/spanien/barcelona/forum/23751.aspx/spanien/barcelona/forum/23751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona marcus
2006-11-28 23:00
Myrran

En spelare ifrån Real ses alltid som en dålig del av fotbollen men ett försök.

Diarra? En spelare med bra defensiv grund men utan någon som helst offensiv spelstil. Just nu ser jag Emerson som en bättre mittfältare.

Nej, den enda spelaren jag skulle kunna tänka mig att få ifrån Real Madrid är Sergio Ramos. En back utöver det vanliga som är bra både offensivt och defensivt. Är nog den enda med Casillas som jag hade kunnat tänka mig håller tillräckligt hög klass för Startelvan. Robinho, Cannavaro och Ronaldo i all ära. Men man kan inte spela på grund av sitt namn eller status!

Är väldigt orolig inför matchen mot Bremen. Tyskar har alltid varit experter på att försvara sig. Förhoppningsvis får vi in ett tidigt ledningsmål, annars tror jag det ser tufft ut. Förhoppningsvis håller den goda formen i sig. Men man har sett Barcelona svikta allt för ofta denna säsongen för att känna sig säker, även när Eto´o och Messi var friska!

Många förhoppningar, på plan avgörs det!

PS! vill inte ha svar från något Realfans. I sådana fall hade jag skrivit på ert forum? eller?
Barcelona messi_nr30
2006-11-28 22:54
Ramos som högerback,, så går zambrotta över på vänsterkanten..
Barcelona Myrran
2006-11-28 22:51
En fundering till er Barca fans:
Vilken spelare i Real Madrid skulle ni helst ha i våran trupp? Och snälla se objektivt på det och säg ingen bara för det är Real spelare, och om ni tycker att ni har så pass bra trupp i Barca så ingen av Real spelarna platsar så är det acceptabelt. Så vilken spelare skulle ni helst vilja ha?

Mitt egna val skulle falla på Mahamadou Diarra.
Barcelona Myrran
2006-11-28 22:38
Daebes//Zizou //
Smaken är som baken kan man ju också säga. Man får ju vara nöjd om man vinner någon titel. Förväntar mig det av Barca efter den sagolika säsongen förra året, och jag tror att du vill ha någon titel till Real. Så hoppas på det bästa.
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-11-28 22:24
För Reals del så är det kanske bäst om ni kommer vidare i CL. Annars kommen ni ju troligtvis satsa betydligt mer på ligan och andra lag kommer inte ha lika stor chans. Så just nu har ni en viktig match och det är W.Bremen. Om ni vinner över dem har ni bara lätta lag kvar i ligan denna halvsäsong förutom Atletico Madrid. Real har betydligt svårare lag som tex Sevilla borta. Men ärligt talat vet jag inte vad jag vill mest. Ha ut er ur CL och ni får en lättare uppgift att kamma hem LaLiga pokalen eller ha kvar er i CL och det blir mer kamp i LaLiga.

Väl Mött.
Barcelona Menos Mal
2006-11-28 22:11
Hola Cules.

Kom precis hem från Barcelona efter att ha sett en bländande match i lördags.

En Ronaldinho i form, ett Barca iform MEN framförallt en Iniesta i form. Rubrikerna nere i Barcelona var som ni själva kanske förstår ' Ronaldinho, Ronaldinho,' - men det nämns inte ett ord om Iniesta vilket jag tycker är något tråkigt.

Angående Beletti, så hoppas jag innerligt att Barca och han själv kommer överens för det är defenitivt en spelare som passar in.

Visca El Barca.
Barcelona Evička
2006-11-28 22:10
Ämne: Det verkar som om Mi....
Jahaja, är det Belletti denna veckan. Det verkar som om Milan och Inter samarbetar för att gå igenom hela vår plantilla. Jag har i och för sig inget emot att ha honom kvar, men det är väl ingen större katastrof om han lämnar heller. Frågan är hur trovärdigt det är, italiensk press osv..
Redaktionen
2006-11-28 22:09
Från och med nu lägger vi ner den uttjatade guldboll-diskussionen och alla meningslösa jämförelser med spelare i motståndarlagen. Tyvärr går det inte ha såna debatter här för det spårar ut gång på gång. Sätt fokus på Barça och försök respektera reglerna vi satt upp så blir det så mycket trevligare att vistas härinne.
Barcelona La Rambla
2006-11-28 22:06
Det verkar som om Milan har budat på Belletti, åtminstone enligt hans agent och tillika bror Sandro Belletti. Enligt honom så förhandlar man med Barça om att förnya och förbättra hans kontrakt. Alltså, i första hand så vill man komma överens med Barça som är förstavalet, lyckas inte det så ska man lyssna på Milans erbjudande. Juliano blir ju inte precis yngre, ser dock gärna att han stannar kvar då han är en bra backup till Zambrotta. Annars klarar vi oss, Oleguer täcker också upp bra på den positionen.

B.A.R.C.E.L.O.N.A:

Så länge Dinho spelar bra och bjuder på fantastiska mål som det senast så bryr jag mig inte om vilka priser han går miste om.

Evička:

Tja, det är ett elände utan dess like.
Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2006-11-28 21:58
Kan inte göra mer än att gratta Fabio, om han sen förtjänar det lr ej kan jag inte göra så mkt åt.

Men seriöst, visst har vår dinho inte haft samma form kurva som det förra året, men han har varit betydligt bättre än de flesta stjärnor som spelar just nu. Henry har inte haft det bättre än dinho sen sommarn, visst, kanske lite bättre vm men inget mer. Fabio har gjort bort sig mer än göra bra ifrån sig på sistonde.

Med tanke på att Fabio alltid har haft defensiva spelare runt om kring sig har bara gjort arbetet lättare för honom. Med det menar jag den tiden i juve då han med 3 andra bildade en backlinje och precis framför så fann man 2 defensiva spelare, så som dagens RM spelar.

Tillbaka till Dinho så verkar det som att alla redan har glömt att året börjar från januari och inte under Augusti! Dinho hade en riktig rusktig formkurva fram till CL finalen. Men Men att han inte kommer bland de 3 nominerade gör bara saken värre.

Visca Barca
Barcelona Evička
2006-11-28 21:45
La Rambla

Tröttsamt var ordet! Visst kan man ha olika åsikter och ventilera dessa, men ibland (alldeles för ofta) blir det ett tjat och en sandkastning utan like.
Barcelona La Rambla
2006-11-28 21:26
En stilla undran. Måste var och vart annat inlägg handla om hur man ska knäcka realfans/barcafans med sina inlägg? Det är ta mig f*n ren dagismiljö på inläggen. Ni kallar varandra dumma i huvudet, korkade osv. enbart för att ni råkar ha olika åsikter och pga vilket lag ni föredrar supporta. Det gäller bägge forumen nu alltså. Kan ni inte bara ge f*n i att provocera på de olika forumen? Vad vill ni uppnå? Real som barcasupporter, ni måste inte skriv motargument på saker ni inte håller med om på de olika forumen. Blunda för f*n eller gå ifrån datorn.

Jag vet inte hur det är för er andra som försöker vara seriösa, på bägge forumen, men det står mig upp i halsen. Speciellt när man är intressrad av att diskutera fotboll i största allmänhet under städade former, ta del av andras åsikter, även från moståndarsupportrar. Ibland så brukar det gå riktigt bra, men i stort sett dagligen så spårar det ur.

Så tröttsamt!
Barcelona Unikkat
2006-11-28 21:05
Spärrad för grova personangrepp. /Redaktionen
Barcelona Klint
2006-11-28 19:52
Någon som kommer ihåg vad boken, som Sandro Rossell skrev om Barcelona, heter?
Barcelona Klint
2006-11-28 19:51
Snälla kan vi inte bara lägga ner Cannavaro snacket? Han är inte med oss, han är mot oss.
Barcelona Tiago
2006-11-28 19:12
hahah det är ganska kul när man är inne på Italienska sidan på svenskafans Juve skriver att cannevaro alltid kommer vara en Juventio Napoli skriver att han alltid kommer vara en Napolista och parma skriver att han alltid kommer vara en Parmista ganska komiskt haha:)

20:52
Guldbollenvinnaren är fortfarande Juventino

Napoli 16:45
Cannavaro dedikerar guldbollen till Napoli

18:10
Fabio Cannavaro - för alltid en parmigiano
Barcelona A Seleção
2006-11-28 19:03
Puyol är bättre än Cannavaro ja, jag skulle i alla fall välja honom 10 gånger av 10 före Cannavaro.
Barcelona Bopi
2006-11-28 18:53
Robinho e född 1984
å Messi 1987
Barcelona jonny p
2006-11-28 18:27
det är pinsamt att folk jämför robinho med messi.

Absolut är inte messi typ 2-3 år yngre en den gode robinho också??
Barcelona Myrran
2006-11-28 18:06
Sergio Ramos y Cicci //
Senast jag kollade så va "Världs bäst" bättre än "Världsklass" men det kan ju betyda något annat, va vet jag...
Barcelona barca__elve
2006-11-28 17:52
vet någon vart man kan ladda hem ronaldinhos drömmål jag har sätt det men jag vill ladda hem det istället för att gå in på internet o kolla, behöver det till något är tacksam för svar :D
Real Madrid Sergio Ramos y Cicci
2006-11-28 17:50
Myrran/ Jag håller med dig om de där med brinna för laget.

Puyol kanske har mer hjärta för barca än cannavaro för madrid

Men vadå menaru att Puyol e bättre än cannavaro? Haha
Barcelona Jontteee
2006-11-28 17:48
asså kolla hur sverige röstade till vinaren av guldbollen..!!

Suecia ( Sverige)

Buffon Cannavaro Klose Henry ZAMBROTTA

Typisk att rösta på robot spelare.. !!!

Asså CL och la liger väger visst mindre än VM Guld.. OM Ronaldinho inte vinner nästa år så heter jag ole :P
Barcelona Myrran
2006-11-28 17:45
Ang. Cannavaro o guldbollen.

Alla Real Madrid fans kan ju vara lyckliga över sitt nyköp till klubben. Men jag har hellre en världsklass back som brinner för klubben han spelar för och går in till 120% i allt han gör och inte viker ner sig i något läge istället för världens bästa som nu Cannavaro har blivit. Vet inte om han brinner för Madrid men tror fan inte att han brinner mer än våran egna Puyol.
Så Madrid fans, skatta er lyckliga på eran Cannavaro för vi har Puyol.
Real Madrid Sergio Ramos y Cicci
2006-11-28 17:44
"Gissa hur många mål Eto'o har gjort emot Casillas"

Må etoo göra 100 mål på casillas, Casillas kommer endå fortfarande vara och är bättre än valdes nu och för alltid
Barcelona Evička
2006-11-28 17:37
El_Barca

Barça reser till Tokyo 10-17 december. Vet inte om det TV-sänds.
Crosas och Dos Santos finns båda i truppen.
Barcelona El_Barca
2006-11-28 17:27
När spelas klubblags Vm och sänder någon tv kanal någon match?
Barcelona tarrak
2006-11-28 17:02
yelloman/Om du nu ska vara dryg och överlägsen så kan du väl tänka efter två gånger innan du skriver. Det är väl inte JAG som behöver någon inside info då jag bara hävdade att man INTE kan veta vem som talar sanning. DU däremot hävdar bestämt att Wome har rätt därmed borde bevisbördan ligga hos dig, därav undrade jag om du hade någon inside. Att du skulle förstå något så simpelt var tydligen för mycket begärt och det är med glädje som jag ser dig avlägsna dig härifrån, du behöver inte komma tillbaka förrän du kan diskutera på ett vettigt sätt.
Real Madrid yelloman
2006-11-28 16:55
Spärr en vecka //Redaktionen
Barcelona Gabriel
2006-11-28 16:39
yelloman

Personligt har jag ingenting emot att Cannavaro fick guldbollen, nej så du har fel.

Du skrev så för att skoja lite? Jaha, okej men fortsätt med ditt skojande så ska vi se hur länge det dröjer innan du blir spärrad..

Sen kunde jag inte bry mig mindre om vare sig du hatar eller inte hatar Eto'o. Det är för mig så ointressant som det kan bli :)

Gissa hur många mål Eto'o har gjort emot Casillas :)

Om du svarar rätt kan du få lite papper att torka tårarna med och en lolipop.. :)
Annons: