/spanien/barcelona/forum/23791.aspx/spanien/barcelona/forum/23791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2006-11-13 17:15
Ämne: Saviola borta 1 och ....Såg det också. Detta är ju fullständigt lysande, ska man skratta eller gråta. Det är inte möjligt!!
Atlético Elwis
2006-11-13 17:07
Saviola borta 1 och 1/2 månad.
Barcelona Sürer
2006-11-13 17:07
rykte om larson :D .. han skulle lyfta barcas spel. han är enligt mig flera klasser bättre än gudhjonsen. skulle va kul o se en anfallsduo på .. Ronaldinho - Larsson - Saviola
Barcelona Saviola22_
2006-11-13 17:00
Ronaldinho är kung Hans 2-1 mål var snyggt:)
Barcelona tarrak
2006-11-13 16:54
Det var ju för j*vla tråkigt med Messis skada, det känns som att det kommer att bli en kämpig säsong. Det skulle vara skönt om Henke kommer och gästspelar lite, hans rutin är ovärderlig.

Måste säga att det är kul att se hur nya spelare som Thuram som mestadels får sitta på bänken visar så starka känslor för laget. Kolla in när han ska prata vett i domaren efter Mottas utvisning eller när han tar tag i den firande Ronaldinho och ruskar runt hans huvud.
Barcelona AlexC
2006-11-13 16:44
Tog min Camp Nou-oskuld igar och det var lika maktigt som forvantat. Extra maktigt blev det med upploppet och Ronnies tva frisparkar. Satt pa 10:e raden allra langst ner och sag bollen komma flygande mot en innan den borrade sig in i nat vid 2-1 malet. Det ar ett minne som for alltid etsat sig fast.

¡Ligaledare igen!
Barcelona Hoshiar
2006-11-13 16:43
Har jobbat kom nyss hem. Men grabbar jag tycker att sylvinho och motta skötte sig bra Dinho också så kalrt men han m¨ste bli nättre spelmässigt. Han tabbar bort lätt bollen till motsåndarna nu vilket han aldrig gjorde förrasäsongen. Sen är det en gåta att tränaren satsar på guddy och Gjuly(bollen är fyfan lika stor som honm själv och detta borde vara hans sista säsong. vad ska vi ha honm till? kanske att tjäna feta pengar) före Saviola.
Barcelona Menos Mal
2006-11-13 16:26
Riktigt bra match igår, tycker vi kommer iform mer och mer för varje match.

Messi :-(, sämsta möjliga som någonsin kunde hända, men men, Nya tag!

Målen finns i länktipps ( www.fcbgoles.info.se )
Visca el barca!
Barcelona Evička
2006-11-13 16:15
Ravo
Vi har alla olika sinne för humor. Somliga finner lustigheter där ingen annan hittar dem ;)
Barcelona Ravo
2006-11-13 16:11
ekman//
jag skrattade inte iallafall.
Barcelona barca__elve
2006-11-13 16:10
barcelona har inte hört av sig än tror jag men vf skulle man inte försöka att få låna han till februari när nu både messi och eto'o e borta tills dess, jag tror faktist att helsingborg hade lånat ut han tills dess för att allsvenskan börjar ju inte föen tills april......
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-11-13 16:07
e det sant det med Henke?
Barcelona barca__elve
2006-11-13 16:02
Ronaldinho e kuuung måste jag säga mucket två fina frisparka men synd att den andra inte gick in i mål, han var inte så specielt bra som man brukar se han men när han slår till så är han bäääst, avgjorde matchen på egen hand :P, tycker att Saviola ska starta nästa match istället gör Guddy...Guddy är mycket tung i sitt spel när han spelar passar inte riktigt i barcelonas spel med det gör Saviola och nu när messi är borta så hoppas jag att vi kan låna Henrik larsson fram tills februari när både Eto'o och Messi är tilbaxs....
Barcelona RonnieMessiEtoo
2006-11-13 15:50
Uuuuuuuuuunderbar match igår. Bara synd på Messis skada:(. Fullständigt otrolig frispark av Ronnie. Vi var verkligen värda att vinna.. Tycker att det är en väldigt bra idé att låna Henke till Februari när El trio magico e tillbaks :)
Ekman
2006-11-13 15:44
skribeten selander är för rolig..skriver allt om vad zargosa skulle haft för kort osv men inget om att t ex sista målet var offside.haha det var kul
Barcelona La Rambla
2006-11-13 15:40
Iniesta har idag lämnat landslagsamlingen. Han har undersökts av landslagsläkarna och det visade sig att han har ett inflamerat vänsterknä efter alla smällar i matchen mot Zaragoza. Han kan inte träna på minst två dagar. Fattas bara detta nu också.

Mr Barca:

Jag håller med. Det gagnar ingen att köpa in ett stort namn nu i januari bara för att spela honom i några matcher tills Eto'o och Messi blir friska. Han ska först anpassas till lagets spelsystem, livet i staden Barcelona, lära känna alla lagkamrater osv. Dett kan inte beskrivas bättre än med jämförelsen du gjorde med Zambrotta och Cannavaro. De är världsmästare, trots det så behöver den anpassningstid när de kommer till ett nytt land, ny liga och nytt sätt att spela.

Allt detta vi har diskuterat nämner Laporta i en intervju idag. Han litar till fullo på tränarstaben och spelarna. De har inte funderat på några nyförvärv utan de spelarna finns redan i klubben. Nu får de chansen att visa vad de går för.
Barcelona barca-4 ever rolle
2006-11-13 15:38
vi kommer väll inte att sälja messi och köpa adriano???? messis karriär har ju knappt börjat :(
Barcelona foadinho_10
2006-11-13 15:32
2006-11-13 15:19
Ämne: okej :( men annars k....
vi är en rik klubb som köpte kolla guddy som inte va så himla dyr och messi spelade ju i b-laget och ronaldinho från psg våra spelare får vi när dom inte är så himla bra som dom är idag .messi om några år är han värdens bästa spelare och jämför oss med chelsea dom köper ex schevchenko och ballack dom är dyra så vi har bättre spelare så vi borde kanske annars satsa mer på talanger?????
Barcelona Mr Barca
2006-11-13 15:17
Ämne: La Rambla//

Just ....
Jag tycker att det är svårare än man tror att lära sig en ny spelstil. Undantagen finns ex Eto(Eto spelade i Spanien en längre tid tillbaka) och Ronnie(En spelare utöver det vanliga). Finns en anledning till varför spelare som Messi och Iniesta matchades långsamt. Dels för att skaffa sig rutin men även förstå hur lagkamrater tänker.

Två praktexempel är Cannavaro och Zambrotta. Två av världens bästa backar, som kom med ett Vm guld. Har dem anpassat sig eller dominerat? Nej det tycker jag inte. Visst finns det spelare som vi kan hämta som anpassar sig till barcas spel hyfsat snabbt, men det är få spelare.

Henke hade varit en kanonlösning. Han kostar förmodligen ingen större slant och har spelat här tidigare. Men att köpa en spelare som kommer först i Januari, spelar några matcher för att sedan sätta sig på bänken där vi redan har Saviola, Guddi, Ezquerro är bortkastade pengar enl mig.

Nej satsa på dem spelare som finns, kanske ta in Henke alt någon annan på kort lån. Glöm inte att Eto och Messi är tillbaka runt Feb. Då är vi fullt lag igen. Förutsatt ingen går sönder fram tills dess.
2006-11-13 15:15
okej :( men annars kan man väll låna henke ett tag men vi måste ju köpa någon med när marknaden öppnar. vem??
Barcelona La Rambla
2006-11-13 15:12
Några frågade efter målen från igår. Sidan har länkats flera gånger. Vad är det med er, läser ni inga inlägg utan bara häver ur er frågor? Spara nu sidan bland favoriter. En skribent här som gjort denna eminenta sida för oss culés i första hand. Kudos Menos Mal! :)
Barcelona el Flaco
2006-11-13 14:57
La Rambla//

Just det, jag har glömt bort Henke. Skulle inte ha något emot det :)

barca-4 ever rolle //

Tevez har jag svår att se i Barcelona-tröja pga så många anledningar. Pengar, rykten om Chelsea-transfer till nästa säsong, icke-EU pass...
Det hade ju så klart varit en dröm men det slutar nog vid just en dröm.
Barcelona La Rambla
2006-11-13 14:51
Ämne: Vet inte om det tagi....
Det stämmer. Han är född utanför Barcelona, i samma lilla stad som Xavi, Terrassa.

Jag tror och hoppas på Luque, och även Larsson på lån fram till februari. Det blir perfekt då Henke kan spelsystemet utan och innan. Han behöver ingen tid att anpassa sig, kan gå direkt in och spela så länge han har fysisk status. Vilket han bör han då han spelade så sent som i helgens cupfinal.
2006-11-13 14:51
Ämne: Mr Barca//

Jag ha....
vi måste ju värva någon nu . tevez kanske ??? har ni några förslag?????.
Barcelona el Flaco
2006-11-13 14:46
Mr Barca//

Jag har all förtroende för Rijkaard i världen men kom ihåg att det inte är vilka två spelare som helst som är skadade. En ny anfallare tror jag inte kommer skada varken lagets spel eller harmoni.

Ja, Barcelona har ett unik sätt och spela men när man spelar med så pass skickliga spelare så är det inte så värst svårt attt lära sig varandras spelstilar och löpningar. Två spelare som kan spela fotboll kan lära sig att spela tillsammans. Det är som att dansa, två skickliga danspartner kan lära sig varandras steg.
Barcelona Klint
2006-11-13 14:43
Vet inte om det tagits upp tidigare, men Luque är väl katalan?
Barcelona Smogen
2006-11-13 14:41
Frisparkarna borde väl finnas på youtube? Annars brukar hela matchen finnas att dra hem på www.isohunt.com om du har en bittorrent att ladda hem med.
Barcelona Unikkat
2006-11-13 14:34
Någon länk till gårdagens match av ronaldinhos frisparkar :D:D:DD:D:
Barcelona Mr Barca
2006-11-13 14:25
Ämne: Jag tycker nu att Ba....Kan vara så att Luque passar bättre än Guddy? Jag sj tycker att Guddy gjort riktigt bra ifrån sig i Chelsea. Tror han med tiden kan bli bra i Barca. Frågan hur länge det kan ta?

Tycker inte vi löser anfallsproblemet med att köpa in nya spelare. Barca har ett unikt spel och man kommer inte hit och spelar in sig i laget på kort tid. Det är endast spelare i klass med Ronnie som fixar det. Och dem pengarna hoppas jag inte klubben lägger ut på en spelare. Inte i dagsläget.

Nej jobba på det befintliga materialet. Barca med dem spelare som finns tillgängliga ska klara av både Levski och W Bremen. Att hänga på toppen i La Liga borde heller inte vara alltför svårt. Den kapaciteten besitter laget som det är nu.

Glöm inte, en värvning är en ren chansning i slutändan. Det kan gå bra men även sämre. Lår oss se och vad som händer och ge barca tid. Det förtjänar Rijkard. Vilken tränare vi har.
Forza Barca
Annons: