/spanien/barcelona/forum/23750.aspx/spanien/barcelona/forum/23750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Capitán
2006-11-29 21:19
Jag kan ju inte påstå att jag följde Serie A förra säsongen eller kollade in Cannavaro i Juventus särkskilt mycket.

Jag vet inte om jag är för partisk nu men jag tycker faktiskt att Puyol borde vara med på top 3 i rankingen. Precis som de flesta säger så vann han/Barça både andra ligaguldet i rad plus Champions League. Puyol har också haft stor närvaro spelmässigt och formen snittar nästan alltid väldigt högt. Jag säger inte att priset skall gå till Puyol nu på direkten, men såvida inte jag har missat något så räknas inte vår kapten med i så många "prisutdelningar" (förutom bäste CL-försvararen 05/06 där han vann).
Men ändå, även om jag är lite partiskt nu så förstår ni vad jag menar =)

Hursomhelst är det härligt av Laporta att fråga efter ett packat Camp Nou på tisdag och jag hoppas att fansen svarar på nödroppet. Hoppas det blir riktigt bra stämmning i stadion med stora banderoller och tifon!

Let's claim the last one!
Barcelona Myrran
2006-11-29 21:06
Alenoinho //
Någonsin hört talas om att man måste anpassa sig? Zambrottta har så mycket jag vet spel hela sin karriär i Serie A och om du jämför La liga och Serie A så hittar du inte många likheter utom att man spelar fotboll i dem. Det är så pass olika ligor och man måste anpassa sig till den ligan man kommer till, och även laget man kommer till. Och Barca har väl ingen modernfotbolls tänkade i sitt spel som andra lag (se tex stor lagen i vm). OCH vissa spelare har lättare att anpassa sig än andra för vi är ju olika...
Barcelona Ardan
2006-11-29 20:59
Jag vet inte om någon har redan svarat på denna fråga men är det någon här som vet om VM:et kommer att visas på någon svensk kanal?

För övrigt bör Ronaldinho vinna Fifa World Player of ther Year.. i och för sig så har han "bara" vunnit la liga och champions league i år ;), allt annat är ett skämt.

Visca barça
Barcelona Axelinho
2006-11-29 20:48
Grattis Barca! Världens bästa 107-åring.
Barcelona Meley
2006-11-29 20:31
Chocktillstånd :|

Alltså, jag tycker verkligen att det är konstig att Zidane är nominerad. Det heter ju ändå World player of the YEAR och han la ju av efter VM.
Det verkar som att dom går väldigt mycket efter VM i alla fall.
Synd bara att Thierry Henry inte kom bland dom tre, han förtjänar det fast jag inte gillar honom. Men men nu är det bara hoppas på att Ronaldinho vinner :)
Barcelona Alenoinho
2006-11-29 20:09
Ämne: Alenoinho///
vad pr....
Err??
Zambrotta borde va bättre än vad han är just nu...

Och han har inte imponerat offensivt eller deffensivt.. Med hans kvaliteer borde han glänsa åtminstone mer än vad han gjort så här lång..

Kolla bara på DAni alves i sevilla killen e ju grym varje match..
Barcelona R10 - M19
2006-11-29 20:01
Il Phenomeo/

Jag håller faktiskt med dig i vissa saker du nämner.

Men det jag menar med Cannavaro är, Okej han var nog en av Serie A; stabilaste som du säger, MEEN kan du helt ärligt säga att hans namn äns hade varit bland de topp 3 ifall han inte vart bra i VM? Därför tyckter jag man ska se hur bra spelare var över en hel säsong, och då tycker jag Ronaldinho var mycket bättre totalt!

Däremot håller jag med dig att man kanske skulle tagit med Henry och Kaka istället det här året?!
Barcelona tarrak
2006-11-29 19:19
Kan ni lägga ner era diskussioner om vem som är bäst i världen? Totalt poänglöst och sedan igår förbjudet på det här forumet.
Real Madrid Il Phenomeo
2006-11-29 18:42
R10 - M19

Cannavaro var nog Serie A:s bästa och jämnaste spelare i våras. Han vann "ligan" och VM-guld, och i båda titlarna var han framträdande. Han vinner inte pga hans insatser i Madrid-tröjan, utan för sitt VM och insatser i Italien. Om han nu vinner.

Zidane och Ronaldhino vet jag inte vad dem gör i top 3 listan. Både verkar vara med pga av sitt namn. Man brukar ju säga att FIFA World Player of the Year ofta handlar om hur bra man presterat i VM. Vad gör då Ronaldhino där? Vi vet att han var kass i VM som de flesta i Brasilien. I ligan var han bättre men inte tillräckligt bra att bli världens bäste.

Zidane var bra i VM, men han var inte bra i ligan. Drog ner tempot väldigt ofta och var ojämn. Att han dessutom slutat är ännu en anledning till att inte borde vara med på listan.

Tycker att Kaka och Henry borde istället vara med på den här listan. Känns mycket rättvisare tycker jag. Eller varför inte Buffon, som varit väldigt bra hela detta år, är aldrig dålig. Men att en målvakt vinner denna titel finns bara inte i huvudet på Blatter och hans gäng.

I år har det faktiskt inte varit någon riktigt lysande stjärna som varit bra hela året, så det är svårt att välja en.

Men jag hoppas att Cannavaro vinner. Tycker han förtjänar priset mer än Zidane och Ronaldhino.

(och kom ihåg, bara för att jag sagt vad jag tycker så behöver ni andra inte komma med motargument. Du får tycka som du vill, det får jag också)
Barcelona R10 - M19
2006-11-29 18:16
Enligt mig så verkar MÅNGA glömt Ronaldinhos säsong förra året, okej VM var ett fiasko, men bara för att man är dålig i cirka 5 matcher är man då plötsligt INTE längre världens bästa?

Då kan man ju på samma sätt säga varför vann Cannavaro guldbollen när han "BARA" var bra i VM som var väll 7 matcher för han, när han har varit urkass i Real tröjan!!

Samma sak med Zidane. Zidane är en legend och gjorde ett bra VM, men innan VM hade han inte ens varit nära nomineringen.

Det jag vill säga är att man kan ju inte bli världens bästa bara för 5-7 bra matcher, spelar ingen roll om det är VM eller så ligacupen, de är oacceptabelt enligt mig.

Medans Ronaldinho som "åtminstonde" gjorde en HEL bra säsong med Barca och båda vann titlar såå lite orättvist är det faktiskt.

Men enligt mig ska de väll ändå kanske stå mellan Zidane och Ronnie
Barcelona Beguiristain
2006-11-29 18:11
Angående FIFA World Player så kan man ju konstatera att det mest handlar om svåger röstande. Sydamerikanska coacher röstar på spelare från sydamerika, Nordeuropeiska coacher röstar på tyskar eller engelsmän osv. Vem som vinner är mest ploj eftersom minst hälften av de röstande knappt har sett en match med någon av de nominerade. Om man vill ha ett något sånär seriöst pris kan man titta på UEFA player of the year som är det enda seriösa priset som delas ut till en världsspelare, det är för mig det närmaste man kan komma world player of ther year.
Barcelona little_master
2006-11-29 17:54
Jag tycker att Cannvaro kmr defentivt inte vinna priset med tanke på att Zidane gjorde ett Bättre VM slutspel än han. Zidane var ju helt klart bäst i VM. Ronaldinho gjorde ingen glad i VM men han har kommit igång riktigt odenklgt på slutet. Cannavaro var grym i VM men i real har det inte lyckas så bra. Den som är värd priset är Zidane eller Ronaldinho. Om jag fick bestämma så skulle det bli Zidane
Real Madrid Ramos_2
2006-11-29 17:47
Ghazza

Jag har till och med satsat pengar på att det skulle bli en av dessa personer, förutom Henry där tog jag faktiskt Andrea Pirlo.

Så jag trodde så
Kaka
Drogba
Pirlo

men men nu vet man inte vem som ska vinna, för att ingen har varit så outstanding som man ska vara.

PS. Zidane efter jul var ju en av de mest formstarka spelarna i La Liga, samma med Cannavaro i Juventus.
Barcelona Suñol_
2006-11-29 17:26
Kan vi starta ett nytt forum där alla bjäbbande snorungar kan hålla till så slipper vi dom...
Ocg sedan att jag skulle vara avundsjuk på utnämningarna på två Real spelare är bara absurt. Så länge Cannavaro spelar som han gör hos er så kommer han aldrig att bli nominerad igen.
Förra året så var både Eto'o och Ronnie nominerade och det var för vad dom hade uträttat i Barca inte någon annanstans det väger tyngre tycker jag...
Barcelona Ghazza
2006-11-29 17:15
Vart är Henry? Vart är Drogba? Och vart är KAKA?!
Dem måste ju rankas högre än Cannavaro och Zidane speciellt...

(catalonia barca), Det är absolut inte skandal att en mittback har chans att bli världens bästa. Tvärtom tycker jag att det är på tiden att en försvarsspelare träder fram som också får ta en del av kakan.

När ska Puyol bli nominerad, hum?
Real Madrid The White Ones
2006-11-29 17:12
Sluta vara avundsjuka på att Real har två nominerade till priset och barca har ett. Att ni säger att det är fel eller att det är skandal så måste ni ha en skruv lös. Vet ni bätttre än alla länders tränare och alla länders kaptener? De är de som röstar. Sluta säga dumma grejer och ha respekt.
Barcelona (catalonia barca)
2006-11-29 17:08
Alenoinho///
vad pratar du om grabben
Zambrotta gör det han borde göra utan några problem,,MEN han kan höja sig. Han behöver inte stå i ramljuset som Dinho för att övertyga dig.
2006-11-29 17:07
Ämne: Att ens Zidane blev ....
Första halvan av säsongen så var Zidane så där men sen efter decemeber fram till att säsongen tog slut så var Zidane klart en av de bästa spelarna i La Liga! Samtidigt var Cannavaro en av de bästa spelarna kanske den bäste i Serie A. Och under VM så var Cannavaro och Zidane klart de bästa spelarna av alla! Ronaldinho var inte så grym under andra halvan av säsongen. Och VM var ett fiasko för Ronaldinho. Denna säsongen har varit upp och ner för Ronaldinho. Han sög under starten av säsongen och nu på de sista två matcherna så har varit på topp. I Champions League har inte gjort ett piss. Så om nån ska förtjäna priset för världens bäste så är det antingen Cannavaro eller Zidane!
Barcelona (catalonia barca)
2006-11-29 17:06
alltså SKANDAL
En mittback blir till världens bäst= Skandal
En Veteran som var kass i förra sösongen och som var bra i VM till världens bäste= Skandal
Men en Dinho som spelade riktigt bra förra säsongen óch vann ligan o CL och inte var den bästa i VM (hela Brasilien vara kassa) blir till världens bäste= SANT
Barcelona Alenoinho
2006-11-29 17:04
Zambrotta är långt ifrån att vara världens bästa ytterback för tillfället....

Killen har verkligen svårt med spansk fotboll...
Valencia VamosVal
2006-11-29 16:50
Jag tror att VM för klubblag visas på antingen Eurosport eller någon av Viasat Sport kanalerna.
Barcelona Gabriel
2006-11-29 16:39
Att ens Zidane blev nominerad är ett skämt. Han sög under hela säsongen och gjorde ett bra VM. Då går de enbart efter VM-slutspelet och skiter fullständigt vad man utträttat resterande delen av säsongen.

Som en kompis till mig sa, var e Henry?
Valencia VamosVal
2006-11-29 16:38
.
Valencia VamosVal
2006-11-29 16:37
Jag hoppas att de inte går på VM insatserna. Och om de inte gör så, så kommer nog er Ronaldinho att vinna.
Barcelona Gabriel
2006-11-29 16:27
Vinner Zidane så är det ett rent skämt :)
Barcelona Puyol - The Wall
2006-11-29 16:08
Nomineringarna för best player of the year måste bli Ronaldinho tycker jag för det var på grund av han vi vann ligan och champions league va gjorde Cannavaro och Zidane för sina klubblag ite så mycket men dem gjorde ett bra vm. Men om dem ska gå ut på vem som spelade bäst i vm så är det tråkit självklart blir det inte Ronaldinho. FJag tror det blir Zidane bara för han har slutat och gjorde och spelade bra i vm men om de väll blir så är det bara orättvist.
Barcelona Evička
2006-11-29 16:06
Suck. Vad krångligt det blir ibland.
Barcelona Leo_Messi19
2006-11-29 15:54
Hej! kan någon skicka en länk där det står hur man beställer sport-expressen? :)
Barcelona Älskade Barça
2006-11-29 15:31
Vad roligt att Dos Santos är med i vm truppen.
Hoppas att ha får spela nånting då. Skulle va roligt att se han spela mot bra motstånd.

Är det nån som vet om VM går på tv?
2006-11-29 14:43
Lycka till i VM!
Annons: