/spanien/barcelona/forum/23835.aspx/spanien/barcelona/forum/23835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Brankt
2006-11-06 21:43
Jag kan lova er att jag har specialstuderat Deco i över två år utan att se hans storhet. 9 gånger av 10 när han tappar bollen skiter han i att jobba hem och vips så har motståndarlaget en målchans.

Vidare så slår han bort alldeles för många "lätta" passningar vilket en spelare på den här nivån inte borde och så filmar han på tok för mycket. Stå upp Deco!!!!

Jag lovar er att om ni räknar hans uppenbara misstag i ett antal matcher i rad så kommer ni förstå vad jag menar.

Enligt mig borde han inte spela alla utan Xavi och Iniesta borde ta hand om de två mittfältsplatserna framför Edmilson eller Motta.

Barça olé olé!!!!!!!!
Barcelona Mitt Andra Landslag
2006-11-06 20:53
La rambla hur många matcher har du varit på i Nou Camp ? ):)

Hare bra
Barcelona Mr Barca
2006-11-06 20:28
Ämne: Ämne: Brankt
....Spain....
Ni som tycker det ena efter det andra om Deco förstår jag mig inte på. Hur ser ni på fotbollen? Klart att man kan tycka bättre om vissa spelare än andra, men att säga att Deco är dålig, lat m m och att han bör skickas hem, då är ni helt ute och cyklar. Sen han kom till Barca har han i stort sett haft en säker plats i startelvan. Är det så att Rijkard är helt ute och cyklar när han match efter match tar ut honom? Är det en slump att han varit med laget och vunnit 2 ligatitlar och 1 cl titel? Detta gjorde han med porto också om ni inte visste. Visst har han världsspelare runt om sig, men han är en del av dem. En av orsakerna till att mittfältspelet inte fungerar som det ska är för att Deco inte är på topp. Det är iof inte Xavi heller. Deco är en spelare som fördelar bollarna som kommer från backlinjen vidare till anfallet, bl a Messi och Ronnie. Observera att han inte är som Xavi (doktorn), Xavi slår mer dem avgörande passningarna. Jag anser att en av orsakerna till att bollarna från mittfältet till anfall inte fungerar 100% idag. Detta ser man även i spelet där ronnie och messi är nu längre ner i banan för att hämta upp bollarna. Detta behöver dem inte när Deco fördelar bollarna till dem. Inte sagt att Deco är barcas bästa spelare men helt klart en mkt viktig kugge i laget när han väl fungerar. Men jag kan se bilden framför mig, när Deco gör målet mot Chelsea är han bara bäst. Vilket klassmål osv, men efter matchen, ja då är han lat och ska skickas hem!!!! Alla har dem formsvackor.
Barcelona Saviola 7
2006-11-06 20:24
Jag tycker att Deco är bland Barcas fem bästa spelare.FORCA BARCA
Barcelona Meley
2006-11-06 20:09
Deco är en fantastisk fotbollspelare. Jag tycker inte att man kan säga att han dålig bara för han inte har presterat på topp denna höst. Deco får väldigt mycket kritik från Barcelona fans så om det är något han är så är det underskattad. Han showar inte som Ronaldinho precis men han är en väldigt viktig spelare i Barcelona och Portugal. Deco är en riktig grovjobbare på plan, han är en anledning till att man kan spela med en pivote eftersom han jobbar hårt i defensiven som offensiven.

Jag kan däremot hålla med om att när Deco inte är riktigt på topp så gör han väldigt mycket felpass och ser lat ut, det kanske är något han borde träna lite mer på. Men att säga att man ska skicka hem honom är ju helt sjukt.

Visca el Barca!
Real Murcia spain....
2006-11-06 19:34
Ämne: Brankt

skojjar du....
håler med om deco. han är lat. han springer då inte så mycket. han är vad beckham är för real. båda är snygga och populära. men där slutal lik heterna. beckham springer också, kämpar han svättas. det jer honom respekt. men deco gör mål men saknar hjärtat.lite av mina tanker om intresant ämne.

Ciao er Arri Seleene
Barcelona barca__elve
2006-11-06 19:19
winrar det e enkelt Barca_love ladda bara hem det sen klicka på den filmen med winrar och så kommer det väl nån fil där inne när du har öppnat det med winrar sen e det bara att dra ner den till skrivbordet eller vart du vill ha det
Barcelona Barca_love
2006-11-06 19:11
aa , Håller me dig barca elve för att fattar inte hur man gör me Winrar .
Barcelona barca__elve
2006-11-06 18:53
kan nån berätta vad den senaste barca filmen heter och vart man kan ladda hem det ???
Barcelona little_master
2006-11-06 18:46
aha...var det så enkelt...aja ja provar :)
Barcelona Jontteee
2006-11-06 18:28
La Rambla

Vad ere för film om Barca, kanske har sett den.. ?
Barcelona La Rambla
2006-11-06 18:12
Ämne: Avstår från att ladd....
Skaffa Winrar, högerklicka på första filen och välj packa upp. Peka ut var du vill filen ska hamna. Svårare var det inte. :)
Barcelona little_master
2006-11-06 18:11
Avstår från att ladda ner...vet ju inte hur man gör efter man laddat ner allting..
Barcelona La Rambla
2006-11-06 18:09
Ämne: La Rambla

Behöver....
Självklart. Annars kan du knappast packa upp filen.
Barcelona Puyolinho
2006-11-06 17:52
La Rambla

Behöver man ladda ner alla dessa filer ?
Barcelona La Rambla
2006-11-06 17:32
Ämne: Någon har inne som v....
Där finns senaste Barça-filmen att ladda ner, med svensk text.
Barcelona r.Hyder
2006-11-06 17:09
Gerards bror som dog, det är väll inte den kända Sergi som spelat för oss? Någon sa ju att han hade historia i klubben?
Barcelona RIvaldo_10
2006-11-06 15:43
Captian Fabuloso Cave Of Hair

hahahah nice video.
Etoo är ju fan hur störtskön som helst...vilket hjärta han har för klubben killen asså..
Barcelona RIvaldo_10
2006-11-06 15:36
Brankt

skojjar du eller när du påstår att Deco är lat och väldigt överskattad?
har aldrig hört nån snacka sån skit. Deco är en av våra viktigaste spelare vi har i laget och jobbar faktiskt på bra.Men okej du har rätt att tycka det men tycker du ska studera enbart deco i några matcher så kommer du säkert förtså hur betydelsefull och vilken kämpe han är.
El Conejo
2006-11-06 15:29
Någon har inne som vet vart man kan hitta svensk text till den nyaste Barca filmen?
Barcelona RIvaldo_10
2006-11-06 15:29
Kolla han, vet ni vilken spelare vi borde köpa?
Juan´david han äger ju
:):):):)
Barcelona Jontteee
2006-11-06 14:13
Camparn på nou

Arouna Koné är duktig, men jag skulle vilja se Darren Bent som har bra skott, är bra på huvvet och är tillräckligt snabbt för att springa ifrån många La Liga backar..

Han e lätt värd 120miljoner. Det som Barca betalade för flopparen Eidur...
Barcelona Jontteee
2006-11-06 14:11
Grabbar ..!!!

Kolla på den här videon.. Grabben är lite över 5år och spelar mot killar som är 7-8år.
Barcelona Camparn på nou
2006-11-06 14:08
Håller med att de behövs en ny forward som backup till Etoo. Gudjohnsen har visat att han inte riktigt håller måttet som toppforward, även fast han förhoppningsvis kommer prestera bättre med mer speltid.
En forward som jag har imponerats av mycket på sistone är Arouna Koné i PSV han är i magisk form just nu och öser in mål. Född 83 han besitter många av Etoos kvalitéer, som jag vill se hos en toppforward i Barcelona. Han är snabb går rätt på mål, teknisk, har ett bra skott och är målfarlig. Det skulle verkligen vara en skön spelare att ha på bänken och kunna rotera med Eto'o. Vi kan ju utgå ifrån att Saviola kommer försvinna till nästa säsong och då kommer det oavsett om Gudjohnsen får vara kvar behövas en ny forward.
Barcelona Mr Barca
2006-11-06 13:47
Ämne: Jag har sett Deco li....
Brankt...
1. Det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om hur bra eller dålig en spelare är under en match, även om man sett honom live. Klubbarna följer spelarna under flera månaders tid och åtskillga ggr innan de bestämmer sig för att köpa honom/henne. Men om jag ställer några motfrågor då du tycker att Deco är överskattad.
Hur skulle du vilja Deco spelade? Vad är det som gör att han är överskattad? Bara din indikation på att han är lat? Jag tycker sj att Ronnie är super grym som spelare men många ggr är även han lat. Men det gör inte han till en dålig spelare.
danisho
2006-11-06 13:46
Deco har en roll i laget som gör att han inte behöver röra sig över så stora ytor, ändå ser man honom ta många långa löpningar i hemjobbet.

Han är dessutom så skicklig på att göra sig spelbar att han inte behöver springa till andra sidan planen för att få röra bollen.

Deco är teknisk och gillar att spela på små ytor vilket bidrar till det fina passningsspelet som finns i barca.

Mer rull och mindre spring är receptet som gett två ligaguld och en cl-titel.
Barcelona Jontteee
2006-11-06 13:44
Om Deco skulle lära sig att släppa bollen på en touch istället för att ta 5-6 touch innan han skickade han iväg bollen, skulle det göra honom till en mycket bättre fotboll spelare och tempot i Barcelona skulle höjas..

Egentligen tycker jag att alla ska släppa bollen på en-två touch, plus att alla tar sina löpningar..!!!
Barcelona Brankt
2006-11-06 13:34
Jag har sett Deco live nere i Barcelona och han var precis lika lat i verkligheten. Om du läser mina tidigare inlägg så kan du se att jag har tyckt illa om Deco sedan han kom till Barça.

Är det bara jag som fattar att han är överskattad. Inte så lite överskattad heller!!!
Barcelona Evička
2006-11-06 13:27
Mr Barca
Jo, det var en upplevelse på många sätt. Att i en kör på 90000 pers få sjunga "teatro, teatro" till Drogba och grabbarna kändes inte så tokigt faktiskt. :)
danisho
2006-11-06 13:24
vi behöver en ny forward. gudjohnsen/saviola räcker inte som ersättare till eto'o.
Varför inte låna en forward tills eto'o kommer tillbaka.
Henke? Ronaldo? Torres? Allbäck....(skratt).
Annons: