/spanien/barcelona/forum/23770.aspx/spanien/barcelona/forum/23770.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona saviola7
2006-11-18 16:09
Ronaldinho är den bästta fotbollspelaren som har funnit någonsin.FORCA BARCA!
Real Madrid d.said
2006-11-18 16:02
Suñol_/
jag menar inte att han uppfann nånting utan det jag har sätt av fotboll..han har spelat vackrast..sen finns det massa gamla storstjärnor som spelar fint men jag tycker fortarande att zizuo är i klass för sig..med undantag av maradona kanske:)
Barcelona Suñol_
2006-11-18 15:54
d.said// Värt att se? Visst Zidane är stor inget att snacka om men att det var han som uppfann "the Beautiful game" är inte sant...
Barcelona Suñol_
2006-11-18 15:52
Realpwnage!// Ok visst Chelsea matcherna är kanske inte så roliga men målet på Camp Nou som Ronaldinho gjorde är yppersta världsklass. Ronnie har gjort ett dåligt VM vilket hela det brasilianska laget framför allt Roberto Carlos som inte ens brydde sig om att ta markering på Henry i Kvarten. Och sedan så var han osynlig i CL-finalen men det ordnade sig till slut endå ;)
Real Madrid d.said
2006-11-18 15:49
Alla verkar prata om Ronaldinho och hur dålig han kan vara osv..det är inget snack om att han är en stor världspelare..kanske den bästa..men ronaldinho har spelat på samma sätt under 2-3 år i spanien och det går inte att bara köra på..mos¨tåndarlaget vet att om man håller ronaldinho bra så är halva matchen vunnen..därför försöker man och dem bättre lagen lyckas..därav han inte briljerar lika mycket i "stormatcherna". skillnaden mellan han o zidane tycker jag är att zidane var bra exakt alla matcher när han va som bäst..det gick inte att bara punktmarkera han..ronaldinho måste lära sig att hitta andra alternativ när det inte går som vanligt..men om man ser i helhet tycker jag att zidane klart är bättre än ronaldinho..inte för att jag älskar real utan för att han gjorde allting rätt på en fotbollsplan..han gjorde fotbollen värt att se!
Tack för mig
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-18 15:41
Ämne: Semifinalen mot Mila....
Semifinalen mot Milan kan jag ge dig, men VM-finalen 2002? Tyskland spelade faktiskt ganska bra, raderade ut många av Brasiliens stjärnor, förutom Ronaldo. Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med mathcerna mot Chelsea. Om du menar hans stillastående mål så är det ju bara att applådera och se glad ut. Sen om du menar förra året då ni slog ut Chelsea? Då tycker jag det var en ganska lam tillställning. Brukar ju bli så mot Chelseas köttmur och sen att Chelsea fick rött kort var en annan femma. Nej, stora matcher är inte bara VM- och CL-finaler.
Barcelona Menos Mal
2006-11-18 15:29
Det är ingen idé att ha disskutioner med Maränger, man kan inte komma fram till något vettigt iallafall utan det blir bara massa tjafs.

99.9 % av det som skrivs är det ju bara att skratta åt, inget att disskutera ens.

Visca El Barca.
Barcelona Imadinho
2006-11-18 15:28
2-0
Barcelona Suñol_
2006-11-18 15:27
Semifinalen mot Milan? Matcherna mot Chelsea? VM-finalen mot Tyskland? Eller varför inte kvartsfinalen i samma VM mot England. Ok han har inte gjort som Maradona vunnit ett VM i princip själv men å andra sidan så har ju ingen förutom möjligtvis Garrincha 62 gjort det. Menar du att Stora matcher bara är VM-final eller CL-final eller?
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-18 14:56
Ämne: Real kanske skulle b....
Ähum, i mitt tycke så tillhör Ronaldinho en kategori superstjärnor som har oförmågan att prestera i de riktigt stora matcherna. Lägg till Henry i den kategorin också. Ja, som jag skrev så är detta i mitt tyckte så ni får ju tycka att Ronaldinho är de stora matchernas man som t.ex. Ronaldo och Zidane. Missförstå mig inte nu, både Ronaldinho och Henry är riktigt bra spelare. Nu kommer någon säga att Ronaldinho smekte oss på Bernabeu förra året, och den matchen kan jag hålla med om att det är en stor match. Dock var Barcelona i en framgångsvåg då, så hela laget spelade ju skitbra.
Barcelona Barca#1
2006-11-18 14:18
Nu kan vi lägga trezegoal drömmarna bakom oss enligt tuttosport har manu lagt ett jättebud och juventus letar redan efter en ersättare..Det var synd Trez är ju en jäkligt bra striker
Barcelona Dani
2006-11-18 14:02
Angående matchrapporten.

Däri står att Motta är avstängd, men annullerades inte det röda kortet av högre instans?
Barcelona Puyolinho
2006-11-18 13:57
Jag rekomenderar mitt länktips ;P
El Conejo
2006-11-18 12:55
vilket mål av Bojan Krkic! Nästan finare än Maradonas :P
Barcelona C_Ericson
2006-11-18 12:13
Real kanske skulle behöva en Ronaldinho?
En kung som kan kliva fram när det gäller, som tex mot Zaragoza!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-11-18 12:09
reyes är kung

Vad pratar du om?
han har tagit sitt ansvar och gör i stort sett mål i varje match spel mål,straff,frisparkar begränsa inte hans målproduktion till straffar.
Barcelona Azar
2006-11-18 11:56
vem lirar vänterback imorgon?
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-18 11:28
Ronaldinhooo.
En kompis fixade den.
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-11-18 10:56
Fc Barcelona / Crisiano Ronaldo, var fick du din "bild" ifrån? :)
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-18 10:33
Är det någon som vet när copa del rey lottas?
Barcelona Barca_love
2006-11-18 04:09
joo men du har rätt :P .ja tkr iaf att Barca spelar mest underhållande.
men tycker också Pl är roligt att kolla på d är spännande :D
Barcelona Lion0
2006-11-18 01:55
Barca_love

Då har du inte sett lag som Athletico Madrid, Sevilla, Villareal spela då dom spelar underhållande fotboll ibland men barca spela mest underhållande :D. Men det beror på, jag menar, är man teknisk så tycker man säkert att La Liga är mer underhållande, gillar man spela tufft o.s.v så går man till England.
Real Madrid reyes är kung
2006-11-18 01:48
Ni får c till å värva några striker nu ser ingen riktig striker hos er nu förutom etoo men han är ju borta ronaldinio gör bara mål på straff. men lycka till å hitta nått nu i januari.
Barcelona tarrak
2006-11-18 01:48
Jag vill understryka att jag på intet sätt anser att PL skulle vara bättre för att de har ett högt tempo, snarare tvärtom. Ofta ser det snarare ut som pojkfotboll där alla jagar bollen fram och tillbaka i en orgie av felpassningar. Av det jag sett så är det bara Arsenal och Man U som spelar en underhållande och välspelad fotboll i årets PL.

Att vi inte kunde lägga vantarna på Evra grämer mig oerhört.
Barcelona Suñol_
2006-11-18 01:36
Visst PL är den mest tempostarka ligan generellt, vilket visar sig i att många spelare har svårt att hantera tempot. Men när det gäller snabbheten i passningsspelet så är topplagen i La liga fan så mycket bättre och det har också visat sig internationellt.
Barcelona Barca_love
2006-11-18 00:59
hoppas sevilla och valencia spelar ovgjort imon :)
Barcelona Barca_love
2006-11-18 00:52
ja tkr att PL är mest underhållande :D
Villarreal Pale Male
2006-11-18 00:50
Myrran//

Vilken liga som är mest underhållande är omöjligt att säga. Däremot är det enkelt att se vilken som har högst tempo. PL.
Barcelona tarrak
2006-11-18 00:49
Myrran/Vad man menar med att tempot är högre i PL är att det är mer rakt på hela tiden, medans den latinska stilen innebär att man ofta saktar ner spelet för att sedan göra snabba omställningar. Ditt prat om att man skulle passa snabbare i sidled i Spanien har jag svårt att se var du fått ifrån.
Barcelona Myrran
2006-11-18 00:47
Pale Male //

Bra poäng där. Nu har Pale Male sagt det så bra så nu ger jag mig PL har bättre tempo, men la liga är mkt mer underhållande endå ...
Annons: