/spanien/barcelona/forum/23813.aspx/spanien/barcelona/forum/23813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona C_Ericson
2006-11-11 18:21
Nej! Håller med EsCulé fullständigt!
Jag tror inte det skulle fungera alls, Adriano är ingen spelare som skulle tillföra Barça, och Ronaldo kan nog se sig överträffad av Messi!
Real Madrid Ronaldo 4-ever
2006-11-11 18:19
Det är som att byta C.ronaldo + Adriano mot messi,,,själv tycker jag att det är en strålande affär.
Barcelona EsCúle
2006-11-11 18:17
Ronaldo 4-ever

Din affär var riktigt dålig i mitt tycke. Adriano har vi inge andvändelse för och personligen hatar jag C.Ronaldo. Messi är och kommer bli mycket bättre än både Adriano och Ronaldo.
Finns inte på kartan att Barcelona släpper en kommande legend som Messi.
Barcelona C_Ericson
2006-11-11 18:15
hmm... ja vet inte riktigt.
Lite osäker på om jag vill byta ut Messi mot C. Ronaldo, Jag tror att messi är minst lika bra spelare pluss att han är mycket jämnare än Ronaldo
Real Madrid Ronaldo 4-ever
2006-11-11 18:12
Om jag fick bestämma så skulle jag sälja Messi mot adriano + 500miljoner kr och sen köpa dom pengarna för en bättre spelare som är nästan lika ung jag syftar på världens bästa kantspelare C.ronaldo.

Nån som tycker att jag gjorde en bra affär eller dålig säg till bara...
Barcelona C_Ericson
2006-11-11 18:05
jag tror Rooney skulle dominera med sin kraftfulla, aggresiva ovh tempo starka spelstil, han skulle vara ett vasst vapen mot dom smått fjoliga spelarna i spanska ligan, men jag håller med "Barca 1899" att vi får nog inte se Rooney i Barça tröjan eftersom Sir Alex nog inte vill släppa sin 21 årige guldklimp.

Barcelona EsCúle
2006-11-11 17:48
Jag ser gärna Rodrigo Palacio i Barcelonatröjan, han verkar vara en riktigt stor talang. Jag måste samtidigt fråga hur det ligger till med underbarnet Dos Santos?
Barcelona La Rambla
2006-11-11 17:38
Rodrigo Palacio är aktuell enligt Sport. Men jag tror inte att Laporta och Txiki anser att det behövs förstärka. Tror inte det blir någon. Absolut inte Larsson, han kommer inte att ändra sig och återvända.
Barcelona Barca 1899
2006-11-11 17:37
Visst kan man drömma om Rooney, men han kommer inte i år iallafall. Men vilka spelare är aktuella för barca när transferfönstret igen? (För utom Larsson)

Var inte Tevez och Trezeguet aktuella?
Barcelona Evička
2006-11-11 17:34
La Rambla
Du har rätt. Jag läste fel undr "El futur de Rijkaard" och läste ett "no" för ett "ho", vilket ändrar betydelsen totalt. My mistake.
Barcelona La Rambla
2006-11-11 17:28
Evièka:

Nja, det står väl knappast att förbundet har lagt fram något förslag? Snarare om att det florerar rykten och det ville han inte kommentera.
Barcelona Evička
2006-11-11 17:25
Ämne: En spelare jag skull....
Hoppas att det aldrig sker. Jag har all respekt för din syn på Rooney men jag kan inte hålla med om att jag sklle vilja se honom i Barça.
Barcelona Evička
2006-11-11 17:24
La Rambla
Jo, jag vet, men på han säger på Barças hemsida idag att holländarna har lagt fram förslaget. Han kommenterar inte vidare. Han hade gärna fått dementera eller på något sätt gett en vink om vad han tänker tycker jag.
Barcelona La Rambla
2006-11-11 17:17
Ämne: En spelare jag skull....
Du lär nog få vänta länge innan han dyker upp i Barcelona, vilket aldrig kommer att ske. Man U lär aldrig sälja honom. Barcelona kommer inte att värva någon spelare för de summor det lär handla om.
Barcelona C_Ericson
2006-11-11 17:07
En spelare jag skulle vilja se i Barça tröjan nästa år, är en av mina favorit spelare Wayne Rooney, han kan vara en bra förstärkning med tanke på att han kan spela i stort sett vart som helst i anfallet, har även sett honom spela som central mitfältare i Man Utd!
Barcelona La Rambla
2006-11-11 17:01
Evièka:

Fåniga spekulationer ännu en gång startade av skittidningen AS (passande namn). De har lagt märke till att van Basten tvekar på att förlänga kontraktet med holländska landslaget, de spekulerari att han avvaktar han vad som sker i Milan? Då skulle Hollands förbund åter igen vilja anställa Rijkaard tack vare hans framgångar de senaste åren i Barcelona. Det lustiga är att det inte förekommer några spekulationer i Holland, trots att AS påstår det. Rijkaard sa nyligen i en intervju (jag får väl gräva fram den om jag kan) att han inte kan önska sig det bättre än vad han nu har det i Barcelona. Såg idag att Barcelona funderar på att förlänga hans kontrakt.
Barcelona Marquéz
2006-11-11 16:40
Hur går det för Maxi i Mallorca? Är han något att ta hem till nästa säsong??
Barcelona Evička
2006-11-11 16:23
Messi är säkert kvar. Har svårt att tänka mig något annat, men vad händer med Rijkaard? Lämnar han till nästa säsong?
Barcelona EsCúle
2006-11-11 16:22
Jag är helt säker på att Messi inom en snar framtid är världens bästa fotbollsspelare. Han är redan en legend i mina ögon. :D
Barcelona La Rambla
2006-11-11 16:19
Ämne: La Rambla

Håller ....
Du kan nog sova lugnt framöver. Det hade varit en helt annan sak om Messi hade varit missnöjd, inte fått speltid osv. Men herregud, han är klubbens framtid och man lär bygga laget runt honom och Ronaldinho. Tror faktiskt att ledningen snarare hade släppt Ronaldinho snarare än Messi. Det finns inte på kartan. Messi es un crack. :-)
Barcelona EsCúle
2006-11-11 16:16
La Rambla

Håller med i allt du säger, du får mig också att bli betydligt säkrare på vilket hjärta vår supertalang har för klubben. Finns inte många själ till att Messi skulle vilja flytta på sig. Att Inter uttalar sig om att dem är berädda på att lägga ett dunderbud är en helt annan sak. Barcelona skulle aldrig göra om ett sådant misstag efter att ha släppt Fabregas till exempel, även om man då inte hade synat hans talang vid den åldern dem släppte honom. Tyvärr Inter. :-)
Barcelona La Rambla
2006-11-11 16:12
Kunde dom köpa Ronaldo kan Inter köpa Messi.

Ja du, på den tiden fanns det en annan president i Barcelona som inte tänkte på klubbens framtid. Dagens ledning jobbar annorlunda.

Om du tror att Messi flyttar till Milano för att det finns fler argentinare där så är du bra naiv. Dröm vidare du. :)
Barcelona La Rambla
2006-11-11 16:10
EsCúle:

Det är precis som med Ronaldinho. Frågan man bör ställa sig är följande. Vill dessa spelare verkligen nu i dagsläget hellre spela i Milan och Inter? Troligtvis inte. Messi kom med sin familj som 13-åring till Barcelona. Han har gått igenom alla ungdomskategorier i klubben och sen gått rakt in i A-truppen, för att som den yngste spelare i Barças historia göra mål i ligan. Han ser staden som sitt andra hem. Hur många gånger har han inte uttalat sig om att min framtid är hos Barcelona? Sen spelar det ingen roll hur mycket dosh Inter är beredda att slänga upp, de ska också få Messi att ändra inställning och vilja flytta. Tror ju knappast att klubben tvingar iväg en blivande superstjärna mot sin egen vilja pga pengar. Dagens ledning jobbar inte så, det hade varit en annan sak med Nunez eller Gaspart.
alvo
2006-11-11 16:05
Förra året sa Messi i en intervju att han brukar välja Inter som lag när dom spelar för han gillar dom och där finns många argentinare.

Och Moratti har haft ett öga på Messi i några år.
Kunde dom köpa Ronaldo kan Inter köpa Messi.
Och jag tror att Messi hadde velat gå till Inter då dom har ca 10 argentinare.

Deras bästa arg är Cambiasso ett geni.
En av världens bästa 2 vägsspelare.

mvh Jason utan masken
Barcelona EsCúle
2006-11-11 16:00
La Rambla

Tack, du fick mig att andas ut. :-)
Barcelona La Rambla
2006-11-11 15:55
Det spelar ingen roll vad Rijkaard vill i det här fallet. Barcelonas ledning kommer aldrig att sälja Messi om han inte själv ber om det. Hans utköpesklausul ligger på €150m, det är bara att pynta upp den summan. Sen ska man också klara av att övertala Messi att Inter är att föredra framför Barcelona. Lycka till med det Moratti. Mission impossible. :-)~

Det är Moratti som har hittat en ny 'leksak' som han vill ha. Dröm vidare.
Barcelona Barca#1
2006-11-11 15:49
Rijkaard kommer nog aldrig att släppa messi och det är jag jävligt glad för världens bästa spelare om några år det är jag säker på.
Barcelona EsCúle
2006-11-11 15:47
Aldrig att vi släpper honom, inte ens för 800 miljoner som Italienska sporttidningar uppger. Dem kan gå och lägga sig!
Barcelona Blaugrana_1899
2006-11-11 15:45
Barca#1. Det vore största tjänstefelet att släppa Messi, jag skiter fullständigt i pengar när vi redan har fotbollsvärldens största underbarn och hetaste unga spelare just nu, som kommer bli en av världens bäste, så Messi ska förbli en blaugrana!
Barcelona EsCúle
2006-11-11 15:44
Sportal är en skitsajt! Vill inte se sånt där hur som helst, börjar grina.
Annons: