/spanien/barcelona/forum/23833.aspx/spanien/barcelona/forum/23833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2006-11-01 10:38
Sassinho,

Det har jag aldrig sagt, däremot finns det en mängd andra anledningar.
1. Henke vet hur vi spelar och riskerar inte att floppa i längden.
2. Spelarna i laget älskar honom. Du vet väl vad som sades när han ville lämna?
3. Bör ju vara billig, om lånet ens kostar något.
4. Sedan är jag inte säker på om så många anfallare är tillängliga för lån/köp just nu. Blir väl tidigast i årskiftet och då är redan Eidur tillbaka förhoppningsvis.
5. Sedan är Henke en klasspelare, hur du än ser på det. Hans tempo kan snabbt tränas upp och till dess startar Saviola, självklart. Men en god ersättare är han helt klart.

Tyvärr lär inte detta hända, det var bara en tanke från mig. Så vi släpper det nu.

Edit: Var det inte härligt att se Boulahrouz köpa korv vid målet?
Real Madrid Swenson
2006-11-01 10:33
Fan va synd att ni inte satte dit den där tränarjäveln en gång för alla. Chelsea är fotbollens fiende nummer ett. Drogba är en fjant, precis som mourinho, terry, essien, lampard och cole.

Ni spelade klart bättre hela matchen och förtjänade att vinna. Bouhlarouz hade inte en chans nu när han inte kom åt dinhos smalben som han gjorde förra matchen.

Och vad fan gör domaren, ett mål i tredje övertidsminuten och ett byte på det får domaren att blåsa av en otroligt viktig match en minut FÖR TIDIGT... Jag förstår Rijkaard helt och hållet. Jag hade blivit tokig(are)i hans position.
Real Madrid Real Madridista
2006-11-01 10:29
mogabe

Är det inte du som är lite omogen..
Du säger bland annat att han (Sassinho) "Har en tendens att ogilla personer med blondt hår" Dessutom så lär han vara rasist??? (Med rasist menas att man tycker att olika hudfärger borde ha olika villkor).

Inlägg med personliga påhopp och oseriöst betende etc. accepteras inte.

Barcelona homanjuve
2006-11-01 10:28
Oroa er inte grabbar.
Det bästa laget står som slutsegrare, man kan inte ta sig ända fram med fulspel och starkt deffensiv..

Mister Maurinho kommer som vanligt skylla kvartsfinalförlusten på dommare, mänskligheten och brist på spelare (skador), medans ni Barca supporters får fira andra raka...

Tills Juve är tillbaka!
Real Madrid Zand
2006-11-01 04:24
mogabe

vad menar du met det inlägget ?

"om jag får gissa är du en barcasupporter som dem som sprang in på Råsundaplan,ung,lite omogen med tendens att ogilla personer med blondt hår"

hur kan dra den slutsatsen ? och kalla någon för rasist. personpåhopp ?
Per mogabe
2006-11-01 02:42
sassinho

1.du måste vara väldigt ung till åldern eller i psyket.
2.du verkar inte kunna särskilt mkt. om fotboll om du tror en spelare är bra för att lyckas finta en annan lirare"har du sett guddy dribbla av några" haha

om jag får gissa är du en barcasupporter som dem som sprang in på Råsundaplan,ung,lite omogen med tendens att ogilla personer med blondt hår. Guddy gjorde det viktiga målet ikväll! synd att det inte räckte! sassinho du har förbrukat all min respekt för dig som forummedelem, tänker inte läsa eller svara på nåt svar från dig. Gillar inte rasister!Du behöver inte bevisa din omognad yetterliggare genom att svara.Tror förövrigt ingen som har haft med dig att göra på detta forum har något till övers för dina kunskaper eller åsiketer såsom du lägger fram dem..!

//Amir
Barcelona Sassinho
2006-11-01 02:29
Ghazza

tycker du henke är den bästa spelaren vi kan låna in? då måste du vara sämst fotbollsmässigt här inne..tror du han har samma tempo i kroppen nu när han har spelat i allsvenskan i några månader?

han kanske är billig att låna in men jag tror inte barca e i ngn ekonomisk kris precis..
Barcelona Sassinho
2006-11-01 02:26
mogabe

vadå bara för att guddy gjorde mål e han bäst eller? ja kan säga att dinho inte har varit bra men idag var han bättre än tidigt..och guddys mål vare svårt att sätta den i nätmaskorna? neej!

har du sett guddy slå fina passningar dribbla av ngn? gör han mkt mål då? neeej..
han kanske springer men har ej sett det till ngn nytta...
däg har du svaret varför inte JAG tycker han har varit bra..!!!
Real Madrid Ravveee
2006-11-01 02:25
Synd att dom kvitterade men hoppas att ni kommer igång igen och kvalifiserar er till slutspelet :).
Barcelona Ravo
2006-11-01 01:51
Ante87// Mourinho är så, han håller inte ens käften när han förlorar heller. Vet att han är en bra tränare men han är störd :S
Barcelona ante87
2006-11-01 01:49
Ja vad ska man säga om Mourinhos uttalanden efter matchen då? Pinsamt!, jag förstår inte hur han tänker när han säger som han gör.
Barcelona Ravo
2006-11-01 01:48
zidane// såg du matchen eller? plus så ska inte ni snacka, domar snack är erat ju om du förstår vad jag menar.
Barcelona Suñol_
2006-11-01 01:46
pezhman// Nähä så det ska man inte se på ditt kära lags högmod dom senaste säsongerna!? Det är klart man ska visa respekt för sina motståndare, fast du kanske är en sådan snubbe som är en respektkrävande idiot och då vet du inte ens vad det ordet betyder.
Snorunge...

zidane//Läste du Chelsea referatet? Samma sak där vill jag påstå...
Barcelona Fredecó
2006-11-01 01:46
zidane : Ser att du verkligen tänkt igenom de di skriver här inne. Rijkaard sprang nog förmodligen ut till domaren och frågade vad han sysslade med. Eftersom han blåser av efter 5 tilläggsminuter då de ska vara 6. Sen är det kanske bara naturligt då han ser från sidan av planen hur hans egna lag är bättre än motståndarlaget för dagen. Så sluta hitta på saker om att de skulle vara oenigheter i barcelona lägret.
Barcelona R10 - M19
2006-11-01 01:38
Ronaldinho var verkligen inte dålig tycker jag, iaf inte i andra halvleken. Men jag blev lite irriterad att Ronaldinho inte sprang hem och jagade Essien innan han hann slå inlägget till Terry som nicka ner den till Drogba. Han måste väll kämpa hem iaf i en sån här match där mycket står på spel! Jag är nog säker på att hade Eto'o vart med hade han sprungit hem ganska mycket, så vad tycker ni tycker ni Rijkaard ska säga till Ronaldinho att jobba mer hem i defensiven?
Real Madrid pezhman
2006-11-01 01:38
La Rambla man ska inte ha respekt för motsåndarna när det gäller fotboll.
Real Madrid zidane
2006-11-01 01:33
jävlar vad bittra barcafansen är, har ni läst deras referat från matchen, där skriver dom ganska roliga saker om domaren farina. Som om han hade något att göra med att det blev 2-2..löjligt. Föresten, rijkaards utbrott efter matchen, kan det vara ett frustrationstecken från den annars så lugna bossen. Det värkar vara lite oenigheter i barcalägret.
Spanien Ichi
2006-11-01 01:12
Fortfarande lack över att viasat tagit bort matchen på tv6 på tisdagar...en kass stream var allt jag fick nöja mig med och 2 st hysteriska kineser som fick värsta rycket när det hände nånting. Kan knappt kommentera matchen streamen var för dålig. Rent objektivt blir ju resterande matcher lite spännande :)

mvh
Barcelona Suñol_
2006-11-01 01:08
Undrar varför 95% av alla engelska fotbollfans är testosteronfyllda 30-45 åriga män.
Lägg på att dom är överviktiga och skalliga föredetta National Frontsupportrar så gör det nog till en av det värsta folk du kan stöta på(Alla som har varit med om det vet vad jag pratar om).
Därför är det härligt att se en arena som Camp Nou
där det finns plats för alla, men det kanske för att den är så jävla stor ;)
Barcelona La Rambla
2006-11-01 00:53
Mourinho efter matchen:

Domaren missade två straffar som vi skulle haft. Barça hade tur och vi förtjänade att vinna. Deras första mål var ett misstag av oss och efter det så hade vi kontroll på matchen.

Redan i pressrummet insinuerade Mourinho fördömande Barçaspelarnas attityd och lovordade sina egna. Det var ingen aggresiv match, men du ser varningar för att någon försöker tvinga fram dem. Med 7-8 spelare framme vid domaren varje gång, är det inte lätt att dömma. Andra som kastar sig på marken hela tiden. I andra grupper i CL ser man inte så många varningar.

Chelsea fick 6 varningar och Barça 4. Jag antar att Mourinho menar på att Barçaspelarna påverkade domaren verbalt att även varna dem själva?

Jisses, hur vore det om han någon endaste gång visade lite respekt mot moståndare. Trist är ordet.
Didier DrOGBA (11)
2006-11-01 00:47
Grabbar skyll ej på dommaren.
1: han dömde fel åt bägge lagen.
2: rättvis resultat
3:Barca spelade fult första mötet och Chelsea idag.
4: Deco filmade ganska mycket som vissa Chelsea spelare
Per mogabe
2006-11-01 00:44
Larambla.
Mkt. klokt som vanligt! Om alla vore som du på dessa forum så skulle kunskapsnivån och etiken vara störree minst sagt..
Ja kollade på Chelskis forum,visst pratar dem om Gudjohnsens målgest, men mest pratar som alla andra på de flesta forum att Chelsea gjorde 2 (snygga) mål på NouCamp och att vi egentligen enbart fick 1 enda skott på mål i 2:a halvlek och det på typiskt engelskt manéer dvs. långbollskontring på Dinho(gud!!) o sen Guddys iskalla indunkning!

visca! Vi kommer igen.. en "förlust" mot världens kanske nu bästa lag gör fan inget.. vem förlorar inte då o då?
Barcelona La Rambla
2006-11-01 00:36
Det finns inget att anmärka på Gudjohnsen, han gjorde klart godkännt ifrån sig så länge han var kvar på plan. Begriper inte heller varför man ska bli upprörd som chelseafan för att han visar glädje. Det är en enorm lättnad för honom att äntligen få göra det första målet på Camp Nou, och det i en så viktig match, speciellt som han fått lite kritik i media den sista tiden. De borde väl begripa att han inte hade jublat på samma sätt om matchen spelats i London. Snacka om att hela tiden hitta petitesser att hänga upp sig på. Hur fan orkar man.
Barcelona Franken
2006-11-01 00:35
jag tror för övrigt inte att vi fattar hur stor henke var i barca... ett proffs personifierad. Hoppas att guddy kan göra något liknande... barca skal kräva att alla sköter sin roll!
Barcelona Franken
2006-11-01 00:32
Skall bli kul att se saviola mera. Ingen hurrade nog så högt som jag när han blev klar för barca för många år sedan. Jag tror på honom.
Johagen
2006-11-01 00:29
Ämne: Som jag sa till King....
Henke kommer inte lämna HIF hur som helst ,han har gort sitt i internationell fotboll :)
Per mogabe
2006-11-01 00:29
Gudjohnsen inte på Larssons nivå????!!!

2 Mål för 2 matcher sen, avgörande.
2-1-målet mot Ett starkt Chelsea!!!!

vafan!!

Får jag för fanimej fråga vad han har gjort för oviktigt? Skulle han ha satt 2 mål idag? Skulle han varit godkänd då? Hade det varit en latinameriansk spelare skulle ni aldrig gnälla så här mkt. på han. PINSAMT!

GUDJOHNSEN GJORDE MÅL, MESSI GJORDE INGET;RONALDINHO INGET... fan va ni är larviga ibland asså...

och när han håller på och avgöra matchen och blir dessutom skadad så klgar ni på han! Fattar ni inte att det var hans knä och ledbandet som kanske har brustit... dvs. flera månader eventuellt borta! bra sätt att tacka nån som kunde avgjort matchen om inte Drogba hade förnedrat Marquez
Barcelona Rambo~
2006-11-01 00:28
Sjukt vad försvaret spelade dåligt idag, märkte ni att nästan varje longboll in i straffområdet blev på något konstigt sätt farligt. Gio körde Belleti style idag han sprang upp på offensivplanhalva och sen när Chelsea kontra så han han inte tillbaka, ett exempel var ju då när Robben blev frispelad.
Barcelona Barca-Puyol
2006-11-01 00:27
Såg att några chelseafans tyckte att gudjohnsen var respektlös när han firade målet. Vafan förväntar de sig efter den "respekten" han fick från mourinho. Att bli kallad för flmare av sin gamle coach är väl knappt kul för guddy, eller respektfullt av mourinho heller.
Johagen
2006-11-01 00:27
Angående Saviola så borde han få betydligt fler chanser i Barca.
Annons: