/spanien/barcelona/forum/23825.aspx/spanien/barcelona/forum/23825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona r.Hyder
2006-11-05 14:44
Iniesta var riktigt sevärd igår. Som man säger i match-rapporten så var han och Valdés dem bästa i laget.

Iniesta vänder 360grader med bollen under fullkontroll, speedar ifrån ett helt försvar med full kontroll, hittar bra lösningar i deffensiven, skapar ett friläge genom att vända på en 5-öring. Han gör allt!
Lite felpass dock, men han var grym :D Något glädjande iaf!

Valdés! Återigen, vilken målvakt vi har. Förstår inte att det finns cules som vill ha bort honom från förstaplatsen i målet. Han gör grymma räddningar, sköna utkast, och den där straffräddningen, den var riktigt GRYM, världsklass!
Real Madrid Volim Te BiH
2006-11-05 14:27
Om ni säljer Saviola och inte köper någon
ny anfallare så får ni ta Esquero eller ta in någon från B-laget.
Barcelona Mr Barca
2006-11-05 14:26
Känns som varje match är ett steg i rätt riktning. Det kommer att släppa och när det väl gör det ser vi gamla goda barca. Och många lag kommer att häpna och applådera oss.
Forza barca
Barcelona Barca#1
2006-11-05 13:39
ska saviola bort vi behöver ju anfallare:S:S
Barcelona Barca#1
2006-11-05 13:37
Morrati får drömma vidare
Barcelona Messidinho 10
2006-11-05 13:33
kan någon skicka en bild på Sergio lopez segu??
Barcelona Barca#1
2006-11-05 13:23
R.i.p Josep puyol och sergi lopez segu:'(
Barcelona Viking
2006-11-05 12:41
Tycker Rijjkard ska starta med den här elvan mot Zaragoza.

---------------Valdes
-------Marquez---------Puyol
Belletti----------------Zambrotta
---------------Edmilson
------Xavi---------------Iniesta
---------------Ronaldinho
---------Messi-----------Gudjohnsen

Barcelona -BARCA-
2006-11-05 12:01
Tror ni att barca kommer köpa nån spelare? saviola räcker inte till inte guddy heller! Måste ha en som Makaay eller trezeguet?
Barcelona Ronaldiinho # 10
2006-11-05 11:55
brasseriet_/ Jag har varit på Camp Nou Såg matchen mellan Barca 5 - 1 Real Betis.:D
Barcelona Gustaf
2006-11-05 11:05
Ravveee//
Bytet Thuram-Oleguer gjordes innan kvitteringen. Thuram såg inte helt säker ut och hade framförallt en varning. Giuly var också inbytt och därmed var Belletti, efter Ezquero, det offensivaste vi hade på bänken. Belletti har visat bra form på sistonde så jag tycker det var ett rätt logiskt byte, tyvärr kom han inte med så mycket i spelet.
Barcelona jonti
2006-11-05 10:56
brasseriet_: Jag har vatt där men tyvärr inte sett en match.
brasseriet_
2006-11-05 08:56
Har alla här inne vatt på Camp nou ?
Barcelona Luça Toni #30
2006-11-05 03:29
Vila i Frid, Josep Puyol!
Real Madrid Ravveee
2006-11-05 03:28
Läste nyligen att Puyols farsa dog, blev lite fundersam när han inte spelade. Tragiskt.
Vila i frid Josep Puyol.
Och sedan så kan jag passa på att gratulera våran egna portugisiska ytter Figo till 34 års dagen!

Är det bara jag som tycker att Rijkaard är lite konstig i sina byten? Oleguer och Beletti in, varför inte sätta in lite mer offensiva byten istället för att rotera ytterbackarna som t.ex Edmilson? :)
Barcelona Menos Mal
2006-11-05 02:22
Jobbigt att vi inte plockade 3 p, men det är ingen lätt match.

Målen finns på länktips.

Visca el Barca.
Barcelona El Capitán
2006-11-05 01:45
Kunde tyvärr inte se matchen idag, men jag kollade nu på rojadirecta.com och vad jag såg var två väldigt billiga straffar. Kan ju inte kommentera matchen precis men båda straffarna var enligt mig inte straffar. Visst var inte Deportivospelarna på bollen men Gio/Saviola :S (om jag såg rätt) slår den innan "fällningen" sker.
Straffen som Depor. fick var också helt gratis då jag inte tycker att Edmilson gör något fel. Nuddar honom knappt..

Aja, tråkigt att inte försvaret inte går med på returen efter Valdés snygga räddning men bara dem lär sig en läxa. Alla vet ju att El Capitán hade bara rusat fram och skjutit undan bollen efter räddningen =)

Wiepa, god natt.
Barcelona KeLLeFeNi
2006-11-05 01:27
Räknade faktist med seger idag, såg inte matchen men när de stog 1 -1 på text så flög iallafall min mobil in i väggen!

Saknar ETO!
Barcelona La Rambla
2006-11-05 01:20
Målen och Iniestas stora chans i länken.

Depors mål borde ej ha godkännts. Spelare inne i straffområdet innan straffen slås. Kanske lika bra att han ej såg det, hade väl blivit upplopp på Riazor annars. :-)

Nu får det räcka för i kväll.
Bona nit!
Deportivo Fabian N
2006-11-05 01:16
La Rambla//

Visst blir man förbannad över de s.k. "taktiska frisparkarna" (som Juanmas grej ju var ett praktexempel på). Jag anser att faktumet att det begreppet ens existerar är ett klart incitament på att reglerna måste ses över.

Blir alltid lika förbannad när sånt händer (ok, kanske liiiite mindre idag ;-), särskilt när nåt ägg till kommentator sitter och berömmer förövaren för det. Vilka signaler sänder det till ungdomarna?
Barnen! Tänk på barnen! ;-)
Barcelona Sassinho
2006-11-05 01:15
Ronaldinho Jr.

om våra motståndare nu stänger av våran vänsterkant o plockar bort dinho

då måste fan resten av våra spelare kunna spela bollen på messi på högerkanten svårare än så är det inte..

visst kan vänsterbacken komma upp o hjälpa men de måste väl kunna styra en pass åt andra hållet oxå?

dessutom måste dinho kunna göra sig av med sin markering med ngn dragning han e ju trots allt världens bästa spelare..men som vi alla vet han e inte i form så rikta passningarna österut...

mer central dinho skulle inte heller skada..
glöm inte att både chelsea och deportivo är två starka lag..e vänsterkanten avstängd nästa match då kan vi fundera på att slå alla j*vla bollar på högerkanten...

de kommer grabbar de kommer tare lungt vi får nog se puyol lyfta bucklan i år oxå..

hoppas bara att lillebror espanyol slår valencia imorn oxå...att real tappar poäng e nog inte omöjligt heller men sen har vi ju den där uppstickaren sevilla oxå glöm inte dom !
Barcelona La Rambla
2006-11-05 01:09
Fabian N:

Well, jag anser att han drar honom i axeln just för att få ner hans fart och få honom i balans med önskat resultat. Den farliga chansen som kan ha uppstått uteblir helt. Nåväl, det hela är säkert utlopp av besvikelse. Vi lär nog inte bli överens så vi gör som du föreslog. Droppar det. :)

Nej, utvisning hade varit allt för tufft. Det är bara det att man blir så förbannad just vid händelsen. Det hela resulterar i en ganska så ofarlig frispark långt ute på en kant, när det såg ut att bli så mycket mer.
Barcelona Mr Barca
2006-11-05 01:07
Ämne: La Rambla:

Håller....
Efter att bl a Zambrotta tillkom tycker jag att Belleti höjt sig avsevärt dem matcherna han spelat. Verkligen bra speed framåt men även bakåt. Jag ser han före både Zambrotta och Oleguer på högerkanten för tillfället. Belleti på högerkanten och Zambrotta på vänstern. Det skulle säkert gå jättebra.
Barcelona La Rambla
2006-11-05 01:07
Dani:

Intressant tanke. Men jag ser helst två ytterbackar som kan löpa i bägge riktningarna fast de ska försöka synka det så att de inte samtidigt går lika högt upp i varje anfall. Då ska vi ha ordinarie backlinje med Puyol och Marquez, med en piovte som täcker upp åt ytterbackarna.
Deportivo Fabian N
2006-11-05 01:05
La Rambla//

Visst var det spelsabotage, därav skulle frispark mycket riktigt utdömas. Han drog honom dock inte i armen, han tog tag i en nanosekund för att sedan släppa, absolut inte tillräckligt för att det skulle påverka Ronaldinho alls.

Nåväl, jag har en känsla av att Indien och Pakistan kommer att hålla med varandra innan vi gör det, så jag lägger den diskussionen till handlingarna.

Juanmas livtag var väldigt fult, vilket väl var anledningen till att han fick gult kort för det, men inte sjuttsingen skulle det ha varit frilägesutvisning?
Barcelona Dani
2006-11-05 01:02
La Rambla:

Håller med dig om att det vore värt prova Zambrotta och Belletti på ytterbacksplatserna. Det skulle nog fungera ypperligt, italienaren har ju spelat till vänster större delen av sin defensiva karriär. Och Belletti är en favorit sedan 17e maj =)

En tanke är jag lekt lite med är att starta med Zambrotta och Oleguer/Thuram (även om fransmannen börjar bli lite väl långsam) som ytterbackar. Tanken är att Zambrotta har en betydligt högre startposition än i dag för att understödja Dinho, samtidigt som Oleguer/Thuram tar en defensivare roll så att backlinjen hela tiden är tre man hemma.

Nackdelen är att Messi får mindre understöd, men jag tror att vi tar igen på vänsterkanten det vi förlorar på högerkanten.

Synpunkter på detta?
Barcelona La Rambla
2006-11-05 01:00
Fabian N:

Just den situationen du beskriver, utan att tjafsa nu eller så, men titta en gång till. Han drar ju honom i armen för att få honom ur balans. Det kallas för spelsabotage. :-)

För att inte tala om livtaget som Juanma, tror jag det var, tog på Ronaldinho vid en kontring där han säkert hade kommit igenom.

Det jag ville ha fram var bara, att Barça inte gynnades av domaren. Jag ville inte beklaga mig så mycket över om han favoriserade Depor eller inte. Det är något man får ta i en bortamatch, speciellt när det ofta händer samma sak för vårt lag i många matcher. Det var allt.
Barcelona anderzzon_
2006-11-05 00:56
Håller med, testa Zambrotta-Belletti mot Zaragoza. Borde ju kunna bli bra fart framåt om inte annat. Och kanske visar det sig att Zambro har gudomlig "connection" med Gaucho på vänsterkanten ;-)
Deportivo Fabian N
2006-11-05 00:55
La Rambla//

Ska jag vara objektiv nu också? Det är inte lite du begär... ;-)

Tyckte domaren var usel rakt igenom, det stämmer att vi fick en hel del billiga frisparkar - kanske fler än er - men någon favorisering kunde jag inte märka. Ett exempel på idiotiskt domslut i eran favör var det gula kortet på Arbeloa, där han i en löpduell knappt märkbart stöter ihop med Ronaldinho som stannar upp, slår ut med armarna och gastar som morgontupp.

Att motståndarfansen gnäller om domslut till höger och vänster och inte ens försöker se objektivt på saken är en självklar bieffekt av ligadominans, och jag kan säga så mycket som att jag mer än gärna skulle byta med er.

Barcelona La Rambla
2006-11-05 00:51
Dani:

Jag håller med, självklart hade även jag hoppats på bättre resultat. Speciellt med tanke på hur vi spelade vid den här tidpunkten förra säsongen. Det är nog som du skrev tidigare, vi är inte bättre just nu och det är bara att acceptera. Jag tror också att Rijkaard har detta klart för sig och jobbar på det. Det är säkert därför han har sagt att han ska sluta upp med rotationerna. Samtidigt så var de till för att alla spelare skulle få speltid och komma i form vilket också kommer att betala sig ju längre in på säsongen vi kommer.

Sen så tycker jag faktiskt att Gio gör en dålig match defensivt. Det kan man visserligen skylla på att han får lite hjälp på kanten av Messi i andra halvlek, som hade högerkanten som utgångsposition. Men vid spelvändningar så hade han ju rört sig in i mitten eller tom ut på andra kanten där han kombinerade med både Ronaldinho och Iniesta. Gio var många gånger helt utlämnad. Jag hoppas att Rijkaard vågar testa det som han avslutade matchen med. Sätt Belletti till höger och Zambrotta till vänster. Kan ju inte skada att prova några matcher.
Annons: