/spanien/barcelona/forum/2375.aspx/spanien/barcelona/forum/2375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-06-25 20:15
@barcastuff: Barcelona have 2659 tickets for the European Super Cup against Sevilla in Tbilisi, Georgia, on 11 August. #fcblive [fcb] Är det ett skämt? Är arenan i klass med arenorna i Allsvenskan eller vad är det frågan om?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ali G
2015-06-25 20:08
Barcelona have 2659 tickets for the European Super Cup against Sevilla in Tbilisi, Georgia, on 11 August. #fcblive [fcb]

Haha skämtar dom? Planen har en kapacitet av 54 000 och vi får 2659 biljetter. Fuck Uefa!!
Barcelona Gio Style
2015-06-25 19:27
Delo till Everton alltså.
Hoppas inte enbart på en återköpsklausul utan även en vidareförsäljningsklausul.
Tror ärligt inte att han är så sugen på att återvända någon gång snart med tanke på den rätt hårda behandlingen han fått.
Barcelona Gabriel
2015-06-25 19:26
Barcadinho // Ja, han berättade att han satt 3 dagar och jobbade med det då han har verkligen legat i och förtjänar rejält med beröm för det, hoppas du och alla andra finner sidan tillfredställande. Han är ett par år yngre än mig så nog har jag haft en del påverkan hos honom, men även min pappa får nog ta åt sig en del av äran. Vi är som en enda stor culé-familia. Underbart när det går bra, inte alls lika roligt när det går sämre som förra året haha. Oavsett vad så är det Barça som gäller i alla lägen, medgång som motgång!
Barcelona the cameroonians
2015-06-25 19:05
En av presidentkandidaterna, Jordi Farré kommer i morgon att prata om en tröjsponsordeal med ett internationellt företag som ska generera minst €40 miljoner/år. Matchtröjan ska även innehålla "Catalunya" och företaget ska sponsra alla sektioner inom klubben - inte bara fotbollslaget som idag.

Så om en kandidat av Farrés rang kan arbeta fram ett avtal på €40 miljoner+ bör väl de tyngre namnen kunna göra något än bättre. Och bättre än de €50-60 miljoner som Barto lovar via Qatar va?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-25 18:36
vrf har jag känsla av att adama kmr att slarvas bort?
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-25 16:50
Gott folk, i en normal värld köper man inte en spelare baserat på youtube clip, man köper spelarens kontrakt. Känns som att många inte har en klar bild över vilka förutsättningar som cementerar en övergångsumma. Pekar inte ut någon specifik utan menar mer generellt sett. Många olika faktorer avgör summan, såsom kvarvarande av det aktuella kontraktet, spelarens potential, spelarens skicklighet och erfarenhet, efterfrågan från andra klubbar (dvs budgivning), skickliga sportchefer (Zlatan till Ajax för 82 miljoner kronor, en enorm summa i sin tid), usla sportchefer (David Villa till Atletico för 5 miljoner euro) osv. Tyvärr på senare tid även hype, tex Pogba 1 miljard, Bale 1 miljard m fl. Tumregeln dessa dagar skulle jag vilja påstå är följande: Om en övergångsumma känns väldigt låg finns det en logisk anledning till det (sålänge Barcelona inte är säljaren). Om en övergångsumma känns alldeles för hög finns det absolut inget logiskt över priset. Det här var lite spelarförsäljningar 1 on 1 utan fina ord. Endast den kalla verkligheten :)
Barcelona Barcadinho.
2015-06-25 16:49
the cameroonians - tack för ditt svar.
Halilovic behöver alltså ett par säsonger till, kanske en säsong, innan vi ser några frukter. Förhoppningsvis-

Gabriel - vilket jobb!

Nu vet jag inte om det är din äldre el yngre bror.
Om det är din yngre bror - då har han väl fått en underbar förebild :-)
Är det din äldre bror - då fick du själv en bra uppfostring :P

Barcelona S.Eto'o
2015-06-25 16:18
Han har bara ett år kvar på kontraktet och han vill lämna, easy as that
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-25 15:42
11-9-10

vart skrev jag att vidal ej passar? haha
Barcelona 11-9-10
2015-06-25 15:31
Oj läste helt fel haha
Barcelona 11-9-10
För han är engelsman, Vidal kommer passa oss bättre
Barcelona 11-9-10
För han är engelsman, Vidal kommer passa oss bättre
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-25 15:29
det var någon/några som sa att Nahaniel Clyne i southampton var grym. han sägs vara så gott som klar för liverpool för 12 mil pund. om han nu är så bra, ung och engelsman, vrf så billig? jag är ganska förvånad hört riktigt bra saker om killen.
Barcelona DM1982
2015-06-25 15:26
CONFIRMED: A €6m deal for @gerardeulofeu has been agreed and the player will move to Goodison Park on 1 July. #EFC http://t.co/acuwctPAAT
Barcelona 11-9-10
2015-06-25 14:48
The camerooninas Personligen ser jag samper mer som xavis "arvtagare" än buskens. Han ska få röra sig fritt på mittfältet och styr bolltempot, han har för mycket fotboll i sig för att vara bänkad. Xavi började längre ner i banan och blommade ut efter ha flyttats upp ett steg och det scenariot känns naturligt för samper med i framtiden åtminstone
Barcelona enkos
2015-06-25 14:44
Mourinho bjuder 500 miljoner + Salah för Grizman
2015-06-25 14:43
@11-9-10:

Med Xavi som lämnat öppnas det en möjlighet för Samper att del på den speltiden tillsammans med Roberto - förutsatt att Rafinha då täcker upp för Iniesta. Ser Samper pivote eller till höger på mittfältet.

Skulle han inte ges tillräckligt med speltid under hösten kan man alltid låna ut honom i januari.
För jag håller med om att han måste få spela, han var ju bänkad av Vinyals under de fem sista omgångarna med B-laget.

Hur som helst behöver vi 6 mittfältare i truppen, och då räknar jag inte med Masche eftersom han förmodligen kommer fortsätta spela mittback.
Barcelona 11-9-10
2015-06-25 14:42
Rambla~ Tyvärr så har det gått motsatt håll för honom, han var ju extremt "hypad" med ett högt marknadsvärde som har gått ner år för år.
Barcelona Rambla~
2015-06-25 14:38
Deulofeu kan bli klar för Everton under dagen. Priset lär hamna på €6-7m. Förhoppningsvis med en återköpsklausul inbakad.

Bara som jämföresle, Liverpool värvade någon backtalang för några dagar sen, 18 år, de fick betala 5m. Ville ju tro att Deulo kommit lite längre när det kommer till hans värde på marknaden. :P
Barcelona Rambla~
2015-06-25 14:33
@the cameroonians:
Ja precis och då samtidigt inte gått med på de idiotiska att låna ut honom under 2 år, eller jo det kan man väl göra (1+1) men man behöver ju inte skriva ett lånkontrakt på 2 år. Nu räknar Fifa det som en värvning bara för att låntiden var på 2 år. Så där går det när någon inte gjort sin läxa ordentligt. Det är så amatörmässigt så jag finner inte ord.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-06-25 13:57

Sergi roberto ut och Samper upp till a-laget hade inte jag tackat nej till. Men jag är 99 procent säker på att Lucho vill ha kvar Roberto.

Spelare som absolut ska lämna denna sommar: Montoya och Douglas.
Barcelona 11-9-10
2015-06-25 13:50
The camerooninas Vill du verkligen ha samper på bänken utan speltid? Han är ju en av dom som måste spela, få erfarenhet och självförtroende. Han måste vi verkligen låna ut så han kan utvecklas för mittfältet Celta hade varit ett spännande alternativ för honom
Barcelona Deulofeu
2015-06-25 13:40
Bekräftat via barcastuff Suarez får tidigast registreras i Januari och då stannar han inte mig emot.

Han ska komma hem som en stjärna och få rejält med speltid nästa år.

Centralt har vi redan Iniesta,Rakitic samt Rafinha som jag vill får rejält med speltid dessutom har vi även S.Roberto.

Busquets är given längre ned samt Mascherano och där kan även S.Roberto vikariera enkligt Enrique iallafall.Jag hade hellre sett Samper där!
2015-06-25 13:40
Denis Suarez (21) will stay on loan at Sevilla this summer. Fifa has confirmed he can't be registered now, only in January. [ser] Det här borde man väl ha tagit reda på långt tidigare kan man tycka. Bara att flytta upp Samper nu.
Barcelona Krabban94
2015-06-25 13:22
@enkos:

Vi är ett lag inte nån en mans show. Spelar ingen roll om du är tredje målis. Du är ändå en viktig del av laget!
Barcelona Junta Dimision
2015-06-25 12:57
@enkos:

Jag tror många inklusive mig själv och även skribenterna på forumet är helt lyriska över att Sverige tog sig till U21-EM Semi och OS på det sättet de har kämpat sig dit.
Barcelona enkos
2015-06-25 12:51
@dinho the artist:

Jag är förstås jätte glad att Sverige ska spela OS men mitt inlägg syftar mer på hyckleri att det är ok att ändra i spelschema när det gäller oss och egna intressen men men blir rasande över att andra ligornas spelchemor ska göra detsamma 2022
Barcelona 1974
2015-06-25 12:51
Helt rätt, mitt fel.
Barcelona DM1982
2015-06-25 12:50
[QUOTE=enkos]Har Bravo spelat någon match för Barca i CL? Om jag så kan han kallas för CL mästare, om ej så gör han sällskap Vermalen och Douglas ... [/QUOTE] Om jag minns rätt så delar UEFA ut 40 medaljer som lagen kan dela ut till laget och de kan titulera sig CL-mästare. Sedan så borde det stå något specifikt i kontraktet mellan Arsenal och Barça. Antal spelade minuter osv. Monchi (sports director Sevilla): "Denis Suarez will stay at Sevilla for one more season. That's our wish and that's what his contract says"
Annons: