/spanien/barcelona/forum/23848.aspx/spanien/barcelona/forum/23848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Gato Blanco
2007-05-14 14:37
Jo, jag tror Valencia är avhängda...
Real Madrid Gato Blanco
2007-05-14 14:35
Spännande avslutning på ligan. Kan Barca vända den dåliga trenden? Hur kommer El Madrid att reagera när man efter 1,5 år är bytet och inte jägaren. Kommer Capello att kunna kväva sin instinkt att mota odjuret han släppt loss, tillbaka in i buren ? Lyckas Sevilla bibehålla skärpan trots flitigt matchande eller tappar man koncentrationen på ligan ?

Barcelona Smogen
2007-05-14 14:31
Nu vill jag bara att denna säsongen ska ta slut.

Anser fortfarande att bollen studsat stolpe ut för Barca nästan hela säsongen men va fan. Det är egentligen motivationen det är fel på. När inte ens en 4-0 förlust kan få spelare (förutom Eto'o och Puyol) att vilja anstränga sig lite extra är man inte värda att vinna ligan.

Har sagt det sen i januari. Barca har börjar se ut som Real gjorde för något år sedan, man förväntar sig att vinna utan att bli smutsig och svettig. Nej, jag tror nog man måste se till att ingen spelare är självskriven i laget....alla måste fan anstränga sig för att få spela.
och för att man ska kunna göra det krävs det en hel del nytt och hungrigt folk. Just nu anstränger sig ju varken ordinarie spelare eller avbytare.
Barcelona Barcelonito
2007-05-14 14:25
19

:) ja jag gillar honom verkligen mycket ännu mer nu då jag vet att Barca behöver just lite engelsk attityd i laget. Viljestark spelare som kämpar upp och ner, bra spelare, målskytt, finns i motståndarnas straffområde och nästa sekund i eget straffområde... Det e precis en sån Barca saknar just nu... Kan inte tänka mig att han skulle misslyckas i Barcelona då han har fysisk övertag mot alla mittfältare i Spanska ligan... Vi såg ju hur många närkamper vi förlorade igår... Deco, Xavi och Iniesta är lite för små och försiktiga helt enkelt...
Barcelona 19
2007-05-14 14:18
Barcelonito

Du gillar verkligen Lampard, va? Jag ser i varje dina inlägg att du vill ha honom. Men jag tror inte att han kommer att spela i Barca, jag inte inte han spelar i Barca.
Robben är ju helt okej.
Barcelona Barcelonito
2007-05-14 14:09
Läste att Lampards, Terrys och Robbens kontrakt går att köpa ut på sommaren. Terry har sagt att han inte vill spela i Spanien. Men Lampard och Robben borde bli relativt billig affär för Barca. Båda har ju sagt att de vill spela i Barcelona... Robben skulle kosta 6 milj. € t.ex.
Barcelona Mangi
2007-05-14 11:07
@II Barca II

Att vara tränare i ett storlag är en färskvara!! Rikard har liksom ett ansvar att upprätthålla, och även du måste hålla med om att en del konstiga beslut har tagits i år, oavsett hur laget spelade förra säsongen!!

Ángående ditt kritik om nytt blod håller jag inte med!!
Real Madrid wArsa
2007-05-14 10:45
Fan Sobis ny kung ! :D
Barcelona II Barça II
2007-05-14 10:37
Självklart ska vi inte tappa hoppet, men samtidigt gäller det att vara realistisk. Real har allt i sina egna händer, deras spelare är hungrigare och laget ser riktigt bra ut . Men samtidigt ska vi komma ihåg att det är Real som har pressen på sig nu, kommer de att klara av det? Det återstår att se.

Anledningen till varför det har gått dåligt i år är enligt mig att det har skett för få förändringar i laget dem tre senaste åren. Zambrotta är väll den enda spelaren som har slagit sig in startelvan. Annars har vi i princip haft samma startelva i snart tre år. Det krävs nytt blod.

Det är väll ingen här inne som tror att vi ska vinna ligan varje säsong, det är trots allt världens bästa liga vi spelar i. Det är tider som nu man märker vilka som är dem riktiga fansen. Det gäller att ha Barça i hjärtat, både i medgång men även i motgång.

Att sen sitta här och snacka skit om Rijkaard är lågt, riktigt lågt, folk verkar ha guldfiskminne. Hur kan man redan glömma allt han har åstadkommit med laget?

Visca el Barça, nu och för alltid.
Barcelona Mangi
2007-05-14 10:26
Det som känns beklämmande med Barcas nedgång är att tryggheten med Rikaard som tränare börjar försvinna!! Han har gjort lite för många konstiga beslut i år, det har saknas kontinutet i hans arbete.

Till att börja har skiftandet med att spela med en naturlig defensiv mittfältare Motta, Edmilson eller Marques saknats!! Det har verkat som att Rikard varit mer rädd för att ta ett politiskt beslut vem av trion Iniesta, Deco eller Xavi han ska peta.

Vidare, hela episoden med att spela 3-5-3 var pinsam! Det funkade i en match för att sedan vara ett fiasko i restan, lik förbannat fortsatte Rikard att fortsätta med det systemet samt att spela med Oleguer som har varit en katastrof i år!!!!

Alldeles för många poäng har tappats pga av dessa faktorer!!

Jag är så jävla sur just nu
goalzone
2007-05-14 09:34
Jobbigt, jobbigt. Det är som sagt inte kört, det sista som försvinner är hoppet.

Länkar till Bojans mål i finalen mot England.

Visca.
Barcelona PILMA
2007-05-14 09:31
det gläder mig verkligen och se BARCA's fans som e inte så orliga för ligatiteln
om man är fans för ett lag så måste man tro på alltid och måste vara glada lik som när de vinner
det gläder oss också att ni inte skyller på en spelare efetersom en spelare kan inte göra något mot elva andra spelare med ensam
TACK för att ni tolererar för laget
kolla bara framåt nästa match mot A.madrid hoppas bara vi vinner kolla aldrig bakåt
GLÖM BORT ALT SOM HAR HÄNT
barca är verkligen din barca
VISCA EL BARCA CONTRA EL A:MADRID
VISCA EL BOJAN KRKIC EL U17 HANPIONS
Barcelona Tompa
2007-05-14 09:27
Och om vi nu inte vinner ligan hoppas jag naturligtvis att Sevilla tar guldet. Valencia är fortfarande en liten chans men det är osanolikt att de når ända fram.
Barcelona Tompa
2007-05-14 09:24
Visst kan vi fortfarande vinna ligan men alla andra här inne:
Ska vi fixa det här måste som alla vet dels Real tappa poäng (vilket visserligen inte är en omöjlighet) men framförallt MÅSTE Barca höja sig markant. För tilfllet är vi inte tillrckligt bra för att fixa det här- att vi inte klarar av att besegra Betis på hemmaplan säger allt om tillståndet i laget.

Ni som fortfarande stenhårt tror på serieseger får ursäkta min pessimism. Jag hoppas självfallet på en vändning men ser man till hur den s.k verkligheten f.t ser ut ser jag inte mycket som talar för Barca. Tyvärr...
Barcelona kalle7
2007-05-14 06:56
Tror alltid på vårt låg men vi måste fortsätta och sätta 2-0,3-0 i våra matcher. Tror real kan förlora en av sina matcher eller kryssa i två. Vi vinner alla eller kryssar mot atletico så är det lugnt!
Barcelona FCBarcelona_
2007-05-14 00:01
Kände på mig under matchen att det skulle sluta såhär =/
Jag hoppas att försvaret förstärks till sommaren, jag tycker inte att t ex Gio håller.
Det är jobbigt just nu men ligan är inte körd än och Barça är och kommer alltid vara den skönaste klubben i världen!
Real Madrid Madridista_fredrik
2007-05-13 23:57
Nu är det riktigt spännande i toppen.
Må bäste lag vinna!
Barcelona Barcelonito
2007-05-13 23:53
Andrea Pirlo!

Eto'o e bättre än Ronaldo, Kaka e bättre än Messi för tillfället iaf... Tror att REM i sina bästa tider e svåra o knäcka vilka man än jämför med
-Disaster-
2007-05-13 23:52
Rambla

Fyfan, nu när du nämde Rivaldo fick mig och tänka på den magiska vändingen mot Valencia tror jag de va. Hattrick och Bicca ;)
Real Madrid -Miklo-
2007-05-13 23:51
nu gjorde Bojan mål igen =)
Real Madrid -Miklo-
2007-05-13 23:51
Andrea Pirlo!

Ronaldinho messi etóo Tar ju erat anfall 9 ggr av 10
Real Madrid Andrea Pirlo!
2007-05-13 23:42
Ämne: Andrea Pirlo

Jag ....
Ja håller med dig. Ronaldinho behöver verkligen paus. Jag tycker han ska skita i copa america som kaka gjorde. Om han inte tar paus nu så kommer han inte få paus fram till sommaren 2011 eftersom nästa år är det OS i Kina sen är det Confederation cup 2009 sen VM 2010.

Om Ronaldinho nu kommer på sommaren till oss, Vilken trio tycker ni är bäst då Ronaldino Kaka Ronaldo eller Ronaldinho Messi Etoo?

Själv tycker jag vår trio är lite bättre.

FORZA MILAN!!
Barcelona Rambla
2007-05-13 23:34
Precis som med Rivaldo så kan Milan få Ronaldinho när han är mätt på framgång. När han vill pensionera sig. :D
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-13 23:32
Andrea Pirlo

Jag hoppas verkligen att han inte går till er och att du förblir missnöjd :)

Han behöver absolut ingen nytändning, han behöver en paus från fotboll, han ska absolut inte delta i Copa America, det vore det sämsta han kan göra. han måste vila i åtminståne en månad.
Real Madrid Andrea Pirlo!
2007-05-13 23:29
Sälj Ronaldinho ni kan få hur mycket pengar som helst för han. För dom pengarna kan ni köpa Abidal,Henry och Snejder. Jag tycker dom passar barca bättre.

Man ser Ronaldinho behöver nytändning, ny miljö helt enkelt. Han har vunnit allt i barca och hans motivation är inte hög det ser ni alla.

Sälj han till oss så blir jag nöjd=)

FORZA MILAN
Real Madrid -Miklo-
2007-05-13 23:26
eran Bojan spelar just nu på eurosport. EM final för 17åringar.. killen har inget dåligt målsnitt i ert ungdomslag.. 3.5 mål/match 800 någonting i ungdomslagen :P han blir nog en fin spelare åt er i framtiden!
Barcelona Barcelonito
2007-05-13 23:25
Jag kan förstå Rijkaards byten... Efter 2 matcher som Messi o Ronaldinho inte har lyckats göra mål på hemmaplan o vunnit med 1-0 ( Levante och Mallorca) och har varit nära kvitteringsmål i andra så vill Rijkaard göra nåt åt det... Den här gången misslyckades laget med lite otur. Vi har ju ganska bra kontroll på det ändå o de gör målet med lite tur... Messi var ju inte ens bra i första, han gick runt bara.. Och Ronaldinho stillastående som vanligt...
Så man kan inte va för kritisk mot Rijkaard... Skulden e på spelarna, INTE ALLA men vissa... Messi gör sin första dåliga match, Ronaldinho gör en i mängden, Tyvärr byts Zambrotta ut efter 45, Gio har problem me alla på kanten, men Deco, Xavi, Iniesta spelar bra... Edmilson gör också ett bra jobb när han kommer in...

Skulden ska inte läggas bara på Rijkard.. Utan mest på Ronaldinho och Messi.. Eto'o sprang från vänster till höger och skapade lägen för sig själv..
Barcelona Ghazza
2007-05-13 23:17
Kunde inte sagt det bättre själv.

Jag får en känsla som jag senast fick efter Liverpoolmatchen. En känsla som bara ökar på min passion för klubben. Som sagt, det är nu man märker vilka som verkligen har hjärta för klubben. Både spelare och fans...
Barcelona Rambla
2007-05-13 23:16
Ordem:

Haha, ja det är ju inte precis vid avgrunden vi befinner oss.

De tre senaste säsongernas framgångar har tydligen gjort så alla culés har orimliga krav på dagens Barça. Det är tungt för spelarna att bära det favorittrycket trots allt. Någon gång måste det komma en svacka, man kan inte hålla på och vinna i all evighet.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-13 23:16
Ja för fan Cocu, där har vi en favorit i repris.

Nä men, jag vill ha spelare som skrämmer med blicken, ingen som viker ned sig. Jag stod och hoppa i soffan när jag såg Eto'o:s bollvinnande (även efter att han själv tappat bollen). Spelare som Tevez sliter som Eto'o, alltså som ett djur. Daniel Alves rensar och attackerar helt ensam på sin kant i 90 minuter. Gabriel Milito är den försvaren som har som vana att rädda sitt lag på mållinjen, det finns två till som har samma vana, Puyol och Terry.

Vi behöver dessa, eller liknande. Kosta om det ska.

Sedan så ska vi inte ens tänka tanken på att sälja Ronaldiho! Den mannen är ovärdelig om man ska vinna titlar, alla lag behöver en fixstjärna som ska ta de till höga höjder. Milan har Kaka, Liverpool Gerard, och de spelar final i CL. Förra året spelade vi med Ronaldinho och Arsenal med Henry. Våga inte ens tänka tanken på att sälja honom, för då kommer det att bli svårt ute i Europa.

Ni som vill sälja honom och casha in (och det finns flera av er här och där), vem har ni planerat på att köpa in som hans ersättare? Finns ingen i världen som presterar som Ronnie i topp form. Tror ni att vi behöver pengarna för att köpa andra dyrbara spelare? Tro mig det finns pengar på våra bankkonton, anledningen till att Barca inte värvar spelare som Cristiano Roanldo för 70 milj Euro, som en huvudstadsklubb jag känner till, är för att det inte hör till vår stil att göra så och att Laporta verkar vara lite snål med spelarköp. Men nog fan kan vi. Så varför sälja Roanldinho?
Annons: