/spanien/barcelona/forum/23837.aspx/spanien/barcelona/forum/23837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Marcos
2006-12-02 16:48
Grejen är att FC Barcelona försökte som alla vet att övertala Henke efter CL-succen osv men han tackade nej "På grund av ett löfte han gjort sin familj om att återvända till Sverige efter 10 år av utlandstjänst". Barcelona försökte verkligen övertala honom. Nu visar det sig att han skriver på för ManU utan att ens bry sig om vad hans familj tycker. Alltså ljög han om läget. Anledningen är att ManU betalar mer än vad Barca skulle gjort. Alltså är han en pengargirig människa som försökte maskera bort det med prat om att han lovat familjen saker osv. Så här är det.
Barcelona Gabriel
2006-12-02 16:42
Jag har respekt för Marcos eftersom jag genom åren märkt att han är en trogen culé precis som jag. Det är heller knappast någon nyhet för oss som befunnit oss på SF under en längre period att Larsson inte är specielt älskad av Marcos, alla har sina favoriter och icke-favoriter så är det helt enkelt.

Men Marcos, har du tänkt på att Larsson säkerligen hade bestämt sig för att återvända till oss om han fick ett bud ifrån oss? Det kanske var därför han valde att gå till ManU istället?
Barcelona Menos Mal
2006-12-02 16:28
För er som av någon anledning missat Ronaldinhos vackra mål mot Villareal, så kan ni nu se det på länktips. Målen efter kvällens match kommer också att läggas upp.

Visca El Barca.
Barcelona Alesito
2006-12-02 16:17
det står mkt väl i tidningarna.. att han försvann utan att säga hejdå till sina lagkamrater... och i barca fick han chansen att vinna la liga o cl. lite uppskattning kanske borde krävas... och om barca ledningen tom tycker d va dåligt gjort. tro mig grabbar då var de nog dåligt gjort... så d va lite dåligt av henke trots allt.. att lämna utan att säga hejdå, men kanske d e lite av den nordiska mentaliteten. ;)

så det har inget med att han gick till annan klubb att göra. det har med att man ska uppskatta sin tid där och speciellt efter det han fick och då säger hejdå.. snäll som om barca dog för att han skulle stanna.. man säger bara hejdå
Barcelona La Rambla
2006-12-02 16:11
Ska vi även kalla Lucho för falsk, för att han hade den dåliga smaken att spela för Madrid några säsonger innan han avslutade i Barcelona? Ska vi hata Rijkaard den dag han beslutar sig för att prova på en ny utmaning och kanske beslutar sig för att pröva lyckan i tex Milan? Ska vi vara bittra och hata Ronaldinho om också han efter några år i Barça bestämmer sig för att prova på något nytt?

Fattar inte hur vissa kan gå omkring och leva sitt liv med bitterhet och hat grundat på vad som står i några tidningsartiklar. Snacka om att vara trångsynt.
Barcelona Barca-Puyol
2006-12-02 15:49
Ämne: Mitt "hat" växer mot....Marcos//Vad är det med dig? Vaddå falsk? Bara för att man spelat i en klubb betyder det inte att man inte får spela för andra. Vill du kalla eto'o för falsk för att han lämna real för barca? Vill du kalla ronnie för falsk för att han lämnade PSG för barca? Listan kan göras lång, men ingen av dessa är svikare. De behöver bara nya utmaningar och nya miljöer. Hur skulle fotbollen se ut idag om alla stannade hos sina modersklubbar? Fattar inte hur du kan tänka så!!
Sen att man kan HATA en spelare för något sånt löjligt kan jag inte fatta. Henke som var så bra för oss.
Barcelona Marcos
2006-12-02 15:31
Mitt "hat" växer mot denna "cule" Henke Larsson.
Nu visar det sig att han inte ens sa adjö till sina lagkamrater eller klubben överhuvudtaget.

Vad var det jag sa för ungefär 2 år sedan, Henke var inget för Barcelona. Falska spelare hör inte hemma i en så ärorik klubb som våran, de hör hemma i Real Madrid och Chelsea, eller varför inte ManU.

**Läs även:

Tycker detta resumerar hela hans karraktär:

" Su actitud al fichar por el Helsingborg en plena campaña –fotografiándose incluso con la camiseta– molestó mucho a la directiva y a los servicios técnicos del club. Aunque la afición se lo perdonó porque había esgrimido ‘cuestiones personales’: le había prometido a su esposa regresar a Suecia tras diez años de ‘exilio’. ¡Qué bonito! Lástima que fuera mentira. Afortunadamente, el tiempo ha desenmascarado a Larsson. Ahora se va a Manchester sin importarle lo que piense su familia. ¿O es que le paga más el United que el Barça?. "
Barcelona Ride_The_big_one
2006-12-02 15:08
Jag tror inte Rijkaard anser att Puyol/Marquez skulle vara induviduellt bättre än Thuram därimot så tror jag att han tycker att Puy/Marq passar bättre i mittlås mer samspelta, men jag förstår Thurams frustration han är en vinnare inte van att sitta i bänken. Hoppas han får mer speltid framöver då han är e favorit

Det här med att få sitta på bänken är ingen rolig känsla ni som lirar fotboll kan ju relatera vare sig det är amatör/proffs känns lika hårt varje gång men jag ser inte detta som ett problem visst det har inte varit lika mycket rotation på mittbackarna på sistånde men det måste nog ske, kanske lite önsketänkande men jag skulle vilja se Marq/Thur/Puy starta en match tillsammans =)
Barcelona Rubén - Visca el Barca !
2006-12-02 15:07
Alesito och Myrran // Jag tycker det ni säger är helt sant och när jag hörde attde ryktades om trez till blaugrana så vart jag lite orolig just för att jag inte vill ha "gnäll" i vår trupp, gillar verkligen den harmoni vi har haft nu de senaste åren men nu när thuram inte får spela så kommer han som ny och gnäller, som ni sa vad tänkte han på när han gick till barca, jag menar Puyi o Marquez har på två år vunnit tre av de största titlarna man kan göra på klubblagsnivå. Förstår inte att han inte tänkte på de, men nu får han ju spela när mexarn e skadad...han har även varit lite skakig i positionsspelet speciellt på fasta...men "gnället" hoppas jag löser sig och vi tar en fjärde titel..:P
Barcelona Myrran
2006-12-02 14:52
Alesito //
Joo jag har läst det. Tror även att Trez börja klaga under VM när han fick lite speltid. Men jag tycker våran bänk är helt ok, den leverar ju nu när vi har våra svåra skador. Och man ska ju inte ha lika stora förväntningar av B-anfalls uppställningen som man har då REM finns där fram...
Valencia Amunt!
2006-12-02 14:48
B-lagskamp klockan 16:30 i Paterna där Mestalla tar emot Barcelona B.
Mestalla saknar Pallardó, Guerra, Pablo och Cerra eftersom alla är uppflyttade till A-laget inför Recreativo-matchen.

Inget egentligt toppmöte eftersom Mestalla ligger tvåa medan Barca ligger sist (tror jag).

Just det, se upp för Aarón och Olcina bara ;)
Barcelona Alesito
2006-12-02 14:47
Myrran // jo det är sant, någon som klarar att sitta på bänken.. se tex nu thuram.. han klagar redan nu
2006-12-02 14:45
faan, nu e de bara ett problem kvar jag har för segt bredband..

tur att det är jul snart..
Barcelona Myrran
2006-12-02 14:44
Alesito //
Joo klart det behövs en bra bänk. Men det då får det ju vara personer som klarar av att sitta på bänken mesta dels av tiden när truppen är hel också. Tex Guddy, Guily och Larsson. Så om vi skulle värva någon världsspelare för att sätta på bänken som tex. Villa, Torres, Trez så skulle vi få sämre harmoni i laget genom att de är missnöjda och klagar för mycket. Så vi kan inte ha en allt för stjärnspäckad bänk.. det går inte
2006-12-02 14:38
Ser oxå hellre någon annan än klose..
vill se dos santos uppe i truppen nu när kaiser o "guden" får spanska medborgarskap..
Barcelona Alesito
2006-12-02 14:37
Myrran // i vissa possitioner så behövs det om vi ska vinna allt.. som nu med dom skadorna. vi har inga riktigt duktiga ersättare och det syns på spelet.. i anfallet är det väldigt viktigt med högklassig bänk..
Barcelona r.Hyder
2006-12-02 14:36
simons

Hur kan du kalla Guddy för "skit anfallare"? Snubben har kommit till en ny miljö med ny syn på fotboll, och har gjort 5 mål i ligan (Lika många som ex. Villa) och han har varit mycket bra på senare tid. Så att kalla honom för skitanfallare är bara dumt att göra. Har du ens sätt honom i auktion på senare tid?
Barcelona Alesito
2006-12-02 14:34
en helt okei spelare, men jag skulle se någon annan i anfallet...
Barcelona Myrran
2006-12-02 14:32
simons //
För att vi inte är som Chelsea och behöver ha 2 stjärnspelare som backup för varje position?
Färjestad simons
2006-12-02 14:30
Varför värvar ni bara skitanfallare? Som gudmonsen,(stavning?) och tex Henke. Varför inte en riktig? Som Fred eller Klose?

EDIT: Och hur i helsicke fick jag en färjestadströja på mig?
Barcelona Myrran
2006-12-02 14:28
Klose till Barca? Va skulle ni tro om det?
Real Madrid Seth]Q[Cohen
2006-12-02 14:23
Hur kan inte Eto'o vara spansk medborgare? Han har väl bott i Spanien bra mycket längre än t.ex. Ronaldinho?
2006-12-02 14:19
haha fan va soft:D..F**k Sportexpressen:D..
Barcelona Alesito
2006-12-02 14:17
jaa =) det är gratis... hehe ladda ner sopcast den brukar ha alla matcher och lätt att använda.. sen varje gång det är match.. du går in på den länken o kollar på vilka matcher dom visar
2006-12-02 14:13
e detta gratis?..

http://www.myp2p.eu/Matches/Match6.htm
2006-12-02 14:11
Du är en ängel..:P

Tack!

Vem tar initiativet till målgörandet nu när Dinho inte e med tror ni?...Fortsätter guddy o Iniesta att göra mål :P
Barcelona Alesito
2006-12-02 14:02
Ämne: Hola amigos..

Änn....
http://www.myp2p.eu/Matches/Match6.htm

där har du.. du får ladda ner sopcast lr något program för att kolla på den
2006-12-02 13:57
Hola amigos..

Ännu en match på den f***annade Sportexpressen som ingen har i den lilla hååla jag bor i...Pratade dock med en kompis som sa att man kunde se över bredbandet gratis någon som vet något om det?

Hjälp en broder i nöd...:D
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-12-02 13:56
barca_elve:
Marquez är en del av Barcelonas framtid...Thuram är(snart) fotbollshistoria. Precis som står skrivet i artikeln förstår jag inte riktigt vad han väntat sig med flytten?
Däremot kan jag tycka att Thuram/Puyol med Marquez som pivote kanske borde testats lite mer, även om Edmilson är bra.
Barcelona Alesito
2006-12-02 13:48
ja thuram är riktigt bra och skulle behövas i en match mot bremen där dom har fysiskt starka anfallare.
Annons: