/spanien/barcelona/forum/23771.aspx/spanien/barcelona/forum/23771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ravo
2006-11-19 01:14
Despite a spate of injury problems, Rijkaard suggested on Saturday that he is not counting on new signings in the winter transfer window and appears to have full confidence in the men at his disposal: "I hope there aren't any more injuries but we have to look forward to the upcoming matches. In football you always have to focus on the present and for the moment we're saying calm. However, I can't say what may happen in the future".

Han vill även ta upp Dos Santos!! ^^ men Marquez måste få sitt pass först.
Barcelona Q
2006-11-19 00:59
Sevilla vilket grymt lag dom har, unga talanger med rutinerade spelare. Vilka kant spelare dom har så väll backarna som mittfälts ytranna!!och livs falriga anfalare, kanoute grymt bra blir lite avis när man inte har sån spelare skulle va bra o ha sån spelare som är riktigt duktig på huvudet! Sen önskar jag att vi köpte alves till sommaren tror aldrig det komme hända men endå!sevilla är ruggit bra iår.
Barcelona Kamelen
2006-11-19 00:30
Allvarligt, diskutera en försäljning av Motta? En av de mest lojala spelarna vi har i dagsläget. Väldigt allround dessutom. Visst, han är kanske ingen mittfältare av världsklass men som La Rambla säger så kan man inte ha världsklass spelare som rotationsspelare, visserligen har Chelsea det men alla vet att just dem är ett undantag.

Sen tycker jag själv det vore väldigt intressant att se Ustari i Barça då det jag har sett av honom har varit riktigt imponerande. Kanske vore bra för Valdés att ha någon kollega 'flåsande i nacken' så att säga. Kan hända att han känner sig alltför bekväm då han vet att Jorquera säkerligen aldrig kommer ta hans plats. Men visst, en forwards är att prioritera i dagsläget.

Bona nit!
Barcelona Evička
2006-11-19 00:03
Ravo
Tja, om jag har tippat fel vet jag inte, men jag hoppas att jag HAR fel. ;)
Barcelona -BARCA-
2006-11-19 00:02
Vilken publik sevilla har!!! jävlarrrrrr
Barcelona r.Hyder
2006-11-18 23:26
La Rambla

Ja du, vilken match! Grymt bra stämning på arenan.

Daniel Alves, vilken lirare, hans yttersida som pass till L.Fabianos mål var jävligt fin och känslig.
Barcelona Barca#1
2006-11-18 23:19
Sevilla-Valencia en match som är värd att se på.. Vilken passning av Dani Alves:O Världsklass. synd att vi inte värvade honom i sommras
Barcelona anderzzon_
2006-11-18 22:56
mer än en passion, ett liv!//
Om inte jag minns fel spelade Motta från start i båda åttondels-mötena mot Chelsea i fjol. Han spelade också åtminstone en av matcherna mot Benfica i kvarten. Så kom inte och säg att vi inte hade nytta av honom. Dessutom räknas han en "egen produkt", precis som Messi och Dos Santos. Och sen när måste man göra assist för att räknas som passningsskicklig?
Barcelona La Rambla
2006-11-18 22:56
Vad är det för struntprat? Motta duger som ett alternativ. Han behöver inte vara ordinarie på något vis. Säg de lag förutom Chelsea som har råd att låta världklasspelare sitta på bänken? Hur länge stannar en sådan spelare? Lycka till med att få Rijkaard att hålla med om den åsikten. Han tycks anse att Motta duger att ha i truppen. Det borde vara nog för att lägga ner diskussionen.

Vilken match Sevilla-Valencia. Sjuk stämning på den arenan och den publiken. Det blir inte många utav topplagen som kniper någon poäng där nere. Fasar för den matchen. Vi får hoppas att det finns ett försprång till de andra lagen när det väl blir dags.
Barcelona mer än en passion, mitt liv!
2006-11-18 22:53
Ämne: Det kan hända att du....
det låter bra, visca barca!
Barcelona Ghazza
2006-11-18 22:51
Det kan hända att du har rätt i att Mottas utveckling har stannat upp. Jag vill dock ge han fler chanser till att kunna spela upp sig. Han har aldrig varit ordinarie utan endast gjort spelat 1-2 matcher på raken för att sedan sättas tillbaka på bänken. Jag vill först se honom spela 30+ matcher på en säsong och sedan göra min slutgiltiga bedömning av honom. Jag återkommer när den dagen kommer ;)
2006-11-18 22:41
Ämne: Ämne: Ämne....
hur många assist har han slagit? jag kollar på samma matcher som du gör och han styrka hjälper honom ingenting om han inte är tillräcklig snabb för att hänga med motståndaren. vi vann båda titlarna just pga av att han inte fick spela, tänk om vi skulle vara tvugna att använda honom det är det jag menar vi borde byta honom mot någon annan samt att jag gillar inte konceptet att vi i barcelona inte ska sträva efter att ha de bästa spelarna antingen de som är egna produkter som messi och do santos eller utifrån. ingel personligt mot motta men han är inte tillräcklig bra för att spela för oss
Barcelona Ghazza
2006-11-18 22:34
Ämne: Ämne: Jag vil....
Jag har aldrig påstått att han är teknisk eller snabb. Han är ingen dribbler, men det finns många olika vinklar av teknik. Han har en grundteknik som är bra och den klarar han sig på. Passningsskicklig är han absolut. Ser du inte det vet jag inte vad du kollar på.

Och sedan förstår jag inte hur du kan säga att vi måste ha andra spelare för att kunna vinna allt. Vi vann CL och Ligan förra året med dessa. Även om Motta inte var ordinarie klarade han sig bra mot kvalificerat motstånd. Visst finns det bättre spelare ute i världen, men jag gillar inte konceptet att sälja en spelare bara för att han inte tillhör världseliten.
2006-11-18 22:09
Ämne: Jag vill absolut int....
Jag anser att han har fått chansen alldeles för många gånger och de har han inte tagit. Han är överskattad dessutom så är han varken teknisk, snabb eller passnings skicklig som du påstår. han är en sidledsspelare som antingen är skadad eller spelar dåligt. hur många matcher har han spelat bra. samtidigt så har vi inte råd att ge en spelare chansen att lyckas enbart för han är ung, isåfall hur många år?
Och så att ni vet så har valdes en av de mest dåliga statistiken, han är bland dem som släpper in mest mål på antal skott, även där kräver jag mer även fast han är ung. ibland måste man kunna vara objektiv även fast jag älskar laget så anser jag att om vi ska vinna allt så är dessa spelare inte av hög rang.
Barcelona Smogen
2006-11-18 22:08
Evička

Tänkte att med min starttia klarar vi oss utan en målvakt...eller så tänkte jag att Valdes är hyfsat självklar i mål. :)
Barcelona Gio Dos Santos
2006-11-18 22:01
kolla på spelschema till vänster precis som alla andra gör för att få reda på sånt.
Real Madrid zidane_10
2006-11-18 21:55
när skall ni spela?
Barcelona Ghazza
2006-11-18 21:38
Jag vill absolut inte se en försäljning av Motta. Det tar tid för en spelare att komma in i privote-rollen och eftersom Motta endast är 24 år så tycker jag att man borde hålla fast vid honom. Vem vet, om han håller sig skadefri så kanske vi har en världsstjärna om fem år. Han har absolut potentialen att lyckas. Stor, stark och passningsskicklig.

Ang en ny målvakt så tycker jag Valdes är mer än godkänd för oss. I sina bästa stunder så räddar han oss med helt enastående parader. (Det visade han bl a i CL finalen.) Ibland kommer tabbarna, men också han är ung. Ge han tid bara. Ett annat plus för dessa båda herrar är att dem båda kommer från canteran.

Visca!
Barcelona Barca_love
2006-11-18 21:31
Ny målvakt? vi har ju Valdes han e hur bra som helst.han är ung också
2006-11-18 21:16
Vi borde sälja motta då han är bland de sämsta spelaren i truppen och de pengarna kan vi använda till att köpa en ny och bättre målvakt, mer än så behövs inte då do santos är vår nya super stjärna och skulle nog kunna göra under istället för guddy.
Barcelona Ravo
2006-11-18 21:05
men om man litar på tixi så har han sagt att han inte kommer köpa en ny anfallare under säsongsuppehållet.
Barcelona Messidinho 10
2006-11-18 20:54
Ämne: om jag ska vara ärli....
Håller med Ravo om att det skulle vara bättre med att ta upp en junior ( DOS SANTOS ) Isället för att lägga ut pengar på någon som sedan ändå kommer att petas då Messi och Eto´o kommer tillbaka från sina skador.
Barcelona Ravo
2006-11-18 20:30
har du tippat fel?
Barcelona Ravo
2006-11-18 20:29
evicka vi får nog klara oss utan en målvakt :P.
Barcelona Evička
2006-11-18 20:29
Smogen
Din startelva är en starttia. Har du glömt någon eller har du ett nytt spelsystem? ;)
Barcelona Ravo
2006-11-18 20:24
om jag ska vara ärlig så vill jag hellre se en junior än att köpa en ny spelare bara för att spela ett par matcher innan messi och eto'o blir friska och kommer i form.
Barcelona Barca_love
2006-11-18 19:57
Helsingborg redo när Barça ringer
Barcelona Smogen
2006-11-18 19:54
min startelva som jag anser...alltså inte vad jag tror.

ronnie Guddy Giuly
Deco -xavie
Marquez
gio Thuram Puyol Zambrotta

och in med iniesta i andra halvlek, ut med thuram och ned med marquez i backen och xavi som defensiv.
Barcelona el diablo
2006-11-18 19:45
Håller nog med "viking inter" om att "de gamla" håller aningen högre klass än Dinho. Mallorca-Barca brukar ofta bli sevärt. Farfan måste till Barca snart helst nästa år.imponerar stort i Psv. Paulo Guerrero är också välkommmen.
Barcelona hola bandola
2006-11-18 19:39
Ämne: Here we go again... ....
eller hur hahaha :)
Annons: