/spanien/barcelona/forum/23756.aspx/spanien/barcelona/forum/23756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles_Puyol_21
2006-11-24 21:35
han är nog tillbaka nästa vecka
Barcelona El_Barca
2006-11-24 21:31
Killar hur länge är Marquez borta ?

Barcelona Carles_Puyol_21
2006-11-24 21:28
Toooooot el camp!!!
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-24 21:10
Hammabarça.
Okej tack då vet jag det.
Visca el barca.
Barcelona hammabarça
2006-11-24 19:26
Ämne: Någon som vet när åt....
Dagen efter alla gruppspels matcher är avklarade.
Barcelona FCBarcelona_
2006-11-24 19:00
Hoppas verkligen vi grejar det mot W.Bremen!
Real Madrid Casillas#1
2006-11-24 18:45
Ämne: har en fråga , hur l....
jag måste säga att jag tycker att det är konstigt att ni kan spela så bra med två så bra spelare borta
2006-11-24 18:33
Någon som vet när åttondelsfinalerna i Chl lottas.
Mes que un club.
Barcelona valdeno
2006-11-24 18:08
Inför copa del reymatchen så bör Riikjard sätta in Thuram istället för Zambrotta eftersom Zambrotta har haft problem med defensiven på sistone.
Barcelona Gabriel
2006-11-24 17:21
Zambrotta har framför allt haft problem med positionsspelet. Han står ofta för högt upp på högerkanten när bollen rullas runt i backlinen och därför får han mindre passningar. Han måste lära sig när och när han inte ska stå högre upp. Jag tror han behöver lite anpassningstid till vårat spel, det kommer med tiden. På den senaste tiden tycker jag även att han börjar hitta mer och mer till vårat spel. När han har lärt sig hur vi spelar och hur han ska agera kommer han känna sig mycket mer bekväm och hans självförtroende kommer att öka. Då blir det gamla Zambro vi får se.

Tålamod amigos.. tålamod ;D
2006-11-24 17:05
Casillas#1.
Han är kommer tillbaks vid slutet av februari, ungefär då eto´o är tillbaks.
Visca el barca.
Real Madrid Casillas#1
2006-11-24 16:47
har en fråga , hur länge blir Messi borta??
Barcelona Ordem e Progresso
2006-11-24 16:41
Ride_The_big_one

Tycker att Zambrotta har varit mer defensiv än både Sylvinho och Gio, så vet inte om det skulle bli så mkt mer offensivt än vanligtvis.
Barcelona BARCA BLOD
2006-11-24 16:40
jag vill ställa en fråga till chelsea fansen på deras sida, men jag kommer inte in på deras forum. måste man registrera sig för skriva eller går det inte skriva in som gäst, isf hur?
mvh
Barcelona Alesito
2006-11-24 16:26
saviola kommer troligen vara tillbaka mot bremen, känsk ganska skönt då han är mkt farligare än guly i anfallet... =)..
Barcelona Ride_The_big_one
2006-11-24 16:14
La Rambla

Lite vila gör susen nu får vi allså se Thuram bredvid Puyol på Villareal matchen antar jag?

Har lekt med tanken om en hyffsad offensiv uppställning med Belletti som högerb och Zambro som vänster? Bör testas mot nåt blåbärslag i ligan först men skulle det vara en hit så bör man köra på de mot Bremen.
Barcelona Andreas-3
2006-11-24 16:00
Är det någon som känner till Jeffren bra, som skulle berätta lite om honom.
Begår vi inte ett misstag om vi skulle sälja honom?
Barcelona Evička
2006-11-24 15:23
Läste just att van Bommel anser att den stora skillnaden mellan Bundesliga och La Liga är att det spelas mer fotboll i spanska ligan. :S
Barcelona La Rambla
2006-11-24 13:50
Marquez och Motta ingår inte i den trupp Rijkaard har tagit ut inför matchen mot Villarreal. Motta har feber, någon slags influensa och Rafa fick ju en smäll på höger ankel i matchen mot Levski. De båda är dock tillbaka i träning i början av nästa vecka.

Belletti är helt friskförklarad och återfinns i den 17-manna trupp Rijkaard tagit ut.

Positiva nyheter angående Saviolas rehab. Den går enligt rapporter väldigt bra och han kan eventuellt vara klar för spel i den avgörande matchen på Camp Nou mot Werder. Inget är dock klart, så ta inte ut något i förskott. Oavsett vilket så bör han vara redo för spel i Japan och klubblags-vm.
Barcelona La Rambla
2006-11-24 12:42
Ämne: Zambrotta ville till....
Vet inte vad det är du 'hört' om Zambrotta men läser du artikeln lär du inse att han trivs relativt bra i Barcelona.

I am finding that I made the right decision to come here.

Låter ju knappast som om man var tvungen att vrida om armen på honom för att tvinga iväg honom till Barcelona.

Belletti plockas fram från och till och har spelat. Nu har han varit skadad en del under hösten och då har Zambrotta fått spela mycket, men en frisk Belletti kommer att få fler matcher. Det är en lång säsong med många matcher.

Om Zambrotta nu mot all förmodan skulle vilja tillbaka hem till Italien och be om en försäljing, så är jag nästan säker på att ledningen och Rijkaard inte hade försökt sätta några käppar i hjulet för honom.
Barcelona M79
2006-11-24 11:15
Zambrotta ville till Milan innan han kom till Barca, Tjuve ville såklart inte det.

Hört att Zambrotta fortfarande helst vill spela i ITA och numera i Milan. Finns de någon chans/risk att Barca kommer släppa honom o plocka fram Belletti igen?
Barcelona R.H.M
2006-11-24 09:15
Här har ni en bra sida på fotbolls talanger,Det ser mycket bra för barca.
Blädra och njut,när fotbollen är som bäst.
Sluta med tjafset katalan hit och katalan dit.
vill ni bara ha katalaner som supporter också?
Dom bästa ska spela i världens bästa klubb så är det bara.
mes que un club!!! kom ihåg detta.
Barcelona Suñol_
2006-11-24 03:01
Jag såg på Marca hemsida att dom hade släppt en en DVD samling med bara "El Clasico" hela tio DVD skivor det är något att bita i!
El Conejo
2006-11-23 23:22
Ämne: varför denna disskus....
Sant. Men tyvär finns det folk som spelar fotboll som håller på mot andra pga deras utseende och nation. Men såna är bara löjliga.

Ett ex: Etoo är inte katalan men han brinner för oss. Så det här "tjafset" om att vara katalan eller inte hör inte hemma.

PS: Alla Culés va inte rädda för Bremen. Vi tar dom men bara fasta situationer är dom farliga.
Barcelona Alesito
2006-11-23 22:58
varför denna disskusion? känns lite onödig.. vad har saken att göra om du e kataln eller inte?.. att du ger mer hjärta till klubben?.. tycker inte det behöver vara sådära, kolla på oss.. hur många av oss är katalaner, endå dör vi för barca..

känns ganska typiskt att detta ska vara i ett "svenskt" forum, ganska aktuella zlatan-projektet.. bara för han inte är svensk med svenska föräldrar så har han inget hjärta för laget han är hit o dit. sluta upp med sånt trams. ni som spelat fotboll.. på plan kvittar nation, utseende, språk etc.. betydelse.. man ger alltid 100% för nått man älskar!!!

Visca Barca
Barcelona r.Hyder
2006-11-23 21:24
El Guiri

Så sant att Iniesta inte är katalan. Men kan han knappt prata katalnska? Vem har sagt det? ¨Låter lite underligt tycker jag då han, som du säger, spelat i barcas ungdomsakademi sen han var 12 år och han har ju bott i katalonien väldigt länge.
Barcelona Alesito
2006-11-23 20:44
barca borde köpt matias fernandez.. vilken jävla kille, sydamerikas bästa spelare.. och inte spendera miljoner på skitspelare, synd att villareal redan haffat....
Barcelona La Rambla
2006-11-23 20:34
När det gäller Iniesta, det är de flesta av oss fullt medvetna om. Immigrerade spanjorer räknas också som katalaner. Det har varit så enda sedan sekelskiftet, och då menar jag inte det senaste sekelskiftet. :)
Barcelona La Rambla
2006-11-23 20:33
el diablo:

Jag hävdar fortfarande att vi har en bra mix och jag är fullt medveten om att inte en enda anfallare är katalan i dagsläget. När Laportas ledning tog över så byggde man laget kring några egna canteranos som också är katalaner. Puyol, Xavi och Valdés. En viktig stomme. Att hela spelartruppen skulle vara katalaner är nog en utopi som vi nog aldrig lär få uppleva, åtminstone är det inte troligt. Tror du att tex Arsenal eller Chelsea i framtiden kommer att bygga hela sina spelartrupper på enbart engelsmän? Kommer Milan, Inter och Juventus att bara bygga sina trupper på enbart italienare? Föga troligt. Vi får snart upp fler katalaner i A-truppen, tex Bojan Krkic, som är katalan på moderns sida. Du får självklart tycka som du vill, har inga problem med det. Lite lustigt med tanke på att det annars är du som ofta förespråkar fler sydamerikanska spelare i Barça.
Valencia El Guiri
2006-11-23 20:30
Ämne: Ämne: Barca b....
En vanlig missuppfattning bland flera culés är att Iniesta är katalan. Han talar knappt katalanska, han är född i den spanska Manchegoregionen. Däremot har han spelat flera år i Barcelonas ungdomsakademi, ända sedan han var 12 år.
Annons: