/spanien/barcelona/forum/23739.aspx/spanien/barcelona/forum/23739.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-04-05 00:29
Ämne: sambandet är att båd....
Ok, jag vet inte hur du får det till auktoritet. Det här är ju ett forum och alla har rätt att ha sin åsikt, oavsett om de är olika.

Edmilson har inget med det här att göra. Jag anser också att han inte duger som pivote, då han i grund och botten är mittback. Åldern och skador håller väl på att ta ut sin rätt också.

Hur du får det till att Sissoko är en bra passningspelare kommer jag nog aldrig att begripa, och låter nog bli. :)

Oavsett om Xabi är överskattad eller inte hör inte hit, det är han som har den defensiva balansrollen av de två i Liverpool, och där Sissoko ligger och dammsuger framför på mittfältet. Skulle han klara av en ensam pivoteroll i Barça? Jag tvivlar starkt på det.
Barcelona Anders
2007-04-05 00:19
sambandet är att båda är ett tydligt sätt att visa att man inte tar den andra på allvar genom att nedvärdera dennes auktoritet! ;)

jag hävdar att vi definitivt ej spelade med dubbla pivotes, varför skulle annars Cocu enbart har central position och inte mer till höger? varför hade i sådana fall ej Xavi en central position? i jämförelse med exempelvis Edmilson, som bara slår långbollar till vänster, så anser jag Sissoko vara en utmärkt passningsspelare.

Däremot tycker jag att Xabi Alonso är en smula överskattad... vet dock att många inte håller med mig på den punkten.
Barcelona Rambla
2007-04-05 00:02
Vad nu snäll och liten har för samband? :D

Med Davids så spelade vi faktiskt med dubbla pivotes, även om han följde med upp mer i spelvändningar.

Jag håller med om att det behövs en mer kraftfullare spelare, men Sissoko är inte på långa vägar den spelaren. Om du tar en titt på hur han spelar i Liverpool så ligger han framför balansspelare som oftast är Xabi Alonso. Jag hävder fortfarande envist att Sissoko är en allt för dålig passningsspelare för att klara av en mittfältsroll i det spelsystem Barça spelar. Men visst, låt oss enas om att vi inte blir eniga där.
Barcelona MESSIII
2007-04-04 23:59
Det sjuka är att Ronaldinho spelar minst lika bra vartenda match som Zlatan, C. Ronaldo eller Kaka gör... Folk har dock bara större förväntningar på Dinho och tycker därför att han är "sämre"!!

Jag tycker helt klart att guldbollen iår ska till Ronnie! det är han som har hållt baca kvar i serieledning!...speciellt när det är i en säsong där det är jämt i toppstriden!!
Barcelona Anders
2007-04-04 23:52
men lilla Rambla... (som svar på ditt "snälla Anders") håller med om att Davids och Sissoko inte är samma spelartyp men eftersom Davids under sin sejour spelade i Xavi/Deco/Iniesta rollen och Cocu som pivote. Det fungerade men en sämre pivote då eftersom Davids gjorde ett bra defensivt arbete. men med Iniesta på den positionen blir det inte riktigt samma tyngd i försvarsspelet och ställer därför högre defensiva krav på pivote rollen. det jag vill se är en spelare som röjer upp o så fort han erövrat bollen inser att han inte är nån Ronaldinho och passar därmed närmsta medspelare :D
Barcelona Rambla
2007-04-04 23:44
Snälla Anders. Du kan inte jämföra Davdis bollkontroll och passningspel med Sissoko. Det är två skilda planeter. Jag vidhåller, Sissoko är för dålig för Barças spel, du kan inte skriva något som får mig att ändra uppfattning. Du får givetvis ha din åsikt.
Barcelona Anders
2007-04-04 23:30
Att Sissoko skulle lyckas är jag helt övertygad om. Att hans spelstil sen kanske inte behövs i matcher mot sämre lag, som blir överlyckliga över ett poäng, kan jag hålla med om. Fast i en CL final har jag svårt att fantisera om vilket av dom sämre lagen vi kan tänkas möta ;) ! Rambla, som du skrev: "Alldeles för dåligt tekniskt för att inte tala om passningspelet" antar att du grät när du fick höra att Davids skulle komma på lån och att du mådde ännu värre för varje minut han var på planen ?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-04-04 23:24
Vill bara säga att det är riktigt irriterande när folk säger att Ronaldinho bara gör mål på fasta situationer. Ok, visst, de flesta av hans mål är på straffar och frisparkar.

Har man 25 mål/säsong kan man väl skylla på det.

Men att klaga på att Ronaldinho gör mål på frisparkar är bullshit. Det är en ren magisk, skicklighet att dunka dit så många som Ronaldinho gör.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-04 23:23
Born In Barcelona

Haha, nu det där är en mening jag lägger till i min citat-bok.

Hoppas innerligt att Valencia tar ut slödret, och att Valencia senare själva åker ut mot kommande motståndare :)
Barcelona Jay-z
2007-04-04 23:15
Grabbar allvarligt är det sant det jag läser där nere. Villka vettiga personer kan äns jämföra Zlatan med Dhinho folk har tydligen glömt bort va Dhinho "brukade" göra. Men det är lungt dom kommer få svar på tal snart.
Barcelona Born In Barcelona
2007-04-04 23:12
Chelsea är som som knark: När det är populärt är det många som testar men det är egentligen bara skit
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-04 22:56
Yesss, två väldigt sköna resultat i kvällens CL.
Roma vinst mot Man U, perfect, dessto mindre engelska lag kvar dessto bättre. Roligt att returen är på Old Trafford, ett utav romas specialiteer är nämligen kontringar.

Riktigt soft att Valencia kryssade mot the scum. Valencia är ett dödgrävar-fotbollslag, men Chelsea är ett svinigt fotbollslag. Tar hellre de än Chelski.
Barcelona T#11
2007-04-04 21:48
fyyy rambla, som cule så sviker man aldrig inte en enda sekund.

vill att valencia ska vinna!!

visca barca!
Barcelona Rambla
2007-04-04 21:35
Sjävlklart att man håller på Valencia i kväll. Det är ju Europas mest osympatiska lag, nåja det är hugget som stucket om det mellan de vita kanske. :D
Barcelona Evička
2007-04-04 21:27
Ämne: Åhhhh vilket mål av ....
Jo, det är vi nog fler som är just ikväll. =)
Barcelona Myrran
2007-04-04 21:22
Trodde aldrig du skulle svika oss små Culés Rambla... :P

Snyggt mål dock, hellre Valencia än Chelsea...
Barcelona Rambla
2007-04-04 21:16
Åhhhh vilket mål av David Silva. I kväll är jag valencista. :D

Amunt Valencia!
Barcelona Rambla
2007-04-04 20:30
Bra jobbat Kamelen. Jag inser att ni inte kan vakta forumet varje minut. Själv så insåg jag efter bara två inlägg att det inte var lönt att disktuera mer med fåntratten.
Barcelona Kamelen
2007-04-04 19:49
Rambla
Spärrade honom direkt jag låg märke till det. Han fick sig en redig spärr om man säger så.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-04-04 19:46
Gio Dos Santos borde väl få hoppa in i någon liga match snart?!
Barcelona Rambla
2007-04-04 19:06
Otroligt att fjanten inte spärrats ännu med tanke på det "språk" han använder sig av.

Det sägs att Bojan och Giovani följer med till Egypten och spelar träningsmatchen mot Al-Alhi den 24:e april.
Barcelona Myrran
2007-04-04 18:34
Gud vilken barnslig debatt. Att jämföra Ronldinho, Zlatan och Eto'o är ja, idiotiskt. Ronaldinho har en egen ribba att nå upp till av allt o alla går inte jämföra hans prestationer med andras för man tror för mycket om Dinho. Sen Zlatan och Eto'o? Varför ens komma på frågan att jämföra dem, Eto'o är en striker han hugger på allt och är målfarlig som attan, hans defensiva jobb är outstanding. Sen Zlatan har själv sagt att han är mer av en framspelare än målgörare men gläds av målen han gör. Så att jämföra en målspruta och en framspelare är som att jämföra ett päron med en kött kotlett...
Barcelona Messishow
2007-04-04 16:24
Är det någon som bor i Barca eller känner nån som jobbar inom klubben ? Jag Behöver kontakta en person inom klubben . Missförstå mig inte .. ingen spelare utan en som jobbar inom Klubben.
Vore Jävligt schysst
Barcelona Barça_10Ronnie
2007-04-04 15:52
AdrianO 10!
Du måste förstå oss vi krigar alltid för vårt kära Barca och om du har problem med en eller flera av våra spelare så håll det inom dig lr diskutera det på ditt egna forum. Storma inte bara in på Les Rambles.
Barcelona Barça_10Ronnie
2007-04-04 15:47
Är det Ronaldinho som vill till Milan? Som jag och alla andra vet så är det Berlusconi/äcklet som dräglar över Ronnie och om jag inte har helt fel så är inter också intresserade av ett par Barca Spelare.
AdrianO 10!
2007-04-04 15:42
Spärrad för gott och det mesta av konversationen med denne ryker. Mata inte trollen! /Redaktionen
Sano
2007-04-04 15:41
Barça_10Ronnie

För det första så är Palermo ett bra lag de ligger 4:a i Serie A. Och ta inte bara de lagen som ett exempel. Zlatan har gjort mål på nästan alla lag i Serie A i år.
Barcelona Kapten11
2007-04-04 15:41
Lägg ner det här nu, vad är detta för diskussion?
Herregud, Zlatan spelar varje match från start i Inter, som leder Serie A överlägset. Vilken anfallare som helst av hyfsad klass hade gjort 15 mål. Kolla när dom andra spelar, Crespo, Adriano och Cruz gör också mål då.
När man pratar om Zlatan som en av världens bästa spelare, så sätter man upp en alldeles för hög ribba för vad han kan prestera. Det är därför vi blir så besvikna när han spelar så svagt i landslaget.
Barcelona Barça_10Ronnie
2007-04-04 15:39
AdrianO 10!
Du har rätt, Livorno Palermo och Parma (Zlatan var väl inte me i den matchen)Är alla topplag i världen. Så betyder det att om man är bra mot dom så är man en av världens bästa spelare?
Sano
2007-04-04 15:37
BARCA en mí corazón!

Ja kolla bara på eran Ronnie. Han har ju "bara" utsetts till världens bästa spelare 2 gånger. Asså seriöst det är självklart att Ronnie är bättre än Zlatan, och att han gör fler mål än Zlatan är för att 6 av hans mål har kommit från straff och de flest från frisparkar.
Annons: