/spanien/barcelona/forum/23786.aspx/spanien/barcelona/forum/23786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-11-14 18:57
Sergio Ramos y Cicci

Det fungerar inte rikgtigt så men jag gillar ditt sätt och resonera hehe.

Vagner love spelstil är ovanlig jemfört med andra strikers, han öppnar ytan för andra och spelar fram hellre än att diva sig vilket han fått kritik ifrån i ligan han spelar för =/ . Ett framtid köp vore inte dumt men det kommer inte ske under januari månad csk moskva har CL och ligan man släpper inte sin bästa anfallare ingen är så dum =)

Jag tror faktist vi får Alberto Luque om han håller sig skadefri dvs
Barcelona Evička
2006-11-14 18:54
B.A.R.C.E.L.O.N.A

I länken kan du se var du kan hitta sportexpressen. Viasat har den inte i sitt utbud, inte heller Boxer.
Real Madrid Sergio Ramos y Cicci
2006-11-14 18:53
Ride_The_big_one

Jo, men om daniel carvarlho eller vagner love får reda på att barca är intresserade av deras tjänster så tror ja att dem skulle göra mkt för att övertala CSK´s president.

vagner love tror ja skulle sitta fint i barca. Han är en David villa typ men yngre ochär en riktigt giftig målgörare :)

Jag hoppas ni värvar Vagner love.
2006-11-14 18:47
Sergio Ramos y Cicci

Inte en dum ide men csk moskva är inte i behov av pengar så att köpa honom mitt under säsongen skulle bli oerhört svårt, varför köpa när man kan låna eller vad säger du =) ?

Vet ej om du sett mitt inlägg sen tidigare men ett lån ifrån Inter vore inte så dumt mister Adriano som befinner sig i kass form ett 6 månaders lån skulle vara det bästa för båda lagen. Han får tid hos Barca hans spel lyfter sig och han återvänder till san siro med ett bättre självförtroende.

Klubben är inte ute efter att ersätta Sammy förevigt därav blir ett lån enda rätta!

La Rambla

Fan han glömde jag nästan bort "Luque", en spelare som kan spanska ligan och ett lån är inte omöjligt. Låna Adriano/Luque i dagslägret känns det som om vi skulle kunna greja vilket som så som det ser ut just idag bägge spelare för otroligt lite speltid.

Eftersom Luque har hyser kärlek till moderklubben så ser jag hellre Luque och att han snabbeheten samt tekniken för att spela som forward. Hur resonerar du?
Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2006-11-14 18:46
Tjena, tänkte bara kolla upp om någon här hade koll på de kanaler som sänder barcas matcher. Själv så vet jag att sport expressen sänder en hel del barca matcher osv. Kan man fixa den med Via sat kanalerna eller hur ligger d till? någon som har bra koll på d?

Tacksam för svar

Vica Barca
Real Madrid Sergio Ramos y Cicci
2006-11-14 18:38
Ett exempel till bra giftiga annfallsvärvning skulle vara Vagner Love från CSK Moskwoa. En brasse med bra erfarenhet o kvalatieer ett annat exempel är Daniel Carvalho

Bara en tanke. vad tkr ni?
Real Madrid Ronaldo (meka)
2006-11-14 18:21
Oj då, eran formstarkaste spelare borta till Februari.
Tråkigt att höra, inte för Barcas skulle utan för Messi, han är en sån fantastisk spelare, helt underbar och se.

Hala Madrid
Barcelona RIvaldo_10
2006-11-14 18:20
Asså jag vill gjärna se att Henke kommer tillbaka men är nästan säker på att så inte blir fallet..När Henke tog besutet att inte skriva på ett nytt kontrakt med barca var det något han hade diskuterat med sin familj väldigt länge. Nu när de väl har flyttat hem till SVerige och barnen har börjat skolan kan jag verkligen inte tänka mig att han ångrar sig nu och går tillbaka. Det är även väldigt smart av honom egentligen för nu blir han ihåg kommen som en väldigt bra målskytt men om han skulle gå tillbaka kan det bli så att han itne alls spelar bra och så blir han inte ihåg kommen som den där målskytten.
frågan är också om Henke verkligen är så rba längre. Han har nämligen inte tränat med barca sedan i maj och nu har han spelat lite lungt i Helsingborg så frågan är hur bra trimm han är i...
men men vill gärna se han i barca tröjan igen.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-14 18:12
Såg att vissa snacka om att värva drogba, tror ni verkligen chelsea säjer honom, då skulle de säkert vilja ha ronaldinho eller messi i utbyte, ALDRIG.
Men han skulle säkert tillföra laget mycket men som sagt chelsea släpper honom aldrig och jag tror inte att han själv skulle föredra att spela i barca framför chelsea.
Visca el barca.
Barcelona ante87
2006-11-14 12:39
foadinho_10//

http://www.fcbgoles.info.se/
Barcelona Ravo
2006-11-14 12:31
la rambla har du någon länk? skulle vilja läsa den där.
Barcelona foadinho_10
2006-11-14 12:09
kan nån skicka den där hemsidan där man kan se barcas mål
Barcelona II Barça II
2006-11-14 11:54
Om jag inte minns fel så ska Luca Toni ha sagt att Barça är det enda laget utanför Italien/Fiorentina som han kan tänka sig spela för. Men det är som La Rambla och dem andra säger hur stor möjligheten att dem släpper honom? Även om dem nu skulle göra det så skulle det kosta mycket. Och vad gör man när Eto’o är tillbaka?
Barcelona Tompa
2006-11-14 11:37
Problemet med Guddy är att han används som anfallare vilket han egentligen inte är. Trodde dock han skulle lyckas bättre i striker rollen än han gjort
Barcelona La Rambla
2006-11-14 11:12
Luque:

Jag vill spela och jag kan spela på flera olika positioner. Jag är katalan och det vore en ära att få återvända hem. Barça är världens bästa klubb
Barcelona Mr Barca
2006-11-14 11:11
Ämne: Om det nu inte blir ....
Å andra sidan är inte Guddy en målgörare som Trezeguet. Två skilda spelare. Sen att supportrarna eller Barca använder honom som anfallare är en helt annan femma.
Barcelona Brankt
2006-11-14 11:06
Om det nu inte blir så att Henke kommer så tycker jag att Laporta borde låna Trezeguet säsongen ut. Han får spela i CL och han kan konsten att göra mål, något som Guddy tyvärr inte verkar klara av.
Barcelona Mr Barca
2006-11-14 11:00
Ämne: Är det någon som hör....
Det kommer att överklagas tillsammans med Neeskens och Charles Naval. Låt oss se hur spanska fotbollsförbundet resnonerar denna gång?
Barcelona tarrak
2006-11-14 10:42
Är det någon som hört om klubben ska överklaga Mottas röda kort? Allt annat vore tjänstefel i mina ögon.
Barcelona Luça Toni #30
2006-11-14 10:39
Enligt mig så tycker jag vi borde värva någon som inte deltagit i champions league i år, alltså Luca Toni & Pauleta är väl de två jag skulle helst vilja se i barcelona, pauleta kanske säsongen ut bara men Toni för livet, född som målgörare den killen.
Barcelona Messi 10
2006-11-14 10:26
Det är i dessa lägen canteran ska användas Jeffren, Crosas, Krkic "if you are good enough you are old enough" Dos Sntos är väl den största talangen men han kommer i Januari då Marquez pass är på plats och vinterfönstret öppnas endast då kan han registreras. De andra är dock startklara.Alla dessa spelare har speed och är perfekta för sista kvarten.Jag kan också tänka mig att flytta upp Deco eller Iniesta helst Iniesta då Deos defensiv behövs mer på mittfältet.Ge canteran chansen det är väl det enda man inte gillar hos Riijkard vem minns inte Riijkards första säsong med Messi man såg direkt hur bra han var men fick ändå inte spela innan allt pass strul... Lite tankar
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2006-11-14 09:57
Trezeguet är det bästa alternativet.. kan vara med i cl och han är en av världens bästa avslutare! skulle inte vart fel om man lånar honom 6mån eller ? ni kan inte säga att han inte skulle passa in i laget grabbar :P
Barcelona Evička
2006-11-14 09:43
r.Hyder
Jag håller med dig. Crosas visade framfötterna den stund han fick chansen mot Badalona. Nu var ju motståndet som det var där, men om både Motta och Edmilson är borta kunde han väl få spela en stund och absolut finnas i truppen. Jeffren har också visat att han kan, senast mot Badalona. Han fick ju inte mycket tid, men han ändå lyckades han få iväg något bra skott. Låna in t ex Larsson som har rutin och ha med Jeffren och Crosas i truppen.
Barcelona r.Hyder
2006-11-14 09:31
Dags att ta upp lite spelare från canteran. Jeffren ska upp tycker jag, och kanske Crosas bara till nästa match om inte Mottas avstängning upphävs. Hade Gio DS haft EU-pass så skulle jag valt honom först, och Bojan Krkic är väll lite för ung för att ta steget upp.
Barcelona La Rambla
2006-11-14 08:51
Skadehelvetet bara fortsätter. Edmilson borta i 10 dagar, kan eventuellt missa Levski nästa vecka. Tack för det Zapater, 2 spelare lyckades du få skadade utan att få ett gult kort.
Barcelona Holländaren
2006-11-14 08:34
Johan Elmander är den perfekta spelartypen egentligen, men frågan är om han vore rätt man. Dessutom betvivlar jag att Barcelona ens överväger honom. Jag kan tänka mig att det blir Larsson eller någon holländare/italienare (som Rijkaard känner till bra) som det blivit i kristider tidigare. När vi saknade en vänsterback när Rijkaard var ny så lånade han Gio, och när balansen inte var bra nog lånade han Davids. Senast vi hade skadeproblem kom Albertini, gammal lagkamrat och tidigare Rijkaards medspelare i Milan.

Skulle han plocka ett Milan-namn ligger Inzaghi nära till hands då han inte lyckats under hösten. Tveksam om Milan är så sugna på det dock, och dessutom har han redan lirat CL. Skulle man titta mot Holland finns den tidigare i år nämnde Hasselbaink, veteranen van Hooijdonk och eventuellt kanske också Dennis Bergkamp tillgängliga. Skulle Rijkaard vilja ha något yngre från Italien eller Holland blir det nog lite dyrare. Från Italien skulle Trez isf kunna bli intressant, även om jag inte gillar det. Även nämnde Ricardo Oliveira känns som ett troligt alternativ i så fall, om han har ett EU-pass?

I Holland lär inte Ajax släppa Huntelaar som dessutom är fel sorts spelare. Danny Koevermans från AZ är säkert ett bekant namn för Rijkaard då han spelat i Sparta Rotterdam med just Rijkaard som tränare. Jefferson Farfan i PSV har tidigare varit intresserad av att lämna klubben och han är en flexibel spelare som kan användas både till höger och i mitten.

Vi får se. Kan nog tänka mig att det blir Larsson ändå, vilket kanske också är det bästa.
Barcelona Gabriel
2006-11-14 08:05
Snälla Adriano, vad ska vi med en seg brassi i dålig form till? Han är inte ens den bästa varianten av det! Då är tom Ronaldo ett bättre alternativ och det säger mycket.

Låna in Larsson så är allt löst, kanske inte allt men men..
2006-11-14 01:53
Så länge vi har de 3 wize-men =) så kommer inte klubben att idioti värva àla Gaspart det kan alla värvnings entusiaster lägga ner.

Det som troligen kommer att hända är att klubben låna in nån under en bestämd tid för det är ändå det som vore smartast med tanke på vilka spelare som befinner sig på skadelistan.

Vem vet kanske har vi Sammy och Messi och Saviola på bättring snabbare än väntat =)

Vad jag önskar mig till jul present är att ledningen lånar in Adriano ifrån Inter det vore nog bäst för båda parterna, hans form just nu är usel och behöver komma bort från italienska ligan och varför inte till Barca med ett 6 månaders lånekontrakt. Och innan de som är emot iden kommer med inlägg som han är i usel form hit och dit så slutar jag med att säga kan Ruud vanistelrooy, han blev på förhand dömd som avdankad eller i usel form kan han så kan Adriano för denna ligan är majoriteten anfallssugna lag ändå =)

Lyckas en anfallare göra mål har han gjort sitt jobb vare sig det är pet mål eller långskott dribbla 3-4 pers och gör mål =)
Barcelona Juaníto
2006-11-14 01:50
little_master//

"Krisen har aldrig varit så stor under Rijkaards tid så vi får se"

LOL?

Mycket pinsamt skräp på les rambles nuförtiden. Bra att de finns såna som La Rambla och Valdés som kan hålla nivån.
Barcelona La Rambla
2006-11-13 23:41
Ämne: Nu när vi ändå speku....
Alla spelare som i dagsläget är viktiga kuggar för sina respektiva lag och som dessutom är cup-tied är i mitt tycke orealistiska värvningar. Jag anar att klubben vill ha en snabb lösning, en spelare som är erfaren (Henke är nog prio nr 1) och som inte ska spela förstafiolen så fort vårt ordinarie anfall är friskt. Om vi nu är ärliga. När vi kör med ordinarie anfall, Ronaldinho, Eto'o och Messi så duger ju spelare som Gudy, Guily, Saviola och Ezquerro som alternativ. Det tror jag alla är överens om, men nu när två har blivit långtidsskadade så verkar de flesta få hispan och ska värva världsspelare, och det för en kortsiktlig lösning. Har som sagt svårt att se det kommer hända, tror inte Laporta, Txiki och Rijkaard resonerar så.
Annons: