/spanien/barcelona/forum/23769.aspx/spanien/barcelona/forum/23769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambo~
2007-01-17 19:21
Ämne: Skulle det vara synd....
Du borde tänka efter lite grann... som du säger så är han fortfarande ung och har talang. Jag tror inte att han ser sig själv som att han var en stortalang, vem skulle börja tycka att man heltplötsligt har blivit sämre och bara en i mängden, med tanke på att han värvdes som en supertalang, tror inte att den envise kaninen ger upp så lätt(Han bevisar också vad han kan på planen). Men de borde ge honom ett acceptabelt kontraktsförslag.
Barcelona Kapten11
2007-01-17 19:16
Skulle det vara synd om Saviola, som idag är mångmiljonär, om han tjänade något mindre?
Är han inte intresserad av att spela fotboll?
Hade Eto'o och Messi varit skadefria hade det inte funnits en chans att han hade fått spela en minut.
Nu har hans aktier stärkts, men efter hans agerande vill jag inte se honom i klubben efter sommaren.
Visst var han en stor talang, och är en bra fotbollsspelare, men jämfört med Messi är han en nolla.
Real Madrid Fahed - Gottsunda
2007-01-17 19:12
Är det nån som vet vart Kharles har tagit vägen? En person som alltid brukade skriva här i forumet och en retsticka för madrid fansen :P hehe
Barcelona tarrak
2007-01-17 19:10
Gabriel/Du har visserligen en poäng men jag står fast vid att han visar en (för) girig attityd. Det händer ju hela tiden att spelare får veta att de inte är önskvärda i sina klubbar och då är det bara att packa ihop och söka lyckan någon annanstans. Saviola är fortfarande ung, med sina bästa år framför sig, varför ska han då sitta på Camp Nous läktare (nu har han visserligen fått spela en del pga skadeeländet) för att verkligen suga ut varenda euro han kan?
Barcelona Holländaren
2007-01-17 19:03
Ämne: tarrak

Absolut in....
Tycker snarare det är massor som indikerar på att man försökt förlänga med den lilla kaninen (eller det lilla svinet i min mening) men att denne varit ovillig att sänka sin lön, som jag definitivt tror är den högsta i Barcelona. Självklart kan det också vara så att hela ledningen och tränarteamet ogillar Saviola helt utan anledning, som många fans verkar tro. Det låter jätterealistiskt...

Litar på ledningen och tränarna som trots allt umgås med Saviola varje dag, tillskillnad från vad fansen gör. Saviola skiljer sig inte ett dugg från Patrick Kluivert och är precis som holländaren en symbol från en skamlig tid när spelare värvades och gavs monsterlöner. Vissa spelare sänkte sina och de finns det all anledning att älska. Andra såldes och de finns det all anledning att glömma bort. Också finns det då Saviola.
Barcelona r.10
2007-01-17 18:03
Q

Underbar video med Samuel Eto'o !!
Finns det fler såna filmer med eto'o eller andra spelare i FCB ? Det verkar som alla i Barcelona har Audi bilar :)

Har frågat tidigare och frågar igen.. Hur är FCB's Lönelista ? Skulle vara roligt att veta, visst högst uppe är r.10 men sen ? eto'o ?
Tack på förhand !

VISCA BARCA
Barcelona Rambo~
2007-01-17 17:58
Ämne: tarrak

Absolut in....
Exakt hade gjort samma sak jag med. Hoppas nu han får ett kontrakterbjudande av barca, där han går med på att sänka lönen en aning. Tror att han inom de närmaste åren kommer att utvecklas enormt mycket... Skulle kännas förjävligt om Saviola nu går till Juve o gör stor succe...o dessutom tycker jag att vi behöver honom, kolla på våra första alternativ till Eto, Messi och Dinho de e fördåliga....SPECIELLT EZZQUERO
Barcelona Kamelen
2007-01-17 17:53
Jag anser själv att ledningen och tränarstaben gör alldeles rätt när dem väljer att inte satsa på Saviola då han med största sannolikhet inte blir kvar efter denna säsongen. Jag menar, varför satsa på en spelare som ändå kommer att lämna? Bättre då att tänka mer långsiktigt och få in Gudjohnsen i laget ordentligt.
-Disaster-
2007-01-17 17:51
Kan nån säga top 5 i spelarlöner i Barcá?
Ronaldinho tjänar mest har jag för mig men är Saviola ens närheten av den lönen?
Barcelona Gabriel
2007-01-17 17:46
tarrak

Absolut inte, men jag hade gjort precis som honom. Klubben har inte visat några som helst intentioner (förens nu på sistonde då) på att vilja ha kvar Saviola i klubben då de inte räknar med honom. De är ingen som vet vad Saviola hade gått med på ifall man sade till honom att de räknade med honom och ville förlänga hans kontrakt, vet vet? Kanske hade han gått med på att sänka sin lön då. Men när han ändå vet om att klubben vill göra sig av med honom och att han aldrig kommer att tjäna de penagarna som han gör idag igen så kan jag förstå honom.

Hade varit skillnad ifall klubben ville satsa på honom, vilket de inte vill. Även om Txiki nu gått ut och sagt att Saviola börjar få dem alla att tänka om.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-01-17 17:14
Har ingen aning om Iniesta eller Deco är med på söndag, om fallet är så tycker jag att man ska flytta ner Guddy i mitten och in med Saviola
Barcelona Q
2007-01-17 17:11
Försvars spelet= Uselt. Bästa försvar är anfall men varför stressar inte guddy som en viss eto`o brukar göra mot andra lags försvarare. Sen vet jag inte vad som har hänt med laget dom är helt stela ronaldinho tar inga löpningar han vill bara ha boll. Och Edmilson som va så grym föra året håller inte alls klass iår känns som att laget har en handikap. Släpper in lätta mål osv. Den enda positiva iår är att Valdes har utvecklats.

En dag med eto`o! Kan någon översätta vad dom säger på spanska.
Barcelona tarrak
2007-01-17 16:53
Jag håller med Holländaren om att jag har lite svårt att förstå hyllningarna av Saviola. Han är en riktig bra fotbollspelare och det är kul att någon i Barça visar god form men man ska komma ihåg att det här är en person vars högsta dröm är att sitta ut sitt feta kontrakt med Barça för att kunna gå som Bosman, allt för att kunna suga varenda euro ur klubben som han har chans till. Är det den attityden ni vill se hos Barçaspelarna?
Barcelona r.10
2007-01-17 16:50
ETO'O på Camp Nou idag ;)
Barcelona Blaugrana_1899
2007-01-17 16:18
Fint spel vid 3-2 målet men vafan har hänt med försvaret? raka matchen irad som det är en hönsgård och som vanligt dåligt på fasta sit, tacka gud för att vi har kung Puyol där bak annars vet jag inte hur vi skulle klara oss, vad fan har hänt med Marquez? han har gjort för grova misstag på senaste tiden, dags för att se sig om efter en ny mittback av högsta klass?
Barcelona Linus
2007-01-17 16:11
Vad gäller försvarsspelet tycker jag Rijkaard hade rätt när han sa att försvaret börjar vid anfallarna. Jag saknar rörelse i Barca. Spelarna måste sätta press på motståndarna högre upp i banan.

Samma sak när vi har bollen. Mer rörelse hos spelare utan boll så att bollföraren får fler alternativ än att hela tiden spela bollen i sidled eller bakåt. Vi har så pass bollskickliga och tekniska spelare så jag tror att mer rörelse och löpningar skulle hjälpa en bra bit på vägen. Någon annan som lagt märke till samma sak? Eller är jag helt ute och reser? :)
Barcelona ante87
2007-01-17 15:54
Kul för Saviola att han får göra mål. Nu kanske Rijkaard inser att han ska spela mera. En annan sak jag undrar är vad FAN har hänt med försvarsspelet??
Barcelona Criff
2007-01-17 15:38
Fan vad kassa svenskafans har blivit på att uppdatera Dagens matcher :/ Det var en skitbra funktion ju, men nu ser man bara dagen innan hela tiden hehe. Hoppas nån ser detta och fixar det :)
Barcelona Karlssoooon
2007-01-17 15:30
hej jag vet inte om det har tagits upp förut men jag skulle vilja tipsa alla Barcafans att köpa denna underbara bok skriven av bröderna Murillo
http://www.sportforlaget.com/produkt.asp?idnr=207&back=home
Barcelona Patrik
2007-01-17 14:37
Här är länken till en sammanfattning av matchen.
Barcelona Rambo~
2007-01-17 14:30
Har ingen länken till Saviolas hattrick ?
Barcelona barca__elve
2007-01-17 14:19
Är det någon som har länken till målen mellan Barcelona och Alaves, kunde inte se på matchen var tvungen att plugga...Tacksam för svar..
Barcelona |__HamoDi__|
2007-01-17 13:59
grabbar Saviola ägde matchen tycker jag
Barcelona Rambo~
2007-01-17 13:25
eyy kan någon langa upp målen från igår tack ! SNABBT
Barcelona Rambla
2007-01-17 12:53
Ämne: Holländaren:

Hade....
Du menar kanske Gaspart? Det var han som tog hit Saviola och gav honom det jättekontrakt som fortfarande löper men går ut i juni. Vad har Gaspart med det här att göra? Det är 4 år sen han avgick som president. Den nuvarande presidenten heter Joan Laporta, det är han som har lyft upp klubben från kloakerna.
Barcelona Criff
2007-01-17 12:14
Ämne: Ingen mindre än Pete....
Jag hoppas du inte tror att han var där för vänskapliga skäl? Han skulle nog göra sin läza på Barcelona så han sen kan utnyttja det i Februari.
Real Madrid RaulGonzalez7
2007-01-17 12:12
Holländaren:

Hade du inget annat vettigt att kommentera om resten av vad jag skrev utan du hackade bara på ordet "legosoldat" . Det märks att du är holländare, såna uttal kommer bara från cules holländska supportrar... Känner du igen dig när jag säger Joan Gasart?
Barcelona Alesito
2007-01-17 11:44
underbart med saviola.. utan han skulle vi endast göra mål ifråm friskparkar för tillfället.. alla ni som klagade över honom nu fick ni :).. nu kan rejkard ej blunda längre och välja G o G före. tack conejo för att du räddade oss igår!..

Barcelona Mot Nya Tider
2007-01-17 11:04
Ingen mindre än Peter Crouch satt på läktaren igår och såg på Barcelona-Alaves:- ( se länk )
Hans sällskap kan man inte klaga på:p)
Barcelona Lamiah
2007-01-17 10:19
Holländaren

Mycket snyggt skrivet, håller med dig till fullo =)
Annons: