/spanien/barcelona/forum/23773.aspx/spanien/barcelona/forum/23773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid El cabron
6/23/2007 00:29
vete fan det är inte mina bekymmer.men jag tycker barca skulle satsa mer på en defensiv spelare än o bränna pengar på nåt dom redan har om du fattar va jag menar.finns ingen utav dom som accepterar bänken. O gärna för mig att dom spelar alla på en gång. Kommer bli så feta luckor bakåt=)
Arsenal the Gunners of Emirates
6/23/2007 00:24
El cabron //

mm men jag tror någ han inte skulle ha nåt emot att vila någon match då och då
Real Madrid El cabron
6/23/2007 00:23
nej absolut inte men du fattar va jag menar va?
6/23/2007 00:21
El cabron //

Trodde mer du mena ego med bollen
Real Madrid El cabron
6/23/2007 00:20
kalla det va du vill men tror du att henry vill sitta på bänken, nej.det är en stor stjärna precis som dom andra i trion. Och inbilla mig inte att alla ska spela anfall då kommer ju barca bli sönder kontrade, utan nån defensiv på mitten.det vet både du och jag. INTE MIG EMOT=)
6/23/2007 00:16
El cabron //

Kallar du Henry för ego hehe du verkar inte sett honom så mycket i ditt liv för han är inte ego
6/23/2007 00:15
Iago Falqu//

Det är alltid en tidning/sida som skriver det först sen hackar alla andra tidningar och sidor på
Real Madrid El cabron
6/23/2007 00:14
Hoppas inte ni är nöjda me värvningen av henry.
Ser ni inte va ni håller på att göra, samma sak som real för 2-3 år sen, köpa in massa stora stjärnor som i princip gjort sitt i sin kariär.Ex henry o thuram. jag tycker ni borde satsa på det ni har för det är fan ingen dålig trupp och det säger jag med real hjärta. Den truppen kunde lika gärna vunnit i år för jämt var det. Vill inte bråka bara säg va jag tycker o det är att Henry är bara ett stort ego till, som ni inte behöver. Ni har redan en magisk trio, varför inte köra vidare på den.
Barcelona Myspys
6/23/2007 00:02
När vi väl är inne på Barcahymnen så finns texten och den svenska översättningen i länktips.
Riktigt skön supporterlåt faktiskt...
Barcelona tuner
6/22/2007 23:55
"The move completes Barcelona's desire to put together the best attack in the world, with Henry, Eto'o, Ronaldinho and Messi sharing the three starting spots up front. With a maximum of 55 games next season (excluding internationals), Barca are seemingly confident each of the four can feature in 35 odd games, and remain fresh for the decisive part of the season."
kommer bli grymt bra...
Barcelona PILMA
6/22/2007 23:52
Fc Barcelona / Ronaldinho
det är slut antar jag
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
6/22/2007 23:30
Luça Toni #30

Okej det såg jag inte, :D

Exakt och Xavi är ingen slitvarg som vinner bollar, därimot kan toure vara den spelare som fyller tomrummet som vi för tillfället har.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
6/22/2007 23:26
Just nu Barca leder över madrid i basket. Nån som vet när matchen slutar?. Kan inte basket regler
6/22/2007 23:20
Luça Toni #30

barca broder inte för att jag har not emot uppställningar, men folk ta efter dig och börja dra sina dröm 11or vilket blir aningen jobbigt..

Förresten går det inte alls att lira på det sättet, alldeles för offensivt ingen alls bra balans. Xavi väger tämligen lätt, Hade vi yaya toure tex som är en bjässe som vinner mycket mark kan Xavi sedan samla lösa bollarna.

Tompa

jag håller med, är yaya toure stabilare än edm i de deffensiva och det offensiva återstår att se. Sen så tror jag starkt att vi ror hem Chivu. Klassas de som tillräcklig förstärkning?

:D
Barcelona Tompa
6/22/2007 23:19
Dinho-Etóo-Henry-Messi (om nu Henry kommer) har potential att bli det kanske grymaste anfall ett klubblag haft sedan marängerna hade Di Stefanó, Puskas och Gento. Men för att det här ska fungera på planen krävs även förstärkningar i de bakre leden. Vi måste t.ex ha en superb pivote och backlinjen måste också vara mycket stabilare än vad som var fallet den gångna säsongen.
Barcelona kungfurre
6/22/2007 23:15
Ride_The_Big_One(6)
Jo det är klart att det kommer men om man byter till 4-4-2 men Ronnie och Messi på kanterna och man samtidigt köper Yaya Touré så kommer det ju bara finnas plats för en av Xavi, Deco och Iniesta och det är väl inte troligt att två av dem kommer acceptera bänknötande?
6/22/2007 23:15
rebinho

Återstår att se, stämmer allt så inom några dagar.

El Gitáno

Beror på motståndet, men jag tror att vi ror hem yaya toure och en Xavi bredvid han är väl rätt deffensivt ändå?

Sen så roteras det friskt med Iniesta/Deco?

Teorier hej vilt :D
Barcelona El Gitáno
6/22/2007 23:13
Tompa, funderar också på det, men då måste Deco bort ur startelvan? Det krävs 2 duktiga defensiva mittfältare för att det ska funka. Men visst ska det bli intressant och se hur laget sr ut när sässongen väl drar igång, även om jag håller fast vid att köpet av Henry var felaktigt.
Såvida inte rijkard vet nåt som inte vi vet som te.x att Chelsea erbjudit 2 miljarder för Eto´o ;P
6/22/2007 23:11
Emme

Varför antar du att alla fått sina Henry hysteri ifrån aftonbladet?

Du vet väl att det finns sidor som marca och elmundodeportivo va?

kungfurre

Det kommer som sagt bli förändringar i taktiken som blivit aningen lättläst.

Precis som Tompa skrev i sitt inlägg så tror även jag att det blir en offensiv 4-4-2.

Jag välkomnar förändringar med öppna armar!

Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
6/22/2007 23:07
Ämne: Om det nu stämmer at....
Ja, håller med dig, annars skulle han inte köpa Henry om han har REM.

Ska bli roligt och se hur Rijkard ställer upp.

Mot nästa säsong!
Barcelona kungfurre
6/22/2007 23:06
Någon som tror att Henry kommer acceptera bänk? Eller kommer han kräva plats i startelvan? Han har ju trots allt varit skadad större delen av den här säsongen.
Barcelona lellefs
6/22/2007 23:05
Fyfan va stekigt me Thierry i truppen :D

Bienvenue Thierry Henry!

Visca Barca !
Barcelona Tompa
6/22/2007 23:05
Om det nu stämmer at Henry är klar för Barca så skulle jag tro att Rijkaard kommer satsa på en mycket offensiv variant av 4-4-2 som i praktiken blir 4-2-4 när Barca anfaller. Henry-Etóo längst fram och Ronaldinho-Messi på kanterna.

Jag tror inte att Henrys troliga ankomst innebär att någon i REM trion bänkas, Rijkaard måste ha tänkt igenom ordentligt hur han ska få plats med alla 4 samtidigt.

FORCA BARCA!
Barcelona Belletti #2
6/22/2007 23:01
Enligt Sky sports

Spanish newspapers have also reported the story, but a spokesman from Barcelona has told Sky Sports News that the deal is not yet finalised.
6/22/2007 22:53
Alenoinho

Inte alls, jag vet att det blir väldigt offensivt men Ronaldinho i nån slags mittfälts pos på hemma plan. Vare sig detta blir en succe lr inte återstår att se men förvänta dig att se han längre ner om Henry nu är klar som länken antyder. Ronaldinho får en ny roll jag välkomnar eventuella förändring, första tanken som alla får då är han kommer inte kämpa men nu måste han ju mer eller mindre hjälpa resterande spelarna på mitten. Sen så får vi en Ronaldinho mer involverad från mitt plan och större syn på planen.

Vare sig vi får nyförvärv så tror jag starkt att det blir 4-4-2 på bortaplan, tokoffensiven sparar vi till hemmaplan eller vad säger ni andra?

Detta är då min teori om hur det kommer att se ut och inget konkret.
Barcelona el diablo
6/22/2007 22:51
Nä men de flesta härinne är nog överens med mig om att det var en fruktansvärd dålig värvning men jag tycker många klubbar spårar ur lite när det gäller sådana här spelare, och det måste finnas hjärta och själ i klubben för att kunna överleva både för fans och dem själva.

Jag är övertygad att Barca hade kunnat spendera dedär pengarna på något viktigare. Alla har rätt till sin åsikt att tycka vad man vill utan att skämmas.
Barcelona Civello
6/22/2007 22:49
Kollade på CNN nyss, där deras utsände reporter Pedro Pinto rapporterade direkt från Barcelona.

Enligt honom så ska den senaste nyheten i Spanien vara att Henry kan komma att anlända till Barcelona redan imorgon för att göra en medical. Detta enligt "en officiell källa nära klubben".

Någon som hört något mer om det här?
Barcelona Cristocea
6/22/2007 22:48
Om nu Henry kommer. Tro ni att han kommer även bära nr 14 på tröjan som han gör i Arsenal?
Barcelona Alenoinho
6/22/2007 22:27
Ni verkar inte fatta att En måste ryka av R.E.M och då syftar ja på etoo. Och fan är etoo bättre än henry + att han har ett barca hjärta till skillnad av henry.. Henry vill inte sitta på bänken och etoo vill inte sitta på bänken.. Aja ska bli kul att se hur de blir..
Barcelona El Gitáno
6/22/2007 22:27
Ja, men likväl tycker jag att det är en onödig värvning. Han blir ju ändå vår 4'e anfallare?
Annons: