/spanien/barcelona/forum/23775.aspx/spanien/barcelona/forum/23775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona C_A
2007-05-27 00:07
Skitsamma egentligen...alla håller på samma lag, det hade kvittat oavsett om det var offside eller inte, passningen hade förmodligen gått fram på samma sätt ändå. Gott jobbat av Barca ikväll, kämpaglöd. Ha det gött, sov gott, I will!
Barcelona Messi_89
2007-05-27 00:06
vadå??? de är la klart att man kan bli offside om man kommer två spelare fri mot målvakten..spelas bollen framåt o spelaren är framför så är det ju offside

målet är ju itne o snacka om....DE ÄR JU LÄTT INTE OFFSIDE.ronaldinho är ju fan i linje med etoo samtidigt som backen o målvakten är bakom..
Barcelona hammabarça
Är det någon som har riktig koll på om Samu är avstängd lr inte?
Barcelona Barcelonito
OKEJ DET HÄR ÄR ENLIGT REGELBOKEN:
Om 2 spelare är ensamma mot målvakten men den spelaren som får bollen är framför den som passar så är det offside.

Om Den spelaren som får bollen är bakom den som slår passningen är målet godkänt.

Så Ronaldinhos mål är korrekt eftersom han står bakom Eto'o.

Jag ringde upp en div. 1 domare..
Barcelona La Masia
kalle7

Ja det kan bli offside när två spelare kommer fria mot enbart målvakten. Om en passning slås framåt till en medspelare i detta läge är det offside.
Barcelona kalle7
C_A menar du mig? Jag bara undrar hur det är när två spelare kommer HELT RENA med målvatken. Om det kan bli offside i det läget? Lugna dig lite :)
Barcelona Gabriel
Rambla

Shuster förtjänar inte sitt sociomedlemmskap hos oss. Twi!
Barcelona Rambla
2007-05-27 00:05
kalle7:

Självklart, men inte om den spelaren som får bollen är bakom i linje till den spelaren som slår passningen framåt. Slår han den bakåt kan det självklart inte heller bli offside, då är ju mottagaren så tydligt bakom ändå.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-27 00:05
C_A

Vem syftar du på?
Barcelona C_A
2007-05-27 00:04
De var inte fria!!!!!! "lär er reglerna" - lär dig öppna ögonlocken innan du tittar!
Rambla

Soppor helt enkelt det är ändå ingen som tar dem på allvar. :D

Schuster kan dra ********* han har lika mycket cule hjärta som laudrup.
Barcelona Rambla
En sak som är svår att tro, är att Schuster faktiskt är socio i Barcelona sen många år. Kändes inte så idag precis. :D
Barcelona Meley
Gabriel
Håller verkligen med om Thuram. Känns ibland lite som den svaga punkten, man vet inte riktigt vad han ska göra. Ibland gör han det riktigt bra men ibland så fattar man inte vad man håller på med. Och det känns som att han inte har riktigt med tålamod, han ska alltid spela upp bollen fast det inte finns några bra alternativ.

Barcelona T#11
2007-05-27 00:03
ronaldinho var det bästa jag sett på länge tills han blev utvisad
Barcelona kalle7
2007-05-27 00:03
Rambla. Kan det bli offside när två spelare kommer fria mot målvakten helt ensamna utan en försvare i närheten?
Barcelona Myrran
2007-05-27 00:02
Hmm... Orkar inte bläddra igenom flera hundra inlägg. Såg att vi vann idag fast vet inte hur för jag va ute på stan och kollade in alla bilar :) Hur va spelet idag? Och varför blev Ronaldinho utvisad?
Barcelona Rambla
2007-05-27 00:02
Det var ingen offside! Jisses, jag höll på att skratta på mig när fjanten Perlskog yrade om offside. Lär er för h-e reglerna! Det enda Ronaldinho behöver tänka på där är att hålla sig bakom Eto'o i linje när denne slår passningen. Soklart regerlrätt mål, inget att snacka om.
Barcelona C_A
2007-05-27 00:01
Nej, jag vet...det var inte dig jag höll med...utan kommentatorerna...jag formulerade det lite konstigt, sorry
Barcelona kalle7
2007-05-27 00:00
C_A jag tyckte inte att det var offisde :)
Barcelona Gabriel
2007-05-27 00:00
Fy fan va skabbig Getafes president är med sitt fula skägg. Odla fågelbo i ditt ansikte så ful som du är, han ser ut som en typisk madridista med sitt fula face inboxat. Skulle verkligen kunna se honom som madrid-president, blääh spott & spyor på honom. Nästan så jag äcklade mig mera på honom än på Calderon, hmm... not possible dock.

Är sjukt nöjd med laget idag pga den visade lagmoralen. Gio gjorde en riktigt bra match. Hela laget kämpade sjukt bra. Men återigen Thuram. Nej alltså, de räcker, ja vill inte se honom hos oss nästa säsong.

De enda hoppet kvar nu är nästa helg. Klarar inte Zaragoza det så hamnar guldet i äckliga madrid pga sjukt regelverk. Alla andra stora europeiska ligor väljer målskillnad. Tom Italien kör en avgörande sista match istället. Men i Spanien så gäller det inbördesmöten, wtf varför? Två möten av hela säsongen ska avgöra vem som varit bäst en hel säsong?! Bullshit säger jag. Och dett med en "mini-tabell", hur i helvete kan det prioriteras före målskillnad? Idioti!

Nåja, hoppas Sergio fuckar upp madridhoppet nästa helg och vinner ligan åt Barça på ett sätt som han kanske inte inbillat sig som liten.

Visca!
Barcelona Barcelonito
2007-05-26 23:59
Eftersom Ronaldinho är bakom Eto'o när passningen kommer så e det inte offside
Barcelona kalle7
La Masia;

Om två spelare kommer fria med målvakten från halva planen. Inte en försvarare i närheten. Då kan det väl inte bli offside hur spelarna än bär sig åt? Eller har jag fel?
Barcelona Meley
Hoppas verkligen att de överklagar Eto'os gula kort. För jag ser inget fel men jag kanske missade något?
Men jag vill att Iniesta spelar på Ronaldinhos plats hur som helst. Eftersom att Edmilson också är avstängd så får antagligen Motta spela pivote, eller hinner Marquez komma tillbaka med tanke på uppehållet?

Aja, riktigt stolt över Barcelona. Man visade verkligen hjärta idag. Synd bara att vi inte gjort det hela säsongen.
Barcelona Holländaren
Victor Valdes, 4
Bra räddningar, tog allting. Såg lite shaky ut på någon hörna men spelade extremt bra med fötterna.

Giovanni van Bronckhorst, 5
Exceptionellt bra på vänsterkanten. Släppte inte en jävel över bron och slet grymt hårt.

Liliam Thuram, 4
Bra, resolut och lugn. Misslyckas dock i markeringen någon gång och ser generellt ganska seg och klumpig ut.

Carles Puyol, 4
Spelade riktigt bra och bröt väldigt många bollar. Dock; släppte förbi sig ett par bollar som blev farliga lägen.

Belletti, 4
Mycket bra, samma som Gio bara det att han stod för någon miserabel chansbrytning och inte vårdade bollen lika bra. Jobbade hårt och blev väldigt trött.

Edmilson, 5
Laget ser otroligt stabilt ut med en Edmilson i form. Vann väldigt mycket boll och blev också han väldigt trött.

Xavi, 4
Sprang väldigt mycket och täckte ytor. Distribuerade bollen bra. Kom dock aldrig riktigt in i spelet.

Deco, 5
Jobbade hårdast av alla som vanligt och var dessutom mycket framgångsrik i offensiven.

Lionel Messi, 5
Många, härliga rusher. Tappade bollen lite onödigt några gånger men det kompenserades av otroligt slit.

Samuel Eto'o, 5
Mr Barcelona sviker aldrig och jobbade fantastiskt hårt även han. Gnällde ganska mycket och fick ut rätt lite i offensiven men höjde laget med sin arbetsvilja.

Ronaldinho, 1
Provocerad eller inte, det var genuint idiotiskt och en ganska enkel match blev ganska svår. Gjorde vad han kunde för att förstöra för sina lagkamrater, för fansen och för fotbollen.

Oleguer, 3
Ser rätt stabbig ut men var inte miserabel. Stod oftast rätt och det räckte långt. Bra, mycket bra, markering vid Getafes stora chans.

Tränare betygsätter jag mycket sällan eftersom en tränare i princip inte kan göra något under match eftersom spelarna inte hör ändå, men Rijkaards insats var i mina ögon ändå oklanderlig. Motta in lite tidigare kanske.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
är det nån mer än mig som vill hylla Oleguer för hans brytning?

nej eto'o 'är inte avstängd nästa match

2007-05-26 23:58
Vem fan bryr sig vad madrid fans har att säga dem är lika kunniga som tv4 Kommentatorerna. Speciellt de som yttrar sig på detta vis(Loosers)
Barcelona C_A
kalle7: Jag håller med om att det var offside...passningen var klart framåt, det VAR dessutom en spelare emellan. Man kan se på bilderna att ronaldinho och eto'o själva stannar upp efter målet, kollar på linjemannen och ser att han missar offsiden...fattar inte vad som hände...men klagar inte alltför högljutt
Barcelona Barça-Ronnie10
Otroligt skönt med tre poäng ikväll. Har inte varit så här nervös i en hemmamatch på länge. Eto'o och Messi spelade ju väldigt bra tillsamans, Ronnie var bra i första men bäst tycker jag att Deco var, han springer hela tiden och har mycket farliga frisparkar och framspelningar.

Visca el Barça!
Barcelona T#11
STOLT BARCA FAN!!
vilken kämparinsats!
Älska barca!

MES QUE UN CLUB

Barcelona La Masia
kalle7

Nej passningen går inte bakåt. Eto'o lägger den snett framåt. Men tror ändå inte att det var offside, Ronaldinho låg bakom Eto'o när passningen slogs.
Annons: