/spanien/barcelona/forum/23774.aspx/spanien/barcelona/forum/23774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexC
2006-11-21 17:43
Rijkaardgate har det spekulerats om har pa TV och i tidningarna redan forra veckan. Sa for att klargora sa ar detta inte enbart ett rykte dar italienska medier forsoker hitta pa en saljande story.

Sad but true.
Barcelona Myrran
2006-11-21 17:29
Barcanotiserna va ju faktiskt glädjande i det här läget... Får än att se på den ljusa sidan.
Barcelona EsCúle
2006-11-21 17:20
Jag förstår inte varför Frank skulle vilja sluta som coach i Barcelona, trivs han inte eller? Får han för mycket kritik, nej det tror jag inte.
Barcelona La Rambla
2006-11-21 17:07
För det första så har Rijkaard kontrakt till 2009. Det stämmer att han har en klausul att bryta kontraktet tidigare, och då avstå lön från klubben.

För det andra, när blev Johan Cruyff sportdirektör i Barcelona?

En massa skitsnack från italiensk media precis som vanligt.
Barcelona Menos Mal
2006-11-21 16:55
..OCH! varför har det inte stått något om detta i spansk media ?

Barcelona Amauri
2006-11-21 16:31
Rijkaard aktuell för Milan
Barcatränaren Frank Rijkaard kan komma att lämna klubben för att ta över rodret i Milan kommande säsong, uppger italienska medier under tisdagen.
Den holländske taktikern är kontrakterad hos Barcelona fram till 2008, men han har dock en klausul i sitt kontrakt, som döpts "Milanklausulen" vilket innebär att han kan bryta sitt kontrakt i sommar för att ta över Milan.

Rijkaard har länkats ihop med Milanoklubben allt sedan det ryktades om att Carlo Ancelotti lämnar tränarposten i Milan till sommaren. Även han är kontrakterad till 2008.

Uppgifter från Gazzetta dello sport gör även gällande att Rijkaard tröttnat på det spända förhållandet mellan honom själv och Barcas sportchef Johan Cruyff.

Enligt den rosa sportbibeln hänger allting på hur det går för de bägge klubbarna i årets upplaga av Champions League. En annan möjlighet som diskuteras är att Rijkaard tar ett sabbatsår efter säsongen, för att sedan ta sig an en ny utmaning 2008

faaan
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-11-21 16:29
Ämne: har läst om att Rijk....
Vart lästa du det då? Någon säker källa? Skulle inte tro det...
Barcelona Amauri
2006-11-21 16:27
har läst om att Rijkard kommer kanche att flytta från barca han har bara kontrakt med barca till 2008
sägs att han ska till ac milan
ancelotti från milan har ochså till 2008
Barcelona PUYOL-5
2006-11-21 15:57
Hoppas elmander kommer så det blir ännu en svensk i barca som ska göra succe
Barcelona EsCúle
2006-11-21 15:29
Jag vill bara ställa en enkel fråga om ni här inne på forumet anser att vi är under "anfallskris"?
I sånna fall. Vem tror ni kan komma till Barcelona?(Inte vad ni hoppas).

Jag anser inte att vi är i någon större kris, men det hade inte vart fel med en anfallare ändå. Jag tror faktiskt att Luque kan ansluta. Killen har inte haft det roligt i Newcastle och vill gärna flytta på sig, han har också uttalat sig om att han gärna skulle spela för Barça. :D
Barcelona Suñol_
2006-11-21 14:02
Sassinho// Nej det är ju inte så vanligt men min farsa kände rektorn på St.Eskil så tyckte det kunde va kul ;)

Barcelona barçaroffe
2006-11-21 11:51
Ja, ungefar en kvart-20 min., beroende pa trafiken, tar det val med taxi till centrum (ca 20 euro). Men, ska man av nagon anledning aka direkt till arenan fran flygplatsen, sa blir det ocksa ca. en kvart, med taxi alltsa. Tar man taget fran flygplatsen far man ju rakna med attt vanta pa nasta tagavgang ocksa. Tror dock att de gar ca. en gang i halvtimmen. Buss tar ca. 45 min-en timma. Den ska ju stanna hela tiden, samt att den inte lamnar flygplatsen forran den ar full!
Tar man forst taget till Estacion Sants, kan man ju ta en taxi darifran till arenan, (Camp Nou ligger tamligen nara Estacion Sants) ca.5 minuter

Valkommen till Barcelona!
Barcelona Myrran
2006-11-21 11:26
Kim //
Riktigt sköna bilder av juniorerna. Skulle absolut inte vilja möta dem i futsal.
Barcelona Kim
2006-11-21 10:31
Räkna med en kvart från flygplatsen in till centrum. Sen tar det säkert en kvart till att komma till Camp Nou. Hur lång tid det tar, beror väl lite på transportsätt. Åker du tåg, så får du byta till tunnelbana i Sanz. Åker du buss, så gäller väl samma sak i första hand. Med taxi kan du nog vara på plats betydligt snabbare.
Atlético Barája
2006-11-21 09:56
Hej, någon som varit på Camp Nou? Hur lång tid tar det ungefär att ta sig ifrån flygplatsen in till arenan?
Barcelona Barca_love
2006-11-21 02:40
vikka skott dem har :D hehe
Barcelona Kim
2006-11-21 01:28
Tänkte bara tipsa om ett trevligt litet futsal-klipp där Barcelonas små juniorer får visa vad de går för.
Barcelona Gabriel
2006-11-21 01:28
Francesc Mitjans R.I.P 1909 - 2006 - One love!

Buenas noches
Barcelona Sassinho
2006-11-21 01:11
Suñol_
hahaha skön du e..jo det har man ju..
för hur längesen gick du i gymnasie? men ofta man läser gymnasie i etuna om man e sthlmare ?
Barcelona Suñol_
2006-11-21 00:16
Angående Elmander så är han inte på långa vägar tillräkligt bra för Barca. Visst han har haft en bra höst men vad bevisar det?
Barcelona Suñol_
2006-11-21 00:14
Sassinho// Nope jag är stockholmare förutom att jag bodde i E-tuna under min gymnasietid, så visst har man härjat på fristadstorget efter blå hade stängt ;)
Barcelona Sassinho
2006-11-20 23:06
La Rambla
det kan stämma när vi får lira tisdag i CL har vi förmodligen otur med ngt i ligan...
med pizarro menade jag att han är en bättre striker än elmander..men som helhet skulle jag hellre se elmander dra på sig den fina blå/röda tröjan !
och nee..vi ska inte värva någon vi bör klara oss utan någon värvning
Barcelona Sassinho
2006-11-20 23:04
Suñol_
hahaha barva !! hahaha den va bra
är du från e-tuna???
Barcelona La Rambla
2006-11-20 23:04
Sassinho:

Jo jag minns Mou nämnde detta förra säsongen, och jag vet att det är varannan gång tisdag/onsdag. Av någon anledning så passar det oss allid illa med ligaspelet.

Pizarro? Eh, en spelare som är på väg utför och som inte ens Bayern vill ha kvar. Nej tack. Hellre då en löpstark Elmander som kan bli en utmärk backup åt Messi. Tror ändå inte vi behöver någon, de yngre från canteran är på väg upp snart.
Barcelona Sassinho
2006-11-20 22:58
elmander till barca? hmm javisst varför inte men i sånna fall som back up för messi istället för giuly inte som någon renodlad striker..men jag kan knappast tro att barca skulle köpa honom men hoppas han är väldigt bra ! plus så är han svensk så man hoppas väl lite mer..finns säkert bättre alternativ..pizzaro som någon nämnde
Barcelona Sassinho
2006-11-20 22:48
La Rambla
det är ingen idé att påpeka på..det har ju mourinho gjort redan förra året och sa samma sak som du skrev nyss..fast då gällde det chelsea och arsenal...tror inte det blev någe bättre för det..kasnke denna säsong men jag vet inte..
men vi lirar ju varannan omgång i CL på tisdagar.. det kanske bara var av en slump nu? jag vet inte men det lär ju bli jobbigt !
vi vinner i alla fall !!
Barcelona Evička
2006-11-20 22:06
barçaroffe
Eidur gjorde det bra igår. Han var kall framför mål precis som han måste vara. Det bådar gott.

För mig hade gärna ketchupen fått komma lite tidigare än i minut 82. De kan verkligen hålla spänningen levande i en match.
Barcelona Evička
2006-11-20 22:04
Alesito
Försumbar, om du frågar mig. Jag tror inte att han kommer till Barça. Det är Expressens idé.
Barcelona Alesito
2006-11-20 22:03
hur stor sannolikhet är det att elmander ansluter sig till barca?
Barcelona barçaroffe
2006-11-20 21:49
Eidur fortjanar lite berom nu, tycker jag! I borjan sag han valdigt obekvam och kantig ut bredvid alla bollgenierna. Och man tankte ju "hur ska det har ga ???" Men nu har han ju borjat bevisa att han fyller en plats i truppen!
Urstark i straffomradet och tar upp bevakning. Kan nog komma upp i en 10 mal i La Liga om han far lite speltid!
Annons: