/spanien/barcelona/forum/23764.aspx/spanien/barcelona/forum/23764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ravo
2006-11-20 16:54
jonti, rijkaard har sagt att han skulle gärna vilja flytta upp dos santos när marques får sitt pass och sen litar jag nog på tixi och rijkaard om att de inte kommer köpa en ny forward under vintern, så de är bara rykten för mig.
Barcelona Suñol_
2006-11-20 16:46
Alesito// Säger du att Guddy spelar för Barva utanför E-tuna?
Barcelona Myrran
2006-11-20 16:43
Ang. Elmander
Kanske det blir väldigt fyrkantigt med Elmander, har inte sett han så mkt så jag kan uttala mig om det men det jag har sett så verkar han väldigt rörlig och kan skapa förflyttningar i motstådarens backlinje vilket öppnar för diverse bollkonstnärer vi har i laget. Tror endå inte att Barca kommer värva något under vinteruppehållet vi måste vänta tills sommaren för någon värvning överhuvudaget i mitt tycke. Gör man fyra mål fördelat på 3 spelare i en match och leder ligan och har anfalls"kris" så kan vi nog klara oss tills denna "kris" är över.
Barcelona EsCúle
2006-11-20 16:40
Ah, härlig match igår.
Jag vidhåller med det jag alltid har sagt, Gudy gör sitt jobb, mer kan man inte begära. Han spelar inte den sambafotbollen som resten av laget gör, men det var heller inte därför vi värvade iskalla islänningen.
Barcelona jonti
2006-11-20 16:37
Jag tror Elmander skulle passa, men vill ändå inte att Barca värvar någon för klarar vi oss till transfern så klarar vi oss de veckorna som är kvar till Et0´0 och Messi kommer tillbaka.

En fråga bara. Någon som vet om Dos Santos får chansen i A-laget nu när Marques får sitt pass?
El Conejo
2006-11-20 15:52
Hahaha? ett tidigt april skämt?
Barcelona Merida
2006-11-20 15:49
Elmander i Barca?
Dom kanske kollar på 10-15 tänkbara nyförvärv, tydligen är Elmander en av dom.
Om ni tycker att Guddy ser kantig ut i Barca så kommer det bli väldigt fyrkantigt att se Elmander på topp tillsammans med Ronnie och Messi.
Barcelona -BARCA-
2006-11-20 15:47
barca kommer inte värva nån spelare ialla fall va ja tror
Barcelona Menos Mal
2006-11-20 15:44
Tjena, vill bara informera om att alla målen nu finns uppe på länktips.

Visca El Barca.
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-11-20 15:43
Elmander skulle vara perfa i Barca :) gillar han verkligen. Tänk när han spelade mot Spanien i EM-kvalet, då mötte han bl a Puyol, S.Ramos och grabbarna och lekte faktiskt med dom stundals i matchen. Så varför inte?
Barcelona Amauri
2006-11-20 15:31
elmander i barca hmm vet inte vad jag ska säga???
Barcelona -BARCA-
2006-11-20 15:18
Myrran
Ska ja va ärlig så passar elmander as bra i barca. Men tror ej han kommer ja tror inte vi kommer ens värva nån etoo kommer snart och då vill inte nyförvärvet sitta på bänken.
Barcelona Myrran
2006-11-20 15:09
Läste på GT nyss att Elmander va på väg till Barca. Själv tror jag han skulle passa bra in i Barca med sin löpviljighet och nogulunda farlighet framför mål. Skulle säkert få många smörpass av Ronnie som Henke fick. Hur tycker ni om denna värvning skulle genomföras?
Barcelona Luça Toni #30
2006-11-20 14:53
elmander ?
Villarreal Mejillones
2006-11-20 11:43
Hej, ville bara gratulera över segern, matchen var helt ok, och roligt att Guddy fick göra två läckra mål..

Jag ser emot nästa match, (La Liga så klart)... hoppas på en bra och underhållande match...
Barcelona Mr Barca
2006-11-20 10:56
Ämne: Må inte vara så stor....
Lacus Clyne
Tack Lacus. Känns bra att höra att andra supportrar gillar Guddy. Vad vissa Barca anhängare gör att dem jämför Guddy med Eto vilket är jämförelsen dag och natt. Guddy kom inte hit för att skjuta in 20-25 mål per säsong. Han är inte den spelartypen. Visst han har gjort klassmål i Chelsea men är ingen striker. Nu när situationen är som den är skolar man väl lite om honom till att bli en striker. Och detta sköter han exemplariskt.

Visst passningarna till hans både mål är som serverat på ett silverfat, men kolla in hans första mål. KLASS rätt igenom. Han får ner målvakten o chippar över den. Det gör inte vem som helst. Nej Guddy är en mkt bra fotbollsspelare. Inte sagt att han platsar bland dem 11 första när laget är intakt. Dock gör han bättre och bättre ifrån sig.

Han får som du säger utstå för mkt kritik av vissa Barca supportrar, men kan lova att så snart han börjar producera är han deras bästa vän:-)
För så fungerar fotbollen och dess supportarar.
Lacus Clyne
2006-11-20 09:41
Må inte vara så stor supporter av er, men kan inte sluta gilla Guddy, han är en riktigt bra spelar och rätt så underskattad tycker jag ibland.
Barcelona Ravo
2006-11-20 09:22
Alesito//
jag menade inte att du du har skrivit om belleti, de va bara ett exempel. Vissa ger upp hoppet om en spelare, men när han avgör något så blir han älskad direkt fast att de inte gillade han för ett par mintuer sen. Visst du får tycka vad du vill, jag kan inte göra något åt saken.

annars så kan typ läsa Dudas inlägg, tycker precis som honom om det där.
Barcelona Duda
2006-11-20 09:05
Såg någon annan än kommentatorerna likheten mellan Mallorcas Jankovic och Manchester Uniteds Cristiano Ronaldo? Inte jag i alla fall.

Jag personligen tycker att det är tråkigt att de flesta här inne dömmer en spelare efter ens dagsform. När Guddy gör en dålig match så är en inkompetent anfallare och när han gör 2 mål är han gud. Känns lite som marängernas forum, där man ska köpa en ny spelare direkt efter någon annan vart dålig. Sak samma.

Själv tycker jag att det är roligt att Iniesta och Ezquerro fick göra mål. Albino Iniesta har alltid vart vårat "hemliga vapen" och om han bara kan spela lika bra nu som han brukar göra när han hoppar in i matcherna så kommer vi att ha en världsmittfältare under en lång tid framöver!

Visca!
Barcelona Smogen
2006-11-20 07:43
Hmm...elmander till Barca. Hade varit roligt, och med tanke på hur snabb han är och hur mycket han sprnger och kämpar hela tiden skulle han nog passa in bra. Men känns ju inte så troligt. Säkert svindyr, och vem ska han peta? In i januari och utlånad till sommaren kanske???
Barcelona Sassinho
2006-11-20 01:35
Barca_love

jag har inte sagt att han är dålig kanske nån gång i frustation men självklart är han inte dålig eftersom han spelade i chelsea..och de klart vi ger han tid..+ jag är glad över hans mål idag..

gonatt bröder !!!
Barcelona Barca_love
2006-11-20 01:05
Guddy är bäst som ersättare , en spelare från chelsea är inte dålig ge han bara tid han blir bättre o bättre ;)
ni borde vara glada han gjorde 2 mål :P
Barcelona Alesito
2006-11-20 01:05
Ämne: Alesito

du, jag l....
haha okei visst =) ja orkar inte mera.. visst vi förstår varann bättre... ;)...
Barcelona Sassinho
2006-11-20 00:51
The Dynasty

jag tror inte många har svar på den frågan förutom att han kanske vill spara thuram till CL på onsdag då skulle det vara dumt att ha de två bästa mittbackarna(enligt mig) borta ifall puyol inte skulle kunna spela på onsdag
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2006-11-20 00:45
Undrar, varför bytte inte Rijkaard in Thuram mot Puyol istället för att byta in Zambrotta och flytta in Oleguer i mittförsvaret? Borde inte Thuram få mer speltid?
Barcelona Sassinho
2006-11-20 00:42
Alesito

du, jag läste La ramblas inlägg igen det står faktiskt bollmottagningar och mål..står att han gör bra vändningar men inget tyder på att han syftade på idag?..så varför du tog upp det vet jag inte..men i alla fall 2-0 va en fin vändningen och 1-0 målet va en fin mottagning..

såja nu var det väl lättare att förstå varandra visst?
Barcelona Sassinho
2006-11-20 00:28
Alesito

vem har sagt att han är tillräckligt bra för att skjuta hem titlar åt oss? det är han inte..JUST NU vem vet han kasnke är påväg upp mot värsta formtoppen ? det vet vi inte ännu visst?
okej första målet såg jag bara på någons länktips så såg bara ett klipp där gör han ingen vändning där är han fri och avslutar snyggt..my bad..
men andra målet vänder han inte då?

och som jag sa innan jag tycker inte han har varit bra hittils även om han gör det han ska idag..men 2-0 målet vänder han och avslutar iskallt...eller är han fri då med ?
Barcelona Alesito
2006-11-20 00:23
aa men du får friläge?, det vi hade diskussion är att ta emot boll framför backarna och sedan vända med bollen för att sedan där efter göra ett mål. lite gran som eto brukade göra.. så snälla om du nu spelat fotboll så vet du exakt vad jag menar, kanske nu för du inte vill hålla med mig så vet du vad jag snackar om....
Barcelona Alesito
2006-11-20 00:21
Ämne: Alesito

jag kan i....
exakt, men borde han inte klara av att göra minst 2-3 st bra vändningar när han får så mkt boll?. det borde ni kräva av en barva anfallare. vet itne vad ni nöjer er med. men för mig är han inte tillräckligt... det känns som vem som helst i barca klarar av det hjan gjorde, tom ezquerro nätade... han ska klara av att göra sånt mot dom riktiga bra tyngre lagen annars vinner vi inga titlar. och det kommer vi inte göra med han i anfallet...
Barcelona Sassinho
2006-11-20 00:17
jag spelar fotboll har gjort det i cirka 15 år..så om du får bollen med ryggen mot mål och sen gör mål med ansiktet mot mål har man inte gjort någon vändning då eller? är du snurrig eller? frågan är om du kan fotboll..? aa HAN SKA KLARA av det..men det är fortfarande en vändning eller hur ?
Annons: