/spanien/barcelona/forum/23865.aspx/spanien/barcelona/forum/23865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2006-10-25 15:48
LR/Det är väl klart att det inte finns några filmare i Chelsea och Arsenal, i så fall skulle ju Wenger och Mous kommentarer tyda på att de är dåliga förlorare och några sådana tendenser har de ju aldrig uppvisat;)

Är det någon som vet varför Henry bytte kön mellan CL-finalen och VM?
Barcelona La Rambla
2006-10-25 15:41
tarrak:

Sant, även om Pippo sysslar mindre med sådant nu för tiden. Ja för deras lag har ju absolut inga filmare?

Den enda ersättaren till Eto'o som jag ser det, men det är knappast realistiskt, är El Niñjo. De har sänkt hans klausul vid senaste kontraktskrivningen. Han har ju dessutom blivit citerad att den enda spanska klubb han kan tänka sig att spela för, förutom Atlético då, är Barcelona. Sen så gillar ju även Laporta pojken. Det går ju dock inte att ha två sådana anfallare som Eto'o och honom i truppen utan att båda spelas. Eller? Jag menar, kan Chelsea ha både Sheva och Drogba i sin trupp, båda storstjärnor, så kan väl även Barça ha det. Visserligen så spelas ju bägge samtidigt i Chelsea.
Barcelona tarrak
2006-10-25 15:33
LR/Samtidigt hade Wenger, Mourinho och allt vad de dåliga förlorarna heter, fått rätt när de kallar oss för filmare;)
Barcelona La Rambla
2006-10-25 15:30
Men han gör mål av en gäspning om det så skulle behövas. :-)

Nåja, honom lär vi knappast få se i blaugrana. Berlusconi skulle väl kräva Dinho i utbyte.
Barcelona tarrak
2006-10-25 15:28
El_Barca/Ja, Pippo är ju känd för sitt hårda jobb i defensiven...
Barcelona El_Barca
2006-10-25 15:23
Killar.. Själv så tror jag Inzhagi hade vatt ett bra alternativ. Han e en av världens absoult bästa målgörare, han gör mål i vilket läge som helst + att jag tror de e den rätta killen om barca nu vill ha någon istället för eto'o..?

Saknar Eto'o =(

Visca el barca ;)
Barcelona La Rambla
2006-10-25 15:13
Det är som tarrak påpekar. Ronaldinho är helt befriad från defensiva uppgifter. Därför krävs det oerhört mycket av tex Deco i defensiven. Tanken är ju att vänsterbacken ska hjälpa Ronaldinho i offensiven. Då ska vänster innermittfältaren (Deco) täcka upp bakåt och även vara en bollvinnare. Samtidigt så ska även Deco stå för offensivt spel. Man kan ju lätt se att detta inte riktigt fungerat som det är tänkt så här långt. Gio kommer nästan ingenting på kanten, Sylvinho lite mer, men trots det så har ju även Ronaldinho varit ur form. Så även Deco, resultatet är att motsåndarna får många snabba omställningar mot oss och då blir vi sårbara.
Barcelona Poshette
2006-10-25 15:08
I surely hope so! :)

Pssst.. saknaden av Kung Eto'o är gigantisk!!
Barcelona La Rambla
2006-10-25 15:06
Poshette:

Jag är hur lugn som helst. :)

Jag ger bara min syn på saken. Inte någonstans skrev jag huruvida Eto'o var bättre eller sämre än Adriano. Du måste se till spelsystemet Barça har. Oavsett i vilken form Adriano är så tillför han inte det Rijkaard vill ha av en spjutspets i sitt system. Jag har svårt att se honom ändra spelsystem mitt under en säsong bara för att få Adriano att passa in. Eto'o bidrar med en defensiv högt upp när laget inte har bollen, det ingår inte i Adrianos egenskaper, han passar bättre i ett tvåmanna-anfall.

Jag håller med om att jag har väntat mig mer av Zambrotta, samtidigt så förstår jag också att han behöver tid för att anpassa sig till la liga och framför allt Barças spelsystem. Dessutom så är han, precis som flera andra spelare i truppen, sliten efter en lång säsong och lite semester tack vare VM. Jag tror att han kommer att visa mer ju längre säsongen fortskrider. Det är allt.
Barcelona tarrak
2006-10-25 15:05
Poshette/Men du måste förstå iom att vi kör med ett tremannamittfält och en Ronaldinho utan defensiva uppgifter så måste de övriga anfallarna och främst den i mitten löpa kopiöst. Sätter man inte press på backlinjen så blir vårat mittfält oerhört sårbart. Tror du att Adriano är beredd att göra det jobbet? Vi vet nog båda svaret..
Barcelona Poshette
2006-10-25 14:59
La Rambla.

Seså, lugna ner dej, du pratar inte med en Madridista.

Adriano är inte anfallaren som springer kopiöst, men vi alla kommer ihåg, jag i alla fall, hur grymmt vass han var i Inter när han var i storform, killen har potenial. Men sak samma, ingen har sagt att han är bättre än Eto'o.

Eftersom jag har sett samtliga matcher, varav 2st live på Nou Camp har vi nog sett samma matcher.

Dock har inte jag fått samma respons som du, tråkigt. Hoppas bara att du har rätt och att han snart springer sönder på kanten som i Juve.
Barcelona La Rambla
2006-10-25 14:53
Poshette:

Förklara för mig hur Adriano ska klara den rollen som Eto'o gör i ett 4-3-3 i dagens Barça? Vill du påstå att Adriano, om han vore i form, är den spelartypen som löper kopiöst och stressar sönder ett försvar? Tyvärr, som jag ser det så finns det inte på kartan.

Sen så har jag sett Zambrotta i flera matcher kasta sig in i spelarhögen vid gjorda mål och fira med de andra spelarna. Vill också minnas att det var i hans jublande famn Messi kastade sig i när han kvitterade mot Werder Bremen. Frågan är om vi sett samma matcher? Dessutom så har han i flera intervjuver, bla på officiella hemsidan, talat om hur bra han trivs i klubben och staden. Ge honom ett halvår och han smälter in.
Barcelona Poshette
2006-10-25 14:41
Jag har lite delade åsikter.
Visst, vi ska inte döma laget efter endast en seg vecka mot riktigt bra motstånd.
Samtidigt skulle det inte sitta fel med en Adriano, formstark och mindre "divig" såklart.

Men är det bara jag som känner att Zambrotta och även Thuram för den delen inte verkar entusiastiska alls. Tycker om dessa väldigt mkt. Borde inte Barca oxå göra det så dessa börjar smila lite och vara med i laget, känns inte som om ngn av dem trivs.
Barcelona La Rambla
2006-10-25 14:37
Heh, jag tror att många kritiker inte ens har varit Barçafans så långt tillbaka som säsongen 2003/2004. Som sagt, ha lite förtroende och ge Rijkaard lite mer kred. Han vet vad han gör.

Engelsk press är igång nu. Detta från The Guardian:

As if one blockbusting trade wasn't enough for a Wednesday morning, Chelsea may also be on the verge of doing big business with Barcelona. Frank Rijkaard is said to be seething at the lack of players in his first team squad sharing his first name, and has ordered the board to rectify the situation immediately (well, this summer), by trading Deco for Frank Lampard. Lampard is said to be tempted by the move after realising that £90,000 a week is still £40,000 less than Michael Ballack is getting.

Sen när brukar Rijkaard gå till ledningen och kräva förstärkningar? Det har hänt en gång, det var när Davis lånades in våren 2004. Det var Rijkaards första säsong och han hade inte fått bygga eget lag eftersom den enda värvning var i stort sett Ronaldinho då. Rijkaard som inte ens ville ha Zambrotta och Thuram, då han ansåg att det räckte med Gudy och truppen dög som den var.
Barcelona El Capitán
2006-10-25 14:02
Alesito//

Asså, hur mycket jobbade Ronaldinho eller Deco för tröjan i söndags? Ska vi släppa dem också för det.
Jag börjar bli riktigt less på alla som bara dömer Guddy, Zambrotta utan att de har fått spela in sig. Ge dem en chans för h*****e. Kommer ni inte ihåg hur segt det gick för Rijkaard och Barça under 03/04 säsongen?
Tänk efter också att för Zambrotta såg spelsättet mycket annorlunda ut i Serie A än i La Liga och Guddy spelade mestadels mitt i Chelsea de senaste två åren.
Det går inte snabbt att komma in i ett lag som Barça och visst kan Guddy, Thuram eller Zambrotta floppa men jag tycker att de borde få lite mer tid till att visa sig.
Barcelona Gustaf
2006-10-25 13:10
Gerrard är inte heller någon utpräglad defensiv mittfältare som många verkar ha fått för sig. Både i landslaget och i Liverpool har han offensiva mittfältsroller, i klubblaget spelar han till och med på en kant.

Ser inte heller någon anledning att förstärka där just för tillfället då vi har Edmílson, Motta och Márquez som alla kan sköta den rollen.
Barcelona tarrak
2006-10-25 12:39
El Spanjako/Varför skulle det vara 10 gånger värre?
Spanien El Spanjako
2006-10-25 12:30
VIll ni verkligen slita hjärtat ur Liverpool och käpa en spelare som uttalat sig flera gånger om att han älskar Liverpool. Det är som att Chelsea skulle köpa Puyol, fast typ 10 gånger värre.
Barcelona Ghazza
2006-10-25 12:10
Absolut inte. Finns en mängd anledningar till varför jag tycker så. Det första är att engelska spelare inte har klarat sig bra i La liga förut och sedan så lär han kosta en rejäl slant. Gerrard är Liverpool, det vore fel för honom att byta klubb. Ungefär som om någon skulle värva Puyol. Det finns inte på världskartan.
Barcelona Barca_love
2006-10-25 11:57
Heyy .. Vad sägs om att värva Steven Gerrard till Barcelona ist för Edmilson ? nån som håller me ?
Barcelona Alesito
2006-10-25 11:46
saknar eto'o.....
Barcelona Alesito
2006-10-25 11:43
håller med, gudy platser inte alls i vårat lag och det dära med lagkännsla och att man ger allt i barca tröjan går vi inte på.. han gjorde inte allt, o verkligen ingenting för att förbättre nått... grejen är inte att komma ner o möta boll, saken är att komma ner hämta boll o göra nått bra utav det. starta anfall eller utmana. men det gör han inte. han tar emot passar tillbaka eller blir av med bollen. försvara inte han.. han va ingen bra värvning och passar inte in i barcas spel, han har inte tillräckligt snabb bolluppfattning...
Barcelona Gustaf
2006-10-25 11:07
Klint/
Den som väntar på nåt gott...
Barcelona tarrak
2006-10-25 11:03
Jontteee/Vad menar du med att Guddy var sämst mot Bilbao? Han fixade utvisningen, gjorde mål och var inblandad i det mesta. Ingen kan säga något annat än att han var bra.

"Alla som kan om fotboll så vet dom om en anfallare inte får boll så borde han gå ner för att få kontakt, men Eidur VAFAN GÖR HAN...!!!"

Är det något problem som Eidur har haft så är det väl att han ofta hamnat för långt ner, speciellt mot Chelsea, men du kanske tänker på någon annan Eidur?

Och lägg ner det där snacket om att du hatar honom. Så länge en spelare är lojal och kämpar för vårat Barça så ska spelaren respekteras för sin insats, hatet spar vi till såna som F**o.
Barcelona Klint
2006-10-25 10:26
Inför rapport om matchen ikväll?
Barcelona Evička
2006-10-25 08:51
Den här Ronaldinhoaffären börjar kännas lite tjatig. Snart börjar jag tro att det ligger något i det hela. Jag skulle gärna bli övertygad om motsatsen.
Barcelona Jontteee
2006-10-25 04:41
Det är Messi mot Madrid 11min lång..

Där kommer ni märka allt jag har sagt..
Barcelona Jontteee
2006-10-25 04:36
Jag skiter i vad ni tycker..

Ju mer jag kollar på Madrid - Barca highlighs så hatar jag Eidur honom ännu mer.. Först när Messi lurade Carlos så förstörde han för Dinho, sen när Messi dribblade av Cannavaro o Carlos så MISSAR Eidur, SEN när han kan skjuta med vänster så VET JAG FAN INTE hur han tänker för att han gör en två fotare istället för att skjuta med VÄNSTER..!!!!...

-Första läget kan jag förstå, han såg inte Dinho.

-Andra läget, det är inte svårt att få bollen på mål just då..

-Tredje läget... VET JAG INTE HUR HAN TÄNKER..!! för att backen är om högern om honom och för att komma förbi med en två fotare så borde backen vara framför honom.. SKJUT DIN IDOT..!!!

av alla köp så är Eidur den SÄMSTA..

Jag säger inte det här bara för att han var SÄMST asså SÄMST mot Real Madrid.. jag säger det för att han var sämst mot..
*Bilbao
*Sevilla
*Chelsea
*Madrid

Det är inte bara att han inte gör mål det e oxå så att han inte ens är med i spelet.. Vi kan lika gärna spela med KON i anfallet. Han tror (Eidur) att om han e anfallare så får han inte gå ner för att hämta boll..!!

Alla som kan om fotboll så vet dom om en anfallare inte får boll så borde han gå ner för att få kontakt, men Eidur VAFAN GÖR HAN...!!!

PS: Jag HATAR när Eidur visar tummen upp för Messi efter att han har missat läget, som om Messi inte vet att det som han gjorde inte bara var bra utan VÄRDLSKLASS nåt som Eidur ALDRIG kommer komma i närheten av..
Atlético Traversa!
2006-10-25 01:21
Iniesta mot Adriano? Då jag är Interista skulle jag jubla mycket och länge. Men jag kan inte tänka mig att barca-ledningen är så korkad. Iniesta är fantastisk på plan medan Adriano är, som någon skrev, orörlig och divig.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-10-25 01:06
Har någon en bild som tog under VM matchen mellan Hollan - Portugal när Deco o Gio fick utvisning och satt vid någon "höll om varann"

tack i förhand
Annons: