/spanien/barcelona/forum/23789.aspx/spanien/barcelona/forum/23789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-17 15:03
Ämne: Alla maränger snälla....
Nu vet jag inte riktigt om du har läst allting, Myrran. Jag har aldrig skrivit att, t.ex. REM suger, inte vad jag ser i alla fall. De är faktiskt respektingivande, det kan jag ge dig. Jag har där emot skrivit att era reserver inte håller måttet, men att ni ändå leder ligan och är 3 poäng före oss är ju självklart imponerande.

Sen det där med om att när REM kommer tillbaka och hela laget är i toppform, så äter ni upp alla maränger till frukost. Yes? Det är ganska logiskt. Tänk nu om Real Madrid nu också hade varit i toppform, då hade det varit en annan femma. Båda lag är två riktigt bra lag, två giganter, tillsammans med Milan och Man Utd.

Klart att Real Madrid spottar ut talanger. De får inte chansen att utvecklas bara och om det är bra eller dåligt beror på hur man ser det. Real Madrid är som sagt en klubb som köper sina spelare. Titta runt i La Liga och du hittar säkert några st som är från vår cantera.
Barcelona Menos Mal
2006-11-17 14:55
Realpwnage! /
Har du inget eget forum att vara på ?
-
Den absolut bästa värvningen enligt mig hade varit Newcastles Luque. En spelare som jag tror passar in i det spanska spelet mycket bättre än i Premier league. Sedan möjligtvis ett lån av Henke, men inte mer.

Visca El Barca.
Barcelona el Flaco
2006-11-17 14:55
Förresten...

R.I.P. Feren Puskas. En av de största har avlidit...
Barcelona el Flaco
2006-11-17 14:54
Allt annat än att inte flytta upp do Santos är ett jänstefel från Rijkaards sida i det här fallet i och med Marquez EU-pass. Ser verkligen fram emot vad den unge Giovani kan prestera för Barcelona när det verkligen gäller.
Barcelona Unikkat
2006-11-17 14:18
Om jag hade varit Rejkard så hade jag inte köpt in någon ny spelare för saviola komer tebx om 5-6 veckor så det är rätt så lungt men de Barcelona ska sikta på är att värva henke ett tag bara för Ronalidnho har inte varit bra i början av sesongen men dem här senaste matcherna så har han verkligen vissat varför han är en av världens bästa fotbolls spelare så jag bekymrar mig inte om att de komer att gå dåligt för Barcelona NEJ!!!!! Barca tar hem alla seger tills eto å lille messi komer tebx
Barcelona r.Hyder
2006-11-17 13:55
-BARCA-

Förstår inte riktigt ditt resonemang. Amauri är grymt bra, men bara för tillfället, killen har inte visat att han håller en hel sässong ens vad det gäller målskyttet. Dessutom finns det billigare och bättre alternatv. För att den succé som Amauri har gjort gör att han kommer bli VÄLDIGT dyr om vi vill köpa honom. Så jag ser det där som en riktigt dålig idé. Dessutom kommer våra spelare tillbaka inom 3-4 månader, så vi behöver inte panikvärva då vi ändå har spelare som Saviola (6veckor jag vet) och Guddy tills vidare.
Barcelona RIvaldo_10
2006-11-17 13:29
okej jag håller med om att Ronaldinho inte är lika bra nu som han är när han är på topp men jag förstår inte att vissa tycker att han är i en formsvacka...Jag menar han har ju gjort 6 mål på fyra matcher elr nått(obs. inte helt säker) och de ju väldigt bra för han e ju ingen målskytt..men tycker endå han spelar väldigt bra och snart får vi nog se han när han är som bästa

Visca barca
Barcelona Ravo
2006-11-17 13:09
längtar tills trotjänare nr 1 !! hoppas att det är puyol!
Barcelona Myrran
2006-11-17 13:09
Alla maränger snälla... Om nu Barca är så pass dåligt som ni påstår och att ni har bättre spelare på alla positioner även om de är första val, andra val eller tredje val. Ni säger även att ni har bättre ungdomsakademi än oss, vilket jag inte har en anning om om ni har men själv tycker jag att Barca har väldigt bra ungdomsakademi o om ni har bättre så måste ni verkligen spotta ut talanger. Men nu om vi kollar i tabellen, ni ligger tre poäng efter? Varför gör ni det, ni va ju så mycket bättre än oss och har era första val i start elvan medan Barca har andra och tredje val i start elvan och lider av svåra skador och formsvackor på våra nyckelspelare, ronnie som vi verkar bygga vårat spel runt är nere i en djup svacka då borde hela spelet va dåligt. Men varför ligger vi då före er i tabellen? Så när vi har tillbaka vårat REM anfall och hela laget är i toppform, bodra inte vi käka upp alla maränger till frukost, lunch och middag då? Vill gärna ha ett vettigt svar från någon från "det bästa laget i världen som spottar ut talager".
Barcelona Ravo
2006-11-17 13:05
först så är det inte vi som köper, men varför ska vi köpa han? inte bättre att ta upp juniorer eller bara låna? dos santos är snart ändå här och EM lär inte vara borta i tre år heller. (Det är vad jag tycker)
Barcelona -BARCA-
2006-11-17 12:28
Barca köp Amauri gick in på youtube kollade på hans mål skit grym e han! KÖP HAN!
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-17 11:12
Om du nu ska skoja om Ruud, så tycker jag du bör oroa dig mer om Gudjohnsens otroliga målfarlighet.
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-17 11:09
Klart jag vet att både Ronaldo och Zidane inte är lika stora idag som för ett par år sedan, men självklart inser jag att Ronaldinho är en väldigt stor idol för många, tack vare sin spelstil. Själv har jag alltid tyckt om Kaká mer sen han kom till Milan. Nej, jag tycker inte om Milan. Det finns många andra superstjärnor i dagens fotboll än Ronaldinho. Henry, Shevchenko, Gerrard osv. Dock kan jag hålla med om att när Ronaldinho är på sin absoluta topp, så är han underhållande att se på, men du får det att låta som om han är den enda superstjärnan.

Gabriel, du säger ju själv att ni med REM radade upp 18 raka segrar i ligan, vilket jag tycker är en hyfsad stor del av säsongen :)
Man kan ju inte matcha dem lika hårt som Capello skulle gjort i Juventus. Och ja, ni är väldigt farliga med REM som jag har skrivit innan.
Barcelona Messi 10
2006-11-17 10:14
Om nu Marquez får sitt eu pass så måste Dos Santos flyttas upp ! Ser de inte hans talang blir man riktigt orolig. Han påminner en hel del om Messi i spelstil och vore perfekt.Med honom i laget är inte jag orolig trots Guddy centralt ! ser fram emot Mallorca på söndag synd att Eto`o är borta alltid kul att höra publikens uppskattning. Vamos Dos Santos !
Barcelona Ravo
2006-11-17 08:29
Dos santos on the way :)
Barcelona Gabriel
2006-11-17 02:01
And by the way

REM var inte intakt den största delen av säsongen. Bl.a så var Eto'o i afrika och spelade för Kamerun, remember? Dessutom skadade sig Messi redan i den andra 8-delsfinalen emot Chelsea och kunde inte spela resten utav säsongen.

Det man ska komma ihåg är dock att det radades upp 18 raka segrar i ligan med REM i startelvan (tror jag, för trött och seg för att kolla upp det)

Vi är ostoppbara med REM!

Nyaste på beatings! "Hur långt kärleksuppehåll kommer Van Nistelrooy ha med nätmaskorna denna gången?"

Jallas!
Barcelona Gabriel
2006-11-17 01:52
Killen borde lära sig att andas sin egna luft, suga på sina egna karameller och inte säga "prosit" när han inte har någon nässpray till hands.

"Reals cantera är bättre" Jaha? Okej..varför? "Jooo, jag tycker det bara :) - sen får ni tycka vad ni vill"

Yes sir! Haha ska man ens kommentera det? Nja, jag skiter i det :)

Och jag ber om ursäkt ifall jag på något finurligt litet sätt råkat missuppfatta vad som försöktes få fram, men det är faktiskt rätt så jobbigt att läsa gramatiksinlägg på ett fotbolssforum. Okej visst, de finns en gräns. Men ett helt inlägg?

Snark!

Buenas noches!
Barcelona hammabarça
2006-11-17 01:11
Red, vi kan ju alltid ha en testvecka :)

Realpwnage!
Jag har varit inne på detta Barça forum i ett par år nu, varit registrerad i strax över två. Jag skulle vilja påstå att Barcelona forumet håller väldigt hög nivå jämfört med andra, men det är väldigt mycket onödigt små barn som skriver och försöker reta upp folk. Visst, man kan ignorera det genom att inte svara. Men det är många här som inte kan hålla sig vilket leder till som sagt onödiga och oändliga diskutioner som inte leder någonstans. Jag säger inte att alla maränger kommer hit och ska jäklas, men de flesta gör faktiskt det. Sen finns det någon som skriver något vettigt ibland, men i stort sett är det samma sak man kommer till.

La Rambla och Gabriel skriver och informerar väldigt bra. Förr var det Kharles men nu är han borta.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-11-17 00:41
Realpwnage!

Du har säkert skrivit vettiga saker här i forumet, jag har inte läst allt. Men det jag har läst är dock din presentation på din profil, och där kan man ju tydligt uppfatta att du vet vilka dåtidens storheter var, men inte har en aning om vem dagens storhet är. Vem är han? Jo, RONALDINHO. Tråkigt att du inte insett det.

Att du kallar Barcelonas storform de senaste åren för en trend, jadu, vet inte om Reals storform för ett par år sedan var en trend bara det också? Självklart är inte ett lag elle en spelare alltid bäst, även om du tror att Real, Zidane och Ronaldo fortfarande regerar i världsfotbollen, så är det inte så, tyvärr. Dagens lag heter BARCELONA och spelaren RONALDINHO.

Sov gott amigo :-)
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-17 00:32
Ämne: Både Barcelona och R....
Så ska det låta :)

Gonatt på er zZz
Barcelona Suñol_
2006-11-17 00:27
Både Barcelona och Real har bra ungdomsakademier men dom sista åren har Barca varit bättre på att förvalta dom och inte sälja iväg alla till exempel Luis Garcia, Jurado och Riki till exempel.
Barca och Real kommer alltid vara dom stora och jag tror på nyaReal och jag hoppas också för det finns väll inget bättre med två lag i världsklass som slåss in på kniven varje år.
Visca Barca
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-17 00:17
Tjena, Hammabarca!
Du verkar inte ha läst igenom dagens inlägg :)
Till och med jag har sett att dina culépolare redan har skrivit det där om Marquez.
Sen så verkar du inte ha en aning om vad jag har skrivit, bara ett antagande. Du kommer bara hit och säger att det vi maränger skriver är onödigt och oändligt tjafs. Vill du inte ha en kompis att diskutera med?
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-17 00:13
Mr Barca, om du menar det du skrev att de höll måttet för 2 år sedan när ni vann ligan samt när ni vann dubbeln förra året? Då var REM ju intakt stora delar av säsongerna ju. De blev väldigt hårt matchade har jag för mig.

Sen om du ska snacka om att jag har glömt att kommentera vissa saker, så har ni också glömt lite grann.

"Har ni redan glömt att det var vår tråkiga och tafatta fotboll som vann El Clasico med 2-0? Säg inte att ni ägde nästan hela matchen för det är ju bara patetiskt. Vi hade 2 ribbträffar och ett friläge som Ruud missade. Vad hade ni? Gudjohnsens ofattbara miss från typ 2-3m och när Messi snurrade på kanten, men ärligt talat så var det nästan aldrig riktigt farligt, eller hur? Ni kom knappt in i straffområdet och tappade väldigt mycket boll på mittfältet med era bästa passningsspelare Deco, Xavi och Iniesta. Vad ska man ha ett bollinnehav till när man inte kan göra något utav det?"

Varför har ni inget att säga om det? Trodde jag skulle bli grillad.

Och du, La Rambla, mina meningar må vara långa och väldigt oformulerade ibland, men det är ju inget fel på själva svenskan, eller hur?

NU har jag hittat dina två frågor! :D

Hur många talanger sedan 1997, säger du?
Klurig fråga. Inte speciellt många som lyckats ta sig upp till A-laget, förmodar jag. Casillas, Diego Lopez, Mejía, Bravo och Pavon. Många av dessa är medelmåttiga. Vem vet hur bra de hade varit om de hade matchats hårt i vanliga matcher och inte bara i cupmatcher.

Vad är en talang? En talang för mig är en ung spelare, dock högst 23-24 år. Sen ska spelaren vara på sin absoluta topp av sin karriär, enligt mig. Alltså behöver en talang inte vara en spelare som lyckas etablera sig i A-laget, t.ex. Real Madrids A-lag.

Red
2006-11-17 00:08
hammarbarça

Jo, det kan vi, men det skulle inte bli så intressanta diskussioner då. Där alla tänka samma blir inte mycket tänkt. :)
Barcelona hammabarça
2006-11-16 23:41
Länktips..
Barcelona hammabarça
2006-11-16 23:40
Alltid lika trevligt att komma hit och se det här onödiga och oändliga tjafset. Kan inte redaktionen fixa så att endast Barça fans kan skriva här?

Förövrigt så verkar det bli så att Marquez får sitt Spanska medborgarskap den 24 november. Enligt Goal som fått det från spansk media.
Barcelona Mr Barca
2006-11-16 23:23
Realpwnage

Nej fick inget svar på någon av de 2 ställda frågorna.
Men dagens citat är utan tvekan: vår cantera producerar fler talanger:-)
Jo kanske det är så att Real har 5 lag inom varje årskull medans Barca enbart har 3. Om denna teori ligger bakom ditt påstående har du fullständigt rätt. Ursäkta mig. Men gud vilket synsätt....
Barcelona Barca_love
2006-11-16 23:11
är det sant att Cannavaro blev världens bästa spelare ?
Barcelona La Rambla
2006-11-16 23:11
Ronaldinhos budskap till Milan:

Jag vill skapa historia, i Barça

Så, då var det avklarat. Next!
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 23:10
Ämne: Realpwnage!:

Jag ....
Där kom vi till en ny nivå i ämnet :D
Vad ska man gå efter? Kvalitet eller kvantitet? Det är frågan. Jag tycker det beror helt på hur man ser det, men jag har hela tiden skrivit att vår cantera producerar fler talanger, inte bättre. Sen kan jag inte förneka att jag tycker att några av våra talanger är bättre än vissa av era :)
Annons: