/spanien/barcelona/forum/23842.aspx/spanien/barcelona/forum/23842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kapten11
2006-11-02 14:53
Det är väldigt många som har gnällt över Guddys prestationer än så länge. Lite överdrivet tycker jag, Zambrotta har tex varit betydligt sämre.

När jag i våras ansåg att Henry skulle vara en klart nyttig spelare för oss, så viftades det bort som något helt onödigt. Det skulle bli för hård konkurrens om platserna, sas det. Känns det lika onödigt idag?
Nu valde Henry ändå att stanna i Arsenal, så det spelar ingen större roll.

Fler duktiga spelare, ger fler alternativ, vilket i sin tur gör att spelarna kan hålla sig fräscha en hel säsong. Exempelvis så känns det kanon att klubben värvat Thuram och Zambrotta(som säkert kommer igång på allvar snart).

Men framförallt, se inte konkurrens som något negativt.
Barcelona La Rambla
2006-11-02 14:29
Xavi borta ca 10 dagar, det har man konstaterat efter en röntgen idag. Han fick en smäll i matchen mot Chelsea och har en svullnad på vänster skenben. Gudy är också borta från helgens match. I hans fall så ser det bra ut och han skulle kanske tom kunna spela på lördag, men läkarteamet vill inte riskera något så därför vilar man honom.

Antar att det blir Deco, Edmilson och Iniesta då på mittfältet. I anfallet blir det säkert Guily, Messi och Ronaldinho. För Saviola verkar ju aldrig få starta.
Barcelona Barca-Puyol
2006-11-02 14:07
Ämne: läste ida att iniest....
VAA!! Nee, kan inte va sant.
Vill du dela med dig länken? =)
Barcelona La Rambla
2006-11-02 14:07
Ämne: Ljublet efter Decos ....
Haha, så underbar han är Samu. Snacka om att vara en passionerad spelare, han riktigt blöder ju för barcelonismon. Vilken passion han visar vid Decos mål. För att inte tala om hur hjärtat slits ur kroppen på honom vid Drogbas mål. Puta...hör man bara och så slänger han lurarna i golvet och går där ifrån fly förbannad. Det var ungefär så man själv kände ju. :D

Anims Samu!
Barcelona RIvaldo_10
2006-11-02 13:54
Asså jag tror inte heller att Ronaldinho kmr vinna världens bästa spelare . Men egentligen varför inte? Innan VM var han ju helt suverän och den halvan borde ju också räknas in...För min del skulle jag inte kunna fatta om Henry vinner den för tycker inte han heller var bra i Vm ...
Barcelona EsCúle
2006-11-02 13:52
Ämne: Ämne: Jag är ....
Man tackar man tackar. :-)
Barcelona Blaugrana_1899
2006-11-02 13:44
Ämne: Jag är helt säker på....
Depor borta på lördag. (22.00 tv4+)
Barcelona EsCúle
2006-11-02 13:18
Mr-Experto

Bra källa?
Barcelona Mr-Experto
2006-11-02 13:12
läste ida att iniesta vill lämna barca :(...han e arg att han får så lite spel tid i barca....
Barcelona EsCúle
2006-11-02 12:47
Jag är helt säker på att det står mellan Kaká och Henry, även om jag hatar Henry men. Om det inte hade vart för sin skada, så skulle nog Eto'o vara med och kämpa om första platsen. Annars är Ronaldinho gud för mig i alla lägen, jag bryr mig inte om vad andra säger. När folk ger fingret till honom tar han sin hand om mosar fingret och visar vem som härskar.

När är nästa match btw? Tacksam för svar.
Barcelona II Barça II
2006-11-02 12:30
Jag tycker att antingen Kaka eller Henry borde ta hem titeln som världens bästa spelare. Eto’o hade varit om den striden om han inte hade skadad sig. Om ett år så är det Messi som får den titeln, det är jag övertygad om.

Att Drogba skulle få den titeln är bara skratt retande, så fort han slutar med steroider så är han värdelös ;-).

Sen så måste jag säga att Ronaldinho är på väg tillbaka till sin fina form, vilket känns helt underbart! Även Deco är på väg tillbaka :-).
Barcelona BarcaRamil
2006-11-02 12:12
Cork

Alltså vakna till är du snäll.Barca hade mer boll Chelsea tar bara bollen och skjuter det är inte så svårt att få många på mål.
Barcelona Barca-Puyol
2006-11-02 11:17
Jag tror att kaka och drogba (hoppas inte) kommer att komma bland topp 3. Vet inte varför eftersom jag inte sett dem spela så mycket, men det känns bara så.

Ang chelseamatchen: The official statistics from UEFA notes that Chelsea committed 29 fouls and Barça 14.
El Conejo
2006-11-02 10:49
Ronaldinhooo :):
Tyvärr blir det inte Ronaldinho,har vart för ojämn efter VM. Men innan var han magisk.

Jag tror Henry vinner Etoo kommer komma 2:a sen Kaka eller Dinho 3:a
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-11-02 09:11
Gomorron allihopa :)

Vem tror ni blir Världensbästa fotbollsspelare i år?

Det finns väl några alternativ bla: Ronaldinho, Henry, Kaká, Eto'o.....
Barcelona Suñol_
2006-11-02 01:09
_reaL^ // Mogen kille du verkar vara då så pinsam att man bara måste kommentera det. Och du som bara är en liten fjunig snorunge du kanske också växer upp en dag...
Barcelona Suñol_
2006-11-02 01:07
Vår käre Rijkaard har till och med avgjort en mästarcup final det är inte många som kan stoltsera med!
Barcelona Jontteee
2006-11-02 00:52
Heeej.. !!!

Först o främst vill jag be redaktionen om ursäkt.

Sen den andra e att för mig gör det inte så mkt om vi vinner lr förlorar eller spelar lika mot Chelsea, jag hatar den respektlösa idioten Mourinho. Jag vill att Barca ska vinna så att kan kan hålla käften nån jääävla gång..

Asså innan han kom dit, jag lovar jag kollade på Chelsea matcherna lite då o då men inte längre, han tror att alla emot Chelsea men egentligen e alla emot tolken.. (som inte ens kan uttala rätt)

Asså Mourinho e såhär kolla jag kom från ingenstans o blev TOP 5 tränare i världen, han vet inte vad respekt och ödmjukhet är. Han har inte vart en världsspelare innan han blev tränare, han e inte vann att stå i rampljuset.

Jag läste nånstans att han sa om Rijkaard att han har vunnit Uefa Cupen och CL vad har Rijkaard gjort som tränare.. ASSÅ INGEN RESPEKT.!!
Barcelona Juaníto
2006-11-02 00:26
Eithurs ledningsmål :)

Gracies los mierdas per Eto'o l'campion! =D
Barcelona Juaníto
2006-11-02 00:25
Ljublet efter Decos ledningsmål. Skrek ju fan högre än mig nästan :)
Barcelona Juaníto
2006-11-02 00:25
Besvikelsen efter DOGbas mål.
Barcelona Juaníto
2006-11-02 00:24
Kolla in videon i länken. Eto'o brinner verkligen för Barcelona. Med honom på plan så hade vi gått segrande, även om han skulle spelat vänsterback. Força Eto'o crack! =`)

_reaL^ //

Vem är det som tuffar sig framför datorn nu då ditt åderbråck? Det som gör mest ont hos dig är att du vet att Barcelona är och förblir bättre än los putos mierdas :)
Barcelona Sassinho
2006-11-02 00:19
mogabe

haha du är den roligaste snubben här inne på forumet ärligt talat !!

1. jo jag är rasist. jag e själv hälften invandrare som du verkar vara TÖNT. och det har inget med saken att göra hahaha för att jag inte tycker att guddy har spelat bra gör det mig då till rasist? okej.
2. jag sa inte att han var dålig BARA FÖR ATT han inte har dribblat av ngn du la inte märket till att han jag skrev "slår inga bra passningar, han bara löper" VISST är det svårt att anpassa sig till spelet, han va grym i chelsea men fortfarande har han inte varit bra i barca
3. som sagt är man bäst för att man gör mål i öppen bur?
4. jag, omogen? tyck det men dina angrepp är väldigt mogna ;)
5. som det verkar är jag mer fotbollskunnig än dig? du ska väl inte komma o påstå att du är en expert skribent på någon stor sporttidning i spanien som sitter och analyserar matcher och går igenom matchen minut efter minut ?

snälla öppna ögonen, jag vet inte vad du ens gör här inne på forumet du verkar bara tjaffsa med allt o alla !

man kan argumentera men man behöver inte gå till angrepp och börja tjaffsa..och de sista jag vill tillägga...OCH om jag nu inte skulle kunna något om fotboll? får jag inte skriva här då? men det är uppenbart att du är KEFF allmänt bara

tack för mig !
Barcelona La Rambla
2006-11-02 00:15
Ämne: Juanito kan suga min....
Snälla om vi får be, dina sexuella böjelser och vad du föredrar behöver inte vi här på forumet få läsa. Ta det på ditt eget forum är du vänlig.

Bona nit!
Real Madrid _reaL^
2006-11-02 00:12
Avstängd på obestämd tid! //Redaktionen
Barcelona Juaníto
2006-11-02 00:07
Sen förvånas jag inte ett dugg över att Chelsearedaktionen även skrev att Drogba, Terry och de andra mupparna firar med sina egna fans, de går rakt fram till Barcelonas och provocerar, vilket är ganska tydligt från reprisbilderna, ärligt talat inte konstigt att de får en massa skit kastade mot sig då, ingen i Barcelona gjorde något liknande när vi gav dom en lektion i fotboll på deras egna hemmaarena då vi tog titeln. Då räknades den segern och att de säger att de skrattar sist är ganska skrattretande, de här resultaten kommer inte spela någon roll om de inte vinner CL, vilket de inte kommer göra då Mourinho föredrar att provocera och gnetspela. Att förresten säga att Puyol sparkar Drogba i huvudet när han faktiskt är klart först på bollen lite pinsamt av Peter Arvidsson som ska vara någon form av domare.

el diablo//

Gå till madridforumet, där kan du nog hitta lite mer folk som är på din intellektnivå.s
Barcelona Juaníto
2006-11-01 23:45
Chelseas äckliga provokationer påminde om Portugals i senaste VM. Pinsamt att se att ett så rikt och bra lag håller på med sånt, men å andra sidan är det alltid samma visa med Mourinhos alla lag och med chelseafansen. Självklart nämner de inget i sina rapporter om Chelseafans som vandaliserar och huliganiserar, och Rijkaard var först där och tog bort Barcelonaspelare (Deco?) som klagade på domaren, en tränare som alltid tar bort fokus från domaren i sina uttalanden och aldrig ens fått en tillsägelse från en domare och sen ljuger de direkt om att Puyol hade en varning i förstas halvlek. Inget om Drogbas provokationer (först mot Motta) och Robbens fula spel. Sen borde Terry blivit utvisad eftersom man absolut inte får skjuta bollen på en (liggande!) spelare då domarn blåst av, och alla såg att han gjorde det med avsikt och när han sen nästan tar strypgrepp på Deco är ju större orsak till att han ska ut. Domarens okonsekventa tilläggstid ska vi inte ens snacka om. Men ett lag som spelar så här, vinner inte såna här turneringar. Förr eller senare så kommer en domare att genomskåda dom (om inte annat för deras uppträdande innan matchen) och Mourinho framstår mer och mer som det äckliga och negativa ansiktet inom fotbollen.

Vi kommer igen, vi slår Werder och Levski och tar andraplatsen.

_reaL^//

Vi har Ronaldinho och även Messi som också är världsklass. Kanske inte i bästa form (Ronnie, mittfältet och försvaret osv) men om vi är etta med så här dålig form bör du inte direkt vara hoppfull om hur det kommer se ut för ditt pinsamma lag när vi väl kommer i form.

Cork//

Båda chelseas mål igår var slumpmål, ganska tydligt. Men själklart mycket kvalitet vilket inte förändrar faktumet. Det där med skott PÅ mål är lite okonsekvent, vill minnas både Ronaldinhos och sopeciellt Eithurs chanser där båda sköt över. Sen hade vi klart mer 'spel' och mer anfall även om vi kanske inte kom till avslut lika mycket som Chelsea. Domaren var kass åt båda håll generellt, men mest föll han för Mourinhos provokationsorder.

Nåväl, vi kommer tillbaka. Skönt att höra att Eto'o som kommenterade matchen åt spansk tv blev förbannad och gick efter deras 2-2 mål. Vi behöver ett hungrigt och revanschlystet lejon när väl de avgörande matcherna i ligan och CL närmar sig.

Visca el barcelonisme!!
Barcelona el diablo
2006-11-01 23:41
Thuram, gudjonhsen måste bort från barca.
Bra av Barca att sponsra reklam men ta bort det nästa år.
Barcelona Rambo~
2006-11-01 23:24
Ämne: Barcelona utan Ronal....
RING MIG! om ni vinner något
Real Madrid _reaL^
2006-11-01 23:21
Barcelona utan Ronaldinho eller Etoo är inte samma Barca som förut. Riktigt dåligt mot Chelsea och sämre mot Real. Jag tror inte ni vinner något i år.
Annons: