/spanien/barcelona/forum/23748.aspx/spanien/barcelona/forum/23748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani
2006-11-26 16:20
Valdés,

Visst är betygsskalan 1-4? Annars känns betygen rätt låg satta.
Vad fick backarna för betyg förresten?

Instämmer för övrigt helt med det du skriver.
Barcelona el diablo
2006-11-26 15:54
frågan är väl vilken av dessa tre Ronaldinho, Rivaldo,Ronaldo som var/är bäst på sin tid på Camp Nou och vem som vann populärpriset av de nämda, vem som rankas högst av fansen och kritikerna?..
Barcelona Valdés
2006-11-26 15:48
När Deco spelar bra är Barcelona världens bästa fotbollslag.

Anfallsinriktad propaganda för andra hemmamatchen i rad, vi får hoppas att det också blir en tredje gång och en fjärde och.....

Spelarbetygen ifrån dagens EMD; Valdés ***, Edmílson ***, Oleguer (78') ***, Iniesta ****, Deco ***, Giuly ***, Xavi (68') ***, Gudjohnsen ***, Ezquerro (72') ***, Ronaldinho ****
Frank Rijkaard ***

Zambrotta tar för sig mer och mer vilket är härligt att se.

En Ronaldinho ur form byter man inte bort mot någon annan spelare i världen och en Ronaldinho i form byter man inte bort mot två eller ens tre valfria spelare.

Klarar vi av Bremen i nästa vecka tror jag att vi kommer bli "livsfarliga" också i årets CL. Då har vi övervunnit "skadehelvetet" och blivit moraliskt stärkta.
Barcelona KeLLeFeNi
2006-11-26 15:18
R.H.M: ahh okej, tack för svaret, jag misstänkte att det var något sånt
Barcelona Messi_Ronaldinho
2006-11-26 14:40
Ardan : Det ska vara Xavi's inlägg. =P
2006-11-26 14:39
Håller med Unikkat. Längtar bara efter Messi's dribblingar. Han är nog i klass med Ronaldinho när det gäller 1mot1-situationer. Skillnaden är att Messi nästan aldrig gör överstegsfinter utan han får motståndaren ur balans men samtidigt är han hur kvick som helst. Grym touch på bollen i snabb fart.
Barcelona Unikkat
2006-11-26 13:44
Man måste säga att igår känndes det som att MESSI OCH ETO var inne på planen fö matchen var lik deras spel stil som faaaannn elle va säääggsss???
Barcelona EsCúle
2006-11-26 13:33
Målet igår var så fenomenalt att man nästan började grina, helt sjukt!

EL MAGO!
Real Madrid Spain
2006-11-26 13:24
Såg just målet och är stum...Ronaldinho är en gigant.
Länktips: goals.se/
Barcelona r.Hyder
2006-11-26 13:15
Skrev det här igår, men ni som inte såg matchen:

VALDÉS

Stabilt spel, gjorde en grym räddning på Sennas skott i en tilltrasslad situation där vi hade lite tur. Var säker i sitt agerande.

GIOVANNI VAN BRONCHORST

Var riktigt bra och hade ett mycket fint samspel med Ronaldinho på vänsterkanten. Var nära att näta två gånger varav en var på nick där Barbosa i Villareal-målet fick sträcka på sig ganska långt. Bra match av Gio!

PUYOL

Som vanligt, vad ska man säga, säkerheten själv. Den här killen är hjärtat i klubben det vet alla, och han gör sällan en dålig match, men han ska alltid ha cred om han gör något bra, och det förtjänar han även idag!

THURAM

Bjässen i mitten var även han riktigt stabil och bra. Han bör få spela mer än vad han har fått senaste tiden! Tycker att han såg anpassad ut till vårat spel och han kommer säkerligen inte ha några problem alls i framtiden :)

ZAMBROTTA

Bästa matchen i Barça-tröjan? Jag skulle säga JA! Han tar långa löpningar, upp och ner, och lyckas i det offensiva. Vilken speed han har, han spelar fram till Iniestas mål, och ska ha all cred för det också! Mycket bra match av Zami!

EDMILSON

Bra jobb på mitten, mycket i det tysta, men ibland glimtar han fram med fina passningar och löpningar. Var det inte han som fixade frisparken som Dinho slog i mur och som sedan resulterade i Guddys mål? Om det inte var den så fixade han iaf en frispark i ett mycket bra läge.

DECO

Äntligen! Deco är en löpande spelare igen, och hans passningsspel var mycket fint idag, och hans samarbete och små väggspel med andra spelare är alltid lika sevärt.

INIESTA

Grymt bra kille vi har där. Speed, offensiv, deffensiv, målskytt, assisterare snubben har allt i sig! Han gör ett mycket läckert mål då han ligger i luften med kroppen på sidan och gör målet. Gör även en assist till guddys mål med en känslig lyftning. Jobbar på grymt bra både offensivt och deffensivt. I den här spelaren ser jag en av världens bästa spelare om inte den bäste inom ett par år (med konkurrens från Messí då ;))

GIULY

Visst, han gör inga fel och springer på och jobbar bra, men jag tycker inte att det räcker. In med Ezquerro istället. Giuly tillför för lite i mitt tycke, han är bra på att springa och passade några smarta passningar men inget mer.

GUDJHONSEN

Han gör det bra, fint nickmål, och fixar en straff. Han såg ut att vara på bra humör. Han hade lite speed i kroppen idag och hittade rätt med passningarna och löpningarna. Låt säga att det känns OERHÖRT skönt att han börjar bli in slimmad i systemet.

RONALDINHO

Han var på grovt bra humör idag. Bjuder på förbiruningar av motståndare på gammal dinho-maner och gör allt från flip-flap finten till bicakleta mål. 2 mål alltså, ett på straff och ett på en underbar bicakleta alltså, magiskt när han tar ner bollen på bröstet och sjuter in bollen i mål! He's back in the game people!

EZQUERRO

Piggt inhopp, var nära att bli målskytt igen (!). Såg ni hans äckligt fina nertagning vid kortlinjen nära målet? Riktigt känslig. Tycker att han ska få starta en match inom den närmaste tiden och få visa vad han går för!

OLEGUER

HAHA! Han fintar NÄSTAN lika bra som Ronaldinho, riktigt kul att se att den här killen faktiskt kan göra det också. Han var pigg på sin högerkant och bjöd som sagt på ett par delikatesser som fick publiken att skandera: UH-UH-OLEGUER! MÄKTIGT!

XAVI

Han är grym fortfarande, även nu efter sitt lilla uppehåll från startelvan. Han passning och assist till Dinhos mål var en mycket fin lyftning. Han är en man för startelvan i alla lag i världen egentligen men det blir tufft nu.

Man kanske skulle ta o lira med Iniesta på Giulys plats så att Xavi också får plats i startelvan? Iniesta var ju grym där också när han lirade där just ikväll.

FAN vad skön seger, och nu kan man säga att vi är tillbaka i gammal storform igen! Håll i det hära nu!

Visca El Barça!!!!!
Villarreal Lalat
2006-11-26 12:23
Ardan//

Jag citerar samma tidning:

""Villarealmålvakten Mariano Balbosa"
Barcelona Evička
2006-11-26 12:11
Kan man inte ana något slags mönster i det här? Varje vecka vill Inter eller Milan köpa någon från Barça. Den dagen det verkligen händer kommer i alla fall jag att bli riktigt förvånad.
Barcelona Tompa
2006-11-26 12:06
Inget ont om Inter men varför skulle Messi vilja flytta dit? Han stannar i Barca.
Barcelona Ardan
2006-11-26 11:51
Aftonblaskan har gjort det igen!
jag citerar " Barcelona slog Villareal hemma med 4-0.
Med ett par minuter kvar av matchen slog världens bästa fotbollsspelare till. På ett helt fantastiskt sätt.
Ronaldinho, till vänster i straffområdet och vänd bort från målet, tog emot Decos inlägg, dämpade bollen på bröstet, kastade sig i en båge bakåt och drog till.
Med en cykelspark.
Med "fel" ben."
2006-11-26 11:41
Tror inte att någon spelare i hela Barcas trupp vill lämna klubben. Speciellt inte Messi som har världens bästa spelare, världens bästa anfallare, världens bästa back (med cannavaro) och världens bästa ytterback. Messi är själv världens största talang. Han har spelat där sedan han var 12. Rätta mig om jag har fel.
Real Murcia spain....
2006-11-26 11:32
ni såm jillar ronaldihos mål. kålla detta målet. riktigt ögongodis.
varsegod.

MVH er Arri Seleene
Barcelona r.10
2006-11-26 11:22
haha Inter för söker köpa messi för 900 miljoner

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,940256,00.html
Barcelona Et0
2006-11-26 11:16
nån som vet vart man kan ladda ner/se höjdpunkterna?
Barcelona Tompa
2006-11-26 11:07
8 mål på två ligamatcher. Jag var uppriktigt bekymrad när Messi och Saviola skadade sig men nu visar ju laget att man klarar sig bra ändå. Dinho tar sitt ansvar nu som den megastjärna han är och det går allt bättre för hårt kritiserade Guddy med. Tänk när Etóo och Messi är tillbaka och Dinho i form. Bäva månde motståndarförsvaren...

Håller också med de som ger massor av beröm till Deco. Han har inte heller varit i form under hösten men är verkligen tillbaka han med. Deco är också väldigt viktig för att spelet ska fungera.
Barcelona Tompa
2006-11-26 10:59
Sov så himmla gött efter matchen igår. Som vi spelade igår slår Barca alla lag. Viktigast är givetvis att laget som helhet spelade så bra men jag gläds ändå extra mycket av att Dinho kommit tillbaka i gammalt gott slag igen.

10 mål och ledning i skytteligan, samt två drömmål två sista ligamatcherna. Och då ska han i första hand servera lagkamraterna och har dessutom inte varit ur form under hösten... Helt otroligt egentligen, låt vara att en del av målen gjorts på straff men ändå grymt imponerande av (när han är i form) världens odiskutabelt bäste spelare.

Nu gäller det bara att inte underskatta Weder Bremen men den risken anser jag är försumbar. Med det spelet Barca hade i går är jag 100 % säker på att det blir en klar seger. Thuram jämte Puyol mot tyskarna!
Barcelona Woods
2006-11-26 10:09
Glädje! Ronaldinho håller precis på att ta nästa steg i fotbollskarriären i och med frisparken mot Zaragoza och gårdagens sinnessjuka mål! Det är fantastiskt, han leder skytteligan, snacka om att axla ansvaret nu när Eto'o är borta.

Så många spelare gjorde kanoninsatser, detta bådar verkligen gott! Auf Wiedersehen, Bremen !?!
Barcelona Messishow
2006-11-26 09:52
Sätt ett plus på att ronaldinho gjort 10 liga mål och att barca inte har ett enda rött kort änn i la liga/CL/ Copa del ray
Barcelona R.H.M
2006-11-26 09:05
Vilken bra match barca gör,det känns trygg nu när dom har hitta tillbaka till våra gammal spel styl,kortpassnings spelet. Mest nöjd är jag av deco spel, han var briljant igår,hoppas att han briljera lika bra mot Bremen.Inte för att dom andra inte var bra,dom har varit bra hela tiden.men deco har varit väldigt loj i sitt spel. Så Deco i den formen funkar hela laget bättre.

kellefeni// Viftar med vita dukar. Det betyder att vi ger upp. det brukar hemma publiken göra så när dom är nöjda med spelet, på så sett ber dom motstånda laget att ger upp. Så var fallet igår.
Kan också vända på det om laget inte spelar bra dom ger upp för dom tycker är pinsamt.
Dom viftar med vit dukar.
Om domare inte domer som han ska. We Surrender!!!
Real Betis Johnston
2006-11-26 04:13
Grattis. Vilket mål
Barcelona Barca_love
2006-11-26 03:49
haha vill också veta det :D
Barcelona KeLLeFeNi
2006-11-26 03:26
Ni som sett klippet från Ronaldinhos 4-0 mål, så ser ni att folk i publiken viftar med vita dukar, vad betyder det?
Barcelona Barca-Puyol
2006-11-26 01:40
Ämne: Här kan man se målen....
TAAACK DU ÄR BÄÄÄSTT!!!!
Viken härlig match jag missade :( :(
Fan va glaad rijkaard verkade, o hela laget också :)
Inieste va skiitgryym och jag känner verkligen igen oss nu!! :)
Barcelona Fierce
2006-11-26 01:29
Här kan man se målen utan att behöva ladda ner dem. Se länktips
Barcelona Leva Barca
2006-11-26 01:17
SÅÅÅÅÅÅ JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FC BARCELONA Tillbax igen me snyggt speeel med RONALDINHO . Häääärliiiiigt grabbar att vi tar den segern för den va faktis Viiicktigt för vi har en På Liv oo dööd match snart moot Werder Bremen.. sååå den va Viiiiicktigt . såååå jaaa

Fc Barcelona Mes Que un Club
Barcelona Lion0
2006-11-26 01:14
Riktigt bra match av Barca. Thuram, Ronaldinho, ytterbackarna aa, jaa, stort sett hela laget gör en kanon match :D. Hoppas vi fortsätter idag. Idag saknade jag bara Marquez härliga krossbollar, inget mer av han fast de e en riktigt duktig spelare :D. Thuram gör en jättematch. Valdez som några påpekade om, är en riktig underskattad målvakt, är relativt ung och jag vill gärna ha kvar honom några år till.

VISCA BARCA !
Annons: