/spanien/barcelona/forum/23797.aspx/spanien/barcelona/forum/23797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-10 19:04
Stämma av i bäcken?
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-10 19:01
Stäm av i bäcken lite moderatorer. Könsord och annat trams hör inte hemma här.

Dags att lägga Saviola bakom oss. De som kritiserade honom hade rätt hela tiden. Vi andra hoppades på annat. Ok, jag kan förstå att han är besviken över att bara räknas som 7:e valet i Barça, men han hade kunnat skött det här lite smidigare själv och gått till en annan klubb när han ombads göra det.

Glädj er istället åt att snart kommer en ny stjärna att slå igenom, från den egna canteran, Bojan Krkic.
Barcelona PatrickKluivert
2007-07-10 18:58
I Y.Toures senaste inlägg stod det något klockrent: "det har kommit många stjärnspelare från real till oss, så ni måste tänka på det positiva oxo.
E.X, Eto'o utan honom så hadde vi knappt vunnit champions league o ligan, och saviola är absolut ingen sådan splare"

Håller med dig helt och hållet. Visst Saviola bytte klubb till en klubb det inte är acceptabelt att byta till. Men se det från den ljusa sidan. Vi har fyra anfallare i toppklass och dom är 10gånger så bra som Saviola. Släpp detta nu och se framemot en fin Barca säsong
Barcelona Ghazza
2007-07-10 18:55
Lugna ner er lite. "Må han brinna i helvetet" är lite att ta i.
Om sanningen ska fram så är han bara en "leftover" som lämnar för värsta konkurenten. Ett jävla svin är han såklart, men ett svin som inte platsar hos oss.
Barcelona Jocke77
2007-07-10 18:44
Om Saviola lyckas i real eller inte tycker inte jag spelar någon roll. Det är valet av klubb jag fördömer.
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-10 18:36
det har kommit många stjärnspelare från real till oss, så ni måste tänka på det positiva oxo.
E.X, Eto'o utan honom så hadde vi knappt vunnit champions league o ligan, och saviola är absolut ingen sådan splare.
Så tänk på det innan ni börjar bli arga på saviola, för han kommer knappt göra något i madrid.
Barcelona Jocke77
2007-07-10 18:30
Saviola var en bänknötare som klubben inte ville förlänga med. Att han försvinner är inget stort avbräck för klubben.

Figo däremot, var inte bara en av de viktigaste spelarna i Barça och en given starter, utan dessutom lagkapten! Om jag inte missminner mig så hade han dessutom pratat en hel del i media om sitt stora Barça-hjärta. Jag tror t.o.m. han sa att han aldrig skulle kunna tänka sig att spela i real. Sen skrev han på och drog. Fy fan.
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-10 18:24
va gjorde figo? jag vet att han gick över te real, men vad har han gjort som ni hoppas att saviola inte ska göra??
Barcelona Jocke77
2007-07-10 18:19
Det är ju lätt att sitta i Sverige och rycka på axlarna och tycka att "Det spelar väl ingen roll vilken klubb han går till, han var ju ändå bara bänkvärmare", men för katalanerna som lever med fiendskapen mellan de två klubbarna och med den historia som denna rivalitet bygger på (och som inte bara handlar om fotboll) så är det inte så enkelt. Okej, han kanske inte gör en Figo, men det är illa nog. Har man en gång spelat i Barça-tröjan så går man inte till real. Det finns inte på kartan. Punkt slut.
Barcelona kalle7
2007-07-10 18:15
TYcker det är trist då Saviola är en bra spelare. Men å andra sidan tycker jag det tyder på att Eto'o inte är på väg någon stanns.

Inte i barca, han platsa inte i barca, inte i baaarca, han platsa inte i barca!
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-10 18:05
vad är meningen med att vara medlem i barca, får man något i utdelning, elr vad är det?, och hur blir man medlem??
Barcelona Barçafan_Nr1
2007-07-10 17:50
Tankar kring Judas...förlåt Saviola-affären:

* Min spontana tanke - "P*ta madre" men ändrades istället till - "Det är ju trots allt Saviola".

* Bänken är kanske skönare i Madrid?

* Så jobbigt att han inte kommer spela på hela säsongen för utom mot oss och då kommer han att måla.

* Gör Saviola en Figo? Det vetifan!

Saviola gör dock det man inte får! Så han är nog en Judas ändå...eller nej förresten...det har ju varit synd om killen.

Äh, skitsamma, hellre Henry är Saviola!!!
Barcelona Barcelona81
2007-07-10 17:48
Seriöst.. han suger! Jag har aldrig tyckt om honom.. o det beror på att han är så klen.. tro mig han kommer inte att göra nåt i Madrid
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-10 17:19
Bernd Schuster har medlemmsnr 115.088 i FC Barcelona. Han löste det 1994.

Barcelona Tan
2007-07-10 17:07
Ämne: Tan

Det är väl me....
Jag förstår att det upprör att en av våra spelare skriver på för Real. Det gör även mig ledsen och besviken. Men jag tycker ändå att det är synd att fokusera tid och energi på bitterhet och hat. Jag har alltid gillat Saviola och lär fortsätta att göra det. Även om min uppskattning av nämnde spelare naturligtvis har fått sig en ordentlig törn. På sikt hoppas jag att fansen kan minnas allt som gjort att de gillat honom och ha överseende med ett i våra ögon felaktigt och korkat val av arbetsgivare.
Barcelona Patrik
2007-07-10 17:02
Dubbeln är väl att ta i en smula kanske...
Barcelona Woods
2007-07-10 17:01
Mycket, mycket intressant att höra vad lille Javier har att säga på presskonferensen.
Barcelona Christian____
2007-07-10 16:57
Calderon måste ha lovat Saviola att santiago bernabeu bänken är skönare att sitta på än Camp Nous

Barcelona tarrak
2007-07-10 16:47
Tan

Det är väl med all rätt supportrarna kommer att visa sitt missnöje. Det är trots allt de som betalat stora delar av hans jättelika lön under året som han valt att sitta av på bänken. Ändå har de hyllat och stöttat honom hela vägen. Nu tackar den lilla råttan genom att gå till den värsta rivalen...
2007-07-10 16:45
Ämne: Ämne: Jag tro....
Förstâr inte varför det skulle vara roligt om en spelare som blâst oss pâ miljoner och sedan gâr gratis till värsta konkurrenten, skulle vara lysande där. Det skulle ju vara en pungspark som heter duga.
Real Murcia spain....
2007-07-10 16:45
Ämne: Ämne: Ämne....
Iof en helt annan sak. Men visst jag anser att Robinho har lite av ett "attityd-problem". Inte i närheten av Cassano men vissa drag går att känna igen.

Patrik
jag skrev dubbeln minst.

MVH

ER

Arri Seleene
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-10 16:43
Det kommer inte bli roligt för Saviola att komma till Camp nou.
2007-07-10 16:40
Ämne: Ämne: Ämne....
....Killen har Robinho pâ kalkon-listan.
Barcelona barba
2007-07-10 16:35
Oj jävlar vilket anfall Real har nu i Saviola och Van Nistelrooy. Två enormt duktiga spelare med briljant teknik och speed.
Barcelona Patrik
2007-07-10 16:35
Trippeln är väl att ta i en smula kanske...
Real Murcia spain....
2007-07-10 16:34
Ämne: Ämne: Jag tro....
Håller med dig om Saviola. Om man inte går framåt går man bakåt och då utvecklas man inte. Real kommer antagligen att vinna trippeln (minst dubbeln liga+champ) med det lag vi har. Jag har uppgifter i Spanien som säger att Kaka snart är klar! Men jag hoppas det också går bra för Barca. Har alltid gillat er fotboll.

MVH

Arri Seleene
Barcelona Tan
2007-07-10 16:33
Då hoppas jag att även känslorna mot Saviola lugnar sig då fansen har fått visa sitt missnöje. Jag skulle vilja se mindre ilska, hat och hårda kommentarer. Låt oss visa att vi är större än så. Jag skulle själv bli stolt om de spelare som kommer tillbaka och spelar på Camp Nou inte möttes av massa otrevligheter. Saviola lär få räkna med det första gången, förståeligt absolut. Men låt det vara sedan och minns det som han faktiskt gjort för klubben.
2007-07-10 16:29
Ämne: Jag tror inte att Sa....
Patrik:
Hur han kommer att bli behandlad nu pâ Camp Nou râder det inga tvivel om.
Laudrup vars fall är ngt mer likt Saviola än Figo, räknar âterkomsten till Camp Nou som den värsta dagen i sitt liv.
Idag har det sakta men säkert gâtt tillbaka och man har ett gott förhâllande mellan Laudrup och Barça och han är t.o.m expertkommentator i katalansk TV ibland, och hans grabbar provspelade här. Räkna kallt med heta papper i âterkomsten för kaninen.
Barcelona Tan
2007-07-10 16:27
Ämne: Jag tror inte att Sa....
Jag håller med föregående talare. Jag förstår att många är upprörda. Själv blir jag både ledsen och irriterad, speciellt då Saviola alltid varit en av mina favoriter. Klart att detta beslut sänker honom lite i mina ögon men jag kommer alltid att uppskatta honom som en bra spelare som jag inte tycker har blivit speciellt väl behandlad av klubben. Dock definitivt av fansen som nämnts tidigare.

Jag önskar Saviola lycka till, förutom mot oss, och tycker att det skulle vara lite roligt om en av de spelare som lyser mest i Real är en före detta Barca-spelare.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-10 16:27
Patrik:

Sanningen är väl den att han sågs ligga bakom i rangordningen efter följande spelare. Henry, Eto'o, Messi, Bojan, Guddy och Giovani. Kan ju inte varit kul för kaninen att inse att man är 7:e alternativ. Så visst på ett sätt förstår jag honom. Han kunde dock gett klubben chansen att sälja honom redan inför denna säsong.
Annons: