/spanien/barcelona/forum/23851.aspx/spanien/barcelona/forum/23851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EsCúle
2007-03-10 12:57
Hur tror ni Mister formerar anfallet ikväll?

Hörde att Ronaldinho var tveksam till spel, eller är det redan klart att han inte ska spela?
Sedan vill jag också passa på att säga grattis till Samuel Eto'o, hoppas han får fira med en balja!

Visca.
Barcelona Tompa
2007-03-10 12:46
Nervositeten stiger, som alltid inför ett El Clasicó möte. Etóo må inte vara i bästa form men det brukar heta att "traditionens makt" är stor i fotbollem. Och i det här fallet säger traditionen att Samuel Etóo nästan alltid gör mål mot Real Madrid. Låt oss hoppas att det fortsätter så, vilket jag tror det gör - lejonet gör 1 mål i kväll.

Hur slutar själva matchen då? Efter den senaste tidens ojämna spel, elimineringen ur C.L och mestadels dåliga resultat mot topplag i både ligan och C.L hela säsongen är det inte realistiskt att förvänta sig en utklassningsseger trots att märängerna inte imponerat heller. Barca får emellertid revansch för förlusten i Madrid i höstas och vinner med 2-0 eller möjligen 2-1.

FORCA BARCA!
Barcelona Kapten11
2007-03-10 12:34
Ämne: Feliz cumpleaños, Sa....
Taggad som alltid, men inte för höga krav nu, än en gång. Jag hoppas naturligtvis att det blir succé ikväll för Eto'o, och det känns väl mer tryggt för honom på Camp Nou, men han är inte i form än.

En seger ikväll hade betytt så oerhört mycket för resten av säsongen, jag tror till och med att det kan avgöra ligan. Inte för att Real kommer att slåss om titeln utan för att laget verkligen kommer att få en självförtroende-kick, som kan behövas nu efter en lite tyngre period.
Real Madrid King_raul
2007-03-10 12:23
Tarrak,
mitt brev hamnade i offside när jag skrev till fejksupportern tobias regnell. Undrar om han "hoppar över" till Sevilla nästa säsong. Han är världens största medgångssupporter.

Barcelona Ghazza
2007-03-10 12:21
[RealMadrid- R9 Ronaldo],

Du lär inte se Jimmy idag eftersom han har lovat Laporta att aldrig mer springa in på Camp Nou. Men visst är han ett roligt inslag ibland? ;)
Real Madrid King_raul
2007-03-10 12:20
Rambla,
Väl mött ikväll, må bästa looser-lag vinna ;)

Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-03-10 12:15
Är redan nervös , sen hade det inte varit fel om Jimmy Jump hade kommit in idag " utan att skada någon " och satt en barcasak på någon real madrid spelare. Men det finns ingen i real madrid som har spelat i barca i truppen. Så det lär nog inte bli så.

Hala madrid.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-10 11:56
Ämne: Vet någon om Ronaldi....
Det kan du skriva upp att han ska! =)
Barcelona Ghazza
2007-03-10 11:54
Läste precis i Sport att Eto'o fyller 26 år idag. Finns det ett mer lämpligt tillfälle att göra mål? Grattis Samu!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-10 11:52
Tycker det är underligt att varken Aftonbladet eller t.ex. fotbollskanalen.se inte skriver något om El Clasico som stundar för ikväll. Inte för att just dessa två medier har mycket vettigt bakom pannbenet men så oerhört kasst och bara intressera sig för massa dynga.
Barcelona Rambla
2007-03-10 11:36
Feliz cumpleaños, Samu!

Idag fyller Samu 26. Tror att vi får se ett hyfsat taggat lejon när den eviga rivalen kommer på besök. Ett par mål från Samu hade väl varit en bra födelsedagspresent. :D
Barcelona barca__elve
2007-03-10 11:13
Vet någon om Ronaldinho ska spela ikväll mot R.Madrid ???
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-03-10 10:52
RonaldinhoGaucho10

Jag tycker mig höra att deras fans sjöng det de kunde om Barca..
Barcelona Criff
2007-03-10 10:43
Konstigt att ingen börjat skriva startelvor än haha :P Snart är det dags, ska bli spännande och se. Hoppas Real spelar offensiv fotboll och inte Capello fotboll! Skiter i vad resultatet blir idag, bara båda lagen spelar som dem 2 gamla bästa lagen i världen på anfallsfotboll :) VISCA EL BARCA!
Barcelona Kim
2007-03-10 10:42
Avbräcket är inte för Real Madrid, utan för motståndarna. Carlos har varit en tillgång för motståndarlagen de senaste åren. Vem minns inte när han skulle täcka bollen hem till Casillas, och Eto'o snodde den? Det tog inte lång tid förra säsongen innan han hade snackat ut sig själv från planen. Senaste fadäsen var i veckan mot Bayern. Människan slarvade bort bollen och Makaay kunde göra mål efter tio sekunder.

Vem är avbräcket för egentligen? ;)
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-03-10 10:41
Carles_Puyol_21

håller med dig, men liverpool fansen sjöng inte om barca eller ? för jag hörde inte de
Barcelona Anton_
2007-03-10 10:09
Vilket avbräck för real madrid att R.carlos ska sluta!!!
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-03-10 09:48
Ämne: Här kommer en till j....
Blev faktiskt rörd av hur de har kärlek till varandra Pools och Barca! Vänskap!
Barcelona Barcelona81
2007-03-10 09:36
Ämne: Här kommer en till j....
Håller med dig! Svenska pressen skriver så mycket BS!
Krönika Evasive Action
2007-03-10 01:31
Här kommer en till jäkligt skön länk från Barcas sektion:

LÄNK (Använd länktips när ni postar länkar i forumet. /Redaktionen)

Snacka klasskillnad, i Valencia slåss spelarna, på Anfield sjunger fansen varandras namn.

Man önskar ju att den svenska slaskpressen kunde uppmärksamma det här istället för att deklarera att fotbollen har dött med jämna mellanrum.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-10 00:19
tarrak

Jag hade ingen aning om att han var madridista. Men hur som helst så var det en intressant artikel, som nästan alla offsides är. Den du länka till har jag läst, men ska nog ta och göra det igen imorrn, allt i sann El clasico anda, där gamla historier och känslor måste inspela under dagens gång.

Hoppas att det är en grov stämning imorrn, som det brukar vara annars under El Clasico.

Vet någon ifall vi kommer att få se ett tifo?
Barcelona tarrak
2007-03-10 00:12
Och här är länken om någon missat den.
Barcelona tarrak
2007-03-10 00:10
Captian Fabuloso Cave Of Hair./Kul att du länkar till en artikel skriven av Tobias Regnell, maräng sedan barnsben och uppvuxen i Madrid. Ändå behövde han bara några dagars studiebesök i Barcelona för att inse vilken som är den goda sidan.

"Kanske beror det på att 2000-talets Real Madrid äcklar mig.

Och det är klart att Laporta söker lojala konsumenter lika mycket som trogna supportrar, men vad fan, de får gärna kränga halsdukar så länge supportrarnas tro är så stark att de hjälper gambianska barn. För övrigt spelar Barcelona roligare fotboll, och Ronaldinho är världens roligaste spelare och min elvaåriga dotter bär sin Larssontröja med glädje.

Och jag vet att det inte ska gå till så; livets verkliga kärlekar ska komma och gå medan fotbollslaget består. Men kärlekens vägar äro outgrundliga."

Läs och lär madridistas! Byt lag idag och få ett trevligare el clásico imorgon! :)
Barcelona Kim
2007-03-09 23:41
Och by the way... Vems idé är det att slänga i oliver i varenda sallad som man köper? Äckligt.
Barcelona Kim
2007-03-09 23:40
Jag ser din poäng, Holländaren, och jag respekterar den. Men du måste förstå mig rätt, när jag skrev att jag inte ville ha in fler holländare. Vi gick under slutet av 90-talet in i en tid då spelare från Nederländerna var vanligare än katalaner, och det var Van Gaal som drog igång den eran. Jag har ingenting alls emot holländare. Som sagt så har jag en bra vän som kommer från just Nederländerna. Barcelona är ett lag med stark katalansk nationalism i blodet. Just viljan och känslan är oerhört viktig för framför allt de inhemska supportrarna. Det finns en historia som talar om annat än bara segrar. Skönt spel är en av dessa saker. Det var just därför som ligatiteln som Van Gaal bärgade, inte heller riktigt gick in i folkets hjärtan. Det är därför viktigt att behålla det katalanska i laget, oavsett om det blir på bekostnad av holländare, fransmän eller brassar (vilka idag är väldigt många). Så precis som jag är kritisk mot Arsenal och deras fransmän, Liverpool och de spanjorer som har importerats, så gäller samma sak med Barcelona. Det är ett spanskt lag, och bör därför rimligtvis bestå av spanska spelare, precis som Arsenal och Liverpool bör ha majoriteten engelsmän i laget.
Barcelona Arendagan
2007-03-09 23:37
Ämne: Hej alla FCB fans.......
Välkommen :)
Barcelona Barcelona81
2007-03-09 23:34
Hej alla FCB fans... jag är ny här!
Visca El Barca
Barcelona Arendagan
2007-03-09 23:15
Ämne: Spinbad,
bli medlem....
Måste man installera nåt program för att kunna kolla via rojadirecta.com ?
Real Madrid King_raul
2007-03-09 23:05
Spinbad,
bli medlem på rojadirecta.com dem har torrents utan spoilers dagen efter.

Barcelona 19
2007-03-09 22:50
_Giovanni_

Det låter ju bra, även om Ronaldinho inte är i bra form.
Annons: