evička
2006-11-20 19:01
Att sport.es hänvisar till Expressen gör det ju inte trovärdigare precis. De borde väl kunna ha en säkrare källa på närmare håll kan man tycka.
Barcelona A Seleção
2006-11-20 18:57
Som sagt får se hur länge ryktet lever, det är ett antal spelare som cirkulerar i pressen frågan är bara om styrelsen ens planerar att värva.

För övrigt är inte Gio dos santos heller någon stor målskytt.
Real Madrid Joaínho
2006-11-20 18:18
Nej, hej då.
Barcelona La Rambla
2006-11-20 17:51
Elmander är tack vare sin fina match mot Spanien på Råsunda och fina form i Frankrike en av säkerligen tiotalet andra spelare som Barças ledning har koll på. Det vore tjänstefel om de inte kollade upp honom. Detta innebär inte på något sätt att Elmander, eller någon annan spelare för den delen, kommer att värvas i januari. Knappast förvånande att svensk press (Expressen i det här fallet) slår upp detta stort och påstår att Barça jagar Elmander. Ni minns väl hur det brukar se ut i svenks press? Zlatans Juventus, Henkes Barça osv. Ryktet lär dö ut de närmaste dagarna och allt återgår till det vanliga och någon ny spelare länkas till klubben.

Gäsp! :-)
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-20 17:50
De som tror att vi kommer värva någon är helt ute och cyklar, varför tror ni rijkaard ville ha gudjohnsen i frösta början, det var för att ersätta eto´o ifall han blir skadad, avstängd eller något annat som gör att han blir borta från spel, så tror inte det blir någon ny forward, varför tror ni vi har giuly, ezquerro, gudjohnsen och saviola för att de är ersättare, så glöm ifall ni tror att barcelona kommer akutvärva någon.
Barcelona Zlobban
2006-11-20 17:24
Elmander skulle göra ett kanonjobb i Barca! Med dom passningarna som Deco, Xavi, Dinho, Iniesta m fl kan slå så skulle jag tro att Elmander kan göra minst 10 mål/säsong för Barca!! Han ÄR faktiskt så pass bra...

För övrigt så visade gårdagens match att vi, som jag helt riktigt förutspådde, inte alls behöver tokvärva...Våra forwards är tillräckligt bra!! Snart är Saviola dessutom tillbaka så det ser bra ut! Betänk att Mallorca bara släppt in 6 mål innan Barca kom på besök!

Apropå Farfan...Tja, han leder skytteligan, MEN han spelar i hollands bästa lag (PSV)! I så fall så är ju Afonso mer imponerande, som lirar i Heerenveen!
Barcelona valdeno
2006-11-20 17:22
Hej!!
vinst för barca själv tyckte ja gujonsen var bäst vem tyckte ni.Också vill ja bara tillägga att dos santos borde få spela mer.
Barcelona el diablo
2006-11-20 17:17
Elmander i Barca skulle vara märkligt med tanke på hans dåliga målskytte osv.Visst han jobbar kopiöst under matcherna men det gör ju Claudio Pizarro också, plus att han vet hur man avgör matcher, 2 gånger på raken i ligan nu.

Pizarro jobbar också enormt under matcherna och skulle bidrar med mer anser jag. En annan är ju Farfan så klart som ingen kan ha missat, 21 mål förra säsongen bäste målskytt i Psv och leder just med 9 mål. Längtar också till Copa America nästa år. DÅ blir säkerligen Farfan sevärd.
Barcelona jonti
2006-11-20 17:15
en liten snygg sak från dos santos
Barcelona valdeno
2006-11-20 17:13
Hej!!
Segern för barca var helt rättvist tycker jag vad tycker ni?
Barcelona Duda
2006-11-20 17:03
Det man vill ha är ju helst en fruktad målskytt, det är inte Elmander. Upp med Dos Santos säger jag!
Barcelona jonti
2006-11-20 17:01
Ravo: Tur är väl det isf ;-)
Barcelona Ravo
2006-11-20 16:54
jonti, rijkaard har sagt att han skulle gärna vilja flytta upp dos santos när marques får sitt pass och sen litar jag nog på tixi och rijkaard om att de inte kommer köpa en ny forward under vintern, så de är bara rykten för mig.
Barcelona Suñol_
2006-11-20 16:46
Alesito// Säger du att Guddy spelar för Barva utanför E-tuna?
Barcelona Myrran
2006-11-20 16:43
Ang. Elmander
Kanske det blir väldigt fyrkantigt med Elmander, har inte sett han så mkt så jag kan uttala mig om det men det jag har sett så verkar han väldigt rörlig och kan skapa förflyttningar i motstådarens backlinje vilket öppnar för diverse bollkonstnärer vi har i laget. Tror endå inte att Barca kommer värva något under vinteruppehållet vi måste vänta tills sommaren för någon värvning överhuvudaget i mitt tycke. Gör man fyra mål fördelat på 3 spelare i en match och leder ligan och har anfalls"kris" så kan vi nog klara oss tills denna "kris" är över.
Barcelona EsCúle
2006-11-20 16:40
Ah, härlig match igår.
Jag vidhåller med det jag alltid har sagt, Gudy gör sitt jobb, mer kan man inte begära. Han spelar inte den sambafotbollen som resten av laget gör, men det var heller inte därför vi värvade iskalla islänningen.
Barcelona jonti
2006-11-20 16:37
Jag tror Elmander skulle passa, men vill ändå inte att Barca värvar någon för klarar vi oss till transfern så klarar vi oss de veckorna som är kvar till Et0´0 och Messi kommer tillbaka.

En fråga bara. Någon som vet om Dos Santos får chansen i A-laget nu när Marques får sitt pass?
El Conejo
2006-11-20 15:52
Hahaha? ett tidigt april skämt?
Barcelona Merida
2006-11-20 15:49
Elmander i Barca?
Dom kanske kollar på 10-15 tänkbara nyförvärv, tydligen är Elmander en av dom.
Om ni tycker att Guddy ser kantig ut i Barca så kommer det bli väldigt fyrkantigt att se Elmander på topp tillsammans med Ronnie och Messi.
Annons: