/spanien/barcelona/forum/23783.aspx/spanien/barcelona/forum/23783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Duda
6/10/2007 20:35
Messi-Maradona /
Nej det är han inte.
Barcelona Messi-Maradona
6/10/2007 20:32
Är Chivu klar eller?
Barcelona Duda
6/10/2007 20:30
Varför måste man lägga ut så mycket för spelare? Jag hoppas inte att vi gör så galna värvningar i sommar, Chivu i all ära, men snubben ligger ju i samma prisklass som Ronaldinho när han kom till oss.

Det finns en massa spelare som skulle passa in i vårt spelsystem, det gäller bara att öppna ögonen lite. Toure kommer att gå på minst 150 miljoner, Abidal på 200, så det blir 600-650 miljoner för 3 spelare. Är det värt det?
Barcelona Evička
6/10/2007 20:24
Ämne: Rambla det är 539 in....
Rambla är på semester några dagar så du får nog vänta lite till på inlägg från det hållet. Lugn - Rambla kommer tillbaka, alla kan behöva lite ledigt ibland.
Barcelona Unicef
6/10/2007 19:58
Chivu till Barca 300mille???????????
Barcelona Taherinho
6/10/2007 19:28
KIM

Fantastiskt analys av matchen. Bara en sak, som en Newcastle supporter(det har jag tyvärr varit i snart 15 år) måste jag säga att din matchrapport var bra förutom när du klagade på mitt lag i England. Det stämmer inte det du säger, Newcastle har bra försvar...

Haha...Eller hur??!! Jag driver bara...HELT RÄTT OCH PERFEKT PARALLELL!!!!

Angående matchen...Messis första mål fick mig och må lite illa, Espanyols kvittering fick mig och må en obeskrivlig känsla av smärta, ångest, panik och tårar. Känslan av att se och höra Real Madrid göra 2-2...Hmm...Kan helt ärligt inte beskriva det med ord på varken svenska, persiska, engelska och det lilla portugisiska som jag kan. Tragiskt, exakt som en grekisk tragedi, börjar fruktansvärt, förvandlas till en mirakel och sedan ja sedan blir det 2-2.

Det tar emot men Visca Barca...

Ciao
Barcelona La Pulga
6/10/2007 19:27
Rambla det är 539 inlägg sen du skrev nåt här inne.Kom igen!!
jag saknar dina inlägg "Mister Les Rambles".

Det är inte ok att vi skänker La Liga på det sättet till arkerivalerna,
Man men hoppet är det sista man över ger en.

Visca Rambla!!!!!!!!!

Barcelona Kamelen
6/10/2007 19:24
Ärligt? Nja. Men varför klaga. Hälften av årets ligasegrares titlar är ungefär lika ärligt intjänade.

Härligt =)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
6/10/2007 19:01
Vi har inte en dålig backlinje men ack så det brister då och då, långt ifrån samspelade backlinjen som vann oss titlar.

Barcelona La Pulga
6/10/2007 18:57
Kolla på statestiken här hur kan du säga om att vi har dålig backline...
gjorda M.Insläppta M
1 Real Madrid 63 39
2 FC Barcelona 73 32

3 Sevilla 64 34
4 Valencia 54 39
Barcelona 19
6/10/2007 18:51
Aguero har även gjort ett mål med handen denna säsong men det säger tv4 inget om bara om Messi.

På länken ser ni Agueros mål med handen.
Barcelona T#11
6/10/2007 17:07
Asså fyfan vilken dålig backlinje vi har, det finns inte ord som beskriver hur besviken jag är. 89:e FU***** minuten, helt otroligt!!!!
Barcelona ZARM
6/10/2007 16:27
Hur många mål har godkänts när det egentligen var offside? Hur många gånger borde ett lag inte ha fått sig en straff tilldömd? Hur många gånger har ett lag genom provokationer sett till att det andra laget har fått en viktig spelare utvisad? Ganska ofta! Säger inte att det är bra men det är svårt att se till att någon form av "fusk" inte sker. Det här gäller för alla lag... utan undantag!Messis karriär kommer inte alls att präglas av detta, det enda som gör så att det får uppmärksamhet i media är att det är så likt maradonas "mål" i kombination med att messi och maradona brukar jämföras med varandra!
Barcelona Ghazza
6/10/2007 16:24
VEM i fotbollen har inte användt sig av tjuvknep någon gång? Vem har aldrig filmat? Och vem har aldrig dragit någon i tröjan? Att Messi får så stora rubriker och klassas som ärkeskurk är patetiskt. Nu försvarar jag dock inte målet. Absolut inte. Men fotboll går väldigt snabbt. Spelar man det själv förstår man att det går mycket snabbare än på TV. Knappast att Messi tänker: "Nu skall jag slå in den med handen och bli som Maradona igen.."

Annars har Messi klättrat på min favoritlista. Den viljan och den glöden han hade igår är underbar. Att som 20åring visa sådan karaktär. Det är helt makalöst.
Barcelona Meley
6/10/2007 16:12
Jag skulle verkligen inte vilja vinna ligan genom fusk. Men ändå så känner jag mig så tom efter de sista målet igår.

Men det som stör mig är när alla (speciellt Real fansen) skriver om Messi som fuskare, det får dem själva att låta perfekta.

Ja Messis mål var helt fel igår, jag hatar fusk. Men Real Madrid ska inte säga ett skit om honom.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
6/10/2007 16:07
Jag förkastar varken Messis eller Van Nisterooys mål. det jag förkastar är idioter som ser det ena som bra medans det andra är "fusk".

Enligt mig är dessa två vinnare. De gör vad som helst för att ta sitt lag till toppen. Och sådant respekterar jag. Nu när van Nisterooy kanske avgjort ligan i och med handbolls passningen så hatar jag ändå inte honom för det. Det ledde till att Real vann ligan (bland annat). Filmningar, handsmål och allt annat skit i fotbollen tillhör spelet, alla spelare tar till sig sådana metoder om det gäller vinst eller förlust. Jo, varför? För att alla fotbollspelare är vinnare innerst inne, det måste de vara för att bli bland de bästa.

Och detta skit om att Messis karriär bara kommer präglas av denna händelse är Bullshit. Kommer någon ihåg Agueros handsmål? har hans karriär trasats sönder? I think not!

Länge lever vinnarskallar! Hade Zambrotta varit en riktig som Messi hade han foulat Rufete igår oavsett vad och inte tillåtit honom slå den passningen, men men...

PS: Börja inte tjafsa med mig om mina åsikter, detta är vad jag tycker jag kommer inte ändra mig pågrund av att vissa finner dessa vara moraliskt inkorrekta.
Barcelona La Pulga
6/10/2007 16:06
Tompa:
Jag tycker som du egentligen fusk får inte förekomma på fotbolls planen.

Ronaldiho blev av stäng Pga fusk:Han får ta emot flera sparkar före innan han får bollen,han tar emot flera sparkar när han får bollen,ännu mer när han släpper bollen.
Om man ska se rättvisst på det hela det borde dommare ha blåst innan det rann ut för honom och sparkade tillbaka..
på så sett hade han aldrig bivit utvisat.

van nistelrooy gör en hand ass. ingen jäkel reakerar på det. dom har också fuskat till sig poäng.

Det är det som gör en förbannad och det gör inte saken bättre när man hör den själv gode Hasse Back tal om rättvis.
Han ni vet Panathnaikos vattengubbe.
Barcelona ZARM
6/10/2007 15:59
Messishow

Jag läste för ett tag sedan att Messi kommer att vara kvar till nastic matchen. Han hade bett om tillstånd till det.
Barcelona Tompa
6/10/2007 15:44
Men vad gäller fusk så ska givetvis marängfansen hålla en låg profil. Deras spelare har ju ett och annat på samvetet med...

Men jag tycker verkligen inte att man som Barcafan kan kritisera Nistelrooy o CO för fusk om man samtidigt tycker att det var OK, eller t.om bra att Messi fick ett totalt regelvidrigt mål med handen godtjänt.

Barcelona Tompa
6/10/2007 15:34
Visst kan ett mirakel ske men nu nu känns detta mirakel oändligt långt borta. Med det flyt Real Madrid har f.t finns det (om hjärnan får "tala") ingenting som talar för att de tappar poäng hemma mot Mallorca. De komer att vara laddade till 110 % och Bernabeu komer vara fylld till sista plats. Och när vi inte klarar av att slå Espanyol hema med "kniven mot strupen" är jag inte ens 100 % säker på att vi slår Gymnastic, trots att det är ett katalanskt lag med.

Barcelona Meley
6/10/2007 15:33
"Lika svinigt som av van Nistelrooy i förra omgången.. Det skulle ha varit inte mål utan varning på van Nistelrooy, och då hade han varit avstängd mot zaragoza.. och isf hade Barca vunnit ligan? "

Vad säger marängerna om det då?
Barcelona Ghazza
6/10/2007 15:19
Hoppet är det sista som överger oss! Som Nina skriver: "Det är värre att ge upp än att förlora."

Visca el Barça! ¡Nunca nos entregaremos!
Barcelona FC Barcelona Deco
6/10/2007 15:17
Varför har alla här givit upp??. Ligan är ju inte slut än! När Barcelona mötte Mallorca på hemmaplan blev det 1-0 till Barca och målet kom i den 89 minuten!
Barcelona Messishow
6/10/2007 15:14
Asså varför ger ni upp så jävla lätt , Barca slog Mallorca i 93 minuten. Spelare som Maxi lopez, Jankovic, Ibgaza och Arango är spelare att räkna med . Men jag är inte säker men tror messi , Robinho , Dani alves och arango att alla är borta nästa omgång på Grund av Copa America.
Barcelona Mes Que Un Club!!!
6/10/2007 15:12
Om Maxi Lopez gör nåt i matchen mot real så skulle jag ta honom tilbaka till Barca och spela honom som (Back up) till Etoo nästa säsongen!
Och om Mallorca han hålla sevilla 0-0, varför inte Real?!?!
och en fråga, Vad heter platsen som Barca firar när dom vinner La Liga?
Tacksam för svar :d
Barcelona Barca 666
6/10/2007 15:01
Alla för säga vad de vill kommer ihåg Raul ett par säsonger sen gjorde han mål med handen men det e del av spelet en del spelare gör det det e domarna som måste se allt. Hur som helst GRATTIS Madrid de har inte varit bättre än oss men erkänner deras vilja de sista 10-12 matcherna när de var flera poäng bakom samt att under matcherna ligga under ändå kämpa det e viljan vi inte haft i vär lag i åt. Vi har bättre kvalitet men det har känts hela säsongen eftersom spelarna vann myket förra säsongen trodde de allt skulle lösa sig istället när d gick dåligt blev det problem i truppen. Jag blickar redan till nästa säsong o hoppas vi får in Abidal och Chivu det behövs samt en Essien (min dröm värvning) inte helt fel i mitten. en backup till Eto'o sen bhövs inte mer. sagt detta Hoppas Maxi Lopez gör hattrick nästa omgång :-) man kan väl hålla tummorna.

forza Barca
Barcelona Messishow
6/10/2007 14:32
Låt Marängerna kalla Messi för fuskare men kolla länktipset , Klockrent drar han med sig bollen med armen o passar Ruud Van nistelrooy som enkelt sätter den.
Barcelona Iago Falqué
6/10/2007 14:18
Jag tycker att alla ska vara tysta om att Messi fuska vad gjorde Aguero i Atl M han fuska ju ochså om man säger så vad hände med Agueros karriär ´ja den fortsätter som vanligt och ingen kommer ens ihåg att han gjorde det

Barcelona Duda
6/10/2007 14:17
Ärligt talat, Oleguer har hjärta men absolut inget mer. Han är ju som Real Madrids Guti, av 10 matcher gör han max 1 bra match.

Det känns nästan som att man ska vara lite glad över att vi ligger så bra till i tabellen med formen som backarna har haft denna säsong. Puyol är undantaget då.
Barcelona Meley
6/10/2007 14:10
En stark känsla säger att väldigt många Real fans är avundsjuka för att världens bästa 19 åring som kommer bli världens bästa fotbollsspelare spelar i Barcelona. Och genom det målet kan de få ut sina känslor.

Haha när man tänker på världens bästa genom tiderna så är Maradona det första namnet som kommer upp. Då pratar man om hans talang, inte att han var fuskare. Så sluta tro att Messis karriär är atämplad för livet.
Annons: