/spanien/barcelona/forum/23803.aspx/spanien/barcelona/forum/23803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2006-11-10 15:38
Tycker hellre man skall ge Dos Santon chansen nästa år istället för att köpa en dyr bänkvärmare...
Barcelona La Rambla
2006-11-10 15:00
el Flaco:

Håller inte med om Torrés. Jag tror att han hade blommat ut i ett så spelskickligt lag som Barça. Han har dessutom speeden och tekniken som krävs. Det som fattas är lite självförtroende, bra passningar och framför allt där allting inte ska kretsa runt honom. Det lär dock aldrig hända att han kommer hit, åtminstone inte så länge Eto'o finns i klubben.

Huntelaar är bra men fortfarande en gröngöling när det gäller stora klubbar. Skulle han spela för Barça nu ska han inte ska vara första valet, alldeles för stort ansvar för honom. I så fall är det bättre att han får en säsong där han kan vara backup, se och lära. Detta är heller inte en värvning som behövs i dagsläget. Eto'o kommer att vara första valet lång tid fram över, och sen blir det dags för Bojan att stiga fram. :-)
Barcelona el Flaco
2006-11-10 14:36
Ser att det snackas mycket om anfallare just nu...
Julio Cruz - kan vi stryka bort från listan på en gång eftersom han har spelat i CL för Inter.
Luca Toni - aldrig gillat honom. Stor, klumpig, hyfsad teknik. One-hit-wonder i mina ögon.
Torres - Herregud, vem som helst förrutom Torres. MÅlsumparen nr 1. Han gör bara två bra matcher varje säsong...när han möter oss. Resterande 36 ligamatcher är han pinsam dålig.
Huntelaar - aldrig sett honom spela så jag har ingen åsikt om honom.

Det finns inte direkt några namn som lockar men samtidigt så tycker jag inte det är någon direkt akut att värva en anfallare. Det är ganska liten risk att Saviola lämnar i Januari och runt omkring Mars borde Eto'o komma tillbacka. Allt är under kontroll känns det som.
Barcelona La Rambla
2006-11-10 13:22
Real Sociedad är intresserade av att värva Ezquerro under januarifönstret. Trots det så säger spelaren att han mer än gärna stannar i Barcelona. Det kan dock ändras om ledningen inte har förtroende för honom, säger han.

Gärna för mig. Ersätt honom med Dos Santos så fort Marquez får sitt spanska pass.
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-11-10 13:10
Om någon anfallare ska komma till barcelona så tycker jag Torres eller Jan Klas Huntelaar två spelare som får spela i CL och två riktigt bra målgörare.
eller varför inte en Luca Toni!
Barcelona La Rambla
2006-11-10 13:03
Suñol_:

"Hellre Real än Barça" ska han ha sagt, detta allt enligt den trovärdiga tidningen AS. Det där tror jag vad jag vill om. Samma tidningen som i somras skrev at Káka var klar för Real. Donde esta Káka?

Sen så är jag rätt så övertygad om att varken Laporta, Txiki och Rijkaard anser sig behöva en ny mittfältare. Det har nog aldrig varit aktuellt att värva Gago för Barças del. Troligtvis är det Madridpress som gärna spinner vidare på rivalitet mellan klubbarna. Speciellt inte en 19-åring som lär gå för minst €20m. Sådana värvningar gör inte dagens Barça. Mittfältare spottar klubben ut på löpande band från canteran. Men lille Kviborg är alltid snabb med att slänga upp en artikel så fort det finns lite nyhetstoft där Real framställs mer positivt än Barça.
Real Madrid King_raul
2006-11-10 11:57
Evicka,
jo vi hade totalt 6 canteranos med igår. Och många av dem fick spela rätt många minuter med.
Jag älskar att se när de får chansen.
Så halvfart i kombination med oinspelade lirare gör väl matchbilden i guess.

Barcelona 89_steffe
2006-11-10 11:53
Nån som vet vad den där trailer/vinjetten kommer handla om?
Barcelona Evička
2006-11-10 11:47
Ämne: Om jag fattat det rä....
Jadu, det kan man undra. För att man inte behöver spela bra kanske. Nu vet jag inte vad ni hade för killar på plan (jag försökte kolla på matchen men det laggade så vansinnigt att jag gav upp) men på ett sätt kan jag ju tycka att de som normalt inte har självklar plats i startelvan skulle vilja visa lite mer när de nu får chansen. Å andra sidan har förmodligen tränarna fullständig koll på sina spelare så vad de gör eller inte gör under en sådan här match spelar troligtvis mindre roll. Vår Esquerro är väl ett exempel på detta. han vet att han inte tar sig in i startelvan och därför jobbar han inte ihjäl sig.

Det blev ett långt svar men kontentan blir: för att man inte behöver, det blir vinst i alla fall och för att bra spel i en sådan match inte per automatik ger en plats i startelvan.
Real Madrid King_raul
2006-11-10 11:09
Om jag fattat det rätt så spelade ni en liknande match som oss? Mkt mål men trist spel? Dock höjde vi oss i 2a, men Badalona/Ecija borde ju inte vara något motstånd alls.

Varför spelar man sämre mot sämre lag?

Atlético Traversa!
2006-11-10 10:57
Cruz är gammal, men han gör ju mål varje gång han får spela..
Barcelona Barca#1
2006-11-10 08:17
Cruz är gammal. Det hade varit bättre att värva en ung spelare istället..
Barcelona Barca#1
2006-11-10 08:16
Konstigt?
Barcelona Fatondinho
2006-11-10 08:08
Jag tycker att man ska köpa Cruz i Inter han är riktigt bra
Barcelona Gabriel
2006-11-10 01:11
Ja vet inte alltså. På något sätt kan man tycka att ledningen köpte Gudjohnsen ifall att något sånt här skulle komma att hända. De borde betyda att de har förtroende för honom och inte kommer att köpa någon ny spelare. Det som har varit problemet med vårat anfallsspel efter Etoos skada är att det blir för orörligt, det är ingen som springer som Etoo. Trezeguet är knappast en spelare som springer ihjäl sig och Makaay lär knappast komma, han har dessutom deltagit i Champions League.

har faktiskt no idea...
Barcelona Ordem e Progresso
2006-11-10 01:07
Håller med! Ser inte storheten hos Lampard, han har en hyffsad högerdoja, det är ungefär allt. Om han kmr till Barcelona så håller jag inte styrelsen speciellt högt!
Barcelona -BARCA-
2006-11-10 00:36
Gabriel

haha ok men tror du vi kommer värva nån anfallare ja själv tycker vi behöver det. Nån som trezeguet eller makaay va tycks tror du vi kommer köpa elle låna nån
Barcelona Gabriel
2006-11-10 00:34
blä och usch haha!

Killen håller inte för Barça. Låt honom stanna i Chel$ki. Hans mål va fan ett inlägg, knappast ett skott mot mål - ren tur. Köper vi honom blir jag helt ärligt arg!

Någon engelsmann i Barça? - Gerrard!
Barcelona -BARCA-
2006-11-10 00:08
aa ok:) men ja själv tror Lampard komemr spela för oss va tror du? vi har velat ha han
Barcelona Gabriel
2006-11-10 00:07
Hmm du menade nog Andrade..

Andrade tycker inte jag är en bättre spelare än Marquez och nu har vi dessutom Thuram. Tycker inte han är prio just nu..
Barcelona Gabriel
2006-11-10 00:06
Det undrar jag med hehe. Ne men ärligt talat, det handlar om att Rijkaard anser Alves vara en likvärdig spelartyp av Belletti. Sen vad vet jag, han kanske föredrar att köpa in en ny vänsterback och spela med Zambrotta på högerplatsen i framtiden? Daniel Alves är rätt så dyr också. Men enligt mig vore han en drömvärvning :)
Barcelona -BARCA-
2006-11-09 23:57
Gabriel
varför lägger dom inte bud då på han han e bra spelare
Barcelona Gabriel
2006-11-09 23:52
Eller så tar vi Daniel alves och lägger in zambro på vänsterplatsen. Sagnol e en back ja gillar starkt med.

Det betyder att Andrade skulle gilla ifall Barça lade ett bud på honom.
Barcelona -BARCA-
2006-11-09 23:28
Vad menas me de här
A Andrade le gustaría que el Barça le hiciera una oferta
Barcelona Egzon superdinho
2006-11-09 23:05
vem isåfall skulle han kunna peta
???
2006-11-09 23:05
Ämne: real 5-1 mot ecija n....
dom hade med bra spelare real jag tycker att barca ska satsa mer på spnska cupen
Barcelona ante87
2006-11-09 23:04
Ämne: gokväll killar!

v....
Kaka är en väldigt bra spelare som skulle passa i barcelona men tyvärr så så ser jag inte men han skulle kunna peta.
2006-11-09 23:02
real 5-1 mot ecija när sker lottningen till åttondelen??
Barcelona El_Barca
2006-11-09 22:56
gokväll killar!

vad tror ni om Kaka i sommar?
de hade inte vatt en dålig värvning.. som en ordentlig offensiv mittfältare?.

visca el barca ;)
Barcelona Evička
2006-11-09 22:50
Jag ser att Oleguer är på tapeten. är det någon som har läst hans bok?
Annons: