/spanien/barcelona/forum/23757.aspx/spanien/barcelona/forum/23757.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2007-05-13 00:30
Kom precis hem och ser att det enda som diskuteras är Real Madrid - Espanyol...? Real får vinna sina resterande matcher med 5-0, jag bryr mig inte ett dugg. Bara vi vinner våra.

Alltså, sluta lägg fokus på matchen och börja ladda för vår =)
Real Madrid mali
2007-05-13 00:28
Evicka //
Hamnar vi på samma poängen kommer ni tyvärr få tårar. Vi vinner med tanke på inbördesmöten..
2-0, 3-3.
Madridista para siempre!
Real Madrid mali
2007-05-13 00:26
Inte här direkt för att snacka dombeslut men det vart glada Barcafans som kom in till Puerta del sol och vart hur glada som helst. Grabbar, det krävs laganda för att göra det Real Madrid gjorde ida..
Madridista para siempre!
Barcelona Evička
2007-05-13 00:25
Vad händer om Madrid, Sevilla och Barça hamnar på samma poäng till slut? Madrid vinner över oss, vi vinner över Sevilla och Sevilla vinner över Real på målskillnad. Blir något att fundera över, eller finns det ett regelverk för en sådan situation?
Delarocha
2007-05-13 00:19
Hur kommer det sig att så fort Madrid vinner kommer 10 madridistas in hit och börjar snacka domarbeslut med oss?...
Är det mysigare på Les Rambles eller?
Real Madrid Siempre_Madridista
2007-05-13 00:01
Kamelen

Förstår att domaren bör hålla koll på det, men just denna situation var Cicinho vänd mot det hållet som linje dommaren befann sig på Espanyols plan halva, o den domaren som var på våran halva var på den andra sidan, tvärsemot situationen, o att cicnho var vänd åt andra hållet gjorde att domaren hade svårt o upptäcka det, men hursomhelst tycker stt som sagt detta inträffar i nästan varje match, för övrigt var domaren bra idag, jag tyckte inte han dömde för nåt lag, han satte sig inte i fokus utan han lät matchen rulla på, o det e fint....
Barcelona Kamelen
2007-05-12 23:54
Siempre_Madridista

Visst är det svårt för domaren att se situationen men eftersom linjedomaren befinner sig i linje på andra sidan tycker man ju att han bör ha koll på det.
2007-05-12 23:51
Kamelen

Det är ingen tvekan att bollen tog på Cicinhos arm, men tror du inte att sånna lägen framstår i varje match, o sen kan domarna omöjligt upptäcka sånna lägen i omed att Cicinho hade Ryggen emot linjedomaren, o att domaren låg inte vid situationen, så 50-50 på en sån situation, sen kan jag köpa att Ramos filmar lite då o då, men det sista läget såg man ju att han gick upp o försökte nicka men Espanyol backen hade sina armbågar tryckta mot hans axal o därmed gör det mkt svårare för Ramos o ta duellen.
2007-05-12 23:47
JAG

Luis Garcia hade ett fri läges chans men då stod det ju 3-3, Cassilas gjorde en avgörande räddning. Annars skulle inte Real vunnit om han inte hade räddat det läget. Men Espanyol hade inte mkt av spelet i övrigt. Utan de var attans effektiva med sina målchanser alla lägen gick i mål förutom Luis Garcias chans i andra halvlek
Barcelona Kamelen
2007-05-12 23:46
Kan köpa att Ramos inte kan hålla balansen men varför vädjar han då gång på gång till domaren om straff?

Var det bara jag som anser att Espanyol förtjänade en straff då Cicinho blockerar ett inlägg med armen innanför straffområdet?
Real Madrid Akram
2007-05-12 23:42
Luis Garcia kom i friläge med Casillas men San Casillas räddade.
Barcelona JAG
2007-05-12 23:37
Såg inte matchen mellan Real och Espanyol men hörde att Espanyol va nära 1-4!?! Sen nästa gång jag tittade hade Real vänt. Vad hade hänt?
2007-05-12 23:16
Haloj!

Tänkte bara kommentera vissa inlägg här på er sida. Först o främst tycker jag att d e fånigt att de Madridista som e här o skryter om vinsten borde packa sitt pick o pack o "tagga" till puerta del sol, där lär man ta emot de med öppna armar. Och sen vill jag säga att det e inte alltid Madrid fans som skriver här, har en vän som är Barca fan, o hans hat till Real gör att han fixade ett madrid konto här på svenska fans o jävlas med andra fans så fort Real gör en bra match, men d e klart d kan inte ni veta om det, men jag ville bara på peka det, Riktiga Madridistas skulle aldrig ta ut något i förskott, t.ex jag tycker att allt finns i Barcas egna händer. Det e ni som fortfarande håller i taktpinnen, o bara det gör ju mig fortfarande lugn med firandet.

utan att behöva attackera nån tycker jag att Madrid var värdiga vinnare, visst var Espanyol var skickliga taktiskt, men det var bara ett lag som försökte göra mål hela tiden. Espanyol fick ju utdelning på nästan varenda anfall o de var inte många ska jag säga till er. Men i slut ändan är det de 3p som väger tyngst o det jag väldigt glad över. Ännu en gång vill jag på peka till de Madridistas som e här att vi borde inse att Barca har allt i sina händer ännu.

Siempre Madridista
Hala Madrid
Barcelona Et0
2007-05-12 22:57
Ämne: Vill bara påminna om....
Kommer du ihåg "straffen" som det andra laget fick?
Barcelona Rambla
2007-05-12 22:55
La Cibeles:

Jag vet inte, jag har svårt för epileptiker. De skrämmer mig. :D
Real Madrid !Maestro!
2007-05-12 22:47
Jag kan bara säga så att det känns jävlig bittert när Barcelona får domaren med sig precis som det känns jävligt bittert för er när Real får domaren med sig. Jag tror att vi bör ge de fansen som drabbas av det få ta ut sin ilska för det finns inget man kan göra åt det i slutändan. Även om Real har fått domaren mot sig mer än med sig så ska ett mästar lag inte sänkas av domaren så enkelt är det!
Real Madrid Akram
2007-05-12 22:42
Att Ramos faller beror helt enkelt på att han får en lätt knuff när han just ska hoppa upp. Han har alltså ingen som helst balans i benen och den lilla knuffen gör att det ser väldigt grovt ut. Å ena sidan kan man hävda att det är filmning, å andra sidan kan man säga att det är solklar straff. Men det var väl inget, ingen straff och ingen filmning.

Nåja, det spelar ju ingen roll nu i efterhand. Skön vinst, serieledning i åtminstonde 24 timmar, någon som vet hur länge sen det var?

Må bästa lag vinna ligan...
Barcelona Rambla
2007-05-12 22:37
Ämne: Seriöst grabbar det ....
Skojar du eller? En knuff? Han rasar ju bara ner i strafområdet. För att inte säga filmningen han stod för just till den frisparken ute på kanten. Men skit samma, sånt som händer i varje omgång i ligan. Man blir bara gråhårig om man ska älta alla domslut.
Barcelona Meley
!Maestro!

Jag kan seriöst säga att nej jag tycker verkligen inte det skulle varit straff. Första gången jag såg knuffen så såg det ut som straff. Men inte efter reprisen, och jag menar det verkligen.
Barcelona Barcelonito
!Maestro!

skämtar du? helt ärligt nu.. SKÄMTAR DU??? för isåfall e det inte värt o svara...
Barcelona Rambla
2007-05-12 22:36
Ämne: inget snack om saken....
Heh, det är väl ingen som är förvånad över det? En kampanj direkt från ledningen i media mot domarkåren, nu bär den frukt. Ingen nämner de två poäng de inte skulle ha haft i derbyt mot Atlético där domaren dömmer bort ett helt korrekt mål för Atlético.
Real Madrid !Maestro!
2007-05-12 22:35
Seriöst grabbar det var straff när Cicinho fick bollen på armen men ni får ta av er Barca brillorna och se när Ramos får en sjuk knuff när han får ett friläge och nicka in bollen. eller vad säger ni?
Barcelona Meley
2007-05-12 22:33
Ja men det är speciellt roligt när det händer Madrid, för när dom får domaren emot sig så är det ju helt kaos. Syftar på matchen mot Racing.

EDIT: Sa fel lag, rättat nu
Barcelona Rambla
2007-05-12 22:31
Ämne: Hörde ni kommentator....
Ja du, 1-4 där och det hade säkert varit godnatt för Madrid där. Men så är fotbollen ibland har man domaren emot sig, ibland med sig. Inget att hänga upp sig på, sånt som händer i nästan varje omgång.
Barcelona Meley
2007-05-12 22:30
Hörde ni kommentatorerna i Sevilla - Recreativo matchen. Dom tycker också det var solklar straff :)
Real Madrid !Maestro!
2007-05-12 22:28
Lycka till imorgon fast än jag verkligen inte menar det.

Kommer bli otroligt spännande och titta på er match imorgon. Mot Betis kommer vi att se om Barca är riktiga vinnare som klarar av och stiga upp ur askan eller Bara lägga sig ner som sagt kommer bli otroligt spännande.
Barcelona tarrak
2007-05-12 22:18
Barcelonito/Äh! Barcelona förtjänar att vinna serien om de tar flest poäng. Det är därför man spelar 38 matcher.
Barcelona Rambla
2007-05-12 22:16
Barcelonito:

Hur gammal tror du en liten kille är som skriver Bajselona för Barcelona. Kiss och bajsskämt är visst inne hos vissa maränger. :D
Barcelona Meley
1-0 Sevilla :D
Barcelona Barcelonito
är inte Barca taggade imån och gör minst 2-3 mål ¨så förtjänar de inte vinna ligan ens...
Annons: