/spanien/barcelona/forum/23857.aspx/spanien/barcelona/forum/23857.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 17:42
Gabriel// Den grundläggande idén är att vinna.Hur många ggr ska jag behöva upprepa mig här? Chelsea har byggt sitt lag utifrån sin liga.I den ligan existerar det massa benknäckarlag.Vilket betyder att man värvar fysisk starka spelare och inte skönlirare.
Jag hade velat se Barcelona i PL.6:e plats hade jag räknat med ungefär för er....
Barcelona Gabriel
2006-10-30 17:13
Chel$ki är det korrekta valet. "ski" eftersom Abramovich är ägaren och "$" går ihop för att utan honom har ni no money. Därmed, ingen Abramovich, inget "världslag"(trots att jag inte gillar att använda det ordet på "Chelsea" då jag tycker det är patetiskt att ha så mycket pengar och så många storspelare och ha sin grundläggande spelidée på att försvara sig).

Chel$ki är helt perfekt :-)
Barcelona Suñol_
2006-10-30 17:00
Mourinho1// Jag har aldrig kallat Chelsea för Chelski och har inga intentioner att göra det heller, jag ville bara påvisa att du var ute på hal is när det gäller dina ryska kunskaper.

Angående Defensiv kontra offensiv fotboll så är väl det det fina med fotboll är att det finns så många olika sätt att spela och se på sporten.
Barcelona Suñol_
2006-10-30 16:55
BarcaRamil// Varför ska man skippa en kontruktiv och intressant diskution? Lägg ner startelvorna istället!
Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 16:49
Suñol_ //De e väldigt konstigt det där.Okej om Chelsea eller Roman tagit dit en massa ryska spelare och tränare.Då hade jag hajjat namnet Chelski.Arsenals namn borde ju då vara Frankrike och ni hade hetat Holland.

Hör och häpna men Roman är faktiskt en fantastisk ägare.Om du jämför med andra ägare och hur dom lägger sig i klubben ´så tycker jag Roman håller en mycket låg profil.Visst du ser han på tv varje match men det ´är för att han följer sitt lag.Men att han skulle berätta för Mourinho hur han ska spela kommer aldrig att hända.Nej nu´har jag seglat iväg´...Huvudsaken var att det namnet inte passar in pga det låga ryska inflytandet i klubben...
BarcaRamil// Äntligen ngn som hajjar vad jag försöker få fram...
Barcelona BarcaRamil
2006-10-30 16:44
Asså snälla skippa snacket om offensiv och defensiv fotboll, alla lag spelar som de vill det går inte att säga till något lag att de spelar Defensivt de spelar som de vill. Ajja men hur tycker ni att startelvan ska se ut?

Så här tycker jag:

Ronaldinho-Saviola-Messi

Iniesta-Edmilson/Marquez-Xavi

Sylvinho-Puyol-Thruam-Belleti

Valdes
Barcelona Suñol_
2006-10-30 16:41
Sedan så finns det många fler ändelser på namn en bara -Vitj och -ov.
Men du är väl inte från ryssland så det är väl inte så lätt ;)
Barcelona A Seleção
2006-10-30 16:41
Du måste iaf ha läst chelski tidigare eftersom du vet att det tydligen inte är ryska. ;) Med media menar jag medialakommunikationssätt dvs via internet,bloggar. Citatet var mer menat som att de som tekniskt är lite sämre kör på hela tiden i samma linje.

Sen diskuterade jag inte med någon när jag första gången skrev ordet köpskij, det var du som började diskutera med mig. Jag har gett tillräckligt med respekt till Chelsea och dess supportrar sen det senaste mötet. Det var en kul match, även om resultatet inte var det bästa. Sen snacket om att Barcelona var ballerinor, och att Lampard och co skulle mosa Xavi och Deco minns vi ju alla hur det gick förra säsongen. Bara för att ett lag är mindre eller från de sydligarebreddgraderna betyder det inte att de är svagare.

Jag släpper det nu och ser istället fram mot mötet imorgon, för hur man än vrider och vänder på det så är det en stormatch som väntar.
Barcelona Suñol_
2006-10-30 16:30
Mourinho1// Inte helt rätt man kan visst använda säga av ändelsen skij plus j då.
T ex Stravinskij
Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 16:22
A Seleção//"De duktigaste kommer alltid sträva efter att bli bättre"

Ja det får vi väl anta att dom flesta fotbollspelare gör...

"välkänt medialt utryck"
Jag har då aldrig läst ngt sådant i media..
Jag ska erkänna att jag använder ord som ballerinor när jag pratar om Barca men om jag har en disskussion med en Barcaanhängare så kanske jag inte säger det utav ren respekt.

För övrigt så är ni ute på hal is när ni använder -ski.Det är nämligen polacker som har
-ski.Ryssar har -vitj eller -ov.
Barcelona A Seleção
2006-10-30 16:06
Får väl säga att jag håller med bla tarrak i hans "framtidsprognos".

"De duktigaste kommer alltid sträva efter att bli bättre"

Sen de som tar illa upp vid användande av ord som köpski och ryssen kanske inte ska besöka ett Barcelona forum dagen innan match? Det är inte direkt den grovaste förolämpningen jag har hört, jag vet inte ens om det är en förolämpning, snarare ett välkänt medialt uttryck. Tycker vi ändå har diskuterat på en hyfsad nivå.

Vi får väl lämna ämnet tillsvidare och givetvis hoppas på en bra match imorgon. :)

Barcelona Barca Ginga
2006-10-30 16:00
Ämne: Du kan även söka bil....
All right, precis som du trodde måste man vara medlem för att köpa på fcbarcelona.com. Jag kollar med penyan. Känns surt att komma ner och inte få biljett...
Barcelona L Kubala
2006-10-30 15:51
Du kan även söka biljetter genom den svenska Penyan, har dock ingen erfarenhet av den.
Barcelona L Kubala
2006-10-30 15:50
Vad jag har förstått måste du i princip vara medlem för att kunna förboka biljetter, kolla in den officiella hemsidan.
Barcelona Barca Ginga
2006-10-30 15:47
Är det någon som köpt biljetter till Camp Nou via nätet hemma från Sverige? Skall ner och se Villarreal-matchen och tänkte att jag lika gärna kan köpa biljetter redan nu. Hur går man tillväga?
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-10-30 15:39
Ämne: Vad behöver Barca fö....
Själv tkr jag inte att vi behöver förstärka någon position alls.
Barcelona La Rambla
2006-10-30 15:38
Om jag får blanda mig i. Nu är det ju så att enligt tradition och något som culés nästan kräver, då menar jag Barcelona-bor och de som går på matcherna, att FC Barcelona ska spela offensiv fotboll. Fotbollen ska inte bara vara offensiv utan även 'vacker' (med vacker menas vad folket i Barcelona upplever som vackert). Naivt? Ja det kan tyckas så, men det handlar lite om den kultur, historik och hur katalanerna är till kynnet antar jag. Man kan väl lätt påstå att de är kräsna av sig.

Detta är något som Rijkaard insåg och tog till sig så fort han steg in på Camp Nou. Självklart räcker det inte bara att spela offensivt och 'vackert'. Matcherna ska ju också vinnas och då krävs det så mycket mer av både tränare och spelare, för konkurrenterna ute i Europa lär ju inte bara stå och titta på när Barcelona spelar sin 'vackra' fotboll.
Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 15:29
tarrak// Jag vet inte hur gammal du är men jag har lärt mig med tiden att det går i vågor.Ibland så funkar det lite mer offensiva och en stund funkar det defensiva.Vad vet jag.Mitt intresse kommer vara kvar i alla fall.Men sen kanske vi har annorlunda fotbollsfilosofi.Mitt är att ett bra lag kan bryta boll och är bra på att hålla laget i schack.Dom går alla i en linje.Man måste vara bra på att spela utan boll och med boll.Det räcker inte att du kan dribbla utan du ska kunna tackla med.Men det är min filosofi....
Barcelona tarrak
2006-10-30 15:19
Ottar/Kul att någon förstår vad jag är ute efter. Har 39 graders feber, så jag är väl inte helt klar i mitt resonemang:)
Barcelona tarrak
2006-10-30 15:17
Mourinho1/Jag tror inte riktigt att du förstår vad jag är ute efter. Det är knappast så att jag vill se 6-4 matcher, jag är däremot rädd för den trend som man kan se klart och tydligt runt om världen där lagen spelar allt mer defensivt och de få lag som spelar en offensiv fotboll sällan lyckas speciellt bra.

Jag håller med om att intresset är på sin peak just nu, men hur länge kommer det vara det om VM kommer att fortsätta se ut som det senaste?
Barcelona Hasaninho_722
2006-10-30 15:15
Vad behöver Barca förstärka?

Mål back mitt anfall????
Barcelona Abbe_
2006-10-30 15:12
Ämne: Alltså dom kan inte ....
TV6 visar bara Champions League på onsdagar.
Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 15:10
tarrak// Jag tror dock inte att intresset ngnsin varit så högt för fotboll som den är just nu. Hur kul är det att kolla på en match som slutar 6-4.Jag tycker det är tråkigt att kolla på en match där dom är båda lagen är så urusla i sin defensiv.

Självklart vill jag ha kvar båda spelstilar.Jag tycker dom föder varandra och är en naturlig process i fotbollen.Vissa satsar på offensiven och andra på kontringsfotbollen.Ngt jag kanske inte gillar med defensiv fotboll är när man sätter 11 man i straffområdet och hoppas på att andra laget inte får in bollen.Men jag skulle inte vilja säga att Chelsea spelar på det viset.Vi stöter lite längre upp.Försöker hålla en bra linje osv....
Athletic Ottar
2006-10-30 15:09
tarrak:
Instämmer i din framtidsprognos. Det senaste världsmästerskapet lär inte ha verkat i motsatt riktning heller om jag får uttrycka det milt.

Riskminimerande taktik i kombination med allt högre biljettpriser för att kunna betala hutlösa löner är dessvärre den trend vi ser idag. S k vanligt folk kommer snart inte att ha råd att gå på matcher och det kommer att vara början till slutet.
Barcelona tarrak
2006-10-30 14:58
Mourinho1/Självklart är inte många mål detsamma som bra fotboll. Jag hoppas att du inte läste in något sådant i mitt inlägg.

Jag tror nog inte att folk hade haft något emot att alla lag spelade offensivt. För 50 år sedan var fotbollen huvudlöst offensiv med total avsaknad av taktiska finesser så som offsidefällor och liknande, men jag tror knappast att det var något supportrarna klagade över. Nu är detta inget jag efterlyser, jag är bara rädd att de sista få utpräglat offensiva lag som finns kvar kommer att ge upp. Vad händer då när varenda match kommer att spelas mellan lag som spelar 4-5-1 och främst prioriterar riskminimering.

De som först tappar intresset kommer narurligtvis vara de med ett mindre intresse, men om den här tråkiga trenden kommer fortsätta så kommer även de som är verkligt intresserade att sluta bry sig, det är min fullständiga övertygelse.
Barcelona El Duderino
2006-10-30 14:47
Ronaldinho var på väg till Real innan han skrev på för Barca. Pga Nike!
Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 14:45
tarrak// Ja även om alla hade spelat enbart offensiv fotboll så hade intresset dött ut.Det är viktigt att båda existerar.Historien har väl bevisat att man behöver en bra defensiv.Ta död på intresset? Bland vilka? Dom som onanerar när dom ser en dribbling? I det långa loppet så är det inte dom som bestämmer fotbollens öde utan folk som verkligen älskar fotboll för vad den är.Och fotboll handlar om defensiv och offensiv.

Jag själv tycker det är fruktansvärt när ngn säger att det måste bli mål för att en match ska vara underhållande.Jag har sett matcher som slutade 0-0 och varit mycket bättre än t.e.x 3-2 matcher. Summa summarum är inte hur många mål det blir utan om hur bra lagen gör det dom är bäst på....

Edit:Köpt ett offensivare lag? Chelsea har anpassat laget efter sin liga(mestadels i alla fall) och i England funkar det inte att köpa in en massa skönlirare när man har lag som Blackburn som sparkar sönder dina ben.Kolla på Arsenal tex.Den ständige 2:an.Dom spelar stundtals mycket vacker fotboll men sen tappar dom poäng mot dom här benknäckarna.
Barcelona tarrak
2006-10-30 14:36
Mourinho1/Ja men ni skulle lätt kunna köpt ett offensivare lag, det är ju inte direkt så att ni har begränsade resurser;)

Självklart är fotbollen mer än underhållning men den dag som den offensiva fotbollen försvinner så kommer intresset för sporten att dö ut. De senaste stora mästerskapen (både VM och EM) har visat på en negativ trend som på längre sikt riskerar att ta död på intresset. Självklart ska inte vi Barça-supportrar sitta på höga hästar och berätta hur ni ska spela, men för egen del så tycker jag att det är tråkigt att erat lag inte kan bjuda till mer.
Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 14:17
tarrak// Fotboll är så mycket mer än underhållande.Fotboll handlar inte om det.Fotboll är en livstil enligt mig.Slöseri? Tycker jag inte.Varför skulle det vara slöseri? Vi har inte mannskapet för att skönlira.Fatta ngn gång att vi inte köper skönlirare för vi vill inte spela så.Sen tycker jag du överdriver.När vi möter andra defensiva lag så är det oftast vi som håller i taktpinnen.Kanske inga ronaldinhopassningar men trots allt anfallspel.Sen ibland håller jag med om att vi kör för 3 poäng.Men va fan.Safe is safe.Jag vill inte förlora viktiga poäng mot skitlag.
Barcelona Blaugrana_1899
2006-10-30 14:16
Alltså dom kan inte mena allvar genom att visa bayern-sporting på viasat sport 1 imorn och Barça-chelsea på viasat sport 2?!!?!!? står det fel eller har tv6/viasat fått ett totalt hjärnsläpp!?!?!??!?!?!
Annons: