/spanien/barcelona/forum/23800.aspx/spanien/barcelona/forum/23800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2006-11-13 11:46
Det här var det sista vi behövde. Hur kommer det sig att vi varje år drabbas av flera skador :-( ?
Deportivo Anders#4
2006-11-13 11:38
Håller med. Förhoppningsvis får Ezquerro chansen nu när även Messi är skadad. Att i vått och torrt satsa på en Gudi som varit halvbra känns irriterande.
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-11-13 11:35
Man kan bara konstatera att det är tur att det på pappret är relativt enkla matcher (med något enstaka undantag) fram tills fönstret öppnar och vi kan låna/köpa en riktig anfallare.

Blir irriterad över att se Ezquerro sitta oombytt ligamatch efter ligamatch: han var strålande i Bilbao och har aldrig fått chansen i Barcelona.
€ssien
2006-11-13 11:26
Rivaldo kan isf inte spela Champions League, vilket nog e ett måste för Reijkard.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-11-13 11:14
Av det jag läst så kan vi och borde vi värva/låna någon utav dessa tre anfallare.

1 Luque

2 Larsson

3 Rivaldo

Dessa är både billiga och tillgängliga, Rivaldo och Larsson skulle bara stanna här tills säsongens slut, plus så skulle det vara en favorit i repris.

Tänk er bara Ronaldinho och Rivaldo, jag ryser bara jag nämner de två namnen i samma mening :)

Till de som inte tror på Rivaldo så kan jag säga att han gjorde Hat-rick igår och leder den grekiska skytteligan (det senare är jag inte säker på).

Luque en katalan med grymt målsinne, han skulle tillföra mycket.

Jag vill f-n inte se någon stor profil som Adriano i utbyte mot Messi!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helt sjukt om det sker, byta en tjockis brasse som inte rör sig 3 meter på en match mot Messi!!! Den framtida Guden!!!

Allt från mig, tack och godhej :)
Barcelona Ravo
2006-11-13 10:58
ska Messis kärriar vara som Maradonas i Barcelona eller`? med det menar jag att de tacklar honom för att stoppa han, om ni förstår vad jag menar.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-11-13 10:56
Pallar fan inte med detta, Messi borta i 3 månader. Åhh, varför Gud?

Hoppas det inte blir som förra året, då det sas att han skulle vara borta i 3 veckor men slutade med att han kom tillbaka efter 6 månader. Skulle smaka skit om det blir så.

Håller med Gabriel, upp med Dos santos eller Jeffren, fixa Marquez hans pass och ta upp dem.

Kommer kännas äckligt då 2/3 utav vårt trideñte magico är skadat, men Eto´o och Messi lär komma tillbaka samtidigt.

Det sköna är att Ronnie vuxit, nu har han tagit över ledar rollen för anfallet i laget samt göra alla mål i Eto´os frånvaro, nästa grej som fattas är att han tar över Messis roll och spelar på båda kanterna.

Ronaldinho = Gud i männsklig skepnad!
Barcelona ronnie10
2006-11-13 10:37
Nae sassinho, inte för att jag brukar vara den som pekar med pekpinnen men... Sarkasm är roligt, men du tar det till en nästan elak och nedvärderande nivå :P Men jag bjuder på ett skratt för det där är egentligen precis min typ av humor :)
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2006-11-13 10:31
Tycker vi borde ha större förtroende för Guily, vi har trots allt vunnit två raka ligaguld och en champions league titel med honom i startelvan många ggr. Han är inte helt matchtränad, och visst han är inte lika bra som Messi, men jag tror vi kommer se förbättring gentemot vad vi såg igår.
Barcelona jonti
2006-11-13 10:09
Dani: jag vet inte om det är samma regler i Sverige som i Spanien men HeIF har gått runt på fyra icke EU spelare men de har bara haft tre olika i truppen.
Barcelona Duda
2006-11-13 09:53
Galet jobbigt om Messi blir borta så länge, han går inte att ersätta i mina ögon. Varför inte låta Bojan komma upp och få lite känn på om hur det är att spela i a laget? Kanske inte mot de stora klubbarna men mot dom som ligger lite längre ner i tabellen..
Barcelona Evička
2006-11-13 09:44
Tydligen finns det en del som funderar på Henke.
Barcelona Tompa
2006-11-13 09:30
Messi borta så långe - tungt, tungt. Det var det sista vi behövde... Jag är verkligen ingen pessimist i grund och botten men det är verkligen INTE BRA, marängfansen lär inte deppa precis.

Nu borde vi satsa på Dinho-Saviola-Guddy.
Barcelona Dani
2006-11-13 08:45
Jontteee,
Det som gäller är att max tre icke EU-spelare kan registreras för ligaspel. Således kan inte dos Santos bli aktuell förrän Márquez fått sitt spanska pass. Samtidigt kan man bara nyregistrera vid ett tillfälle under säsongen, nämligen då transferfönstret är öppet i januari.

Frågan är vad som händer när vintermercadon öppnar. Luque känns, som någon tidigare nämnde, som en fullt tänkbar värvning som väl inte är cup-tied (svensk översättning?)i europaspel?

Jeffren och dos Santos må vara stora talanger , men de känns inte som några alternativ till en startelva. Inte i det här läget. Hoppas innerligt att Giuly tar sig i kragen nu när det som bäst behövs.

Luça Toni #30,
Det är Gabriel fullt införstådd med, det var en hel del sarkasm i det inlägget ;)
Barcelona Cobain
2006-11-13 08:02
Messi borta 3 månader och Edmilson i 10 dagar.. :(
Barcelona Luça Toni #30
2006-11-13 07:47
Gabriel , de står för Football Club
Barcelona Ravo
2006-11-13 07:19
eftersom alla vill ha en ny ersättare så ska ni tänka på att de ska kunna acceptera att bli bänkad mer än att spela.
Barcelona Ravo
2006-11-13 07:12
sassinho så elak behöver du inte vara mot honom. ^^
Barcelona Jontteee
2006-11-13 05:20
Jag tycker att vi ska spela med

Ronni Saviola Eidur

Jag kommer ihåg att Henke fick spela en heldel som högeranfallare, om Henke kan klara av det så borde Eidur oxå kunna göra det. Eidur är mer teknisk än Henke o lite lite snabbare..

Sen borde Jeffren vara backup till dom tre, låta honom komma in när det är 15min kvar nåt sånt som Rijkaard gjorde med Messi. För att efter den här säsongen är det dags att säga hejdå till Giuly, tiden är inne nu för talangen Jeffren..

Min röst går till Jeffren.

Om Barcelona vill värva en anfallare så säger jag Darren Bent jag har sagt den flera gånger och jag kommer fortsätta säga det..
Barcelona Jontteee
2006-11-13 03:14
Asså det med Giovanni Dos Santos spelar väl ingen roll så länge Etoo inte spelar..

Man får väl ha mer än 3 icke Eu spelare i truppen men man får icke ha mer än 3 på plan samtidigt ?
Villarreal Oggy Oggy Oggy, Oink Oink Oink
2006-11-13 01:53
FAN att Messi skulle bli skadad. Visste direkt att det var något allvarligt för Leo filmar aldrig. Så jäkla trist :(

Kommer säkert bli som förra året. Att man väntar och väntar men Messi kommer aldrig tillbaka. Den störste talangen jag sett i mitt 20-åriga liv. Hoppas verkligen inte hans karriär kommer förstöras av skador. Börjar få vissa farhågor om nåt sånt...:(

Gonatt.
Barcelona Sassinho
2006-11-13 00:59
Real Madrid Club Dé Fútbol :

ärligt kommer dinho spela till vänster?
jag trodde han skulle spela i mitten giuly till vänster och guddy till höger eftersom du skrev upp det så fint åt oss..
det var snällt att påpeka att ronaldinho skulle spela till vänster för där har han ju ALDRIG spelat innan..fan hur kommer det gå nu ?
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2006-11-13 00:36
Ni kommer spela såhär:

Ronaldinho Guddy Giuly

Ronaldinho till vänster så ni ba vet...
Barcelona Gabriel
2006-11-13 00:33
Är mycket väl medveten om att Dos Santos inte kommer att hoppa in direkt i startelvan. Det var bara my higher wishes som ville det.
Barcelona La Rambla
2006-11-13 00:30
Aldrig att mister låter Dos Santos gå rakt in i startelvan. Han kommer låta Guily starta matcherna ute till höger. Eventuellt så kan man faktiskt också spela med Saviola där och Guddy i mitten. Vi får ha tålamod med Guddy, han är inte en renodlad striker som Eto'o utan mer en släpande forward. Vi spelar ju inte med två renodlade forwards så det är svårare med honom. Han var köpt som ersättare åt Eto'o och det duger han alldeles utmärkt till. Det var väl ingen som visste på förhand att Eto'o skulle gå sönder efter några matcher och blis borta i 4-5 månader.

Angående Rafas pass så måste det bara bli klart nu så fort som bara den. Annars blir det ingen Dos Santos. Funderar då om man går efter Luque? Allt handlar väl om pris. Eller får kanske Santi mer chanser nu?
Barcelona Gabriel
2006-11-13 00:29
jonti: hehe men det är cool. Marquez och passet är on its way. Det gäller bara att vänta nu.

Buenas noches
Barcelona jonti
2006-11-13 00:27
Gabriel: som sagt ja e lite för oerfaren för att direkt tänka på passet.

Men nu tkr ja vi får fixa Marques pass efter dina upplysningar ;)

Men iaf skolan väntar imorgon.

Godnatt alla
Barcelona Gabriel
2006-11-13 00:25
jonti

EU-pass e det första man ska tänka på när de handlar om utländksa spelare plus la liga.

Dos Santos håller absolut för en plats i startelvan. Men jag är bara lite orolig för att de blir för mycket press på honom direkt. Med Messi så gav man honom tid att anpassa sig och spela in sig sakta och säkert i startelvan.

Jag kan säga så här. Som fan vill ja ha in Dos Santos i startelvan nu. Men hade jag varit tränare så hade det varit annorlunda.
Barcelona jonti
2006-11-13 00:24
Förresten det med Eu pass, han kanske har det :S kan nog kolla det till imorgon.
Barcelona jonti
2006-11-13 00:23
Gabriel: HAHA så långt som pass tänkte jag aldrig ;) inte så rutinerad du vet ;)

men det här med Dos Santos, jag har bara sett han lira i U17 VM så har inte så mkt kunskap om han, vet bara att jag vill se han lite i A-laget.
Men håller han klass för en plats i startelvan?
Annons: