/spanien/barcelona/forum/23776.aspx/spanien/barcelona/forum/23776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2006-11-19 21:40
Tompa och Dani m fl
Visst blir det svårare att slå Bremen. De har dock lite problem för tillfället. Spelar inte bra och tappar poäng där de inte borde.
Barcelona Ghazza
2006-11-19 21:40
Härligt av Gudy och Santiago! Det ser bra ut inför framtiden!
Barcelona Menos Mal
2006-11-19 21:23
Härligt! Iceman!
Svår match som är riktigt underbar att vinna!

Mål finns i länktipps.

Visca El Barca.
Barcelona -BARCA-
2006-11-19 21:22
Tompa
aa sant de blir svårt hoppas vi inte spelar lika ba i sofia på onsda
Barcelona Tompa
2006-11-19 21:21
Dani:
Visst kommer det krävas betydligt bättre spel för att slå W Bremen och det räknar jag kallt med att det blir. Har väldigt svårt att tänka mig art vi missar åttondelen i C.L.
Barcelona -BARCA-
2006-11-19 21:20
Hoppas vi går vidare från champions legue gruppen eller vad tror ni???
Barcelona Tompa
2006-11-19 21:17
Jag tippade 2-0 seger, blev 4-1 istället...

Rent spelmässigt ingen höjdarinsats men man visade ändå upp en härlig effektivitet i avsluten. Dinho osynlig långa stunder men ändå inblandad i alla målen... Kul för den hårt ktitiserade Guddy att får göra 2 mål.

FORCA BARCA!
Barcelona saviola7
2006-11-19 21:10
Ska jag va ärlig,så va jag inte alls orolig att vi skulle tappa poäng ikväll!FORCA BARCA!
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-11-19 21:09
härligt match idag =) Guddy visar att han kan. Vad gjorde Giuly på plan idag, inte mycket =(
Barcelona Dani
2006-11-19 21:09
Frågan är hur stora växlar man kan dra av den här matchen. Det var nervöst fram till 3-1. Sedan var det uppgivet i Mallorca, som dessutom var i numerärt underläge. Jag vill inte kalla det anfallskris, men det är för tidigt att blåsa faran över. Ett par, tre matcher till med sådana här insatser från andravalen skulle göra mig lugnare.

Jag tycker ändå att Gudjohnsen har en del kvar att bevisa - det räcker inte med en bra match. Läge mot Bremen, således.

Jag vill inte på något sätt förringa spelarnas insatser, men det kommer att krävas mer för att slå Tyskarna.

Roligt forum förresten, vad det svänger. Ena stunden skriker folk att det är kris, vilket ska avhjälpas med flera värvningar. Nästa stund är allt hur bra som helst och ingen vill tänka på någon värvning...

Angående värvningar, det är nog knappast aktuellt att kalla hem Maxi, va?
Barcelona A Seleção
2006-11-19 21:07
Härligt att Guddy får sätta två och Ezquerro ett, vi kan väl räkna dit Iniesta också så får alla vara med. :)

Apropå assister och liknande, Ronaldinho och Xavi/Iniesta är nästan alltid med och bygger upp anfallen och skulle allt som oftast få hockeyassist om det hade funnits. Tycker många glömmer deras prestationer, speciellt i andra matcher då kanske andra får den stora äran, de kanske inte gör just den sista passningen men är jäkligt viktiga för Barcelonas spel.

Skönt med serieledning igen nu. :D
Barcelona tarrak
2006-11-19 21:06
zebra/Sant. Jag anade som sagt att det var min begynnande alzheimer som spökade;)
El Conejo
2006-11-19 21:05
Ämne: Barca#1

Har för....
Man blir glad och se att det finns folk som hejar på lag som Mallorca,Villareal mm. Har full respekt för såna supportrar och speciellt när dom erkänner saker men kom ihåg att ni var duktiga i början av matchen vi hade svårt i början men sen på slutet av första så kom vi igång och så blev det lite darrigt och när ni gjorde 1-2 men vi var det bättre laget.

Lycka till i framtiden! Ni har ett bra gäng! Arango,Basinas, Maxi o så finns det många fler.

VISCA EL BARCA!
Mallorca zebra
2006-11-19 21:03
tarrak

Har du sett Cafu spela fotboll=)
Barcelona La Rambla
2006-11-19 21:03
zebra:

Tack själv för god match. Utvisningen hjälpte väl till lite, för annars kunde det blivit nervöst på slutet för oss. Ni var på gång där. Tankspritt av Varela att kapa i det läget.
Barcelona tarrak
2006-11-19 21:01
Imponerande att vinna så stort trots ganska dåligt spel och alla problem inom laget. Kul att spelare som Oleguer och Ezquerro får lite speltid och att vi kunde vila några andra.

Brukar Iceman spela med tuggummi? Tror inte att jag sett någon utespelare göra det sen Rudi Völler, men det kan å andra sidan bero på mitt guldfiskminne.

Sist men inte minst måste jag återigen citera dagens "bästa" inlägg: "Underbart att Eidur är på topp. Man blir inte nervös för 5 öre även om han får ett friläge."
Mallorca zebra
2006-11-19 21:00
Barca#1

Har för mig att Iniesta gjorde en assist o även Deco på Gudjohnsens mål!! Märkligt att du får det till 4 assist till världens bäste!! Att han är inblandad i målen håller jag med om annars!!

Rättvis seger Grattis
Barcelona La Rambla
2006-11-19 20:59
Nej, Ronaldinho slår kanske inte sista passningen på alla målen, men han är med och bygger upp alla. Spelförståelse och split vision som få i världen just nu.

Anfallskris? Nej inte precis. Kanske inte vårt absolut starkaste anfall just nu men det räcker trots det en bit. Vi behåller ledningen i ligan. Nu är det bara att hoppas att alla går stärkta ur detta och presterar bra i kommande Champions League som stundar.
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-11-19 20:57
Vi har 5 anfallare med Saviola inräknad. Ezquerro visar att han OTROLIGT orättvist underskattad och oanvänd i Barcelona. Anfallskris?
Barcelona La Rambla
2006-11-19 20:56
Mr Barca:

Kan bara instämma. Känns extra skönt när man själv predikat tålamod när det gäller islänningen. Kanske han kan få lite lugn och ro nere i Barcelona nu också.

Otroligt ändå, hur en relativt blek och stundtals osynlig Ronaldinho trots det ligger bakom alla fyra målen. Kul för Santi att hänga en balja. Roligt att se hur Ronaldinho springer som en tok för att gratulera honom för målet. Kändes som om hela laget var riktigt glada för Santis skull.
Barcelona Barca#1
2006-11-19 20:55
Om ronaldinhos håller den här lägsta nivån kan det gå jätte bra för oss(ligger bakom alla mål). Effektivitet i anfallet och skönt att dom som ska ersätta etoo och messi får göra mål.Inte alls imponerande spel och vad gjorde marquez vid mallorcas 2-1 mål?
-Disaster-
2006-11-19 20:54
Spela Ronaldinho fram till alla målen?
Barcelona hammabarça
2006-11-19 20:54
Ezquerro kom in och gjorde det bra. Till skillnad mot Giuly har han lite tyngd i kroppen och klarar av närkamper. Kanske dags att testa honom från start?
Barcelona Mr Barca
2006-11-19 20:51
Starkt av barca, men Guddy. Ojojoj. Vilken kyla killen besitter. Hoppas alla kritiker håller tyst nu. Han har visat vilken klass spelare han är.
Barcelona Holländaren
Ezquerro är en mysig gubbe.
Barcelona Kamelen
Ezquerro visar att han bör starta nästa match i förmån för Giuly. 4-1!
Barcelona ante87
2006-11-19 20:50
Ezquerro!!!
Barcelona Blaugrana_1899
Underbart av liraren Iniesta!

Vilket dilemma för Rijkaard om mittfälltspositionerna, vilka ska starta? alla 3 Xavi, Deco eller Iniesta är för bra för att sitta på bänken, Deco är given för mig, man kanske skulle kunna formera en uppställning me alla 3 där Xavi eller Deco tar en lite mer deffensiv roll, det funkar ju mot lag som inte har speciellt stora mittfälltare, sen mot tungre lag kör man med en renodlad Pivoté!

GOOOOAL ! 1-4 :D
Barcelona Barca#1
4-1 ezquerro
Barcelona La Rambla
2006-11-19 20:46
Gol de Draculinho!

Vi får tacka för att Varela tappade huvudet totalt när han kapar en spelare och redan har ett gult kort. Ronaldinho blek idag, trots det iblandad i varje mål. Märkligt. :)
Annons: