/spanien/barcelona/forum/23867.aspx/spanien/barcelona/forum/23867.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-10-29 14:37
Straffen Barça fick var efter en tröjdragning, det kan man se på bilder från matchen. Sen om tröjdragningen var kraftig nog för att Gudy skulle gå omkull låter jag vara osagt. Se på bilder själva från matchen, klicka på Infográficos.

Som vanligt menar Madrid-press att Barça vann matchen tack vare den icke-existerande straffen som domaren 'skänkte' Barça, annars kunde nog Recreativo vunnit den istället. De nämner självklart inte den solklara straffen Puyol skulle haft i andra halvlek när han tydligt blev nerdragen. Sen att Reacreativo bara hade ett farligt skott på mål (i 1:a minuten) och inte skapade några chanser värda namnet efter det är väl bara kuriosa.
Barcelona La Rambla
2006-10-29 14:22
Menos Mal:

Om fcbgoles är din egna sida, kudos till ett jättebra initiativ. Snygg design och allt. :)

En liten detalj bara, inte för att vara petig, men det heter jornada och inte joranda. Det var säkert bara en liten miss från dig eller så var det kanske inte ens du som har skrivit det, utan det kanske stod så redan från källan?
Barcelona luis Enrique 21
2006-10-29 14:11
inte bryr sig om pengar ska det vara
Barcelona luis Enrique 21
2006-10-29 14:09
La märke till i intervjun säger xavis pappa att xavi bryr sig om pengar och blivit erbjuden mycket pengar ifrån italien och chelsea? Jag har alltid tyckt att han är en av barcas 3 viktigaste spelare. Och hoppades att skulle vara en av dom bäst betalda. Vet ngn hur det ligger till med detta?
Barcelona Messi(as)
2006-10-29 13:45
Jag tycker också helt klart Belletti är med och slåss ordentligt om en plats i matchen mot Chelsea. Han spelade mycket bra igår och jag undrar om Zambrotta ser hur Belletti spelar. Jag har väntat länge på att se Zambro lika effektiv.. Hoppas Belletti får starta matchen. Sen vill jag också säga att sylvinho och Edmilson spelade riktigt bra igår.
Edmilsons aggressivitet var underbart att se han ville verkligen ta hand om mittfältet själv! Sen så har han börjat slå hans långa krossar riktigt bra, de verkar sitta nu.
Deco måste definitivt spela som han spelade igår då kommer han komma igång inga tvivel om det. Det var inget speciellt men så länge han spelar enkelt kommer han komma tillbaka starkt.
Ice man då? Tycker tyvärr inte alls han passar in i den positionen. Han är en stor o stark kille han borde slängas in sista 15 min som mot celta vigo, det är då Guddy är som bäst. Tror tyvärr att han spelar på tisdag, vi kommer inte få den speed som vi behöver för att få spelet att fungera.
Till tisdag vill jag se Belletti Rafa Kungen o Gio(som vågar gå i offensiven) i mitten definitivt edmilson deco och xavi från start.
På topp dinho, saviola o messi(hoppas han kan spela annars guddy) Jag vet inte om det är jag men jag blir helt skogstokig när jag ser Guilys mottagningar.. Och han behövs inte i en sånhär match då hela Chelsea kommer sitta o trycka vid eget mål.
Barcelona Menos Mal
2006-10-29 13:35
Vår käre Messi är helt återställd från sin skada och kommer att spela på tisdag.

( Målen från gårdagen : www.fcbgoles.info.se )

Visca el Barca!
Barcelona La Rambla
2006-10-29 12:46
Domaren till tisdagens CL-möte är utsedd. Det blir den italienske domaren Stefano Farina, samme man som igår kväll dömde Milano-derbyt.

Även om det inte var en toppmatch Barça presterade igår så finns det vissa positiva detaljer som förbättrats. Hela laget jobbade hårt i defensiven och det såg mer aggresivt ut i närkamperna vilket också ledde till fler domslut emot oss i kampsituationer. Det är bara positivt när spelarna sliter och kämpar. Något som gladde var också Bellettis insats, hela tiden villig att ta sina långa löpningar längs med kanten. Sen så var han bättre än på mycket länge även i defensiven. Svårt att låta bli att inte gilla Belletti, jag tycker att han är underbar. :-)
Barcelona A Seleção
2006-10-29 12:19
El Capitán

Mycket trevlig video tycker jag, kul att de också uppmärksammar vår mer anonyme superstjärna!
Barcelona El Capitán
2006-10-29 11:48
Ville bara länka en grym video om Xavi.

Xavi "The Spartan" Hernandez
Barcelona El Capitán
2006-10-29 11:31
Skulle någon kunna skicka straffsituationen från en annan vinkel så jag kan få bedöma med mina egna ögon ?

Barcelona Holländaren
2006-10-29 10:57
Ezquerro borde vara att överväga som central anfallare.
Barcelona Ravo
2006-10-29 10:20
Zizou du har rätt iställning! VISCA BARCA!
Barcelona EsCúle
2006-10-29 10:01
Zizou[v]-

Och jag känner på mig att det inte var den ända matchen ni tappar poäng mot bottenlag. Valencia är bra mycket stabilare.
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-10-29 09:59
Jaa, härlig seger igår kväll. Skönt att Dinho fått "tillbaka" lite av sin magi. Nu ser med stor glädje fram emot Chelsea matchen, och i den matchen vill ja se den här startelvan.

---------------------------------
----Ronaldinho-Saviola-Messi-----
--------Xavi-Marquéz-Iniesta-----
-Zambrotta-Puyol-Thuram-Belletti-
--------------Valdés-------------

Visca el Barça :)
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-10-29 09:54
Santander är bättre än Getafe.
Real Madrid Zizou[v]-
2006-10-29 09:51
barca är bäst
Real Madrid Zizou[v]-
2006-10-29 09:51
Men då är inte Valencia ett hot eftersom dom förlorade mot ett liknande lag fast sämre.
Barcelona EsCúle
2006-10-29 09:45
För mig var det skönt att Valencia förlorade igår, Madrid vet jag redan att dem inte kommer kunna utmana oss om guldet. Så länge dem tappar poäng mot Getafe osv.

Nu blickar vi framåt till Chelsea matchen, där jag vill ha en riktig revanch må jag säga! :-)
Barcelona EsCúle
2006-10-29 09:22
Asså, orkar man ens tjafsa om Madrid matchen?

Ja, ni vann. Grattis, men vi leder ligan och kommer göra det säsongen ut. :-)
Barcelona tarrak
2006-10-29 03:57
Angående matchen så var Belletti en fest, det kändes som han kämpade för sitt liv när han rusade längs med linjen. Hoppas Zambrotta tar lärdom!
Barcelona tarrak
2006-10-29 03:53
Madrids forum når oanade höjder inatt! Sällan har jag sett då många förvirrade människor, diskutera så lite och ändå lyckas bli såna ovänner. Dagens kommentar måste vara: "ett spel gör gallerian."

Fantastiskt!
Barcelona tarrak
2006-10-29 03:39
El Capitán/ Jag vet inte vilken sändning du såg, men ´jag antar att du inte såg Skys för då hade du nog inte snackat om filmning. Som jag tidigare har skrivit så var jag helt övertygad om att det var en solklar filmning och marängerna runt omkring skrek sig blåa i ansiktet, men efter att de visade situationen i en annan kameravinkel så blev det klart och tydligt att det var straff, vilket inte ens marängerna hade något att invända emot.

Dessutom blev Barça blåsta på en straff när Puyol slets ner i straffområdet.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-10-29 01:25
Jag undrar hur länge Drogba är skadad?
Barcelona El Capitán
2006-10-29 01:14
Ravo//

Jag fick se från flera vinklar och vad jag såg var en solklar filmning.
Även om det är lite tröjdragning så faller Guddy alldeles för lätt.
Skulle hellre sett en fortsatt kämpande islänning som kanske hade hunnit ifatt bollen och skapat en chans än en dykning.

Aja, jag tycker inte att segern var det viktigaste, utan att laget hittar sin form och lag-moral.

Hursomhelst, nu är det skönhetssömn och glöm inte att ställa tillbaka klockan en timme.
Barça Dreams! :D
Barcelona Ride_The_big_one
2006-10-29 00:19
Real Madrid549

Bra comeback du satte verkligen dit La rambla med den dära knäckande repliken =)
Barcelona Ravo
2006-10-29 00:17
Madrid549 allvarigt gå och skaffa dig lite kunska, men innan det gör som La Rambla sa gå och lägg dig.
Barcelona La Rambla
2006-10-29 00:13
Real Madrid549:

Jo visst, skillnaden var väl den att jag inte kallade er för damlag. Kom inte här och spela rolig när du inte hänger med ens.
Barcelona Ravo
2006-10-29 00:12
haha ^^ tror att vi hade mer än 1 chans om du tittar lite mer. Men nu ska man sluta hålla på, orkar inte babla om skit.
Real Madrid Real Madrid549
2006-10-29 00:08
Okejdå ni hade väl några halvchanser men hade vi satt våra å ni era hade ni med lite kanske fått 5-1 baken?
Barcelona Ravo
2006-10-29 00:06
saken är att ni käkade inte upp oss direkt... käka upp är om man äger hela matchen som ni inte gjorde där.
Annons: