/spanien/barcelona/forum/23801.aspx/spanien/barcelona/forum/23801.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mr Barca
2006-11-16 21:53
Ämne: Ramos_2.
Sluta kom....
Jag tycker att dem är varmt välkommna, men snälla när ni har ngt att säga bör ni tänka till 3-4 ggr innan ni skickar inlägget. Många ggr är saker och fakta taget från luften. Förväntar er att folk konfronterar era hutlösa inlägg:-)
Jag antyder inte saker om jag inte är väl påläst i ämnet.
Barcelona Jojjje
2006-11-16 21:53
Realpwnage!
Du är helt seriöst patetisk. Tror du verkligen att ni har en seriös chans att ta titeln. Och för att inte prata om CL, ni har hamnat i en av de lättaste grupperna och därför tar ni er vidare enkelt. Men oj så bortspelade ni va mot Lyon, något av det värsta jag sett.

Du nämner bara namnen på våra reserver när du pratar om guddy, giuly och saviola, men du glömmer o prata om ronaldinho, världens överlägset bästa fotbollspelare. Sedan hade det varit intressant och se om ni fick två skador på erat "superanfall" 18 mål så här långt i la liga (skrattretande) . Vad har ska ni göra utan tjockisen och den vidrige? Slänga in reyes och robinho? haha skrämmande att du ens yppar ett ord om vårt anfall.
Real Madrid king_robinhoo
2006-11-16 21:50
Den som såg till att Barca var Bra Var Ronaldinho och inte Rajkard. För tillfället är Ronaldinho inte bra och därför lider hela laget också av det. Vi såg ju förra sässongen att Barca spelade dåligt när Ronaldinho inte var på plan.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-16 21:49
Ramos_2.
Sluta komma in i vårt forum så snackar vi om Barcelona.
Barcelona Alesito
2006-11-16 21:45
Ämne: Jäklar vad desperata....
haha vilka är desperat vi eller real? :S du får förklara dig lite bättre.. lr använde desperat i annat sammangang blir lite ironiskt annars :D
Real Madrid Ramos_2
2006-11-16 21:43
Jäklar vad desperata ni är, det enda ni har att prata om är Real madrid och hur de är???

Prata om eran lag istället, om hur många straffar ni borde få i de kommande matcherna..???
Barcelona Mr Barca
2006-11-16 21:41
Ämne: Okej, får väl skriva....
Realpwnage

Om dem håller måttet? Dem höll tillräckligt bra för att förra säsong vinna både ligan och cl. Men du kanske inte anser att det är tillräckligt?

Du nämner eu pass. Märker att du inte är riktigt påläst. Ja, vi har många unga talanger och har haft från sydamerika. Men dem har kommit i väldigt unga år, 12-13 år och fostrats i vår skola. I vissa få fall har vi hämtat dessa, men i många av fallen har faktist föräldrarna själva kontaktat klubben. Tro det eller ej. Finns väl en anledning till att föräldrar i Sydamerika gärna ser till att deras barn kommer till Barcas ungdomsakademi.

Jag kommer ihåg den artikeln du nämde i Goal. Ett bevis på att dem verkligen inte granskat ärendet riktigt noga är när Ajax inte var med på topp 5. Finns ingen klubb i världen som producerar så många talanger som Ajax gör och har gjort.
2006-11-16 21:39
Realpwnage.
Men motta är för skadebenägen, men annars har vi producerat spelare som messi, iniesta, xavi och puyol men de håller säkert inte heller måttet enligt dig.
Men kan du nämna en spelare som ni har producerat och som håller måttet, och för guds skull nämn inte guti.
Barcelona Alesito
2006-11-16 21:30
och största talangen i sydamerikans fotboll blev köpt till villareal, chiles matias fernandez. tro mig. han kommer göra mer succé än hildago o co. :D..
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 21:30
Varför ser jag dum ut? Jag vill ju bara diskutera med våra ärkefiender :)
Du har inget att förtränga, hoppas jag. Du vill ju att jag ska sluta skriva :(
Barcelona Alesito
2006-11-16 21:28
okei, återigen.. ronaldinho är bättre än alla spelare ni har i real madrid, bara ronaldo som kan mäta sig men den tiden är över.. grattis till cannavaro, han var fett tung i juve och landslaget ( därför han vann guldbollen ). men i slutet av ligan.. vi får väll se vem som för 3:e året irad vinner ligan.. och vilka nya spelare real än en gång ska köpa :D...
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 21:25
Okej, får väl skriva det igen, lite mer kortfattat. Suck, jobbigt...

Jag har aldrig sagt att våra dyra köp alltid blir succé. Cassano har spelat hyfsat när han har fått chansen, men sen började han göra det han är bäst på, dampa loss! Visst, Vi kan spela en tafatt fotboll ibland. Varje gång jag ser på Real Madrid förväntar jag mig stordåd, vem gör inte det? Det borde till och med ni göra ju. Har ni redan glömt att det var vår tråkiga och tafatta fotboll som vann El Clasico med 2-0? Säg inte att ni ägde nästan hela matchen för det är ju bara patetiskt. Vi hade 2 ribbträffar och ett friläge som Ruud missade. Vad hade ni? Gudjohnsens ofattbara miss från typ 2-3m och när Messi snurrade på kanten, men ärligt talat så var det nästan aldrig riktigt farligt, eller hur? Ni kom knappt in i straffområdet och tappade väldigt mycket boll på mittfältet med era bästa passningsspelare Deco, Xavi och Iniesta. Vad ska man ha ett bollinnehav till när man inte kan göra något utav det?

Jag skulle inte vilja påstå att det är rena rama lottot att de sydamerikanska talangerna lyckas här i Europa. Det finns ju trots allt en anledning till att det är just de som scoutas av hela Europas storklubbar. Finns ju oändligt med talanger i Sydamerika, men finns vissa som är snäppet över alla andra, alltså de som är jagade av alla storklubbar. Självklart kan de ju misslyckas, men man måste testa ju. Sen är det nonsens att ni producerar fler talanger än Real Madrid. Visst ni släpper upp fler talanger, men håller alla måttet? Ta Motta som ett exempel. Tycker ni, helt uppriktigt, att han verkligen håller måttet? Visst han kanske håller måttet i La Liga, men absolut inte i Barcelona. Jo, kanske mot mediokert motstånd. Varför säger du inte emot mig när jag skrev att många av era talanger måste skaffa Eu-pass innan de får spela för A-laget? För att det är sant kanske? Dock måste jag berömma dig över att du inte tog med Valdes i din lista, för han är ingen världsmålvakt, inte än i alla fall. Finns ju en anledning till att han är typ fjärde- eller femtemålvakt i landslaget, eller är det bara en tillfällighet för Aragones är dum i huvudet? Titta runt lite i La Liga och se om du hittar några spelare från Real Madrids cantera. Det är bara att de inte får chansen, men vi producerar fler. Faktum är att Goal har rankat de klubbar som producerar flest talanger och gissa vilka som kom etta? Dock låg ni högt upp, kommer inte ihåg vilken plats dock.

Sen sa någon att jag var avundsjuk på Barcelona. Varför skulle jag vara det? Bara för jag kommer in hit och provocerar, enligt er? Tycker ni int det är kul att ha någon att diskutera med? Eller vill ni leva här inne i er egna bubbla? Ni kan ju alltid bli "självständiga" som Katalonien.

Sen du, Jojjje, kul att höra dina åsikter om våra anfallare. Hoppas verkligen inte du tycker att era anfallare är bättre. Syftar på Gudjohnsen, Giuly, Saviola, Ezquerro och Maxi Lopéz, om han ens är kvar?

Förstår att du tycker Ronaldo är tjock, det är allmänbildning nu för tiden ju. Men Van Nistelrooy? Om han skrev du bara att han är vidrig. Vadå vidrig? Han är alltså inte dålig? Bara för du kanske ogillar honom så kan du inte sticka under stol med att han är en fantastik fotbollsspelare med underskattad teknik osv. 150 mål på 200 matcher i Man Utd säger väl allt? Okej, han har inte övertygat i Real Madrid än, ändå har han gjort 13 mål på 16 matcher, tror jag. Dock kan jag hålla med om att Reyes inte har sett bekväm ut i den vita tröjan. Han ser långsam och slö ut och så filmar han mycket, men det ska ju inte komma från dig :)
Ert miniputtemittfält ramlar ju så snart någon blåser på dem. Lägg till Ronaldinho, Gudjohnsen och Messi som filmare också
Real Madrid yelloman
2006-11-16 21:17
Ämne: Ämne: Synd at....
Baptista är utlånad mot reyes o det är inte så dåligt plus att han kommer tillbaka förmodligen.

Angående räckmackan så förklarade jag bara att så bra är ni inte att vem som helst kommer till er då är det klart o de var inte till dig fast du tog åt dig o sitter o säger att jag e arrogant.

2006-11-16 21:17
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo// Jag Har inte snackat om att Barca inte har tagit många priser eller nått annat sånt men du verkar vara mycket frustrerad.
Real Madrid R9 Ronaldo
2006-11-16 21:13
king_robinhoo

Rättare sagt kommer vinna.
2006-11-16 21:13
King_robinhoo.
Roligt var det inte, men cannavaro vann guldbollen för sina insatser i juventus och i landslaget, så du behöver inte fira för mycket.
påtal om priser så har barca spelarna tagit hem ganska många priser de 2 senaste åren inte minst förra året.
Visca el barca.
2006-11-16 21:09
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo//

Då vill jag också berätta en rolig nyhet nämligen att Cannavaro kommer vinna Guldbollen.
2006-11-16 21:09
Mr Barca.
Det är det jag menar så skriver man att de har värvat smartare än chelsea, när chelsea vunnit 2 raka ligasegrar och lyckats bättre i europa.
Men visst alla får ha sina åsikter men ibland kan de bara vara för roliga.
2006-11-16 21:06
King_robinhoo.
Visst alla får ha sina åsikter, men vissa har roliga åsikter så jag ville så gärna dela med mig det roliga.
Visca el barca.
Barcelona Mr Barca
2006-11-16 21:05
Real har för mig de senaste åren varit ute på hal is. Deras värvningar har gjorts i ren desperation. Ska vi räkna hur många miljader de lagt ut på spelare de senaste 3-4 åren? Hur mkt har dom vunnit de? hahahaha...skrattretande. Måste vara jobbigt och hålla på Madrid när varenda krona kastas i sjön. Men någon gång lär ni väl vinna ligan. Vore en skam för Madrid som stad i annat fall. Någon titel borde dem få tillbaka på varje spilld skattekrona som dem lagt på klubben:-)
2006-11-16 21:03
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo//

Alla har sina egna åsikter eller får man inte ha det eller.

Haha Tycker du det är kul att spana in hela Real Forumet, Kopiera och klistra in. Barnsligt bara..
2006-11-16 20:59
En från madrids forum.
"Det har ju varit ganska vettiga tankar bakom Reals värvningar (tillskillnad från Chelseas) då pengarna för de inköpta "superstjärnorna" snabbt tjänats in genom tröjförsäljning etc. Och man får därför en utbildad spelare till samma pris som en "talang" som kanske inte blommar ut. Därför är det bäst att köpa supertalanger."
Ja ni har verkligen visat att ni värvar smartare än chelsea kolla på meritlistan de senaste 2 åren.
Var bara tvungen och klistra in den, skrattretande.
2006-11-16 20:55
Realpwnage.
Ifall du skulle ha varit avstängd så skulle du inte kunnat skriva vilket du gör, men du följ mitt råd och skriv inte alls, allt du skriver får dig och låta dum så snälla låt bli.
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 20:44
Är jag avstängd eller något? Skrev ett väldigt långt inlägg, men det var tydligen i onödan :/
Barcelona Jojjje
2006-11-16 20:36
Alla trötta Maränger
Först och främst bra sagt La Rambla.
Sen skulle jag bara vilja kommentera era anfallare. Reyes är i mina ögon totalt värdelös, en pajas som lipar konstant. Ronaldo, vad väger han nu egentligen? 95? Och så har vi ju Van Nistelroy, världens kanske vidrigaste fotbollspelare alla kategorier. Vi får väl se hur kaxiga ni é efetr säsongen.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-11-16 20:23
Asså Barca har bevisat att man inte behöver ha världsspelare på varja position. Vem visst vem Etoo va innan han komm till oss. Juste ni som snackar skit om Giuly.
Var det inte han som klackade in en boll i mattchen mellean Real-Monaco?
Ojojojo
Barcelona La Rambla
2006-11-16 20:15
Ämne: Synd att gudde,gully....
Kom tillbaka efter säsongen och snacka istället för nu. Vi får se vad Guily, Guddy och Saviola har presterat då.

Vad blev det av det dyra köpet Baptista? Hur har talangen Cassano skött sig så här långt? Har han börjat promenera tillbaka till Rom ännu som han sa sig vara mer än villig att göra bara någon räddade honom från misären i Madrid?

Det ni dryga och arroganta maränger aldrig lär förstå, är att det räcker inte att ha 10 Ronaldinhos för att bygga ett slagkrafigt lag, eller 10 st Robinhos, eller 10 st Ramos osv.

Det krävs olika rollspelare med unika personliga egenskaper, som av en tränare ska användas på ett optimalt sätt. Ett lag som jobbar som ett kollektiv, med stor kamtratanda och där alla offrar sig till det yttersa, eller sitter på bänken match efter match utan att gråta ut i pressen.

Det är nog ingen vettig människa som skulle påstå att Henke har mer talang eller bättre teknik än tex Cassano. Trots det så visste Rijkaard hur han skulle använda honom, eller hur han skulle använda Guily, Motta, Edmilson bara för att nämna några spelare som individuellt sett inte är några stjärnor.

Jag skulle hålla mig ifrån andra lags forum med dryga kommentarer, om det lag jag supportar la ut 1 miljard varje säsong på spelare och trots det prestarar en sådan tafatt fotboll. En fotboll utan spelidé, där allt hopp ställs till de tekniska spelarnas individuella prestationer. Nu har ni visserligen fått en tränare som vet hur man organiserar ett lag, och inte bara förlitar sig på enskilda prestationer men det är till ett pris av defensiv och ganska så tråkig fotboll.
2006-11-16 20:13
Yelloman. Vadå räckmackan?
Real Madrid yelloman
2006-11-16 19:59
Synd att gudde,gully o savi har svårt att åka med räckmackan.

De är framförallt era forwards.
Svart och Blå Armé
2006-11-16 19:52
Grabbar när komer Messi tillbaka?
Annons: