/spanien/barcelona/forum/23788.aspx/spanien/barcelona/forum/23788.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca#1
2006-11-17 21:47
jag har kollat upp lite och tror att jag vet varför puyol inte toppar listan. han gjorde A-lags debut i 1999. Men han borde ändå vara med på listan iallafall:S
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-17 21:45
Ravo.
Jad det är nog det de går efter, för annars är puyol helt klart etta.
Barcelona Ravo
2006-11-17 21:42
för oss är han det, de är bara fråga vad de går efter. Mest spelade matcher eller?
Barcelona Barca#1
2006-11-17 21:41
har inte puyol varit en trotjänare???
Barcelona Ravo
2006-11-17 21:35
han behöver inte det när marquez får sitt eu pass
Barcelona Ronaldiinho # 10
2006-11-17 21:31
han måste ju få EU-pass
Barcelona El_Barca
2006-11-17 21:23
Tror ni att Dos Santos flyttas upp till A-truppen efter jul uppehållet? Själv hoppas jag att han flyttas upp o visar vad han går för.

Barcelona Ravo
2006-11-17 21:05
undrar om de kommer att sälja dinhos klädes märke här i sverige ^^
Barcelona Ravo
2006-11-17 21:00
myrran de där hände... hmm när va det igen :S lite dåligt minne men de va väl under van gaals tid (vet inte hur hans namn stavas)
Barcelona Myrran
2006-11-17 20:27
Realpwnage! // Sorry för missförståndet, blev väl lite arg på allt o alla, även Barca fans som säger att ni inte är bra lr producerar talanger... Håller med dig på flera punkter annars...

Ang. trotjänare artiklarna, varför är inte Puyol med? Han har väl spelat för Barca hela sitt liv och kommer aldrig byta för någon annan klubb. Barca är näst intill hans hjärta ju. Sen läste jag någonstans att Barca va på borta match och förlorade. Påväg hem från matchen satt Puyol o grät för att han kände att han svikit laget o alla fans för att de förlora medan de andra spelarna inte brydde sig så mycket och satt o spela kort osv. Jag tycker själv att Puyol borde vara given etta på denna lista. Men men han är inte ens med.
Barcelona Jay-z
2006-11-17 19:48
Skönt att vara tillbaks på furumet. Har inte kunnat skriva här på ett tag på grund av att min dator inte har tillåtet mig.

Tråkigt med skadorna men tror nog det är värre om dhinho inte kommer i form. Dhinho måste höja sig det ser trögt ut han är inte lika rapp i steget längre ok frisparkna va fina. Men endå inte den vanliga Ronnie man får se..
Barcelona La Rambla
2006-11-17 19:23
saviola7:

:-)

Bojan Krkic (16 år) har börjat träna med Barça B nu. Laget behöver en målgörare. Helt sjukt, killen är 16 år och ses som räddaren. Det har inte gått vidare bra för laget så här långt i höst och de ligger i botten av serien. Mycket beror nog på att man har bytt ut mer än halva laget och flyttat upp spelare från Juvenil A till truppen, de flesta i Barça B är runt 18-20 år. Många har fått lämna inför den här säsongen, bla så köpte ju Deportivo tre spelare från Barça B. Det är inte lätt att komma från juniorfotboll och börja spela mot seniorer, som är mycket äldre och har större erfarenhet. Bojan i B-laget, kan detta innebära att Giovani hamnar i A-truppen efter nyår? Man kan ju alltid hoppas.
Barcelona saviola7
2006-11-17 19:16
Tur att du finns La Rambla.Jag försökte att överseta med min Prismas lilla Spanska ordbok men det gick inte.VAMOS DOS SANTOS.FORCA BARCA
Barcelona La Rambla
2006-11-17 19:00
Hola tots!

Börjar bli smått fånigt hur både Barças och Reals forum ständigt översvämmas av inlägg där det hela tiden handlar om 'vi är bättre än er på allt'. Hur orkar ni?

Ballon d'Or gick till Cannavaro. Det finns väl inget mer att tillägga att det är ett bra val. Han fick väl den mest tack vare sitt fina spel i sommarens VM. Det är väl bara att säga Congratulazioni Fabio.

Det är samtidigt komiskt att läsa hur vissa realfans gapar om hur avundsjuka culés är över detta beslut. Eh? Vilka är avundsjuka? Bara för att ett par stycken glin med en barçatröja brevid sig oponerar sig här på forumet? Lägg ner med att generalisera tack.

Till lite barçarelaterat istället då. Mottas avstängning har blivit hävd av den högre instansen CEDD och han kan således spela på söndag mot Mallorca. Rättvisan segrade visst till slut ändå, det är lustigt hur långt det alltid ska behöva gå innan förnuftet får råda.
Barcelona Kamelen
2006-11-17 18:49
För att det var fullkomligt onödigt att jämföra bägge lagens 'talanger' runt om i La Liga. Pajkastningsvarning.
El Conejo
2006-11-17 18:46
Varför blev mitt tidigare inlägg borttaget?
Barcelona Meley
2006-11-17 18:27
Är det bara jag som reagerar på det här med Trotjänarna? :S
Puyol är inte ens med ju, han är en riktig trotjänare och han förtjänar plats 1 ju.
Men men, vi alla vet ändå hur mycket han dör för Barcelona så det spelar inte så stor roll. Man blir bara lite chockad!
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-17 17:59
Ämne: Realpwnage!

Du bö....
Här kommer lite komiska saker, jag är så rolig ju.

Jurado, Arbeloa, Riki, Cobeño, Portillo, Soldado, Juanfran, Valdo, Corona, Navas, Ernesto, Manu. Sen så finns det ju de som spelar i Castilla just nu, t.ex. De La Red, Garcia, Valero mfl. Sen får du ha åsikter om de är bra eller ej. Vissa av talangerna är något år över, den åldern jag tycker man ska vara som bäst, 23-24. Utöver dessa finns det ganska många som också har Real Madrid som moderklubb runt om i Spanien, men som är för gamla för att räknas med här, t.ex. Canizares (väldigt gammal) för att ta en känd. Nej, självklart är många av de här talangerna inte kända, men fortfarande talanger från Real Madrid. Både Barca och Real har mycket bra ungdomssektioner, men det beror nog på vilket lag man hejjar på. Sen om ni tycker att det är misslyckade spelare, så förstår jag inte riktigt hur ni resonerar. De har lyckats att ta en plats i La Liga, världens bästa liga. Man behöver inte vara en lyckad talang eller vad man ska säga bara för man slår sig in i Barcelona eller Real Madrids startelva.
Barcelona El_Barca
2006-11-17 17:28
Jag ryser av att se bilder från matchen den 17 maj /-06. Se bara på Eto'o när han sätter dit kvitteringen, Underbart ! Magiskt!, Sedan Belletis 2-1, se på Barca fansen,spelarna. allihopa hoppar o ler, En dag som finns i barca hjärtan många år framöver.
Det kommer fler pokaler!

Palacio e första valet för mig i Januari. har sett han spela några enstaka matcher, men redan då fastnar man för hans målfarlighet och teknik. Underbar o skåda.

Eto'o & Messi - =(

Visca el barca
Barcelona Evička
2006-11-17 17:17
Dani
Ja, jag tog i i underkant. Ordförrådet är inte så stort såhär på fredag eftermiddag. men tack för påminnelsen, den sitter fint i höstmörkret och den allmänna depressionen ;)
Barcelona Barca#1
2006-11-17 17:13
Vilken dag det var för 6månader sen:D helt MAGISKT
Barcelona Dani
2006-11-17 17:03
Evièka,

Jag tycker att vi ska använda starkare ord än "fantastiskt" ;)

Vilka bilder som rullas för näthinnan nu =)
Barcelona Evička
2006-11-17 16:51
Dani

Ja visst är det fantastiskt :)
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-11-17 16:42
Ämne: Ravveee/

Meen l....
År 1989 :)
Barcelona jonti
2006-11-17 16:42
Ferenc Puskas_: han är född i maj 89
Barcelona Dani
2006-11-17 16:35
Dags att minnas tillbaka ett tag - ett halvår, närmare bestämt. Plats: Paris.

Idag är det exakt sex månader sedan 17:e maj 2006. Och vi minns väl vad som hände då?

Jag börjar fortfarande gråta varenda gång Belletti rasar ihop efter sitt 2-1-mål.
Barcelona Mr Barca
2006-11-17 16:35
Realpwnage!

Du börjar bli smått komisk. Du säger att Real spottar ut talanger. Var snäll och säg vart dessa talanger tar vägen? Kom med ren och skär fakta. Du uttalar dig som om du vore bombsäker på din sak. Nej skärpning!!!!!
Real Madrid Ferenc Puskas_
2006-11-17 16:30
Ravveee/

Meen lugn :P

Måste bara få fråga när denne Dos Santos är född?

R.I.P Ferenc!
Real Madrid Ravveee
2006-11-17 16:25
Inlägget raderat!
Du har PM.

/Redaktionen
Barcelona Kim
2006-11-17 16:13
Självklart är det verkligen inte! Priset ska gå till årets bäste spelare. Hade Ronaldinho haft denna formsvacka under januari-februari, och istället spelat på topp de senaste två månaderna, så hade det inte varit omöjligt att han hade fått priset igen. Journalister brukar trots allt ha en förmåga att tänka förvånansvärt kortsiktigt. VM är det största evenemanget, men att Cannavaro fick priset beror inte enbart på det, utan på att han har haft ett helt bra år.
Annons: